Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
alexander píše:Milan, hlasoval som áno. Za knihu. Za slovenčinu dávam nie. Tvoja kniha v slovenčine by mi neprišla ako originál. A pridám tip, trať ŽSR 174 Brezno - Jesenské, počnúc odbočkou Brezno Halny, zubačka do Zbojskej a viadukty medzi Zbojskou a Tisovcom.
http://www.vlaky.net/servis/trat.asp?id=51
Pár článkov je aj na Railnete.
rendo píše:Ak by si potreboval nejake foto z Turca(rad pomozem)..
A2C píše:Len by som sa prihováral za trate na žitnom poloostrove, a moja obľúbená trať Bratislava - Komárno
Ak by som ešte mohol, priklonil by som sa ku koľajiskám v súčasnej dobe obľúbenejším, a to moduly okolo stien izby.
caruso82 píše:Milan: Keď tu už niekto spomínal Komárno, za bývalého režimu to bola zo železničného hľadiska veľmi zaujímavá lokalita, od Nových Zámkov jednokoľajná elektrifikovaná trať, krásny železničný most cez Váh a z druhej strany cca 100km dlhá lokálka do Bratislavy, jednokoľajná elektrifikovaná trať do maďarského Komáromu a cca 20km lokálka do Kolárova, ďalej priamo v meste mohutná vlečka do prístavu na rieke Dunaj, lodeníc. Početnú nákladnú dopravu zabezpečovali sergeje, laminátky, cez Komárno prechádzalo niekoľko medzinárodných rýchlikov, proste, tiež zaujímavá téma, v prípade záujmu viem poskytnúť akékoľvek info + foto.
mariov8 píše:Z doposiaľ nespomenutých, lokálky na Spišy, zo Žiliny do Rajca, či niektoré trate s horskou charakteristikou: okolo Zvolena, na východnom Slovensku, úzka: Čierny Balog, Vychylovka, Orava, na Liptove... inšpirácie je určite dosť.
MkTT píše:Ze Slovenska sice nejsem, přesto bych si dovolil navrhnout, aby se v knize objevilo několik plánků lesních úzkorozchodných železnic. Na Slovensku jich bylo docela hodně a určitě by se do knihy takové plánky tematicky hodily.
Stanin píše:Určitě se nabízí okolí Štrbského Plesa a Vysokých Tater. Tam jezdí i normálněrozchodná lokálka, pokud se nepletu. Teda pokud se bavíme o menším kolejišti do bytu.
sidlo píše:TEŽ to je dobrý námět - Tatranská Lomnica se přímo nabízí ke zpracování.
A když (lesní) úzkokolejky, tak Vychylovka s úvratěmi.
rawen píše:Čiernohronská lesná v TT na modulech
A potom (už zrušené) rudné a průmyslové dráhy, kde by hlavním motivem bylo překladiště na normální rozchod.
Každopádně v těchto specifických podmínkách lze snadno odůvodnit smyčkování tratě po vrstevnici a nadjíždění sebe sama.
Radek
hank píše:Pionýrské/dětské úzkorozchodné železnice. (Košice, Prešov.)
Normálně rozchodná tramvaj s nákladní dopravou. (Košice.)
Vlečky do říčních přístavů. (Bratislava, Komárno.)
Cukrovarské, agrární a víceúčelové neveřejné úzkorozchodky. (Dobrá Voda, Trnava, Šurany, Nitra...)
Elektrifikované úzkorozchodky různých rozchodů a různého určení. (Ľubochňa, Uhranka, Szentes - Svätuše...)
Širokorozchodná trať Maťovce - Haniska.
Metrové veřejné úzkorozchodky. (Štiavnická Anča, Smolník.)
Dočasné stavební úzkorozchodky na novostavbách ČSD za I.republiky. (Bralský tunel.)
Normálně rozchodná veřejná lokálka s provozem sunutých (i osobních) vlaků končící osobní zastávkou bez kolejového rozvětvení a vlečkovým šturcem ve fabrice. (Utekáč.)
Nejzajímavější pro rozmanitost provozu mi připadá pálffyovská Dobrá Voda (a navíc tam byly dva nezávislé systémy o různých rozchodech a systém 600 mm byl veden intravilánem obce, doslova kolem fary, školy a kostela ).
Dusan píše:Jinak mě si automaticky zařaď vždy do objednávky čehokoliv co vytvoříš, dejme tomu tak tak do třicátého dílu, pak se uvidí co dál
Ferda píše:.........
mlha píše:.........
mariov8 píše:Taky se hlásím s objednávkou.
IvanK píše: jinak i já se přidávám k objednávce
vmucha píše:Na seznam zájemců si přípiš i mě.
Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků