Stránka 4 z 22

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 03 lis, 2015 5:40 am
od Střelec
milan ferdián píše:A tak jsme se někde ztratili,ani nevím kde.Skryťák klasika,dvě soupravy,osobní motoráček a manipuláček. :D T.K. +10 :lol:

zn.Ztracenka_TT/1:120_750 x 750_TILLIG/15°


V Kuehnu to vychází na minimum 90x90, ale optimální by byl spíš metr čtvereční (100x100). Zkusmé poskládání je v příloze, skryťák je odhad limitovaný možností startsetů. Část s domky je "viditelná"...

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 03 lis, 2015 3:17 pm
od Rocky_MK
Dovolil jsem si upravit kolejiště Smrky k obrazu svému. Na vlečce zaústěné do širé tratě se překládá dřevo z lesní úzkorozchodné železnice na normální rozchod.

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 03 lis, 2015 4:22 pm
od hopeter
Pro Střelce. V kolejivu kuehn vyjde vždycky větší plocha. Na mikrokolejiště používá Milan tilig R310 a startset kuehn má R365. No a obloukové výhybky taky udělají své... :wink: Jinak mě se kuehnovo kolejivo líbí. Výhybky se dají provozovat bez přestavníků , napájená srdcovka a cena v úrovni stavebnice tiligu. Jediná nevýhoda je nižší profil který nedovolí provoz starých plastových dvojkolí , což mě ale alespoň donutilo k revitalizaci starých vagonů... :) Bohužel obloukových výhybek kuehna se asi už nedožiju... :?

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 03 lis, 2015 5:18 pm
od Adam96
Rocky_MK píše:Dovolil jsem si upravit kolejiště Smrky k obrazu svému. Na vlečce zaústěné do širé tratě se překládá dřevo z lesní úzkorozchodné železnice na normální rozchod.


Velmi jednoduché a přitom hodně pestré, líbí :wink:

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 03 lis, 2015 7:28 pm
od Rocky_MK
hopeter píše:Jediná nevýhoda je nižší profil který nedovolí provoz starých plastových dvojkolí , což mě ale alespoň donutilo k revitalizaci starých vagonů... :)

Přesně tohle mě dost nemile zaskočilo taky. Mně zatím BTTB vozy stačí (co do modelovosti), ale když si vzpomenu na mé první pokusy o sunutí do odbočky, chtělo se mi brečet :D ta plastová dvojkolí mají většinou tak vysoké okolky, že výhybku postavenou do odbočky při sunutí přejedou rovně. Ale naštěstí jsem z toho mého pelmelu dal dohromady pár vozů, které pro tu moji lokálku dostačují. I tak si ale zanedlouho udělám výlet do Bekra a přikoupím pár kovových dvojkolí.
Adam Buchal píše:
Rocky_MK píše:Dovolil jsem si upravit kolejiště Smrky k obrazu svému. Na vlečce zaústěné do širé tratě se překládá dřevo z lesní úzkorozchodné železnice na normální rozchod.

Velmi jednoduché a přitom hodně pestré, líbí :wink:

Od tebe mě to těší, tvoje plánky se mi líbí. MF ze mě sice nebude, ale baví mě to :)

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 03 lis, 2015 8:03 pm
od Adam96
Rocky_MK píše:Od tebe mě to těší, tvoje plánky se mi líbí. MF ze mě sice nebude, ale baví mě to :)


Na kolejovém uspořádání nic není. Stačí trocha prostorové představivosti a podívat se na skutečnou železnici, případně znát některá psaná i nepsaná pravidla a pak je to jen o tom poskládat si z dostupného kolejiva vybranou stanici a smotat k tomu trať. Ale to, v čem vyniká p. Ferdián, je cit pro začlenění do krajiny :wink: Já jsem v tomto dost dutý :lol:

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 5:27 am
od Střelec
hopeter píše:Pro Střelce. V kolejivu kuehn vyjde vždycky větší plocha. Na mikrokolejiště používá Milan tilig R310 a startset kuehn má R365. No a obloukové výhybky taky udělají své... :wink: Jinak mě se kuehnovo kolejivo líbí. Výhybky se dají provozovat bez přestavníků , napájená srdcovka a cena v úrovni stavebnice tiligu. Jediná nevýhoda je nižší profil který nedovolí provoz starých plastových dvojkolí , což mě ale alespoň donutilo k revitalizaci starých vagonů... :) Bohužel obloukových výhybek kuehna se asi už nedožiju... :?


Vím, že Kuehn vyjde větší díky poloměrům. Ale skládám to proto, aby bylo vidět na co stačí základní vybavení ze startsetů a jak to vychází. "Ztracenka" by šla modifikovat v duchu Rockyho rozestavěného kolejiště, nebo podle varianty "Sněžná" - tam by ale nemusely vystačit obloukové koleje ze dvou balení. Osobně asi dokoupím nějaké výhybky a a zkusím lehce modifikovanou Milanovo segmentovku "Líny" ze druhého dílu s výhybkama ovládanýma ručně přes bowdeny.

Jinak díky za upozornění na nutnost přezutí starých vagónů, s kovovým "obutím" mám jen stavebnicové osobáky (doma překopané LPH a několik BDDP) a dva nebo tři novější kousky nákladních a služebních, celkem asi patnáct vozů z padesáti. Většina mého parku má značku "Zeuke" a čtvrtej křížek na hrbu, nic neni novější než 10 let.

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 8:31 am
od Rocky_MK
Střelec píše:"Ztracenka" by šla modifikovat v duchu Rockyho rozestavěného kolejiště, nebo podle varianty "Sněžná" - tam by ale nemusely vystačit obloukové koleje ze dvou balení.

Ovšem já jsem na stanici použil jednu IBW-R a poloměry mimo stanici jsou, pokud si dobře pamatuji, R300, někde dokonce až R290. Ve stanici tuším R342, a to rozměr kolejiště je 108x78cm (navzdory názvu vlákna). S Kuehním startsetem by to šlo ještě víc do čverce. Já už tento rozměr považuju za maximální pro takovéto minikolejiště.
A když už jsme u toho přezouvání, jaký průměr dvojkolí použít na bezproblémové ježdění po Kuehnu? 7,7mm, 8mm?

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 3:50 pm
od milan ferdián
Dnes jsem předal poslední dílek zajímavého kolejiště.Zajímavý byl i svými podmínkami.Posuďte sami.
- žádné tunely -
- žádné skály -
- stanice v původní verzi -
- co nejdelší širá trať (paradestrecke) -
- pro skrytou a viditelnou část kolejiště jen světlost 25,0 cm -
- obnovit původní závorařské stanoviště -
- obnovil jsem i koncovou část lokálky -

Přeji modeláři,samozřejmě jen to nej,no těším se hlavně na ty fotky ze stavby. :wink: A na závěr,něco pro potěchu oka z jeho budoucího kolejiště.

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: čtv 19 lis, 2015 4:18 pm
od milan ferdián
žst.Světlá Hora - město N/1:160_2400 x 1800_PECO/CODE055

Dost rychle uběhlo 11 měsíců a jak se tak hrabu v restech,vykoukl na mě nedodělek.Co s ním,po zevrubném studiu,ponechat skryťák a odbočnou stanici Světlou Horu v původní verzi a jen předělat hlavovou stanici Světlá Hora - město.Moc se mi provozně nelíbila.tak držte palce,snad ji konečně dokreslím :mrgreen: .

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 24 lis, 2015 4:52 pm
od milan ferdián
Světlá Hora město/Světlá Hora hl.n. N/1:160 2400 x 1800 PECO/CODE055/10°

Co říci na závěr,hlavová stanice by potřebovala kapku delší staniční koleje pro osobní dopravu.Bohužel pilíř nelze zbourat :mrgreen: .Zcela záměrně,z důvodu přístupu k hlavové stanici,je zde situována louka a pole.Takže modelář,když se nahne nad kolejištěm,tak moc škody si nezpůsobí :wink: .Snahou bylo splnit další sen modeláře,snad se zde vyjádří.

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 27 lis, 2015 7:30 am
od milan ferdián
žst.Plumlov TT/1:120 1850 x 1250 TILLIG/15°

Jen stejná plocha zůstala spolu s přídavnými desky,ob. viz výše příspěvek.

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 27 lis, 2015 9:55 am
od rawen
milan ferdián píše:žst.Plumlov TT/1:120 1850 x 1250 TILLIG/15°

Jen stejná plocha zůstala spolu s přídavnými desky,ob. viz výše příspěvek.


V Plumlově u Prostějova :?: Leda tak když stavěli hráz přehrady, byla u Stichovic (Mostkovic) stavební 600mm drážka.

A nikdy nerealizované plány na trať Severomoravská západní dráhy, která neměla jít přes Kostelec n. Hané, ale Plumlov. Kdo koukne na mapu (vrstevnice), ví proč.

Radek

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 27 lis, 2015 10:40 am
od milan ferdián
Tak budou mít plumlovští aspoň nádraží v modelu :wink: .

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 27 lis, 2015 10:49 am
od Dokusan
rawen píše:Leda tak když stavěli hráz přehrady, byla u Stichovic (Mostkovic) stavební 600mm drážka.
Radek


Jedna dobová fotografie ;)