Stránka 28 z 37

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 20 bře, 2019 5:11 pm
od Michal Vaniš
modelarTT/TTe píše:
milan ferdián píše:Nejnovější novinka,modulový systém VoVo/TTm byl potvrzen samotným majitelem,tím to mu zde děkuji :wink: .
Milan


Hledal jsem, co to je ten modulový systém VoVo/TTm, a našel na stránkách mojett. Je to hezké. Autor tím zavedl další odlišný standard čel, a to pro TTm.

Za velmi problematickou považuji zvolenou šířku modulu pouhých 20 cm. To už je hodně úzké a stabilita samostatně stojícího modulu před zabudováním do layoutu nebude bůh ví co.

Shrnutí: sytém VoVo/TTm je podle mě hezký a funkční, ale je to svou podstatou domácí segmentové kolejiště. Kdo by chtěl někdy vykouknout z ulity svého paneláku/domu /dílny a zúčastnit se ježdění na větším layoutu, nebude to úplně ono. Je tedy otázka, zda pro TTm zavádět další extra čelo bez přípravy na kolíky, nebo vyjít z již odzkoušeného čela TTe (změna rozchodu by přinesla úpravu banketu atd., dtto pro metrový tramvajový provoz). .....



TO modelarTT/TTe: V principu sis odpověděl- je to pouze na domácí ježdění tzv "nudlovka", ale s tím se autor netají, a o "modulovém" ježdění typu Zababov ani neuvažoval. Stačí si přečíst úvodní článek k TEŽ http://www.mojett.cz/37986#more-37986

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 20 bře, 2019 5:46 pm
od JanoH0e
hank píše:
milan ferdián píše:
hank píše:
Copak, chystá se električka grófa Majlátha?


Nie , ta išla z V. Gýreša.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 20 bře, 2019 6:26 pm
od hank
JanoH0e píše:Nie , ta išla z V. Gýreša.

A co bylo v Pribeníku?

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 20 bře, 2019 7:14 pm
od milan ferdián
hank píše:
JanoH0e píše:Nie , ta išla z V. Gýreša.

A co bylo v Pribeníku?

Toto :o :o :o .A je tu záhada.Trať vedla z Kráľovského Chlmce do nebo přes stanici Pribenik na navazující síť úzkorozchodek řeky Tisy.Nejdříve po vystoupení z vlaku jsem dostal šok,protože jsem nevěděl čím vlastně jedu,viz nahoře lyra.Potom požehnání a ať mi nikdo už neříká,že kolejové smyčky v reálu na tratích neexistovaly. :mrgreen:
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 20 bře, 2019 7:30 pm
od JanoH0e
Trať viedla do aj cez stanicu Pribeník. :D A boli tam dve "smyčky" , druha bola v Kenezlo.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 20 bře, 2019 7:40 pm
od milan ferdián
Něco jak Jindřichův Hradec,ale bez podvalníkové dopravy.Na těch starých fotografiích jsem nikde neviděl vozy na podvalnicích.Řečeno ve stanici Pribenik překládka zboží a surovin z vozu do vozu.Tím pádem,ale trať musela buď podjíždět nebo nadjíždět hlavní trať.
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 20 bře, 2019 8:08 pm
od JanoH0e
Podvalníkove vozy ani podvalníky sa na tejto trati nepoužívali. Trať mala v Pribeníku vlastné prekladisko - Pribeník Atrako (pozostatky ešte v 90. rokoch),pri stanici MAV z juhu. Potom prekročila trať za zhlavím stanice Príbeník smer Čierna pri Čope - vlastne Čop normálnorozchodnú trať MAV. Z juhu a vlastne kríženie bolo v rovine, žiadny podjazd alebo nadjazd. Potom okolo staničnej budovy a skladiska MAV smerovala na sever do K.CH. Pri budove stanice MAV bola iba zastávka.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 20 bře, 2019 8:14 pm
od milan ferdián
JanoH0e píše: Z juhu a vlastne kríženie bolo v rovine, žiadny podjazd alebo nadjazd. Potom okolo staničnej budovy a skladiska MAV smerovala na sever do K.CH. Pri budove stanice MAV bola iba zastávka.

To specialisté nepřežijí :wink: .A jak vlastně vypadalo samotné kolejiště ouzké? Bylo úvraťové nebo jako něco mezilehlá?Jinak díky Jano za informace.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 20 bře, 2019 8:17 pm
od JanoH0e
A obrázok Príbenik prekladisko s motorovým vozom údajne okolo roku 1920. Bolo medziľahlé, napojené na koľaje z juhu stanice.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 21 bře, 2019 8:24 am
od milan ferdián
Učit se na stará kolena maďarský :P ,ale vyplatilo se.Dostal jsem se na mapy maďarských drah z roku 1941 a tam je to tak.
Z jihu přicházela trať od Zemplénegárd,stočila se na západ směr Borša (Slovenské Nové mesto),křižovala trať z Borši do Čierné nad Tisou.Ouzká měla po levé straně tuto hlavní trať směr západ.Následovalo překladiště (kolik kolejí měla jsem nezjistil),stočila se pravým obloukem na sever směr Kraľovský Chlmec.Věřím tomu,že při výpravní budově hlavní tratě měla jen ouzká zastávku.
Aby toho nebylo málo,při stanici Velký Horeš jsem narazil na další ouzkou (rozchod neznámý) do kamenolomu do Svätuše.
Milan

Poznámka:
Mapa z roku 1941 je velmi zajímavá.M.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 21 bře, 2019 8:49 am
od milan ferdián
A zde je můj tip,jak mohlo v Pribeniku překladiště vypadat.
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 21 bře, 2019 9:59 am
od hank
milan ferdián píše:Aby toho nebylo málo,při stanici Velký Horeš jsem narazil na další ouzkou (rozchod neznámý) do kamenolomu do Svätuše.


No však to je ta elektrická úzkorozchodka grófa Majlátha. Někde ve zdejších diskusích by měla být fotka její mašiny - nepříliš kvalitní kopie z maďarské publikace o dějinách fy Ganz.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 21 bře, 2019 10:17 am
od JanoH0e
Tak nejak "klasicky" mohlo to prekladisko vyzerať. Čo sa týka úzkej V. Gýreš -Horeš do Szentes -Svätuše bola to elektrifikovaná železnička do kameňolomu pri obci. Rozchod asi 600 mm ? Je aj fotka niekde na k reporte. Ďalej bola úzkokoľajka 760 mm v Strede nad Bodrogom. Tiež do kameňolomu. Ta je už prestavaná na 1435 -1928 roku. Niektorí tvrdia, že vozila aj repu, čo sa zase nevylučuje. Bol tam kapitalovo silný a prosperujúci štátny majer. Aj keď pestovanie repy sa v danom období nespomína. Vlastne vôbec :D .

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 21 bře, 2019 2:08 pm
od hank
A neměli byste někdo nějaké obrázky nebo dokonce plán kolejiště té konečné stanice Királyhelmec/Kráľovský Chlmec?

Jo a v těch Svätuších (prý to je plurál...) u hraběte Majlátha Jószefa to bylo 600 mm, délka trati Nagygéres - Bodrogszentés 5,2 km.

Halelujá! Našel jsem v archlívu i obrázek té mašinky od Ganzů. :lol: Byla dodána v březnu 1914. Fotka je z maďarské knihy o historii fy Ganz, z jejího I. dílu, který popisuje léta 1868 - 1919.

majlath.jpg

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 21 bře, 2019 2:35 pm
od milan ferdián
Jindřichu.. :wink: .Milan