IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Byl by zájem?

ano
155
90%
ne
17
10%
 
Celkem hlasů : 172

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod freekey » sob 26 pro, 2020 7:31 pm

Moc to nechápu. Opravdu si někdo ta složitá kolejiště s ještě složitějšími tvary postaví?
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod JanoH0e » sob 26 pro, 2020 7:37 pm

Aspoň sa o to pokúšajú. :lol:
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod MirekTT » sob 26 pro, 2020 7:45 pm

freekey píše:Moc to nechápu. Opravdu si někdo ta složitá kolejiště s ještě složitějšími tvary postaví?

A ty Tome? Co stavíš? Stavíš něco? To co stavíš je jednoduché, snažší? Nebo nestavíš nic? ........ Tak proč to vlastně děláš?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » ned 27 pro, 2020 8:44 am

freekey píše:Moc to nechápu. Opravdu si někdo ta složitá kolejiště s ještě složitějšími tvary postaví?

Nevím v čem jsou kolejiště složitější než naše v české kotlině :?: Moji snahou bylo jít maximálně, suterén, základní rovina a patro, aby stavba kolejiště probíhala dosti rychle. Ano některá jsou svoji plochou velké, proto také jsou zařazeny pod termínem "Izbové"/Pokojové/. Například kolejiště "Tisovec" je v pěti variantách, byla jediná úvraťová stanice na Slovensku. Je znázorněna větev do Brezna s úvratí (do roku 1949) a bez úvrati (po roce 1949), druhá větev do Jesenského, třetí varianta byla múzeum v Tisovci, čtvrtá jako modulový celek a pátá jako moduly Halny - Bánovo. Gelnická dráha o čtyřech rozchodech, ale ta je taky - suterén - patro. Bratislava 1928, opět větší jen plochou. Co je na ni složitého :?: Chtěl jsem, aby původní "Červený most" vynikl jak délkově, tak výškově. Byl zničen 1945 na konci II. světové války. A tak bych mohl popisovat všechny nakreslená kolejiště.

Rozměry místnosti a tvary kolejišť, jsou s našimi zvyklostmi skoro shodné. Jen zvláštností železniční sítě na Slovensku si vyžádaly i zvláštní řešení, aby byly v souladu s technickým řešením, viz. "Gelnická dráha" nebo "Tisovec" s pěti variantami.

Máš publikci v rukou, listoval si v ní nebo posuzuješ vše jen podle toho, co jsi viděl zveřejněné náhledy na internetu :?: Četl jsi kapitolu od Zdeňka Šindlaeura :?:


Ze všech těch připomínek se vyjádřím k těm to.
Jeňa Sova píše:Ty texty jsou opravdu otřesné... Nějaká učitelka češtiny vám jistě za drobnou úplatu ráda korekturu udělá. Pak by bylo fajn se držet názvů buď odborných nebo jen amatérských, nekombinovat to. Také přezdívky vozidel není vhodné používat, leckde se jedna přezdívka používá pro jiná vozidla. Ono je tam toho víc, co se mi nelíbí. Např. citace slovenských pracovníků v češtině. Nehledě na to, že jako v knize se na železnici opravdu nemluví. Popis některých odborností je taky mimo. Přitom by to šlo napsat celé jednodušeji tak, aby i obyčejný člověk vše lehce pochopil. Spousta zbytečných překlepů. Zatím jsem přečetl čtvrtinu knihy a uvažuju, jestli ty texty raději neignorovat... Při čtení mám pocit, že bych si měl dělat poznámky o chybách, ale to by vydalo na malý sešit. Je to velká škoda.

