Plan kolajiska X

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod workous » čtv 04 úno, 2016 6:38 pm

Šerlišská místní dráha TT/1:120 3600 x 1400 TILLIG/15°moc pěkné - Milan zase boduje na HO už se těším rozměr fakt pěkný - 7000 x 900 FLEISCHMANN/18°
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » čtv 04 úno, 2016 7:43 pm

workous píše:na HO už se těším rozměr fakt pěkný - 7000 x 900 FLEISCHMANN/18°

Tak na to se není proč těšit.Jedna zastávka-nákladiště,druhá která se tváří jako vlečkový areál na přísun vozů do lomu a vše propojeno širou trati.Žádná smyčka,žádný skrytý prostor,prostě nic :mrgreen: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod hank » čtv 04 úno, 2016 8:23 pm

... a kdyby tu Šerlišskou místní dráhu opravdu někdo chtěl stavět, tak ta sklárna vypadala takhle:
sklarna_zakouti.jpg


Objekt s komínem je huť, vlevo vpředu je škola (v patře, v přízemí byty sklářů), chalupa uprostřed jsou taky byty sklářů, za ní je sklad dřeva, kterým se tehdy v huti topilo a vyráběla se z něj i potaš, objekt naproti komína s nízkou sedlovou střechou je sklad hotových výrobků a vpravo vpředu je sklářská hospoda.

Jinak je to poslední sklárna v Orlických horách v osadě Jedlová - Zákoutí (obec Deštné) a fotka pochází z doby před rokem 1907, kdy sklárna vyhořela, načež byla v roce 1910 uzavřena.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » čtv 04 úno, 2016 8:48 pm

Krásná dokumentační pohlednice.

Tak se podívejte ještě chvíli na Šerlišskou dráhu.Střed se bude měnit a nápad mi byl vnuknut hankovou fotografií,protože ten střed kolejiště se mi prostě nelíbil.Hanku díky :D :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Radek » čtv 04 úno, 2016 8:55 pm

milan ferdián píše:Šerlišská místní dráha ...

Dávno zhaslá sláva skláren v Orlických horách...

Hezké. A roztomile sentimentální :) .

Díky
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » pát 05 úno, 2016 12:34 pm

Radku též sleduje tvoje finesy ve vedlejším vláknu a živě si vše představují v N-ku :wink: Fakt máš to parádní.

P.S.Už slyším ty kecy od druhých o mikroskopu a atd. :D .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » pát 05 úno, 2016 12:42 pm

Jak jsem slíbil,tak jsem učinil...

Šerlišská místní dráha TT/1:120 3600 x 1400 TILLIG/15°(segmentové)

Dávno zhaslá sláva skláren v Orlických horách.Než k nim stačily doputovat koleje,zhasly pece,sklárny zbourány a jen v muzeích se připomíná jejich sláva překrásnými skleněnými dílky.Tak jsem se pokusil malinko zasnít :wink: .

V Šerlichu zahajuje 313.4 posun a naproti ve stanici Jadrné,křižují dva věžáky.Po hlavní trati uhání "Modrý šíp".Na této lokálce vládne velmi čilý dopravní ruch jak v osobní tak i v nákladní.

Komu se bude zdát,že horní trať je moc odkrytá,stačí zalesnit svah tratě.Na tak malém prostoru i tři tratě se mi zdají kapku moc,snaha byla nechat co nejvíce odkrytou hlavní trať a když popíšu vývoj tratě....Ještě k té vratné smyčce,která má funkci výhybny Říčky.Nechtěl jsem použít poloměry R267.Na celém kolejišti jsou jen R310.Takže výhybna vypadá jak vypadá,prostor 900 x 1000 vám moc šancí nedává.

Na začátku nebylo nic.Pak páni natáhli koleje do nevelkého městečka a koleje pokračovaly směrem na Moravu.Jelikož oblast je bohatá na základní suroviny pro výrobu skla,na trať kde máme situovanou odbočku Lomy,se napojila vlečka skláren v Jadrné.Stanice zde nebyla.Další sklárna a velký rozmach měla na opačném konci v místě Šerlich.Zájem byl též o rychlý odbyt výrobků a dovoz surovin.Hloubalo se,dumalo se,kreslilo až se navrhlo vedle vlečky v Jadrné postavit úvra-
ťovou stanici a od ní vést koleje do Šerlichu.Nešlo tak o potěchu oka na tratě,ale o důležitost nákladní dopravy.Už jen ty tři mosty a malý tunel,co stálo zlatek...... :D Ale když mají tunel Rokytniční,tak my můžeme mít též.A vyplatilo se. :wink:
Přílohy
M.D.Š. – DF III.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » sob 06 úno, 2016 9:55 am

milan ferdián píše:žst.Klíše H0/1:87 6000 x 900 FLEISCHMANN/18°

pokračování příště....


žst.Rolská H0/1:87 6000 x 1200 TILLIG/ELITE

pokračování příště
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod freekey » sob 06 úno, 2016 7:41 pm

Když se na to tady tak koukám tak až na ten Telgárt mi to přijde všechno strašně hračkové. Sám hledám nějaký námět na kolejiště do místnosti 4x3m. Do užšího výběru postoupily tyto tratě SŽDC: 240, 241, 244, 246, 251, 262.

240 - z vybraných jediná rychlíková trať. v Zastávce u Brna je malé depo, členitý terén, nemá tunely, V budoucnu částečná elektrifikace.
241 - nemá tunely, dnes minimální provoz, Znojmo příliš velké, ale dnes elektrifikované, stanice na trati vcelku zajímavé (často 3 dopravní koleje).
244 - množství tunelů, vše stavěné jako dvoukolejné, ale položená jen jedna kolej, poměrně kapacitní nádraží, z kopcovitého terénu u Brna a přechází do vinařského kraje a roviny, zajímavé stanice Střelice a Moravské Bránice a Hrušovany nad Jevišovkou, lom v Rakšicích a vlečka do jaderné elektrárny.
246 - žádné tunely, poměrně kapacitní stanice, zajímavé stanice Znojmo, Hrušovany nad Jevišovkou.
251 - hezká lokálka s přítomností Sp vlaků složených z vozů Bdmtee, těžba uranu, až na Nedvědici malé stanice, jeden tunel, množství mostů.
262 - hezká moravská lokálka, žádný tunel, dnes minimální provoz. V budoucnu částečná elektrifikace.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod IvanK » sob 06 úno, 2016 10:11 pm

proč hračkové? na všech se dá znázornit pěkný provoz a na daných rozměrech je to paráda :) ostatně v z toho co jsi vybral na Tvuj rozměr toho taky moc nenacpeš,jen Hrušovany jsou dost velká stanice a v TT vychází asi kolem šesti metru? je tu tuším i někde zpracovaná od Milana :) na Tišnovce je jedna z větších Nedvědice,ale taky má docela dlouhé staniční koleje.
IvanK
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:44 am
Bydliště: Drásov

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod freekey » ned 07 úno, 2016 8:47 am

IvanK: Asi proto, že je to moc propletené a strašně zahuštěné.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » ned 07 úno, 2016 9:10 am

No jo,jenže musíš brát v potaz to,že respektuji vaše přání a sny.Dle toho navrhuji kolejiště,ale snažím se,aby se co nejvíce přiblížily realitě.A na těch tvých 4,0 x 3,0 m co myslíš co tam dostaneš.Jen ty lokálky nebo hlavní širou trať,kde se bude proplétat lokálka.Na střední a velké stanice s dlouhými úseky širých tratí,na to prostor prostě nemáš. :wink: .Teď zpracová-
vám stanici,kde vlaky budou dlouhé 2,7 m,ale moc na širou trať tam místo není a mám k dispozici délku 6,0 m.Nějak ji tam dostat chci,jenže vidím vše opět na kompromis. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod freekey » ned 07 úno, 2016 10:58 am

Rozšířím na 4x4 :-D

No já to chápu, ale najdou se i náměty, kde to kolejiště vypadá dobře, třeba ten Telgárt, zajímavé je i staré kolejiště Tomáše Bartoše. Z těch klubových pak třeba Podbaba.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Tempotaxi » ned 07 úno, 2016 1:17 pm

Právě třeba ta krásná scéna Telgratu je dost zajímavá. Když vezmu, že most by měl mít v HO aspoň 50 cm výšky od spodní zastávky, tak kam dám vlastně stoupací část. Mám vyzkoušeno, že lokomotiva utáhne rychlík o délce 2 700 mm v stoupání 1 cm na 1 m. Tak zde bude stoupání na délku 50 m. Těch stupání a klesání tam bude na námětu více. Pak zjistím, že na jedno kolo ujede lokomotiva se soupravou pomalu 0,5 km. A jsem zvědav, zda to stroje vůbec vydrží.

Pořád máme všichni jen jeden problém a to je prostor. Do prostoru, ale nemůže nacpat vše, o čem sníme a ani nemáme prostor, tam vtěsnat zkrácenou repliku skutečného námětu. Když postavíme pěkné nádraží, už není prostor na trať, ale pokud bude zase pěkně postavená trať, nevejde se nám tam zase žádné nádraží. A zastávka je pak dlouhá přes celé kolejiště.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod IvanK » ned 07 úno, 2016 1:44 pm

no,na 4x4m toho taky moc nedáš,bez toho aniž to měl nějakým zpusobem propletené :) nevim,mě se Milanovi plánky líbí,je dobrý u nich dukladně prozkoumat kresbu terénu.myslím,že realitě se blíží dost.nevim jak moc se chces přiblížit realitě na ploše 4x4m.
IvanK
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:44 am
Bydliště: Drásov

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků