Stránka 20 z 22

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 10:42 am
od MkTT
milan ferdián píše:Zde jsou plánky s kolejivem a s osama.Ve stanici je jediná výhybka EW2 .Milan

Díky moc Milane.

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 1:01 pm
od keby49
Milane a muzu pripadne ten planek pouzit take ?

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 1:04 pm
od milan ferdián
keby49 píše:Milane a muzu pripadne ten planek pouzit take ?

Samozřejmě :wink: .Milan

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 3:01 pm
od hopeter
Tohle vypadá na ukázky z nejnovějšího dílu Knížek MF nazvaného "Minikolejiště" :D

RockyMK "Ty jsi taky pacient :D jaký je půdorys tvé dílny (abych si udělal představu, kolik těch kolejišť se tam vleze ke stropu :D)?"
Půdorys mé dílny je 3,5 x 3 metry. Z toho mám pouze 3,5 x 2 m. Zbytek má stůl hopeter junior. U stropu jsou tři kolejiště , jedno pod stolem a poslední je na stole. Přístavek toho posledního stojí svisle u zdi. :P
Nějaké minikolejiště cca 900x1200 ještě někde srovnám... jenom bude problém si nějaké vybrat když jsou všechny tak hezké... :wink:

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 8:24 pm
od milan ferdián
Vyšné dětské TT/1:120 1100 x 900 TILLIG/15°

Ve skryťáku byly přidány dvě výhybky na předávaní přívěsného vozu 010 mezi motoráky 810.Aby nákladní vlak mohl pokračovat opačným směrem,musí se odpojit od soupravy,projede okruh jako lokomotivní vlak a najede na stejnou soupravu.Nechme ji klidně obkroužit na trati jako Pn a následně ji pošleme jako manipulák do koncové stanice.

Sólo 810 dlouze v tunelu zahoukala neboť mašinfíra věděl o nechráněném železničním přejezdu polní cesty vedoucí na místní luka a do dětského tábora,dnes hluboce zasypaného sněhem.Minul mechanické návěstidlo odbočky a za odbočkou zastavil na krátkém nástupišti.Dole pod kamennou zídkou již čeká 810 s přívěsem 010 na druhém nástupišti z důvodu přestupu cestujících do Vyšné.Hustě chumelí,vítr si pohrává s vločkami a cestující se snaží rychle dostat do tepla motoru.
Motor na hlavní trati má volno a odjíždí.My máme jako tradičně problém,při každém rozjíždění zde.Motor stojí dost na prudkém stoupání tratě,takže pomalu couvá a snaží se z písečníku sypat písek co se dá,než mu jej vrtošivý větřík spojený s chumelenici odvane.Mašinfíra zastavuje,řadí,motor zanotuje liazkou hudbu a škrábeme se do táhlého stoupání.Zdařilo se jako vždy a mašinfíra si sám poklepá na ramenou :mrgreen: .Projíždíme po kamenném klenutém mostě a vjíždíme do Vyšné na obsazenou kolej.Po naší pravé ruce již stojí přichystaný k odjezdu manipulák na hlavní koleji,který zde obsloužil potřeby stanice a místní vlečku skláren.Zastavujeme před staniční budovou,která je věrnou kopii budovy z Kolešovic.Cestující se vyhrnou z vlaku,část odchází rychle do tepla domova a ta druhá se zamíchá do předvánočního mumraje trochu si užít té sváteční nálady.
Kolej při staniční budově je napůl rozdělena na dopravní pro osobní motorák a ta druhá část je kolej manipulační ke skladišti,rampě a volné skládce.Je zde přistavený od manipuláku vůz naložený uhlím pro potřeby obce.Po odjezdu mani-puláku ze stanici,motor 810 se sune zpět za zhlaví stanice,aby mohl vjet opět zpět na manipulační objízdnou,která pokra-
čuje jako strojová k remíze.Je zde opět přestavená kůlna na uhlí na zbrojení naftou,kde nám motor zajel.Po dozbrojení,
doplnění suchého písku se vrací na hlavní kolej stanice.
Skladiště s rampou je přilepené jak vlaštovčí hnízdo ke staniční budově,obsazena výpravčím a jeho rodinou ve služebním bytě.Vzadu z dálky vidíme vlečku místní sklárny,kde též stojí na vyložení vůz s uhlím pro sklárnu.Remíza s vodárnou a dílnou klasická z Kácova.
Pohledem ze stanice vidíme hodně zavátým sněhem dětský tábor i s budovou kuchyňky a první pomoci.Náš zrak se vrátil k předvánočnímu mumraji a jdeme si dát lok horkého grogu s domácí klobásou a chlebem.
Milan

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 8:35 pm
od Rocky_MK
Tak toto by se mi moc líbilo. Možná jednou :)
Děkujeme za krásné návrhy!

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: stř 20 pro, 2017 8:08 am
od hopeter
Milane nádhera , moc díky. :)
Opravdu je čím dál těžší si vybrat. U stropu je ještě kousek místa u dveří už jen pro jedno minikolejiště... :wink:

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: stř 20 pro, 2017 11:22 am
od milan ferdián
Kluci ty plánky jsou pro vás :wink: .Milan

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: stř 20 pro, 2017 5:12 pm
od milan ferdián
Petrov TT/1:120 1200 x 900 TILLIG/15°
Upravena verze kolejiště Buda.Rám je zkrácený na délku o 10,0 cm.Skryťák byl doplněn o zásobní kolej pro obměnu nákladních vozů pro manipuláky,GVD ponecháno opět dle Hanka.Stanice má dvě dopravní koleje,manipulační skladištní,odstavnou,strojové depo pro 810 a dvě vlečky,ať se modelář ve stanici nenudí.

Ve skryťáku máte základní rozestavění vlakových souprav.Nákladní vozy jsou brány délky 10,0 m.
Zleva doprava
1 - zásobovací kolej vozů pro manipulační vlaky
2 - výchozí postavení druhé základní soupravy (kdo se necítí na tuto složitost tyto vozy z koleje dočasně odstraní)
3 - výchozí postavení 810/010
4 - 700 posunovací lokomotiva (je alfou,omegou pro vlakotvorbu při definici LK)
5 - 842 velký osobní motor
6 - výchozí postavení první základní soupravy 735/4 x vůz
7 - ve stanici remíza stojí druhá 810

Upozorňuji,posun je velmi jednoduchý,ale musí se přitom hodně přemýšlet a dodržet hlavní pravidlo.Celý vlak pro posun ve skryťáku musí být za krajní výhybkou.
Tento skryťák je schopen dle definice LK logicky vypravovat vlaky dle GVD (Hank).
Ve stanici jsou vlečky HD nalevo (úplně dolní kolej) a napravo ZZN na stejné koleji.

Milan

P.S.Jestli někdo očekával bezcílné kroužení kolem kapličky a popíjení kávičky s cukrovím,tak zapomeňte :mrgreen: .M.

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: stř 20 pro, 2017 5:23 pm
od keby49
Tohle je... terorizmus... :)) uzasne...

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: stř 20 pro, 2017 6:31 pm
od rawen
MirekTT píše:...
....... Nebudu možná první, koho to napadlo, ale co tahle kolejišťata řešit jako propojitelná jednou průběžnou kolejí ve skryťáku. Proč? Proč ne. Proč by si nemohli spolu zajezdit dva kamarádi na jídelním stole. Dokonce ani krajinné rozhraní by nemuselo podlehnout normě, pokud je oddělíme kulisou.
Možná by takový koncept někoho oslovil.
Rozpracoval jsi nějak tuto myšlenku? Já uvažuju o industriální placce typu "Huntířov" z III. knížky pojaté tak, aby byla k poježdění doma na stole a případně připojitelná jako vlečka v layoutu.
Ale narážím na problém - dosud neznám a nepotkal jsem kratší výhybky než EW3 :)
(Tedy, s EW2 problém nemám, ale ty jedničky...)

Radek

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: stř 20 pro, 2017 7:43 pm
od MirekTT
Nerozpracoval a myslím, že ani není třeba. V tomto mém dosti starém příspěvku je řečeno vše. Jen doplním, že se to týkalo mého nadšení (stále trvajícího) z Milanových plánků typu "čtvereční metr".
Čili věc, kerou lze přepravit tramvají a u kámoše v kuchyni spojit v jeden celek.
Podmínkou byla jen jedna průběžná kolej při okraji kolejiště vedená od okraje k okraji.

Edit: S výhybkama moc nepomůžu, geometrie kolejiva není moje silná stránka.

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: čtv 21 pro, 2017 4:39 pm
od hank
No vida. Na tom plánku Pavlov se přímo nabízí prodloužit ten šturc dole uprostřed, opatřit ho perónem a sólo motor může pendlovat ze šturcu do šturcu. Maňas na "hlavní" trati může za pobytu motoráku v koncové stanici přistavit do toho šturcu nákladní vůz a motor si při návratu může najet přímo na něj.

Ta koncová stanice by z dopravního hlediska měla mít (a v reálu by asi i měla) statut nákladiště se zastávkou, tím pádem by se tam jezdilo podle D2, tj. bez uvolnění traťového oddílu, tzn. že nic jiného než ta jedna souprava na trati nemůže být, a lenochům jako jsem třeba já :lol: by tím odpadla starost o návěstidla v koncové stanici. (Příklady: Bílý Potok pod Smrkem před optimalizací, Mochov, Dobruška.) Dokonce si umím představit, že by se nákladní "vlaky" mohly zpět do odbočné stanice sunout a kdyby se maličko prodloužil šturc vpravo nahoře, aby se tam vešel motor i s vozem, tak by se dalo v nákladišti manipulovat i se dvěma vozy současně bez nutnosti objíždění 8) Nicméně obrat vozů v takovém nákladišti by nejspíš byl minimální - asi nanejvýš jeden vůz denně - takže tyhle vychytávky by možná ani nebyly potřeba. To už ale záleží na každém soudruhovi, jak si to každý soudruh zorganizuje. :mrgreen:

Edit: Koneckonců je ještě jedna možnost, a to že by ta odbočka byla vlečka s osobní zaměstnaneckou dopravou. I v takovém případě by její obsluhu v pohodě zvládl motorák. Takových případů bylo v epochách IV a V několik; v úvahu přicházejí motory M 131.1 nebo M 240.0. A i kdyby to zůstalo v majetku SŽDC, tak z dopravního hlediska je těch možností víc, třeba posun mezi dopravnami nebo (jako v Koryčanech) je koncové nákladiště součástí odbočné stanice jako její zvláštní obvod a to, co tam jezdí, tudíž není vlak, ale posunující díl - v těch Koryčanech je to bez osobní dopravy a posun zajišťují náležitosti od Mn vlaků.

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: čtv 21 pro, 2017 8:35 pm
od milan ferdián
Přece něco k té kávičce a vánočnímu cukroví.

odb.Rokytka dětské TT/1:120 1100 x 900 TILLIG/15°
Přeložená osmička,kde jeden okruh nadjíždí druhý.Skryťák má místo pro dvě nákladní soupravy a dva sólo motoráky pro osobní provoz.Na trati máme zastávku a atmosféra je naladěna předvánoční náladou.
Milan

edit:Na původním kolejovém plánku byl chybný údaj a to u poloměru R310/90°,má být R353/90°,vpravo nahoře.M.

Re: Plan kolajiska X

PříspěvekNapsal: pát 22 pro, 2017 10:01 am
od MkTT
Milane paráda. Ty jsi se pěkně rozjel. Během několika dnů takových plánků, tebe musela políbit nějaká můza :wink: .