Plan kolajiska X

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 08 úno, 2016 7:53 pm

_pavel_ píše:Ale ano, doma si může postavit každý co chce. Jen pokud by chtěl člověk dodržet určité podmínky, např pro Os s pěti Y, tak potřebuje větší prostor. Na menším prostoru, to prostě není ono. Takž můžeš si doma udělat jakoukoliv soupravu v jakékoliv epoše,(Když chci v TT provozovat epochu IV a ještě ČSD tak bych ani nemohl používat osobní vlak ? )jen u některých to bude na ostrých obloucích vypadat divně.


Jde to i na mensim prostoru, viz treba Milanuv navrh pro mne, nebo dalsi Menhartice, Dolni Rybnik apod. Prostor cca 240x120 cm. Jen je potreba se smirit s tim, ze proste na hlavni trati nebude nadrazi a pak muze mit clovek i rychlik o 8xY :lol: :mrgreen: Ja bych chtel treba 10xY, ale nevim, jestli by mi to vyjelo spiralu :mrgreen: :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1011
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Trowbridge, UK

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod fulda » pon 08 úno, 2016 8:29 pm

hank píše:fulda: Nemohly to být Luhačovice? Pozůstatky jedné z luhačovických dvojspřežek v depozitáři ještě nedávno byly, i když už se to lokomotivě moc nepodobalo... Ale klidně mohla na lokálce vozit nějaký přímý vůz, který se v Újezdci připojil k nějakému/odpojil od nějakého rychlíku nebo osobáku.

Ano, myslím že to co říkáš je hodně podobné tomu co jsem slyšel při výkladu.
A souhlasí i to, že se "lokomotiva" nacházela v několika částech depa - podvozek tu, kotel tam...
TADY a TADY o ní píšou, že se jmenovala 210.0(2)
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4280
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod workous » pon 08 úno, 2016 8:53 pm

Podobnou potvůrku má nějaký sběratel na zahradě když se přijede od Lovosic do Ústí....
HO segmenty epocha workoušov - Roco Geoline
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 1670
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm
Bydliště: Chýnice u Prahy

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » pon 08 úno, 2016 8:59 pm

Studie II žst.Rolská a jejího okolí.

Dole napravo je připraveno napojení (výhledově) na další část kolejiště.
Přílohy
Rolská studie II DF.jpg
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9537
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod hank » pon 08 úno, 2016 9:33 pm

Možná budu OT, ale pokud jde o čtyřosáky, i na lokálkách se vyskytovaly věci nevídané... Třeba z Hanáckého pacifiku se dochovala fotka soupravy M 131.1 + Calm. Leckde (třeba do Lomnice nad Popelkou) jezdily smíšené soupravy s 8dveřáky Bai.

Ovšem těžko už kdy bude v tomto ohledu překonána - jak se ostatně prokázalo mnohokrát v historii - dokonalost soudruhů z NDR. Kdyby měl někdo opravdu zájem, mohu poskytnout podklady k německé Kleinbahn zvané Die Laura, tj. malodráze Rennsteig - Frauenwald. Tam kmenová dvouspřežka později u DR označená jako 98.6216 vozila soupravu složenou z jediného unikátního kmenového 4osáku BCPwPost4i, což znamená, že do jednoho vozu dlouhého 17.8 m s otevřenými plošinami na obou stranách se vešel oddíl 2. třídy (8 míst), velkoprostorový oddíl 3. třídy (40 míst), služební oddíl a poštovní oddíl... A v 50. letech ta dvouspřežka vozila do Frauenwaldu křídlo od odborářského rekreačního rychlíku z Berlína, tj. 3 hechty, čímž se vždycky koncové nádraží lokálky (nástupiště u 1. koleje dlouhé 85 m končilo až u vrat remízy, 2. kolej byla dlouhá 115 m) zcela spolehlivě ucpalo... :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2604
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Tomáš » úte 09 úno, 2016 10:14 am