Fakt si myslíš, že jedna paní učitelka češtiny by to zvládla, jak kdyby jsi zapoměl že v české republice se spisovně česky nemluví? Viz. vlákno o češtině. Držet se odborných nebo laických názvů ? Je zajímavé, že tyto kombinace se použili u I.,II.,III. a V.dílu a nevadilo. Přezdívka malé motorové lokomotivy Lego, musíš s kritikou na ty co zpracovávali Atlasy vozidel v ČR.
Citace slovenských železničářů česky. Musel jsem kombinovat, protože bylo hned na začátku psané po dohodě se slovenskými kolegy, že publikace vyjde v češtině. Moji snahou bylo ponechat několik příběhu ve slovenštině, aby publikace měla aspoň nádech slovenského jazyka.
Překlepy, jazykové chyby. O nich už bylo psáno a vysvětleno.
Je pravda, že jsem nedokončil další kolejiště, jako Čango, Gemerské spojky, Slavošovce, Ružomberok a další. Za to se omlouvám a dost mne mrzí za nedokončení těchto kolejišť.

hank píše:hank61: Promiň, ale s tímhle vůbec nemůžu souhlasit. Jakmile si někdo nechá za dílo zaplatit tržní cenu, musí počítat i s tím, že se od něj automaticky bude vyžadovat profesionálně odvedená práce. A za veřejně prezentované dílo musí počítat i s veřejnou kritikou.

S tou tržní cenou, bych byl velmi opatrný, protože kdyby se promítla do publikace skutečná tržní cena, tak je neprodejná, protože řada abonentů, by na ni finančně nedosáhla. Už jsem se ale dočetl, viz.citace /není z tohoto DF/:
První citace:
Ty bláho, koukám, že někdo dal do nového hávu totalitní výborné knížky a docela slušně na tom rabuje peněženky. Tuším, že stála jedna kniha 29 korun, kde byly desítky plánů se vším i výpočtem kolejiv a elektroinstalace a pak se dělali A4 pořadače, na pokračování, tuším 17 korun kde bylo úplně všechno do detailu. To co jsem viděl v té 4 tady to jsme stavěli přesně podle těch kreseb. Docela masakr.
Druhá citace
Taky nemůžu posoudit,jestli to je originál,nebo kradený titul a nyní prodávaný jako novinka.fakt je ten,že i mě se zdá jeden díl přemrštěně drahý.Od mého názoru na cenu neustoupím!dnes chce každý rychle zbohatnout,že?
___________________________________________________________________________________________________________
Z mé strany, ohledně mé profesionálně práce, vkládám maximum (platí to i pro ostatní díly).
S veřejnou kritiku se počítalo, počítá a bude počítat. Nikdo z nás se tomu nevyhýbá.

Děkuji vám všem, co se do dnešního dne k publikaci vyjádřili, ať kladně nebo záporně.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod sidlo » ned 27 pro, 2020 10:01 am

Knížku jsem otevřel až pod stromečkem. A je skvělá. Plánky Milana Ferdiána a kresby Zdeňka Šindlauera je to nejlepší co lze v této oblasti získat.

Co se týká chyb. Ano, vyskytnou se. A určitě nejvíce mrzí ty, co se na knize podíleli. Platí, že chyby nedělají pouze ti co nedělají vůbec nic. Ostatně kritiků na všechno možné je na tomto fóru přehršel. A těch co se nebojí ukázat co se jim více nebo méně povedlo je mnohem mnohem méně.

A jestli si ty kolejiště někdo postaví? Třeba ne. Ale je to vynikající studijní materiál, jak by mělo modelové kolejiště vypadat. Ten kdo plánuje svoje kolejiště se má kde inspirovat.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3601
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod hank » ned 27 pro, 2020 10:07 am

Milan F.: Pochop, co opakuju pořád dokolečka: Že to nebyla kritika tvé práce, ale odbyté nebo zcela chybějící jazykové redakce a/nebo korektur.

A tržní cena je taková, za kterou si většina zájemců výrobek/zboží/službu koupí a co zároveň přinese všem zúčastněným na vydání nějaký zisk. Jistě nechceš říct, že tiskárna pracovala bez zisku, distributor že prodává bez marže apod.

