IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Byl by zájem?

ano
155
90%
ne
17
10%
 
Celkem hlasů : 172

Re: VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » pát 13 led, 2017 8:29 am

Ahoj,nějak se musí opět začít.Aspoň zkusit,jestli to půjde.Protože IV. a V.díl jsou v troskách,VI.díl protože se u něho jen teprve začínalo,vyšel nejlépe z nich se škodami.

Rekapitulace:

První věc,upřesnil se název.
"Plány kolejišť VI - Slovensko" uvažuje se o změně čísla dílu a to na IV.díl
formát A4
vazba pevná
papír křídový
plány a kresby černobílé
jazyk český
cena nestanoveno

Mám dotazy na Vás kluky a děvčat ze Slovenska

modelová velikost ???? nejpopulárnější
epocha????
tipy na oblasti????

Budu ale od Vás prosím Vás,potřebovat pomoc ohledně tipů na podklady jako web.stránky,literatůra.Začíná se od nuly v rámci doporučené lékařské terapie.Nečekejte zázraky,cesta bude hodně trnitá :wink: :P .

První plánky :
"Lúčnica"
"Telgártská slučka"

Rád si přečtu vaše připomínky,náměty,návrhy a předem za ně děkuji.

Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod MkTT » pát 13 led, 2017 9:34 am

Ze Slovenska sice nejsem, přesto bych si dovolil navrhnout, aby se v knize objevilo několik plánků lesních úzkorozchodných železnic. Na Slovensku jich bylo docela hodně a určitě by se do knihy takové plánky tematicky hodily.
MkTT
 
Příspěvky: 567
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod Stanin » pát 13 led, 2017 9:49 am

Určitě se nabízí okolí Štrbského Plesa a Vysokých Tater. Tam jezdí i normálněrozchodná lokálka, pokud se nepletu. Za mě velikost určitě H0/H0m, ale rozum mi říká, že většího WOW efektu dosáhne člověk v N/Nm. Teda pokud se bavíme o menším kolejišti do bytu.

Edit: Na druhou stranu tu je problem s dostupností komerčních vozidel. Takže to je spíš na pokochání plánkem a zasnění, než na realizaci.
Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod sidlo » pát 13 led, 2017 1:06 pm

TEŽ to je dobrý námět - Tatranská Lomnica se přímo nabízí ke zpracování.
A když (lesní) úzkokolejky, tak Vychylovka s úvratěmi.

Milane hlavně pomalu, zdraví má přednost.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3601
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod Dusan » pát 13 led, 2017 1:43 pm

Já mám k tomu jen to, že pokud pětka a šestka jsou(prozatím) "v troskách", tak je vypusť a pokračuj logicky v řadě čili IV. díl.
Jinak díky Ti za opětovnou ochotu a vůli pro nás ostatní zase něco udělat. Ať se daří!
Jinak mě si automaticky zařaď vždy do objednávky čehokoliv co vytvoříš, dejme tomu tak tak do třicátého dílu, pak se uvidí co dál :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod rawen » pát 13 led, 2017 1:49 pm

Čiernohronská lesná v TT na modulech :)
A potom (už zrušené) rudné a průmyslové dráhy, kde by hlavním motivem bylo překladiště na normální rozchod.

Každopádně v těchto specifických podmínkách lze snadno odůvodnit smyčkování tratě po vrstevnici a nadjíždění sebe sama.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod hank » pát 13 led, 2017 4:12 pm

Pionýrské/dětské úzkorozchodné železnice. (Košice, Prešov.)
Normálně rozchodná tramvaj s nákladní dopravou. (Košice.)
Vlečky do říčních přístavů. (Bratislava, Komárno.)
Cukrovarské, agrární a víceúčelové neveřejné úzkorozchodky. (Dobrá Voda, Trnava, Šurany, Nitra...)
Elektrifikované úzkorozchodky růzých rozchodů a různého určení. (Ľubochňa, Uhranka, Szentes - Svätuše...)
Širokorozchodná trať Maťovce - Haniska.
Metrové veřejné úzkorozchodky. (Štiavnická Anča, Smolník.)
Dočasné stavební úzkorozchodky na novostavbách ČSD za I.republiky. (Bralský tunel.)
Normálně rozchodná veřejná lokálka s provozem sunutých (i osobních) vlaků končící osobní zastávkou bez kolejového rozvětvení a vlečkovým šturcem ve fabrice. (Utekáč.)

A kdybys chtěl nahlédnout přes hranice kousek na východ, tak třeba:
Styková stanice veřejné úzkorozchodky a neveřejné lesní dráhy. (Neresnice.)
Důlní úzkorozchodka v solných dolech. (Slatinské doly.)