No když pominu zdejší experty na železnici jako je třeba hank,který sype informace o tratích z celé republiky,klobouk dolů. Já osobně neznám žádné lokálky a malé tratě po republice,které bych mohl skromně postavit.Nejezdil jsem za mlada po republice po našich tratích a nezkoumal jejich provoz. Možná snad pouze jen,jako běžný cestující.Obdivuju ty,co sednou třeba na vlak a jedou na druhou stranu republiky,aby si postaviti "tu svou" lokálku.Pro mě bylo jasné,že když jsem si chtěl postavit něco málo z té železnice,byla to ta,kterou znám nejlíp. To je část tratě 244,po které jsem se pohyboval bezmála 15let několikrát jsem se po ní (kolem ní) prošel i pěšky. Tam jsem to znal,tam jsem se cítil "být doma". Nikdy jsem však nebyl natolik zapálený,abych znal přesné GVD a podobné odbornosti. Takže si jen okrajově pamatuji složení vlaků a souprav co se tam před léty pohybovaly. Nejvíc si toho pamatuji až z dob konce ČSD (rozpad republiky) Nevybavuji si však,že by se tam někdy pohybovaly 810 a ani balm 020 si tam nepamatuju. A to si myslím,že tato trať lokálkou je. Zato dlouhé osobní vlaky (brejlovec,barča a x vozů Y) nebo 850 a balm 050 to si vybavuju celkem přesně. Bylo dokonce období kdy z Brna jel Brejlovec s 5ti ypsilonama a za sebou ještě táhl 830 s balmem. To až dneska tam jede jen jeden vůz a ještě poloprázdný. Velmi zřetelně si pamatuju období,kdy v neděli odpoledne při cestě na Brno jsme v nástupní zastávce Budkovice musely mávnout na projíždějící vlak,aby nám zastavil. Barča s ypsilonama se nevlezla ani do zastávky a poslední vozy,do kterých jsem s oblibou lezl,stály už na náspu v lese. Vlak praskal ve švech. Kdo to tam zná,ví,že je to tam samý oblouk,protioblouk. Ono i v reálu to tam trochu připomínalo skládací metr. Takže z toho pro mě jasně plyne,že tak nějak podobně jsem to chtěl. Určitě kdyby bylo víc místa ......,ale není. Milanovi se povedlo na daný prostor umístit vše co se mi líbilo a vše co jsem měl rád. No a to,že tam mám ty poloměry 310,no co se dá dělat,nebydlím na hradě. Nehádám se,že s 353 nebo líp 396 by to nevypadalo líp,ale jenom kvůli tomu,že je všude mít nemůžu, se přece nevzdám svého námětu a nebudu tvořit něco,co ani moc neznám.
Tak trochu si myslím,že i ti ostatní co po Milanovi chtějí ty ypsilony na kolejišti,to vidí, možná podobně jako já. Mám nějaký sen,nějakou představu a tu bych si rád splnil. Je dobře,že je to v dnešní době reálné. Není to tak dávno co jsme úspěšně stavěli s poloměry 286 a taky to tam jezdilo a viděl jsem spoustu kolejišť,který vypadaly úžasně a nikdo si kvůli tomu vlasy netrhal. Já to pořád beru jako odpočinek,relax a tak trochu i jako nostalgickou vzpomínku na dobu,která je už nenávratně pryč. Předpisy a zákony musím dodržovat v práci a to doma při "hře" určitě nechci.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod MiG » úte 09 úno, 2016 11:01 am

Tomáš píše:Nejvíc si toho pamatuji až z dob konce ČSD (rozpad republiky) Nevybavuji si však,že by se tam někdy pohybovaly 810 a ani balm 020 si tam nepamatuju. A to si myslím,že tato trať lokálkou je. Zato dlouhé osobní vlaky (brejlovec,barča a x vozů Y) nebo 850 a balm 050 to si vybavuju celkem přesně. Bylo dokonce období kdy z Brna jel Brejlovec s 5ti ypsilonama a za sebou ještě táhl 830 s balmem.

A to tam dvě M262 s dvěma až třema balmama jezdily běžně.
MiG
 
Příspěvky: 701
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod _pavel_ » úte 09 úno, 2016 11:08 am

Opravím tě. Trať je regionální a kdysi se po ní jezdilo až do Vídně. Pokud Wikipedia o té Vídni nekecá. Jen ta odbočka do Oslavan by se dala zařadit jako lokálka :wink:
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod JanoH0e » úte 09 úno, 2016 11:20 am

Touto traťou som kedysi dávno -1985,6 jazdil do Znojma z Brna. Jazdil tam motorový rýchlik, vedený ako tuším Sp, osobné ťahal pilštik s 4 napr. vozňami. Pilštiky s 4 napr. chodili aj do Oslavan. K tomu boli niektoré motorové tuším M 262, ale presne si už nespomínam.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1072
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Tomáš » úte 09 úno, 2016 11:24 am

JanoH0e píše:Touto traťou som kedysi dávno -1985,6 jazdil do Znojma z Brna. Jazdil tam motorový rýchlik, vedený ako tuším Sp, osobné ťahal pilštik s 4 napr. vozňami. Pilštiky s 4 napr. chodili aj do Oslavan. K tomu boli niektoré motorové tuším M 262, ale presne si už nespomínam.