Ty citáty určitě nepředstavují názor většiny... Pokud jde o mě, klidně bych si i připlatil, zvlášť kdyby to napomohlo odstranění většiny chyb.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod Fox » ned 27 pro, 2020 10:29 am

Psi štěkají ale karavana jde dál...
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1307
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod shiso » ned 27 pro, 2020 10:54 am

Knihu jsem rozbalil prakticky hned jak prisla. Tolik inspirace, ze moje zena Milana asi tise “proklelela” kdyz jsem zacal po shlednuti planku planovat propojeni dvou pokoju trati. Skoncilo to obligatnim “jdi rovne” cimz u nas zena naznacuje vrat se zpatky na zem :D . Za sebe jsem naprosto spokojen a prosim Milana aby se kritikama nenechal otravit a pokracoval v kresleni planku a psani prispevku k nim smele dal :D
shiso
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř 26 říj, 2011 8:01 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod pekl024 » ned 27 pro, 2020 2:13 pm

Nám co neumíme číst stačí obrázky a ty jsou skvělé :D
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod prcek » ned 27 pro, 2020 5:01 pm

freekey píše:Moc to nechápu. Opravdu si někdo ta složitá kolejiště s ještě složitějšími tvary postaví?


Nevím, jak vy, ale já je beru jako inspiraci, kterou případně upravím pro své potřeby. Stejně mi kdysi sloužily "Plány kolejišť" od BTTB, které porovnávat s touto publikací je v některých ohledech jako srovnávat tříkolku a plně vybavené současné auto. Není problém část vynechat, nebo přidat, použít princip, ale udělat to po svém, zkombinovat více nápadů do vlastního celku...
Rozhodně ji nepovažuji za zbytečnou (jak vnímám skrytý význam vaší otázky), pro mě je obohacující a stimulující mou vlastní fantazii.
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
prcek
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 05 dub, 2009 11:36 am
Bydliště: kousek jižně od Brna

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod hank61 » ned 27 pro, 2020 6:52 pm

Já už jsem se s celou knihou také poměrně detailně seznámil a musím konstatovat, že to kvůli čemu jsem ji kupoval mě maximálně nadchlo a z mého pohledu Milan odvedl super práci. A k nějakým těm drobným chybkám v textech jsem už i vzhledem k mojí profesi bohužel imunní. Od roku 1992 pracuji v polygrafii a cca 20 let jsme měli i vlastní vydavatelství. Vydali jsme desítky titulů. Od knih již zesnulého Miroslava Horníčka až po odborné publikace z oblasti obchodu a marketingu. Vydavatelství mělo jedno období dokonce i vědeckou radu složenou ze zástupců různých vysokých škol, jejichž jména se díky titulům před i za mnohdy stěží vešla na vizitku. A píšu to proto, že i přes takto kvalifikovaný tým k podobným chybám docházelo také. Bohužel když srovnám proces výroby knihy v devadesátých letech a o 20 let později, tak je to alespoň dle mojí zkušenosti jako "nebe a dudy". Tenkrát bylo na všechno více času, na přípravu textů, na jejich korektury ještě před sazbou, na komunikaci, na sazbu, a na následné korektory formou vytištěné makety po zlomu knihy před tiskem.... Dnes je situace zcela jiná. Marže jsou minimální, šetří se kde se dá, všechno se posílá a korekturuje jen mailem a hlavně se vše dělá na poslední chvíli. No a když se tyto neřesti nasčítají v celém technologickém procesu, na výsledku je to bohužel znát - což vnímám nejen v segmentu vydavatelství a polygrafického průmyslu. Popsal jsem moji vlastní zkušenost coby bývalého vydavatele a v tomto konkrétním případě rozhodně nikomu nestraním, ani nikoho nekritizuji. A to už jen proto, že nevím, jak byla koncipována vydavatelská smlouva, kde by mělo být zakotveno i to, kdo je za co zodpovědný. Pokud tohle nebudu hodnotit z pozice modeláře, který dokáže nad určitými "pro něho nepodstatnými" nedostatky přivřít oko, ale z pozice zákazníka jako takového, tak mi ovšem nezbývá než souhlasit s názorem, že když jsem si zaplatil, měl bych dostat kvalitní produkt po všech stránkách. Jinak Milane ještě jednou díky za spoustu inspirací a těším se na další. Škoda, že mi není tak o 20 let méně :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod VladoH0 » ned 27 pro, 2020 9:37 pm

Zdravím všetkých

Už nejakú dobu toto fórum radšej len pasívne sledujem a radšej sa nepúšťam do žiadnych diskusií. Ale toto mi nedá nereagovať.

