Stránka 26 z 37

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: pon 11 bře, 2019 11:30 am
od milan ferdián
Ale projekt padl.Není ta Korytnička rozkošná až kouzelná :?: :P

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: pon 11 bře, 2019 11:53 am
od igino
milan ferdián píše:V tom případě má zdroj mario3,popletené fotografie.Mě bylo neustále divné,že existuje jediná fotka vlaku na podva-lnících.Takže další fotka bude určitě z jiné lesní dráhy,protože jsem nenašel ani situační plánek takové stanice.
Milan
1.Korytnačka
2.dle mne záměna s jinou lesní dráhou



To už vyzerá na prvú úvrať KOLŽ.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: pon 11 bře, 2019 12:26 pm
od juroH0
igino píše:
milan ferdián píše:V tom případě má zdroj mario3,popletené fotografie.Mě bylo neustále divné,že existuje jediná fotka vlaku na podva-lnících.Takže další fotka bude určitě z jiné lesní dráhy,protože jsem nenašel ani situační plánek takové stanice.
Milan
1.Korytnačka
2.dle mne záměna s jinou lesní dráhou



To už vyzerá na prvú úvrať KOLŽ.


Presne tak, stanička Chmúra.
Ak by si Milan chcel, našiel by som aj nejaký plánik.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: pon 11 bře, 2019 8:50 pm
od milan ferdián
Čím víc se propadám do vaši železniční historie,je to pro mne horší,horší,horší a začínám mít deprese :o :mrgreen: .Posílám pozdrav z místa činu a již jsem položil pár základních kamenů.O to víc mě mrzí,že tyto fotografie nemohou být součásti publikace :? .
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2019 8:49 am
od jihous
Mám knížku To bola naša Korytnička, o historii trati Ružomberok-Korytnica, takže mohu přes SZ posloužit s informacemi popř. scan.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2019 11:05 am
od hank
jihous píše:Mám knížku To bola naša Korytnička, o historii trati Ružomberok-Korytnica, takže mohu přes SZ posloužit s informacemi popř. scan.


Tu knížku je nutno z faktografického hlediska brát s velkou rezervou, stejně jako jejího autora, který na Slovensku nemá moc dobré jméno.

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2019 11:42 am
od milan ferdián
Narazil jsem na hranici kolejového sortimentu TILLIG.Ružomberok v pohodě,most přes Váh v pohodě,první odbočka na vlečku v pohodě,stopka další vlečka a stanice Ružomberok malé nádraží.Hledal jsem sortiment u jiných výrobců,ale cena za jednu výhybku cca 6200,- Kč mě dostala.Takže tento kolejový úsek přenechávám fajnšmejkrům. :shock:
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 13 bře, 2019 11:02 am
od Michal Vaniš
Milane, v jakém měřítku to vytváříš? HO/HOe nebo TT/TTe?
Myslím že kolejivo HOe(více výrobců) a TTe(Z-tko) by případný realizátor akceptoval, i s příslušnou geometrií :wink:

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 13 bře, 2019 12:32 pm
od milan ferdián
Michale,problém je ve stanici Ružomberok malé nádraží (H0/H0e).Kombinoval jsem stanici se splitkovými výhybkami od fa Walter a ne všechno vyšlo ideálně nebo chybí typ splitkové výhybky.Splitkové výhybky od TILLIGU mají jeden nešvar.
Když chceš položit druhou stejného typu a otočíš ji o 180°,musíš vložit přesmyk.A přesmyky se nikdy nevkládali ve stani-
cích,ale jen na širé trati po zavedení tříkolejnicové splitky.
U TTe se nikdo neodvažuje stavět tuto staničku,ikdyž jsem viděl na fotkách v TT/TTe čtyřkolejnicovou splitku o dvou rozchodech.Viz foto TT/TTe výjezd kolejí z Ružomberka.
Vždy jak vidím spoustu vleček na jednom místě,si vzpomenu na hanka.Chtěl jsem navrhnout takový kapku větší "Carendt" :wink: ,ale bez těch výhybek jsem nahraný.
Přechod na tříkolejnicovou splitku.Rok je jasný,ale kde to je :?:
U TTe se už většinou nepoužívá zetkové kolejivo,ale od DK.Zvláštnosti bude jedno mini kolejiště v modelové velikosti Ne/kolejivo -fm- :mrgreen: .
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 13 bře, 2019 7:46 pm
od Michal Vaniš
Omlouvám se Milane za předchozí zjednodušení odpovědi.Vůbec mne nenapadla tato část problému s vyhýbkami a přesmyky.
To je fakt na "bednu" :mrgreen:
Jedině to dotáhnout ideově jako podle skutečnosti, využít maximálně sortiment cenově dostupný, avšak s odkazem že konkrétní(označený) typ vyhýbky/křižení v plánku se standartně nevyrábí a je nutno samodomo.(neb někteří umí vyrábět i nestandart - KK-koleje, mlha a spol, atd)

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 13 bře, 2019 7:56 pm
od milan ferdián
Michale,asi to tak udělám.Dlouho jsem váhal,kterou verzi zpracovat rok 1925 nebo 1975.Původně jsem chtěl stanici Ružomberok jen naznačit jako kulisu pro ouzkou,nakonec jsem pro H0/H0e zvolil variantu,kdy jde krásně vidět celá stanice i s Korytničkou.Zbaštila 5,1 m na délku :mrgreen: .
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 13 bře, 2019 8:01 pm
od Michal Vaniš
Tak to se teda máme na co těšit... :)

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 13 bře, 2019 8:11 pm
od milan ferdián
A to jsem se nezmínil,stanice na KBD v N-ku 4,1 m,na Uherské v TT 5,4 m atd. :shock:
Milan

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: stř 13 bře, 2019 8:32 pm
od hank
milan ferdián píše:A to jsem se nezmínil,stanice na KBD v N-ku 4,1 m,na Uherské v TT 5,4 m atd. :shock:
Milan


:o

Tak třeba si to někteří majitelé zámků, restituenti kulturáků nebo dědicové stodol a mlatů postaví... :lol:

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2019 7:13 am
od milan ferdián
hank
Budeš se divit,ale je to na základě zaslaných prostorů od slovenských kolegů.Důvodem bylo,když už,tak někam.Jedná se o stanice na dvojkolejných tratí a ty zbaští dost prostorů,hlavně DKS.A DKS v TT co mám foto je unikát.Není od TILLIGU (nepíší o Fili-gránu).Jedna ze stanic.
Milan