Spousta námětů je tady:
viewtopic.php?f=28&t=4553&start=30#p81988

To jsem jen tak na přeskáčku a namátkou vysypal náměty, které a) v Čechách a na Moravě nemáme, nebo b) podobné máme, ale zatím se na ně ve tvých publikacích nedostalo, a zároveň c) k nim nejspíš - jak tě znám - máš sám podklady nebo d) se k nim podklady dají sehnat od veřejně známých lidí, kteří se v Čechii i na Slovensku zabývají archivním bádáním. K některým hospodářským drážkám tohoto druhu není zas tak velký hřích stavět si "freelance" samo-domo vozidla. A některé z nich jsou velikostí i účelem přímo předurčeny ke tvorbě pidikolejišť à la Carl Arendt.

Nejzajímavější pro rozmanitost provozu mi připadá pálffyovská Dobrá Voda (a navíc tam byly dva nezávislé systémy o různých rozchodech a systém 600 mm byl veden intravilánem obce, doslova kolem fary, školy a kostela :mrgreen: ).

Stejně by asi bylo dobře navázat kvůli podkladům kontakt se slovenskými kolegy. Co třeba railnet.sk?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod mariov8 » pát 13 led, 2017 6:19 pm

Ahoj Milane!

Já mám doma lazaret, ale teď se usmívám...

H0, případně H0e. Koketoval jsem i s myšlenkou přejít na N, ale zatím jsem šuplíkový H0-lkář.

Jednoznačně epochy III a IV. Za ČSD nejbohatší provoz a široká škála vozidel...

Lokálky na východním Slovensku, Levoča - Spišská nová Ves a Spišské Podhradie - Spišské Vlachy. Trať Žilina - Rajec. Elektrická úzkorozchodná lokálka do Ľubochnianskych lázní, úzka Ružomberok - Korytnica kůpeľe, Povážska lesná železnica z Liptovského Hrádku, banská úzká Markušovce - Bindt (již poněkud rarita, bohužel fungovala jen do roku 1939, zato elektrifikovaná) nebo spíše Markušovce - Roztoky (Hnilčík).

Samozřejmě, ať to bude za rok - dva - tři, je to jedno, počkám si.
H0 a H0e, analog (zatím), III a IV epocha. Lepty. Prototypy. Technika a její vývoj - historie.
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Re: IV.SLOVENSKO/ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » sob 14 led, 2017 12:36 pm

Rekapitulace:

První věc,upřesnil se název a číslo dílu.
"Plány kolejišť IV - Slovensko"
formát A4
vazba pevná
papír křídový
plány a kresby černobílé
jazyk český
cena nestanovena
termín nestanoven
objednávky bude zřízena emailová adresa,zde zveřejněna :!: :!:

Náměty od Vás.

alexander píše:Milan, hlasoval som áno. Za knihu. Za slovenčinu dávam nie. Tvoja kniha v slovenčine by mi neprišla ako originál. A pridám tip, trať ŽSR 174 Brezno - Jesenské, počnúc odbočkou Brezno Halny, zubačka do Zbojskej a viadukty medzi Zbojskou a Tisovcom.
http://www.vlaky.net/servis/trat.asp?id=51
Pár článkov je aj na Railnete.

rendo píše:Ak by si potreboval nejake foto z Turca(rad pomozem)..

A2C píše:Len by som sa prihováral za trate na žitnom poloostrove, a moja obľúbená trať Bratislava - Komárno :)
Ak by som ešte mohol, priklonil by som sa ku koľajiskám v súčasnej dobe obľúbenejším, a to moduly okolo stien izby.
:wink:

caruso82 píše:Milan: Keď tu už niekto spomínal Komárno, za bývalého režimu to bola zo železničného hľadiska veľmi zaujímavá lokalita, od Nových Zámkov jednokoľajná elektrifikovaná trať, krásny železničný most cez Váh a z druhej strany cca 100km dlhá lokálka do Bratislavy, jednokoľajná elektrifikovaná trať do maďarského Komáromu a cca 20km lokálka do Kolárova, ďalej priamo v meste mohutná vlečka do prístavu na rieke Dunaj, lodeníc. Početnú nákladnú dopravu zabezpečovali sergeje, laminátky, cez Komárno prechádzalo niekoľko medzinárodných rýchlikov, proste, tiež zaujímavá téma, v prípade záujmu viem poskytnúť akékoľvek info + foto.

mariov8 píše:Z doposiaľ nespomenutých, lokálky na Spišy, zo Žiliny do Rajca, či niektoré trate s horskou charakteristikou: okolo Zvolena, na východnom Slovensku, úzka: Čierny Balog, Vychylovka, Orava, na Liptove... inšpirácie je určite dosť.

MkTT píše:Ze Slovenska sice nejsem, přesto bych si dovolil navrhnout, aby se v knize objevilo několik plánků lesních úzkorozchodných železnic. Na Slovensku jich bylo docela hodně a určitě by se do knihy takové plánky tematicky hodily.

Stanin píše:Určitě se nabízí okolí Štrbského Plesa a Vysokých Tater. Tam jezdí i normálněrozchodná lokálka, pokud se nepletu. Teda pokud se bavíme o menším kolejišti do bytu.

sidlo píše:TEŽ to je dobrý námět - Tatranská Lomnica se přímo nabízí ke zpracování.
A když (lesní) úzkokolejky, tak Vychylovka s úvratěmi.

rawen píše:Čiernohronská lesná v TT na modulech :)
A potom (už zrušené) rudné a průmyslové dráhy, kde by hlavním motivem bylo překladiště na normální rozchod.
Každopádně v těchto specifických podmínkách lze snadno odůvodnit smyčkování tratě po vrstevnici a nadjíždění sebe sama.
Radek

hank píše:Pionýrské/dětské úzkorozchodné železnice. (Košice, Prešov.)
Normálně rozchodná tramvaj s nákladní dopravou. (Košice.)
Vlečky do říčních přístavů. (Bratislava, Komárno.)
Cukrovarské, agrární a víceúčelové neveřejné úzkorozchodky. (Dobrá Voda, Trnava, Šurany, Nitra...)
Elektrifikované úzkorozchodky různých rozchodů a různého určení. (Ľubochňa, Uhranka, Szentes - Svätuše...)
Širokorozchodná trať Maťovce - Haniska.
Metrové veřejné úzkorozchodky. (Štiavnická Anča, Smolník.)
Dočasné stavební úzkorozchodky na novostavbách ČSD za I.republiky. (Bralský tunel.)
Normálně rozchodná veřejná lokálka s provozem sunutých (i osobních) vlaků končící osobní zastávkou bez kolejového rozvětvení a vlečkovým šturcem ve fabrice. (Utekáč.)
Nejzajímavější pro rozmanitost provozu mi připadá pálffyovská Dobrá Voda (a navíc tam byly dva nezávislé systémy o různých rozchodech a systém 600 mm byl veden intravilánem obce, doslova kolem fary, školy a kostela :mrgreen: ).

Všem vám děkuji za náměty,které ještě doplním dalšími náměty.

Doplním,já budu vyjíždět pomyslným rychlíkem /455.1/ z jednoho nejmenovaného města a pomyslnými zastávkami po trati na naši a slovenské trati budu prezentovat modelářský zajímavé zpracované náměty.

Jen ta modelová velikost mi chybí.Objevilo se zde zatím jen H0 a H0e,to že by Radek by si přál v TT,to je mi jasné. :D No rád bych znal vyjádření i od slovenských modelářů.

"hank"
Kolegu z "Railnetu" jsem již kontaktoval.

"Dusan"
Ikdyž objednávky ještě neberu,děkuji za tvůj zájem a jsi zaregistrován se všemi náležitostmi v registru objednávek na IV.díl"SLOVENSKO".Platí i pro nick "Ferda" a "mlha".

Milan

edit:
romino N.Mesto nad Váhom - Vrbovce/modelová velikost TT
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod mariov8 » sob 14 led, 2017 3:50 pm

Taky se hlásím s objednávkou.
H0 a H0e, analog (zatím), III a IV epocha. Lepty. Prototypy. Technika a její vývoj - historie.
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod IvanK » sob 14 led, 2017 4:28 pm

Ahoj Milane,vždycky když sem po pár dnech mrknu,pokaždé najdu něco,co mě potěší :) ovšem toto byl hodně velkej bonus včetně nových kolejišt,které přibyly :D díky za ně a at se dílo daří :wink: jinak i já se přidávám k objednávce
IvanK
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:44 am
Bydliště: Drásov

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod vmucha » sob 14 led, 2017 6:33 pm

Na seznam zájemců si přípiš i mě. Ať. Se daří!
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod rendo » sob 14 led, 2017 6:52 pm

Ahoj Milane...Ak sa da,tak TT :mrgreen: .Ale ked bude ina mierka,tak to bude v poriadku. Urcite to asi poznas,ale tu je nejaky prehliad trati(niektore maju schemu stanice+fotky stanic) http://vlaky.net/servis/trate.asp
rendo
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » sob 14 led, 2017 7:11 pm

Dusan píše:Jinak mě si automaticky zařaď vždy do objednávky čehokoliv co vytvoříš, dejme tomu tak tak do třicátého dílu, pak se uvidí co dál :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ferda píše:.........

mlha píše:.........

mariov8 píše:Taky se hlásím s objednávkou.

IvanK píše: jinak i já se přidávám k objednávce

vmucha píše:Na seznam zájemců si přípiš i mě.


Chlapi,já teprve kopu základy a vy hned objednávky,ale těší mě Váš zájem.Objednávky Vám potvrzuji,ale potom nebrblete,kdyby něco :P :wink: .
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod mariov8 » sob 14 led, 2017 7:13 pm

Rozumím! :-)
H0 a H0e, analog (zatím), III a IV epocha. Lepty. Prototypy. Technika a její vývoj - historie.
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků