Stránka 31 z 32

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2019 8:34 am
od milan ferdián
JanoH0e píše:Berieš to hopom. :lol: Už si skoro v Brezne. :D

Ale ne.Po dobrém jídlu,krátkém schrupnutí mě vzbudil František Bizub :wink: a opět koukám jak sůva z nudlí :D :wink: .
Marně lamentuji zda v H0e nebo v TTe :shock: :?:
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2019 6:08 pm
od mariov8
H0e. ;-)

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: úte 21 kvě, 2019 10:18 am
od milan ferdián
Již dlouho jsem se vlákno neaktualizoval.Na publikaci stále pracuji :wink: .
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: úte 21 kvě, 2019 1:12 pm
od vmucha
Milane prosím můžeš mě kontaktovat, případně, kam ti můžu napsat. Vlasta

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 26 čer, 2019 3:44 pm
od milan ferdián
Málem bych zapoměl,nemohu příjít na to jaké prezentační foto na titulní stranu obalu publikaci.Páni kluci ze Slovenska,poradíte nebo dáte mi prosím tip :?:
Předem děkuji.
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 26 čer, 2019 7:12 pm
od JanoH0e
Naj-fotogenickejšia trať je údajne Č. Skala - Margecany. To je také klišé. Ale pekný je aj "Čertov viadukt" u Tisovca. Inak pekné žánrove obrázky sú aj z trate Vrútky - Zvolen, či B. Bystrica.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 26 čer, 2019 9:12 pm
od igino
Alebo taký Koprášsky viadukt na nedobudovaných Gemerských spojkách.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 27 čer, 2019 7:47 am
od milan ferdián
Zajímavé náměty pro fota.Přemýšlel jsem o foto i z webu historických fotkách Slovenska,ale jak to je tam s autorskými právy :?: Nerad bych se dostal do konfliktu s vašimi úřady.
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 27 čer, 2019 8:05 am
od milan ferdián
A takto vypadá aktuální stav.K plánkům kolejišť se průběžně doplňují texty.
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: úte 16 črc, 2019 11:48 am
od milan ferdián
Po krátkém oddychu se vracíme dle známého rčení "...pachatel se vrací na místo činu.." :wink: .Tak trochu se vám všem omlouvám,netušil jsem,že V.díl a manželčiny změny :mrgreen: mi zaberou více času než jsem plánoval,ale jsem zpátky.Tak hurá do toho a půl je hotovo,ať IV.díl stihnu hypoteticky do letošních vánoc. :mrgreen: :wink: .
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 15 srp, 2019 6:43 am
od milan ferdián
Kluci ze Slovenska,potřebují prosím opět od vás radu.Pročetl jsem horu dostupného materiálu o lesních železnic.K mému překvapení,se dočtete o všem možném,ale dvě základní věci v podkladech chybí a to:
- výhybka - délka :?: /úhel :?:
poznámka:
U H0e používám výhybky TILLIG-18°/Peco-14°/PECO-10°
U TTe používám výhybky MÄRKLÍN-13°/DKMODEL-10°/TTEM-7°30´
U Ne používám výhybku DV-7°
- osová vzdálenost kolejí ve stanicích,nákladištích -
Zatím jsem se držel osové vzdálenosti 4500 mm,kvůli podvalníkové dopravě,ale na lesní to je už moc.Narazil jsem na osové vzdálenosti 4,0 m/3,0 m.Takový příklad je Čierny Balog,kde je několik osovost kolejí.
Můžete mi upřesnit parametry u skutečné výhybky a osové vzdálenosti kolejí ve stanicích nebo nákladištích :?:
Předem děkuji

Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 15 srp, 2019 8:58 am
od JanoH0e
K výhybkám - bolo niekoľko typov výhybiek. Asi najzákladnejšie rozdelenie krátke 9 m, dlhé 18-20 m. Uhly odbočenie 7,5 stupňa, 12 stupňov, šplhacie výhybky. To sú iba základne typy. Boli používane aj rôzne iné, napr. 7 st. 15 min dĺžka 16,8 m. Osová vzdialenosť - kľudne aj 4500 mm - dvojica oplenov mala aj 25 m, takže bola aj takáto. Ale bola aj ako píšeš 4 m, 3,5 m a výnimočne mohla byť aj 3 m, ale to len u tratí s krátkymi vozňami. Pod 3,5 m by som nešiel. Takže by som šiel na to takto, povedz akú trať chceš, dodáme parametre. :D Bavíme sa predpokladám samozrejme o rozchode 760 mm, motorová prevádzka.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 15 srp, 2019 9:49 am
od milan ferdián
JanoH0e píše: - dvojica oplenov mala aj 25 m, takže bola aj takáto.

:?: :?: :?:
JanoH0e píše: Bavíme sa predpokladám samozrejme o rozchode 760 mm, motorová prevádzka.

Ano.
Jano díky,protože právě řeším Čierny Balog,protože mě tam zaskočila realita versus poměr modelová výhybka. :wink:
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 15 srp, 2019 10:45 am
od JanoH0e
Predpokladám, že sa pýtaš na osovú vzdialenosť. Dvojica oplenov ložených dlhým drevom mala 25 m. Takže dosť vyčuhovala v oblúku do strán. Ak bola časť stanice, nákladiska alebo výhybne v oblúku (dosť často), rozširovala sa aj osová vzdialenosť. Všetko bolo prepočítane a normované už v projekte, poprípade pri rekonštrukciách. K Čiernemu Balogu len toľko, že z hľadiska stavebného je to mix noriem a úprav od starého zákona z roku 1880 až po ŽSR. Dnes je to v podstate múzeum, lepšie povedané zbierka.Aj čo sa týka výhybiek. Bol to v podstate aj zámer už od vzniku múzea. Modelové výhybky vyrába možno iba Filigran, railboys a podobný maloseriový výrobcovia. A v podstate nie sú pre bežnú prevádzku potrebné, iba pre fajnšmekrov. V zásade platilo, že dlhá výhybka bola v dopravných koľajách, krátka v manipulačnej časti, často sa znižovala rýchlosť na a pod 10 km pri ich prejazde.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 15 srp, 2019 1:21 pm
od hank
Staří páni inženýři Binder a Skatula uvádějí v učebnicích stavitelství lesních železnic pro výhybky rozchodu 760 mm úhel odbočení 6° a poloměr oblouku 50 - 70 m. Osová vzdálenost sousedních kolejí ve stanicích a výhybnách má být 3 - 3,5 m, tak, aby mezi průjezdnými profily obou kolejí byl volný prostor min. 80 cm.

Kdybyste to někdo potřebovali, skeny obou VŠ učebnic lesnických fakult ze Zvolena a Brna z 50. let mám a mohu poslat. Jsou tam i užitečné informace o stavbě železničního spodku, například o přípustných sklonech svahů náspů a zářezů, o konstrukcích mostů a propustků apod.