No škoda,že nemáš nějaké fotky . Pilštiky si tam pamatuju už jen okrajově a pouze s nákladním vlakem.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod hank » úte 09 úno, 2016 12:25 pm

"Akátová dráha" Střelice - Hrušovany skutečně kdysi byla rychlíkovou tratí StEG, spodek je nachystaný na druhou kolej, k jejíž výstavbě už nedošlo, do r. 1918 to byla jedna ze dvou konkurenčních tras pro spojení Vídeň - Praha (druhá byla KFJB přes České Velenice). Takže parametry žel. spodku i stanic (především délky kolejí) odpovídají dvoukolejné hlavní trati. Čímž sis předběžně dost zkomplikoval život.

Ve IV. epoše tam po odchodu 354.1 na začátku 70. let skutečně jezdily v osobní dopravě výhradně M 262.0,1 (později i M 286.0,1), většinou až do Znojma a většinou zdvojené (to hlavně kvůli úvrati v Hrušovanech), s různě dlouhými soupravami krátkých i dlouhých balmů, a to i se spěšnými vlaky. (Rychlíky tam v té době už dávno nejezdily.) Do r. 1978 byl podstatným omezením stav starého ivančického viaduktu, takže jen v pátek a v neděli při masových přesunech učňů a študáků z/do Brna jezdily soupravy v klasice, do r. 1978 tažené maloměřickými karkulami T 444.1, pielsticky přišly až po opravě mostu. Jestli mě paměť neklame, tak brejláky a honeckery Bymee (oblíbené zvlášť lidmi nad 180 cm :mrgreen: ) přišly až po převratě. Ještě v 1. polovině 90. let mívaly klasické soupravy běžně 5 vozů.

Nákladní dopravu přes most (pravidelně 2 páry Mn) měly 434.2, po jeho opravě pielsticky. Ale při výstavbě Dukovan byly i Pn vlaky od Hrušovan do Rakšic a na vlečku JEDU, s tím mohly jezdit i břeclavské 556.0, možná dokonce sergeje. (Prověřím přechodnost.) A dnes už do oblasti bohatýrských drážních legend patří uhelný turnus brněnských 556.0 ze Zastávky do elektrárny Oslavany (kde je jí konec... :cry: ) přes Střelice v letech 1971 až 73 - 2 páry Pn/Vn vlaků s ucelenkami Wapek.

Odchod dvaašedesátek, nástup nových motorů a postupný úpadek nákladní dopravy už znáš, to bych nosil dříví do lesa.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2604
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Rocky_MK » úte 09 úno, 2016 12:35 pm

