Plan kolajiska X

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod hank » pon 08 úno, 2016 9:33 pm

Možná budu OT, ale pokud jde o čtyřosáky, i na lokálkách se vyskytovaly věci nevídané... Třeba z Hanáckého pacifiku se dochovala fotka soupravy M 131.1 + Calm. Leckde (třeba do Lomnice nad Popelkou) jezdily smíšené soupravy s 8dveřáky Bai.

Ovšem těžko už kdy bude v tomto ohledu překonána - jak se ostatně prokázalo mnohokrát v historii - dokonalost soudruhů z NDR. Kdyby měl někdo opravdu zájem, mohu poskytnout podklady k německé Kleinbahn zvané Die Laura, tj. malodráze Rennsteig - Frauenwald. Tam kmenová dvouspřežka později u DR označená jako 98.6216 vozila soupravu složenou z jediného unikátního kmenového 4osáku BCPwPost4i, což znamená, že do jednoho vozu dlouhého 17.8 m s otevřenými plošinami na obou stranách se vešel oddíl 2. třídy (8 míst), velkoprostorový oddíl 3. třídy (40 míst), služební oddíl a poštovní oddíl... A v 50. letech ta dvouspřežka vozila do Frauenwaldu křídlo od odborářského rekreačního rychlíku z Berlína, tj. 3 hechty, čímž se vždycky koncové nádraží lokálky (nástupiště u 1. koleje dlouhé 85 m končilo až u vrat remízy, 2. kolej byla dlouhá 115 m) zcela spolehlivě ucpalo... :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Tomáš » úte 09 úno, 2016 10:14 am

No když pominu zdejší experty na železnici jako je třeba hank,který sype informace o tratích z celé republiky,klobouk dolů. Já osobně neznám žádné lokálky a malé tratě po republice,které bych mohl skromně postavit.Nejezdil jsem za mlada po republice po našich tratích a nezkoumal jejich provoz. Možná snad pouze jen,jako běžný cestující.Obdivuju ty,co sednou třeba na vlak a jedou na druhou stranu republiky,aby si postaviti "tu svou" lokálku.Pro mě bylo jasné,že když jsem si chtěl postavit něco málo z té železnice,byla to ta,kterou znám nejlíp. To je část tratě 244,po které jsem se pohyboval bezmála 15let několikrát jsem se po ní (kolem ní) prošel i pěšky. Tam jsem to znal,tam jsem se cítil "být doma". Nikdy jsem však nebyl natolik zapálený,abych znal přesné GVD a podobné odbornosti. Takže si jen okrajově pamatuji složení vlaků a souprav co se tam před léty pohybovaly. Nejvíc si toho pamatuji až z dob konce ČSD (rozpad republiky) Nevybavuji si však,že by se tam někdy pohybovaly 810 a ani balm 020 si tam nepamatuju. A to si myslím,že tato trať lokálkou je. Zato dlouhé osobní vlaky (brejlovec,barča a x vozů Y) nebo 850 a balm 050 to si vybavuju celkem přesně. Bylo dokonce období kdy z Brna jel Brejlovec s 5ti ypsilonama a za sebou ještě táhl 830 s balmem. To až dneska tam jede jen jeden vůz a ještě poloprázdný. Velmi zřetelně si pamatuju období,kdy v neděli odpoledne při cestě na Brno jsme v nástupní zastávce Budkovice musely mávnout na projíždějící vlak,aby nám zastavil. Barča s ypsilonama se nevlezla ani do zastávky a poslední vozy,do kterých jsem s oblibou lezl,stály už na náspu v lese. Vlak praskal ve švech. Kdo to tam zná,ví,že je to tam samý oblouk,protioblouk. Ono i v reálu to tam trochu připomínalo skládací metr. Takže z toho pro mě jasně plyne,že tak nějak podobně jsem to chtěl. Určitě kdyby bylo víc místa ......,ale není. Milanovi se povedlo na daný prostor umístit vše co se mi líbilo a vše co jsem měl rád. No a to,že tam mám ty poloměry 310,no co se dá dělat,nebydlím na hradě. Nehádám se,že s 353 nebo líp 396 by to nevypadalo líp,ale jenom kvůli tomu,že je všude mít nemůžu, se přece nevzdám svého námětu a nebudu tvořit něco,co ani moc neznám.
Tak trochu si myslím,že i ti ostatní co po Milanovi chtějí ty ypsilony na kolejišti,to vidí, možná podobně jako já. Mám nějaký sen,nějakou představu a tu bych si rád splnil. Je dobře,že je to v dnešní době reálné. Není to tak dávno co jsme úspěšně stavěli s poloměry 286 a taky to tam jezdilo a viděl jsem spoustu kolejišť,který vypadaly úžasně a nikdo si kvůli tomu vlasy netrhal. Já to pořád beru jako odpočinek,relax a tak trochu i jako nostalgickou vzpomínku na dobu,která je už nenávratně pryč. Předpisy a zákony musím dodržovat v práci a to doma při "hře" určitě nechci.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod MiG » úte 09 úno, 2016 11:01 am

Tomáš píše:Nejvíc si toho pamatuji až z dob konce ČSD (rozpad republiky) Nevybavuji si však,že by se tam někdy pohybovaly 810 a ani balm 020 si tam nepamatuju. A to si myslím,že tato trať lokálkou je. Zato dlouhé osobní vlaky (brejlovec,barča a x vozů Y) nebo 850 a balm 050 to si vybavuju celkem přesně. Bylo dokonce období kdy z Brna jel Brejlovec s 5ti ypsilonama a za sebou ještě táhl 830 s balmem.

A to tam dvě M262 s dvěma až třema balmama jezdily běžně.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod _pavel_ » úte 09 úno, 2016 11:08 am

Opravím tě. Trať je regionální a kdysi se po ní jezdilo až do Vídně. Pokud Wikipedia o té Vídni nekecá. Jen ta odbočka do Oslavan by se dala zařadit jako lokálka :wink:
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod JanoH0e » úte 09 úno, 2016 11:20 am

Touto traťou som kedysi dávno -1985,6 jazdil do Znojma z Brna. Jazdil tam motorový rýchlik, vedený ako tuším Sp, osobné ťahal pilštik s 4 napr. vozňami. Pilštiky s 4 napr. chodili aj do Oslavan. K tomu boli niektoré motorové tuším M 262, ale presne si už nespomínam.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1408
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Tomáš » úte 09 úno, 2016 11:24 am

JanoH0e píše:Touto traťou som kedysi dávno -1985,6 jazdil do Znojma z Brna. Jazdil tam motorový rýchlik, vedený ako tuším Sp, osobné ťahal pilštik s 4 napr. vozňami. Pilštiky s 4 napr. chodili aj do Oslavan. K tomu boli niektoré motorové tuším M 262, ale presne si už nespomínam.


No škoda,že nemáš nějaké fotky . Pilštiky si tam pamatuju už jen okrajově a pouze s nákladním vlakem.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod hank » úte 09 úno, 2016 12:25 pm

"Akátová dráha" Střelice - Hrušovany skutečně kdysi byla rychlíkovou tratí StEG, spodek je nachystaný na druhou kolej, k jejíž výstavbě už nedošlo, do r. 1918 to byla jedna ze dvou konkurenčních tras pro spojení Vídeň - Praha (druhá byla KFJB přes České Velenice). Takže parametry žel. spodku i stanic (především délky kolejí) odpovídají dvoukolejné hlavní trati. Čímž sis předběžně dost zkomplikoval život.

Ve IV. epoše tam po odchodu 354.1 na začátku 70. let skutečně jezdily v osobní dopravě výhradně M 262.0,1 (později i M 286.0,1), většinou až do Znojma a většinou zdvojené (to hlavně kvůli úvrati v Hrušovanech), s různě dlouhými soupravami krátkých i dlouhých balmů, a to i se spěšnými vlaky. (Rychlíky tam v té době už dávno nejezdily.) Do r. 1978 byl podstatným omezením stav starého ivančického viaduktu, takže jen v pátek a v neděli při masových přesunech učňů a študáků z/do Brna jezdily soupravy v klasice, do r. 1978 tažené maloměřickými karkulami T 444.1, pielsticky přišly až po opravě mostu. Jestli mě paměť neklame, tak brejláky a honeckery Bymee (oblíbené zvlášť lidmi nad 180 cm :mrgreen: ) přišly až po převratě. Ještě v 1. polovině 90. let mívaly klasické soupravy běžně 5 vozů.