Je fakt "zaujímave" sledovať túto "diskusiu" ...
Je to tu samý odborník na tvorbu textov a vydavateľskú činnosť. Napriek tomu tu ale stále vidíme len Ferdiánové diela ! Tak kde sú všetci tí mudrlanti ktorí by to dokázali určite lepšie ?!

Po vydaní takejto knižky by som očakával, že sa tu rozprúdi modelárska diskusia o železničnom modelárstve, lebo vážení, o tom tá kniha je !
Ale to by asi museli začať diskutovať modelári a nie rôzny korektori, producenti a vydavatelia ...

Čo tak začať diskutovať o skutočnom obsahu publikácie, ktorým sú jedinečné návrhy koľajísk v neopakovateľnom grafickom podaní.
Všetko ostatné je (aspoň pre mňa) podružné ...

To som si ale dovolil za názor !
Tak ja sa znova radšej "stiahnem do ilegality" ...

P.S. Milan, ĎAKUJEM za úžasnú publikáciu !!!
VladoH0
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát 25 kvě, 2018 8:07 am

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod hank » pon 28 pro, 2020 9:34 am

VladoH0 píše:Tak kde sú všetci tí mudrlanti ktorí by to dokázali určite lepšie ?!

Takže všichni ti, kdo to neumějí lépe, mají právo držet hubu a krok nebo jenom chválit? Ke sbírání lajků slouží jiná internetová zákoutí. Kromě toho se dopouštíš argumentačního faulu, když kritikům podsouváš, že kritizují tvůrčí práci M.F.

VladoH0 píše: Ale to by asi museli začať diskutovať modelári a nie rôzny korektori, producenti a vydavatelia ...

Bez práce těch korektorů, producentů a vydavatelů bys nikdy žádnou publikaci neměl. Oni nemají právo v diskusi vyslovit svůj názor?

VladoH0 píše:To som si ale dovolil za názor! Tak ja sa znova radšej "stiahnem do ilegality" ...

On tě chce někdo za tvůj názor trestat? Minulý režim skončil před 31 lety, jestli sis náhodou nevšiml...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod belgarat » pon 28 pro, 2020 10:10 am

No, panove. Nerad to rikam, ale nad knizkou na kterou jsme vsichni cekali (a diky tomu se pres urcite lapsy preneseme) se rvete uz skoro stejne jako v tech elektrickych tematech :(

Kritika zde je (IMHO) konstruktivni (ba dokonce kreativni) -- pripadna dalsi publikace snad ziska dalsi korektory/beta-ctenare (diky panove @Dan Buchtela, @hank a @Strelec). No :-) za sebe diky i ostatnim :) protoze diky sve "lamovitosti" bych nektere fakticke chyby uplne presel ;) a siril dal mezi deti.

Panove - diky vsem za vydane, a za ochotu pro budouci. A HEZKY MASINKOVY NOVY ROK.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2370
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod Střelec » pon 28 pro, 2020 3:43 pm

Betačtenářů by mělo být alespoň pět, ideálně každý s jiným primárním zaměřením. Každý vychytá v tomtéž textu jiné chyby a korektor to pak dá dohromady. Jenom se to musí dělat průběžně, jak texty vznikají, aby stihly oběhnout "kolečko". A všichni by měli mít stejnou verzi texťáku, aby se přeposíláním nemnožily chyby - a aby původní autor svůj text poznal. Samotné opravy se rozpadnou do dvou forem - opravy chyb přímo v textu )pravopis, překlepy) a opravy chyb formou komentáře (změny věcných záležitostí, upřesnění historických či provozních reálií).

Asi by nebylo od věci, aby si na to vydavatel založil samostatné vlákno...
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Předchozí

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků