Stránka 21 z 22

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 22 pro, 2017 10:10 am
od milan ferdián
MkTT píše:Milane paráda. Ty jsi se pěkně rozjel. Během několika dnů takových plánků, tebe musela políbit nějaká můza :wink: .

Míro,sám nevím co se stalo :lol: ,ale mám ještě další nápad na stole při pohledu na odb.Rokytku aneb "Není osmička jako osmička" :twisted: .Zkusím dnes dokončit Pavlov,manželka mě zaúkolovala,tak nemám čas makat na prkně :lol: .
Milan

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 22 pro, 2017 6:15 pm
od Michal Šuhajda
milan ferdián píše:Míro,sám nevím co se stalo
Milan

Jsi hodný, ženě pomáháš... To je Ježíškova nadílka a ne můza.

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 22 pro, 2017 6:48 pm
od keby49
Milane, Petrov... ta stena... jeji sirka je kolem 5mm a jeji kraj v NS, od osi koleje prvni vlevo (teple mistecko pro 810+010), je tak 16mm? Tedy na max sirku vlaku 32 ? Dekuji...

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 22 pro, 2017 6:59 pm
od milan ferdián
20 mm od osy koleje ke stěně.Jak silnou stěnu si zvolíš,to už je na tobě.Milan

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 22 pro, 2017 8:30 pm
od keby49
Dekuji... hned jak si to napsal mi doslo ze to bylo v "Buda" :)

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 22 pro, 2017 8:40 pm
od milan ferdián
Pavlov

Pavlov dětské TT/1:120 1100 x 900 TILLIG/15°
Rozšíření původního námětu kolejiště Sněžku o přípojnou lokálku do Pavlova,jak Hank poznamenal jednalo by se o zastávku nákladiště/vlečka.

Tento příběh je smýšlený,shoda jmén a prostředí je jen náhoda

Je ráno,kolem páté,tma jak v pytli a sněhová chumelenice se snaží co nejvíce pokrýt svými vločky vše co ji přijde do cesty.Franta natankoval,zkontroloval písečníky,vodu a dobrácky si pobrukoval,jak dnes mu práce šla rychle od ruky i přes tu slotu a na to,že je zde jen krytý otevřený přístřešek.“Václave,pošli chlapa na veksle,ať mohu přistavit na kolej“ volá služebním telefónem do kanceláře,“..jó,už ti jej posílám a posun dovolen..“ozve se z druhé strany aparátu.Honem do vytopeného vozu a již vidí chlapa jak mu staví první veksli a mává na něj praporkem.Ještě jedna úvrať a je na te své koleji.Najednou se zakaboní neboť vidí přistavenou zetku z nočního manipuláku.Též mi mohl Jarda něco říct v kanceláři.
Jak to,že jsem si vozu při nástupu šichty v té chumelenici nevšiml,ptá se sám sebe Franta.Jarda v roli vlakvedoucího přichází a kouká na zakaboněného kolegu.“A jéjé ta zetka,tak budeme opět v Pavlově čarovat,osobák má zpoždění.Máme na něj čekat.Už volali řediteli,že pracanti výjimečně přijedou později“,promlouvá Jarda.Franta si povzdechl,no Pavlov a jeho slavné atypické kolejiště,“..ale v přístavu to bylo těžší“,odvětí.“Tak povídej,máme čas...“

„Jako mladej jsem začinal poznávat krásy a taje naše železničních stanic a vleček.Jednou jsme vyjeli s manipulákem z Pecky a drandili si do Nerátek.Zastavujeme a vlakvedoucí odchází do kanceláře pro klíče od přístavu.Najednou koukám na chlapi/posunovače jak se mezi sebou sázejí a při tom se hlasitě řehotaji.Říkám si,kdo ví o co vůbec jde a lelkuju pohledem po stanici.Vlakvedoucí se vrací zakaboněný z kanceláře,leze mi na mašinu a houkne na mne,odpojíme vozy,bereme jedno-
ho chlapa a s hytlákem jedeme na třetí pro konťák.Svítí bílá,tak jedeme na třetí.Bereme konťák a vracíme se zpět na svoji soupravu.Co se děje,ptám se,uvidíš odvětí mi vlakvedoucí,klíče mám.Koukám zelená,jedem.Po výkonu všech služebních úkonu sjíždíme po spojovací koleji do dlouhého šturcu,ale dlouhý není.A je to tu,překročený délkový normativ.Veksle P2 a P3 nejsou k dispozici,protože náš vláček na nich stojí.Chlapi už se domlouvají co dál s vlakvedoucím,protože tuto situaci již nejednou zde zažili.Dispečer neustále honí prémie,tak občas takové překvápka dělá.Dávej bacha na mne a pořádně na mě koukej,houkne na mě chlap a začínáme.Stroj zaburácí a sune se zpět na spojovací koleji.Odstavujeme zde dva vozy,
musí se pořádně zajistit proti ujetí,protože spojovací kolej leží ve spádu.Vracím se zpět do šturcu,výhybky jsou volné.Vozy zasouvám na druhou,nechávám si hytlák a vracím se pro ty dva odstavené vozy.
Vozy též odstavuji na druhé a jen s hytlákem se vracím opět na spojovací kolej,kde pro změnu ponecháme stát hytlák.Teď už je to brnkačka,stáhnout hned vozy z mrazírem a úvrati konťáky z terminálu.Ty hned odstavuji opětovně na spojovací koleji za hytlákem.Pro jistotu necháváme jednoho chlapa,co kdyby.Teď už to jen frčí,jen se domlouvá,které vozy tu ne-
cháme pro další manipulák.Stažené vozy házím do vjezdového šturcu,kontrolujeme dostatečný prostor,ať se vše v pohodě vejde a já s lokomotivou mohu klidně najet na připravenou soupravu.Nejdříve,ale spouštíme odstavené vozy ze spojovací koleje a já už jsem kliďánko najel na soupravu.Souprava je připravena k odjezdu,vlakvedoucí uznale kyne chlapům a jde volat s nabídkou.Jen jsem byl zvědavý,jak bude dispečer vysvětlovat potentátům,proč strategické určené vozy museli zůstat v přístavu.“

"Akorát jsi dopovídal,zpožděný osobák je zde ",hlesne Jarda.Cestující rychle přestupují,dostáváme volno a jedeme do dalšího hlavolamu v Pavlově.Motor brzdí v prvním šturcu,zastavujeme a necháváme lidičky vystoupit z vlaku.

Tak Jardo jdeme na to,budeme čarovat.
- motor s určeným vozem pro vlečku se sune a postupně spojuje všechny tři vozy -
- vrací se zpět na vlečku,tak,aby námezníky byli volné pro objetí nákladních vozů -
- motor se odpojuje a jede přes první šturc,zpět na objízdnou na druhý šturc -
- najíždí na vozy a sune je do prvního šturcu -
- odpojuje poslední dva vozy a s uhlákem se vrací na vlečku -
- motor odvěšuje uhlák a jede do druhého šturcu -
- přes objízdnou najede do prvního šturce pro ty dva vozy -
- jede na objízdnou,zde ponechává stát oba vozy -
- motor přes druhý šturc najede na uhlák a sune jej do prvního šturce,zde jej odpojí -
- motor se vrací přes vlečku a druhý šturc na objízdnou a sune oba vozy na první šturc na uhlák -
- v prvním šturcu nechá vůz určený pro vlečku a uhlák -
- motor se vrací na objízdnou se třetím vozem,zde jej odpojí -
- motor přes druhý šturc,vlečku najede do prvního šturcu a zapojí vůz určený pro vlečku a uhlák nechá odpojený v prvním šturcu -
- motor s vozem najede na vlečku a odstavuje vůz určený pro vlečku -
- motor pokračuje přes druhý šturc na objízdnou a sune třetí vůz na uhlák odstavený v prvním šturcu -
- vše se spojí a souprava je připravená k odjezdu do stanice v pořadí motor/třetí vůz/uhlák -
Franta s Jardou si oddychli,posun šel jak po másle a akorát na čas k odjezdu.
Milan

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 22 pro, 2017 10:06 pm
od hank
Pavlov mi připadá jako velice povedený příklad toho, jak z minima prostoru vyždímat maximum provozních možností. (Chybí mi tu smajlík "palec nahoru". :wink: )

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: sob 23 pro, 2017 7:13 pm
od milan ferdián
Oslavice dětské TT/1:120 1200 x 950 TILLIG/15°
Taková divná osmička :D .Srazí se ty vlaky v tunelu nebo ne.Ve skryťáku dva nákladní vlaky a dva sólo motor.Milan

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: sob 23 pro, 2017 8:28 pm
od hopeter
Milane já už mám vybráno... :lol: Zatím tajně navrhuju rám tak abych mohl do podzemí zhora. :oops:
U toho posledního jsem zvědav na výškové poměry , když vidím jak mizí tratě pod zemí a jinde se vynořují... :wink:
Když vydržíš do Silvestra tohle tempo můžeš po Novém roce kontaktovat nakladatele další knihy. :)

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: sob 23 pro, 2017 8:44 pm
od Rocky_MK
Žasnu, kolik se toho dá udělat na tak malém prostoru. Hodně mě zaujal Pavlov. Ale proč to netypické uspořádání koncové stanice? Vždyť přece není nutné...
pavlov_kuehn.png

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: sob 23 pro, 2017 8:52 pm
od milan ferdián
Rocky_MK píše:Žasnu, kolik se toho dá udělat na tak malém prostoru. Hodně mě zaujal Pavlov. Ale proč to netypické uspořádání koncové stanice? Vždyť přece není nutné...
pavlov_kuehn.png

Dík,ale zkus na to svém vyposunovat tři vozy :wink: .Milan

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: ned 24 pro, 2017 8:20 am
od VojtikJ
všechno jde :D osobně nevidím problém vyposunovat i víc :D

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: ned 24 pro, 2017 11:19 am
od milan ferdián
VojtikJ píše:všechno jde :D osobně nevidím problém vyposunovat i víc :D

Jenže Vojto,ty jsi namlsaný modulovkou :wink: .To je malé domácí kolejiště.A těch více vozů bych teda chtěl od tebe vidět,když dodržíš podmínky,které jsou dané.Vozy umím také sunout zpět do stanice :D .Milan

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: ned 24 pro, 2017 1:15 pm
od rawen
... když to tak vidíte ...

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: ned 24 pro, 2017 3:05 pm
od Michal Vaniš
rawen píše:Nazdar.
Trochu se nudím při čekání na večer, tak projíždím plánky a přemítám nad panelem použitelným jak sólo, tak i ve spojení s jiným panelem kamaráda anebo jako vlečka na modulovce. (Proto všude EW2.)
Prosím o posouzení, zda přiložené schéma bude fungovat po stránce dopravní a posunovací anebo je v něm nějaký problém.
(Nahoře bude polokulisa, šedý obdélník je továrna, kolej k ní bude od trati oddělena lesíkem, který přejde až do kulisy. Uprostřed nádražní budovy, dole u jedné koleje skladiště, u druhé volná skládka. Kusé koleje jsou záměrně přímé.)

Předem děkuji, Radek


Radku, čistě technicky, prosím založ si své "vlákno" v MODELOVÉ KOLEJIŠTĚ (nebo přesuň příspěvěk).
Zde se pohybujeme exkluzivně ve vlákně- vláknech plánků pouze od Milana F.(Modelová železnice-plánky kolejišť)

Díky.Hezké Vánoce