Tomáš píše:No když pominu zdejší experty na železnici jako je třeba hank,který sype informace o tratích z celé republiky,klobouk dolů. Já osobně neznám žádné lokálky a malé tratě po republice,které bych mohl skromně postavit.Nejezdil jsem za mlada po republice po našich tratích a nezkoumal jejich provoz. Možná snad pouze jen,jako běžný cestující.Obdivuju ty,co sednou třeba na vlak a jedou na druhou stranu republiky,aby si postaviti "tu svou" lokálku.Pro mě bylo jasné,že když jsem si chtěl postavit něco málo z té železnice,byla to ta,kterou znám nejlíp. To je část tratě 244,po které jsem se pohyboval bezmála 15let několikrát jsem se po ní (kolem ní) prošel i pěšky. Tam jsem to znal,tam jsem se cítil "být doma". Nikdy jsem však nebyl natolik zapálený,abych znal přesné GVD a podobné odbornosti. Takže si jen okrajově pamatuji složení vlaků a souprav co se tam před léty pohybovaly. Nejvíc si toho pamatuji až z dob konce ČSD (rozpad republiky) Nevybavuji si však,že by se tam někdy pohybovaly 810 a ani balm 020 si tam nepamatuju. A to si myslím,že tato trať lokálkou je. Zato dlouhé osobní vlaky (brejlovec,barča a x vozů Y) nebo 850 a balm 050 to si vybavuju celkem přesně. Bylo dokonce období kdy z Brna jel Brejlovec s 5ti ypsilonama a za sebou ještě táhl 830 s balmem. To až dneska tam jede jen jeden vůz a ještě poloprázdný. Velmi zřetelně si pamatuju období,kdy v neděli odpoledne při cestě na Brno jsme v nástupní zastávce Budkovice musely mávnout na projíždějící vlak,aby nám zastavil. Barča s ypsilonama se nevlezla ani do zastávky a poslední vozy,do kterých jsem s oblibou lezl,stály už na náspu v lese. Vlak praskal ve švech. Kdo to tam zná,ví,že je to tam samý oblouk,protioblouk. Ono i v reálu to tam trochu připomínalo skládací metr. Takže z toho pro mě jasně plyne,že tak nějak podobně jsem to chtěl. Určitě kdyby bylo víc místa ......,ale není. Milanovi se povedlo na daný prostor umístit vše co se mi líbilo a vše co jsem měl rád. No a to,že tam mám ty poloměry 310,no co se dá dělat,nebydlím na hradě. Nehádám se,že s 353 nebo líp 396 by to nevypadalo líp,ale jenom kvůli tomu,že je všude mít nemůžu, se přece nevzdám svého námětu a nebudu tvořit něco,co ani moc neznám.
Tak trochu si myslím,že i ti ostatní co po Milanovi chtějí ty ypsilony na kolejišti,to vidí, možná podobně jako já. Mám nějaký sen,nějakou představu a tu bych si rád splnil. Je dobře,že je to v dnešní době reálné. Není to tak dávno co jsme úspěšně stavěli s poloměry 286 a taky to tam jezdilo a viděl jsem spoustu kolejišť,který vypadaly úžasně a nikdo si kvůli tomu vlasy netrhal. Já to pořád beru jako odpočinek,relax a tak trochu i jako nostalgickou vzpomínku na dobu,která je už nenávratně pryč. Předpisy a zákony musím dodržovat v práci a to doma při "hře" určitě nechci.

Velmi pekne napsano. Ja zase pamatuji jednu konkretni cestu z Brna do Hodonina nekdy okolo prelomu tisicileti. Byla zima, mne nebylo ani 10 let a jeli jsme domu z Brna osobakem ,,pantakem" a v Zajeci jsme presedli na MOs 810+010 na Hodonin (prime vlaky tehdy nejezdily). Venku byla chumelenice, mraz snad -10 st. a my si ohrivali nohy na topeni v motoracku, kde bylo krasne teplo. Pak nam tatka rekl, at se jdeme na neco podivat (sedeli jsme v 010) a sli jsme na konec vozu a divali jsme se ven za vlak. Koleje vzadu za nami uz byly skoro zasnezene, jako by tudy vlak nejel aspon par hodin. Okolo behali zajici, srnky...proste lokalkova romantika. Od te doby mam nejradeji motorove vozy a lokalky.
Pred cca mesicem, kdy jsem jel domu z pekelne tezke, avsak uspesne slozene zkousky, bylo taky lehce posnezeno, takovy silnejsi poprasek. A vtom mi bleskl hlavou ten napad...v Zajeci jsem vybehl z Interpantera, cvakl listek a nabehl do 810+010, posledni spoj toho dne (16:08). Sedl jsem si samozrejme dozadu do pripojaku a uplne mi to evokovalo skoro 15 let stare vzpominky. Cesta byla super a udelal jsem i par fotek mobilni kvality z vecerni zasnezene lokalky. Take jsem zjistil, ze Kobyli delkove cca odpovida me TT stanici ,,Luzna", 'coz mi docela udelalo radost.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 960
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Hodonín/Brno

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod mastanec » úte 09 úno, 2016 1:32 pm

Tomáš píše:
JanoH0e píše:Touto traťou som kedysi dávno -1985,6 jazdil do Znojma z Brna. Jazdil tam motorový rýchlik, vedený ako tuším Sp, osobné ťahal pilštik s 4 napr. vozňami. Pilštiky s 4 napr. chodili aj do Oslavan. K tomu boli niektoré motorové tuším M 262, ale presne si už nespomínam.