Nákladní dopravu přes most (pravidelně 2 páry Mn) měly 434.2, po jeho opravě pielsticky. Ale při výstavbě Dukovan byly i Pn vlaky od Hrušovan do Rakšic a na vlečku JEDU, s tím mohly jezdit i břeclavské 556.0, možná dokonce sergeje. (Prověřím přechodnost.) A dnes už do oblasti bohatýrských drážních legend patří uhelný turnus brněnských 556.0 ze Zastávky do elektrárny Oslavany (kde je jí konec... :cry: ) přes Střelice v letech 1971 až 73 - 2 páry Pn/Vn vlaků s ucelenkami Wapek.

Odchod dvaašedesátek, nástup nových motorů a postupný úpadek nákladní dopravy už znáš, to bych nosil dříví do lesa.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Rocky_MK » úte 09 úno, 2016 12:35 pm

Tomáš píše:No když pominu zdejší experty na železnici jako je třeba hank,který sype informace o tratích z celé republiky,klobouk dolů. Já osobně neznám žádné lokálky a malé tratě po republice,které bych mohl skromně postavit.Nejezdil jsem za mlada po republice po našich tratích a nezkoumal jejich provoz. Možná snad pouze jen,jako běžný cestující.Obdivuju ty,co sednou třeba na vlak a jedou na druhou stranu republiky,aby si postaviti "tu svou" lokálku.Pro mě bylo jasné,že když jsem si chtěl postavit něco málo z té železnice,byla to ta,kterou znám nejlíp. To je část tratě 244,po které jsem se pohyboval bezmála 15let několikrát jsem se po ní (kolem ní) prošel i pěšky. Tam jsem to znal,tam jsem se cítil "být doma". Nikdy jsem však nebyl natolik zapálený,abych znal přesné GVD a podobné odbornosti. Takže si jen okrajově pamatuji složení vlaků a souprav co se tam před léty pohybovaly. Nejvíc si toho pamatuji až z dob konce ČSD (rozpad republiky) Nevybavuji si však,že by se tam někdy pohybovaly 810 a ani balm 020 si tam nepamatuju. A to si myslím,že tato trať lokálkou je. Zato dlouhé osobní vlaky (brejlovec,barča a x vozů Y) nebo 850 a balm 050 to si vybavuju celkem přesně. Bylo dokonce období kdy z Brna jel Brejlovec s 5ti ypsilonama a za sebou ještě táhl 830 s balmem. To až dneska tam jede jen jeden vůz a ještě poloprázdný. Velmi zřetelně si pamatuju období,kdy v neděli odpoledne při cestě na Brno jsme v nástupní zastávce Budkovice musely mávnout na projíždějící vlak,aby nám zastavil. Barča s ypsilonama se nevlezla ani do zastávky a poslední vozy,do kterých jsem s oblibou lezl,stály už na náspu v lese. Vlak praskal ve švech. Kdo to tam zná,ví,že je to tam samý oblouk,protioblouk. Ono i v reálu to tam trochu připomínalo skládací metr. Takže z toho pro mě jasně plyne,že tak nějak podobně jsem to chtěl. Určitě kdyby bylo víc místa ......,ale není. Milanovi se povedlo na daný prostor umístit vše co se mi líbilo a vše co jsem měl rád. No a to,že tam mám ty poloměry 310,no co se dá dělat,nebydlím na hradě. Nehádám se,že s 353 nebo líp 396 by to nevypadalo líp,ale jenom kvůli tomu,že je všude mít nemůžu, se přece nevzdám svého námětu a nebudu tvořit něco,co ani moc neznám.
Tak trochu si myslím,že i ti ostatní co po Milanovi chtějí ty ypsilony na kolejišti,to vidí, možná podobně jako já. Mám nějaký sen,nějakou představu a tu bych si rád splnil. Je dobře,že je to v dnešní době reálné. Není to tak dávno co jsme úspěšně stavěli s poloměry 286 a taky to tam jezdilo a viděl jsem spoustu kolejišť,který vypadaly úžasně a nikdo si kvůli tomu vlasy netrhal. Já to pořád beru jako odpočinek,relax a tak trochu i jako nostalgickou vzpomínku na dobu,která je už nenávratně pryč. Předpisy a zákony musím dodržovat v práci a to doma při "hře" určitě nechci.

Velmi pekne napsano. Ja zase pamatuji jednu konkretni cestu z Brna do Hodonina nekdy okolo prelomu tisicileti. Byla zima, mne nebylo ani 10 let a jeli jsme domu z Brna osobakem ,,pantakem" a v Zajeci jsme presedli na MOs 810+010 na Hodonin (prime vlaky tehdy nejezdily). Venku byla chumelenice, mraz snad -10 st. a my si ohrivali nohy na topeni v motoracku, kde bylo krasne teplo. Pak nam tatka rekl, at se jdeme na neco podivat (sedeli jsme v 010) a sli jsme na konec vozu a divali jsme se ven za vlak. Koleje vzadu za nami uz byly skoro zasnezene, jako by tudy vlak nejel aspon par hodin. Okolo behali zajici, srnky...proste lokalkova romantika. Od te doby mam nejradeji motorove vozy a lokalky.
Pred cca mesicem, kdy jsem jel domu z pekelne tezke, avsak uspesne slozene zkousky, bylo taky lehce posnezeno, takovy silnejsi poprasek. A vtom mi bleskl hlavou ten napad...v Zajeci jsem vybehl z Interpantera, cvakl listek a nabehl do 810+010, posledni spoj toho dne (16:08). Sedl jsem si samozrejme dozadu do pripojaku a uplne mi to evokovalo skoro 15 let stare vzpominky. Cesta byla super a udelal jsem i par fotek mobilni kvality z vecerni zasnezene lokalky. Take jsem zjistil, ze Kobyli delkove cca odpovida me TT stanici ,,Luzna", 'coz mi docela udelalo radost.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod mastanec » úte 09 úno, 2016 1:32 pm

Tomáš píše:
JanoH0e píše:Touto traťou som kedysi dávno -1985,6 jazdil do Znojma z Brna. Jazdil tam motorový rýchlik, vedený ako tuším Sp, osobné ťahal pilštik s 4 napr. vozňami. Pilštiky s 4 napr. chodili aj do Oslavan. K tomu boli niektoré motorové tuším M 262, ale presne si už nespomínam.


No škoda,že nemáš nějaké fotky . Pilštiky si tam pamatuju už jen okrajově a pouze s nákladním vlakem.


Staci mrknout na prototypy, foto z minulosti davne i nedavne:
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=735007i.jpg Zánovní lokomotiva T466.0007 přiváží pravidelný osobní vlak do Velkých Pavlovic - srpen 1976 Sbírka: Zdeněk Picka
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=735084b.jpg V GVD 1993/1994 vozily brněnské "Pilštyky" osobní vlaky na trati Brno - Přerov. Foto: Jiří Doležel
ČSD EP 3-4, H0, Digi, blog: http://goo.gl/KMybUF
mastanec
 
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:54 am

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Tomáš » úte 09 úno, 2016 2:15 pm

[quote="hank"]"Akátová dráha" Střelice - Hrušovany skutečně kdysi byla rychlíkovou tratí StEG, spodek je nachystaný na druhou kolej, k jejíž výstavbě už nedošlo, do r. 1918 to byla jedna ze dvou konkurenčních tras pro spojení Vídeň - Praha (druhá byla KFJB přes České Velenice). Takže parametry žel. spodku i stanic (především délky kolejí) odpovídají dvoukolejné hlavní trati. Čímž sis předběžně dost zkomplikoval život.

Ve IV. epoše tam po odchodu 354.1 na začátku 70. let skutečně jezdily v osobní dopravě výhradně M 262.0,1 (později i M 286.0,1), většinou až do Znojma a většinou zdvojené (to hlavně kvůli úvrati v Hrušovanech), s různě dlouhými soupravami krátkých i dlouhých balmů, a to i se spěšnými vlaky. (Rychlíky tam v té době už dávno nejezdily.) Do r. 1978 byl podstatným omezením stav starého ivančického viaduktu, takže jen v pátek a v neděli při masových přesunech učňů a študáků z/do Brna jezdily soupravy v klasice, do r. 1978 tažené maloměřickými karkulami T 444.1, pielsticky přišly až po opravě mostu. Jestli mě paměť neklame, tak brejláky a honeckery Bymee (oblíbené zvlášť lidmi nad 180 cm :mrgreen: ) přišly až po převratě. Ještě v 1. polovině 90. let mívaly klasické soupravy běžně 5 vozů.

Nákladní dopravu přes most (pravidelně 2 páry Mn) měly 434.2, po jeho opravě pielsticky. Ale při výstavbě Dukovan byly i Pn vlaky od Hrušovan do Rakšic a na vlečku JEDU, s tím mohly jezdit i břeclavské 556.0, možná dokonce sergeje. (Prověřím přechodnost.) A dnes už do oblasti bohatýrských drážních legend patří uhelný turnus brněnských 556.0 ze Zastávky do elektrárny Oslavany (kde je jí konec... :cry: ) přes Střelice v letech 1971 až 73 - 2 páry Pn/Vn vlaků s ucelenkami Wapek.

Odchod dvaašedesátek, nástup nových motorů a postupný úpadek nákladní dopravy už znáš, to bych nosil dříví do lesa.

Velký dík,za tyto poznatky. Já si právě nejvíc vybabuju tu dobu až po převratě. Nejčastěji jme jezdili do Ivančic 830 s 1+1Balm. Pak si taky vybavuju,že odpoledne ve špičce jezdil Brejlák s 4 až 5 ypsilonů a k tomu byla zapřažená buď 850 s balmem nebo dřív 830. Tuhle sestavu jsem tam viděl nejčastěji. V Bránicích se pak souprava rozdělila. Předek s ypsilony dál do Hrušovan a zadní část do přes Ivančice do Oslavan
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod MkTT » stř 10 úno, 2016 12:31 pm

Bylo by možné Milane prozradit, co jsou to za budovy označené červeně, případně jejich čísla normálií?

Mirek
Nadrazi_Klise.jpg
MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 úno, 2016 12:44 pm

Stará zrušena bouda sloužila pro výhybkáře,ikdyž v takové zastávce-nákladišti není třeba.Je jen pro zpestření krajiny testovacího kolejiště.A ta druhá je kůlna na uhlí a nářadí,rozměry 10,65 x 4,0 m.Stavba je hrázděná,chráněná z venku bedněním a postavena je na neomítané cihlové podezdívce.Střecha kryta lepenkou.Má komín.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod hank » čtv 11 úno, 2016 7:56 pm

MkTT píše:Bylo by možné Milane prozradit, co jsou to za budovy označené červeně, případně jejich čísla normálií?

Mirek
Nadrazi_Klise.jpg


Pokud jde o tu kůlnu, tak existuje podobná celodřevěná podle normálie 35/H. Vím jen o jednom jejím použití, a to v bývalé stanici Česká Lípa střelnice, kde doplňovala budovu 16/H místní dráhy do Kamenického Šenova. Plánek mám, kdyby ho někdo potřeboval.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Vaclav86cz » úte 23 úno, 2016 9:17 pm

Tomáš píše:
hank píše:"Akátová dráha" Střelice - Hrušovany skutečně kdysi byla rychlíkovou tratí StEG, spodek je nachystaný na druhou kolej, k jejíž výstavbě už nedošlo, do r. 1918 to byla jedna ze dvou konkurenčních tras pro spojení Vídeň - Praha (druhá byla KFJB přes České Velenice). Takže parametry žel. spodku i stanic (především délky kolejí) odpovídají dvoukolejné hlavní trati. Čímž sis předběžně dost zkomplikoval život.

Ve IV. epoše tam po odchodu 354.1 na začátku 70. let skutečně jezdily v osobní dopravě výhradně M 262.0,1 (později i M 286.0,1), většinou až do Znojma a většinou zdvojené (to hlavně kvůli úvrati v Hrušovanech), s různě dlouhými soupravami krátkých i dlouhých balmů, a to i se spěšnými vlaky. (Rychlíky tam v té době už dávno nejezdily.) Do r. 1978 byl podstatným omezením stav starého ivančického viaduktu, takže jen v pátek a v neděli při masových přesunech učňů a študáků z/do Brna jezdily soupravy v klasice, do r. 1978 tažené maloměřickými karkulami T 444.1, pielsticky přišly až po opravě mostu. Jestli mě paměť neklame, tak brejláky a honeckery Bymee (oblíbené zvlášť lidmi nad 180 cm :mrgreen: ) přišly až po převratě. Ještě v 1. polovině 90. let mívaly klasické soupravy běžně 5 vozů.

Nákladní dopravu přes most (pravidelně 2 páry Mn) měly 434.2, po jeho opravě pielsticky. Ale při výstavbě Dukovan byly i Pn vlaky od Hrušovan do Rakšic a na vlečku JEDU, s tím mohly jezdit i břeclavské 556.0, možná dokonce sergeje. (Prověřím přechodnost.) A dnes už do oblasti bohatýrských drážních legend patří uhelný turnus brněnských 556.0 ze Zastávky do elektrárny Oslavany (kde je jí konec... :cry: ) přes Střelice v letech 1971 až 73 - 2 páry Pn/Vn vlaků s ucelenkami Wapek.

Odchod dvaašedesátek, nástup nových motorů a postupný úpadek nákladní dopravy už znáš, to bych nosil dříví do lesa.

Velký dík,za tyto poznatky. Já si právě nejvíc vybabuju tu dobu až po převratě. Nejčastěji jme jezdili do Ivančic 830 s 1+1Balm. Pak si taky vybavuju,že odpoledne ve špičce jezdil Brejlák s 4 až 5 ypsilonů a k tomu byla zapřažená buď 850 s balmem nebo dřív 830. Tuhle sestavu jsem tam viděl nejčastěji. V Bránicích se pak souprava rozdělila. Předek s ypsilony dál do Hrušovan a zadní část do přes Ivančice do Oslavan


Osobně bych řekl, že dokud se jezdilo přes starý viadukt, tak maximálně s T466.0. Brejlovec nebo Zamračená kvůli přechodnosti určitě až po stavbě a zprovoznění nového viaduktu. Ostatně díky tomu zůstalo pár 434 v Brně tak dlouho.
Ze vzpomínek kolegů co jezdili a jezdili a jezdí po této trati.
Do Oslavan většinou jezdila 830. Občas s přívěšákem občas se dvouma. 850 se tam moc nevyskytovali i když pokud byla nouze o motory, tak i 850 tam jela... Do Znojma jezdili 830 nebo 850 většinou ve složení motor - 3 přívěšáky - motor. A to nejen ve složení pouze 830 nebo pouze 850, ale i mixovaně. Co bylo spíše pravidlem bylo nasazení dlouhých balmů (050). I když občas se tam objevili i krátké (020). Pilštiky s klasickou soupravou jezdili pouze v některé dny. Většinou v pátek a v nedělu. I klasická souprava se v Hrušovanech objížděla a pak jela do Znojma. Dokonce jezdila i taková souprava do Ivančic. Oslavany mimochodem v té době sice byly D3 dopravnou, ale obsazenou výpravčím a ten, aby nemusel chodit k lichoběžníkové tabulce měl u sebe na dálku ovládanou tzv. Vojenskou přivolávačku. Červený čtvercový terč orámován bílou barvou a uprostřed lampa, která, když svítila, tak byl vjezd dovolen. Dělění souprav bylo v Moravských Bránicích normální, nicméně zas né tak časté, jak je tomu dneska. Ono taky ostatně nejezdilo tehdy tolik osobních vlaků. Navíc většinou tam před dopolední sedlo a přípoj na spěšňáky dělala právě ona 830 sólo, případně s vozem. A jak se říká v depu Horní Heršpice, ten kdo dojel z Oslavanských pendlů až do Brna, tak už byl dospělej strojvedoucí :-) A nebylo to z důvodu poruchovosti strojů, ale z toho, že prostě mladí leťáci jezdili právě pendle Oslavany - Moravské Bránice (Případně Brno - Zastávka) a až po čase ježdění se teprve dostali na jiné tratě... Když byl postaven nový viadukt, tak místo pielsticků jezdili brejlovci. Zamračené moc né, protože těch v Brně zase tolik nebylo. Možná se tam vyskytla nějáká Jihlavská nebo dvojková, když byla nouze o mašiny. Ostatně z jisté doby se traduje, že T458.1 (721) je rychlíková lokomotiva. Nebyly brejlovci, nebyly zamračené a tak na rychlíku do Jihlavy jel právě tento stroj, který posunoval na záloze v Brně :-D .
Nákladní doprava po zrušení 434 patřila výhradně T444.1 a T466.0. Později T466.2 a 731. Jeden kolega vzal z Ivančic o vůz více, než byla norma a pak s vlakem uváznul v obloukách před Bránicemi... Tak to museli rozdělit a vracet se pro zbytek :-) Jiný kolega zase vzpomínal, jak s pilštikem naboural tehdejšímu Ivančickému Předsedovy MNV (po novu starosta) úplně nového žigula na přejezdu v Ivančicích u stadionu, který byl pouze pro pěší... A vůbec těch vzpomínek z této oblasti je tolik a některé i dnes ještě nepublikovatelné... Ještě jedna k přechodnosti, ale pro vedlejší trať. Vezly prázdné Wapky z Brna do Zastavky a aby nemuseli jet 2x pro plné tak to domluvili, že to mimořádně vezmou sergejem, který nemá do Zastávky přechodnost. No a když dojeli do Zastávky, tak zjistili, že ty Wapky nejsou prázdné a rozhodně nepatří do Zastávky... No a tak potichu jeli se sergejem a těmi Wapkami zpět do Brna (naštěstí je to už přes 30 let co se to stalo, takže naštěstí promlčeno)...
V době, kdy jezdili 434 na nákladních vlacích, tak lokomotivní čety byly z Dolního (depo Brno - Dolní). To stejné platilo pro 556.0 když dělali přetahy mezi Zastáveckou uhelnou pánví a Oslavanskou Teplárnou a nebo Elektrárnou. Nevím ve které době se to změnilo... Motorové vozy patřili pod depo Horní Heršpice a to stejné T444.1 a T66.0 Takže převážná vozba padala právě na strojvedoucí z Horních Heršpic. Možná se tam vyskytovali strojvedoucí z Dolního, nebo z Hrušovan či Znojma, ale to do převratu pravděpodobně nebylo pravidlo. Dokonce i Brejlovce, kteří sice patřili Dolnímu vozili strojvedoucí z Heršpic...
Podstatě až po skončení depa Dolní začali jezdil strojvedoucí z Maloměřic na brejlovcích do Hrušovan n. J. Naposled, kdy tam pravidelně jezdil Brejlovec na osobních vlacích je tak před 6-ti léty. V dnešní době pouze jako mimořádnost. Po zrušení Karkul a Pielsticků v Horních Heršpicích přešla vozba nákladních vlaků do Maloměřic.
V dnešní době ze strany od Brna po Moravské Bránice jezdí 731 a z druhé strany jezdí 742 občas dvojmo. Celkem pravidelně se jezdí do Silůvek pro nějaké Easy se dřevem a z druhé strany do Moravského Krumlova pro Easy se šrotem. Občas nějáká zásilka do Dukovan. Cca 3x za rok jedou vozy do Sila v Rakšicích, onehda jsem křižoval s nákladem právě ze Sila z Rakšic. 44 vozů a 3 lokomotivy :-D . Teď se celkem začalo jezdit do lomu v Rakšicích pro štěrky na obnovu tratí. Když se dělala Břeclav tak ve štěrkovně skoro pořád nakládali vozy. To stejné když se opravovali tratě kolem Brna. 1x za rok do Ivančic do Sila a teď jsem viděl, jak posunovali naložené Resy ze strojírny v Moravském Krumlově. Občas projede v noci nějakej přetah nebo Pn-ka a jinak je to po nákladní stránce dost slabé. 830 a 850 z této trati zmizeli jak pára nad hrncem.

Když jsem se Tomáši díval na tvoje kolejiště na téma Moravské Bránice, tak bych jen lehce chtěl podotknout, že k typickým znakům této stanice je to, že na straně dvoukolejky jsou za křížem angličany. A aby toho nebylo málo, tak v dobách kdy stál starý viadukt byla za angličanem na dopravní koleje 3 a 5 a manipulační 7 trojcestná vyhybka... Mechanické návěstidla u každé koleje a pro 3. a 5. směrem dvoukolejka bylo skupinové mechanické. Z 5. šlo odjet pouze směrem dvoukolejka. Výtopnu ani depo stanice neměla. Nejbližší byla až v tomto tisíciletí zprovozněná ve Střelicích a v tomto tisíciletí skoro zrušená v Hrušovanech nad Jevišovkou. Pro Ivančickou trať byla výtopna v Ivančicích a byly zde ustájeny 2 parní lokomotivy 422. Zkusím pohledat čísla, ale bylo to něco mezi 130 a 140. Myslím že 135 a 136 :-) Vlečka v Bránicích byla ale na jednokolejné straně. Je to celkem dobře vidět, protože násep postupně klesá a pak opouští trať do zářezu a do nějáké fabriky s portálovým jeřábem. Ono ostatně i ty směry ze stanice máš trochu pomotané jak jsem pochopil, protože Moravský Krumlov a Ivančice, potažmo Oslavany se nacházejí na stejné straně výjezdu. Jednokolejný výjezd je směrem do Brna, nebo by se dalo použít do Silůvek. Jo a Moravský Krumlov má typický znak velice vysoké a košaté listnaté stromy nad 1. kolejí... Tak vysoké a košaté, že každému strojvedoucímu, který tu jezdil, při pomyšlení na podzimní čas vstávají chlupy a vlasy hrůzou, a potí se jak na čele tak i jinde... Neznám nikoho (včetně sebe) komu by se tam vlak na podzim nesvezl...
Já vím, že je to trochu kritické, ale zrovna tuto trať za poslední 4 roky znám už docela obstojně a tak některé detaily mám docela nechutně naštudované...

Když se ještě vrátím k tématu spojnice Brno - Vídeň, tak jak psal hank, veškeré stavby jsou připraveny na zdoukolejnění. Dokonce na Rakouské straně, když pojede po dálnici do Vídně tak v jednom místě právě dálnice podjíždí tuto trať. A docela mě překvapilo, že i když je to asi nereálné, tak most má opěry připraveny i pro druhou mostovku... Jeden nikdy neví :-D
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Tomáš » stř 24 úno, 2016 1:27 pm

Václave moc díky ! tolik informací jsem zatím nikde nesehnal.
Mimo jiné k tomu křížení: ano vím,že tam mají být ty dva angličany,jenže z konstrukčního hlediska (kolejivo Kuehn) to nešlo a tak jsem zvolil kompromis a použil (i tak doma vyrobené) dvojité křížení. Ono to sice kolejově připomíná "Bránice",ale trochu jsem si to musel upravit k obrazu svému. Např. délka kolejí není dostatečná a tak ani ta délka koleje před staniční budovou není dostatečně dlouhá. Tím pádem se mi větvení přiblížilo víc ke straně "Silůvek". No a tu vlečku a malé depo,jsem si tam čistě namyslel,jen pro zpestření. snažil jsem se tam mít alespoň ty hlavní prvky a to se "snad" povedlo. Respektive já jsem spokojen,protože tak velké nádraží a podobné originálu jsem v domácích podmínkách nikdy neměl.
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN0895.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN0894.jpg

Kdysi jsem ještě slyšel,že starý most měl pouze omezenou nosnost a tak na Krumlovské straně hned za mostem byla "výhybna" kde se vlaky rozpřahovaly (je tam nějaká stará ubytovna či co),přetahovaly po částek a v Bránicích se zase skládaly do soupravy,nebo naopak. Může to být pravda?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků