od milan ferdián » ned 20 led, 2008 6:32 pm
adBlizzy:Nejjednodušší zapojení smyčky v analogu,zdroj ŽELEZNIČNÉ MODELARSTVO V KOCKE,autoři I.NEPRAŠ/D.SELECKÝ/1980/POLYTECHNICKÁ KNIŽNICA
Jelikož nejsem moc kovaný v elektřině,použil jsem schéma z této knihy a nyní postup vjezdu a odjezdu vlakové soupravy.
základní poloha
přepínač nalevo -vstupy na přerušeném úseku 0 (bez proudu) a - (mínus),regulátor trafa vytočen doprava,výhybky 1 v poloze odbočka
1-vlak přejíždí kolejový kontakt výhybky 1 a staví automaticky výhybku do polohy odbočka (jen v případě nepostavení základní polohy výhybky 1 do polohy odbočka)
2-vlak projede výhybkou 1 odbočkou a objíždí celou smyčku
3-vlak zastavuje automaticky na oboustranně přerušeném úseku,protože zde na jedné kolejnici není proud
4-regulátor trafa vrátime na polohu nula (bez proudu)
5-přepneme přepínač doprava
6-v přerušeném úseku se objeví (jako) + (plus) a - (mínus)
7-regulátor vytočíme doleva a vlak se rozjíždí
8-přejíždí kolejový kontakt výhybky 1 a ten automaticky postaví výhybku do polohy rovně (přímo)
9-vlak projíždí výhybku 1 postavenou do polohy rovně
10-vlak najíždí na kolejový kontakt výhybky 1,který postaví automaticky výhybku 1 do polohy odbočka
11-vlak opuští celkový prostor smyčky
DODRŽET!!!
Vzdálenost kolejového kontaktu (poloha odbočka) od jazyku výhybku 1,umístit na délku nejdelší provozované vlakové soupravy na kolejišti .Nedodržení této vzdálenosti způsobí přehození výhybky do polohy odbočka a jelikož celá souprava nepřejela výhybku 1,dojde k vykolejení vlaku.
Oboustranný přerušený kolejový úsek,délka nejdelšího hnacího vozidla na kolejišti.
Prosil bych profíky v elektru, zda kolejové kontakty jsou správně umístěny.
Naposledy upravil
milan ferdián dne ned 18 kvě, 2008 9:31 am, celkově upraveno 1