Dostal jsem od kolegy dvě otázky. Kolik už jsem navrhl a nakreslil plánků kolejišť a druhá kolik jich bylo skutečně dle mých návrhů realizováno. První otázka šla odpovědět lehce, protože jsem dělal nedávno zběžnou inventuru a vyšlo mi cca 500 kolejových plánků pro české a slovenské modeláře. Druhá otázka mě zaskočila. Především jsem zapoměl na toto vlákno, tak jsem jen hlesl "dva,tři " a v 99% zpětnou reakci od stavitelů nemám. Většinou mi spíše oznámí, že kolejiště nedokončili a prodali. To jsem netušil co mě čeká v poště. Další dva velké projekty zastaveny a prodány . Pak jsem si vzpoměl na slova jednoho modeláře, viz. jeho neupravená citace.
"Celkově k plánkům od MF – ne všechny plánky mám rád (spíš zdaleka ne všechny), ale Milanova práce pro mě převádí „zbytečně rozsáhlou realitu“ na něco modelářsky uchopitelného – Milan tvoří kolejiště a stanice, které jsou postavitelné, zachovávají si typický československý ráz nádraží a hlavně jejich funkčnost při zmenšení rozměrů a zjednodušení. Díky němu se stovky lidí naučily modelovat realitu a ne vlakodromy. Tenhle odkaz tu dalších 10-20 let přetvrá, než se objeví něco dalšího. Milan, ač sám propagátor modulovky, naučil lidi opět lásce k domácím kolejištím – že nepotřebují moduly, aby si reálně zajezdili, že stačí si postavit zajímavé nevelké kolejiště i doma v rohu. Dneska můžeme asi konstatovat, že modulovka nenahradila běžná kolejiště, ač bylo období cca před 8-10 roky, kdy se to modulové kluby snažily takto stavět – že jedině dobře si zajezdíme na modulech, ale není to pravda. Spousta členů už dnes zase nejezdí, naopak si doma dneska spousta lidí zase staví „to svoje“ aby si mohli zajezdit kdykoliv a bez lidí .V.V."
Nerozebírejme jeho slova, protože tuším, že první se ozvou moduláři se slovy, "..to není pravda" . Respektujme jeho osobnost, pro modeláře též hodně udělal a stále dělá. Já jeho slova beru jako uznání za svoji práci, kterou jsem vykonal pro vás železniční modeláře.
Milan