No škoda,že nemáš nějaké fotky . Pilštiky si tam pamatuju už jen okrajově a pouze s nákladním vlakem.


Staci mrknout na prototypy, foto z minulosti davne i nedavne:
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=735007i.jpg Zánovní lokomotiva T466.0007 přiváží pravidelný osobní vlak do Velkých Pavlovic - srpen 1976 Sbírka: Zdeněk Picka
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=735084b.jpg V GVD 1993/1994 vozily brněnské "Pilštyky" osobní vlaky na trati Brno - Přerov. Foto: Jiří Doležel
Ziji na smaragdovem ostrove a cesky uz zapominam...
ČSD EP 3-4, H0, Digi, blog: http://goo.gl/KMybUF
mastanec
 
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:54 am

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod mikinko » úte 09 úno, 2016 2:04 pm

No, u nás (čadca - makov) pilštyky chodili pravidelne ... Pilštyk + Da + 5xBai (8dv/4dv), neskor aj nejaké Bh. Občas doplnené M262 + nejaké Bix ... Každý deň som to videl 8x pod oknom .... Keď si človek prebehne tú trať, až sa čuduje, kde sa to tam vliezlo ... :-)
mikinko
 
Příspěvky: 939
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Tomáš » úte 09 úno, 2016 2:15 pm

[quote="hank"]"Akátová dráha" Střelice - Hrušovany skutečně kdysi byla rychlíkovou tratí StEG, spodek je nachystaný na druhou kolej, k jejíž výstavbě už nedošlo, do r. 1918 to byla jedna ze dvou konkurenčních tras pro spojení Vídeň - Praha (druhá byla KFJB přes České Velenice). Takže parametry žel. spodku i stanic (především délky kolejí) odpovídají dvoukolejné hlavní trati. Čímž sis předběžně dost zkomplikoval život.

Ve IV. epoše tam po odchodu 354.1 na začátku 70. let skutečně jezdily v osobní dopravě výhradně M 262.0,1 (později i M 286.0,1), většinou až do Znojma a většinou zdvojené (to hlavně kvůli úvrati v Hrušovanech), s různě dlouhými soupravami krátkých i dlouhých balmů, a to i se spěšnými vlaky. (Rychlíky tam v té době už dávno nejezdily.) Do r. 1978 byl podstatným omezením stav starého ivančického viaduktu, takže jen v pátek a v neděli při masových přesunech učňů a študáků z/do Brna jezdily soupravy v klasice, do r. 1978 tažené maloměřickými karkulami T 444.1, pielsticky přišly až po opravě mostu. Jestli mě paměť neklame, tak brejláky a honeckery Bymee (oblíbené zvlášť lidmi nad 180 cm :mrgreen: ) přišly až po převratě. Ještě v 1. polovině 90. let mívaly klasické soupravy běžně 5 vozů.

Nákladní dopravu přes most (pravidelně 2 páry Mn) měly 434.2, po jeho opravě pielsticky. Ale při výstavbě Dukovan byly i Pn vlaky od Hrušovan do Rakšic a na vlečku JEDU, s tím mohly jezdit i břeclavské 556.0, možná dokonce sergeje. (Prověřím přechodnost.) A dnes už do oblasti bohatýrských drážních legend patří uhelný turnus brněnských 556.0 ze Zastávky do elektrárny Oslavany (kde je jí konec... :cry: ) přes Střelice v letech 1971 až 73 - 2 páry Pn/Vn vlaků s ucelenkami Wapek.

Odchod dvaašedesátek, nástup nových motorů a postupný úpadek nákladní dopravy už znáš, to bych nosil dříví do lesa.

Velký dík,za tyto poznatky. Já si právě nejvíc vybabuju tu dobu až po převratě. Nejčastěji jme jezdili do Ivančic 830 s 1+1Balm. Pak si taky vybavuju,že odpoledne ve špičce jezdil Brejlák s 4 až 5 ypsilonů a k tomu byla zapřažená buď 850 s balmem nebo dřív 830. Tuhle sestavu jsem tam viděl nejčastěji. V Bránicích se pak souprava rozdělila. Předek s ypsilony dál do Hrušovan a zadní část do přes Ivančice do Oslavan
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník