Plan kolajiska

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod milan ferdián » čtv 24 dub, 2008 5:29 am

robot píše:Při prohlížení plánků od Milana Ferdiana mohu jen tiše závidět. Je to opravdu super. Bohužel bydlíme v paneláku a máme dvě děti , takže prostorové možnosti minimální.Milane ,co zkusit navrhnout kolejiště TT ,rozměry 1x1m,malá stanice 2dopravní koleje ,jedna kusá kolej, a když se povede i jednomístná remíza. Mám v plánu stavět malé kolejiště ,ale stále hledám tu správnou inspiraci.Předem díky.


No jo ,ale v jaké geometrii kolejiva?Standartd (22,5°) nebo modell (15°) :?: Ale jak píšou kluci,moc tam toho se nevejde :(

Kluci opět děkuji,nevěděl jsem jak právě cukrovar přijmete,z důvodu velkého zjednodušení kolejového schématu.Ve skutečnosti,kolejově, je to jedna malá stanice.

Dodatek:Dodělání kolejiště Scouta..
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Kolejiště-Scout

Příspěvekod milan ferdián » čtv 24 dub, 2008 4:59 pm

Závěr-Skrytá,ale otevřená stanice

Otázkou bylo jak na tak malém prostoru vytvořit skrytou stanici.Využil jsem ,že stanice nebude zakryta vegetaci.Ikdyž jsem se snažil o klasiku ,aspoň tří koleje ve smyčce,geometricky buď vyšly malé poloměry nebo příliš krátké délky užitných kolejí.Rozhodl jsem se ponechat ,jako základ jednoduchou smyčku.Odstavné koleje jsem rozdělil na osobní a nákladní skupinu.Osobní skupina uvnitř smyčky,má čtyři koleje 11,13,15 a 17.Dvě 11 a 13,pro osoní vlaky tažené párou a jedna motorová osobní souprava kolej 17.Poslední kolej 15 slouží pro hnací vozidla.
Princip-osobní vlak vjíždí na kolej 17 a automaticky se rozpojuje,buď má prodlevu dle jízdního řádu nebo na soupravu najede stejná lokomotiva nebo jiná,svěsí se se soupravou a odjíždí.Na tomto principu tak fungují ostatní vlakové soupravy.
Nákladní skupina ,koleje 1,2,4,6 a 8 .Na kolejích 1 a 2 zde nákladní soupravy sem vjíždí,odjíždí a sestavují se nové nákladní vlaky.Točna slouží pro lokomotivu,která taktéž se automaticky odpojí od soupravy a na objízdné koleji zůstane buď stát nebo se zapojí na další připravenou nákladní soupravu.Dopručují využít maximální užitnou délku koleje jen pro sestavení nového nákladního vlaku bez lokomotivy.Když je souprava připravena k odjezdu,lokomotiva najede a jelikož ihned odjíždí nevadí ,že stojí na výhybce.Točnu doporučují udělat tu nejjednodušší ,třeba i na ruční pohon.
Ostatní koleje 4,5 a 6 slouží,jako zásobárna k rozřazování a opětnému sestavování nákladních souprav pro vlaky určené na koleje 1 a 2.V případě, že zde nebude točna doporučuji protáhnout koleje na uvolněné místo,samozřejmě z objízdné bude odstavná pro lokomotivy nákladní dopravy.Potom platí stejný pricip posunu ,jak u osobní dopravy.
V plánech kolejišť, již je celé kompletní kolejiště.

http://milanf.rajce.idnes.cz/modelybiz/


Jestli mám správný seznam,tak další je " Antoním Štěpán "
Naposledy upravil milan ferdián dne ned 18 kvě, 2008 10:17 am, celkově upraveno 2
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Frýdlant v Čechách

Příspěvekod jirikejzar » čtv 24 dub, 2008 7:40 pm

Ahoj Milane. Rád bych se pustil do projektu kolejiště s motivem stanice Frýdlant v Čechách v době, kdy ještě fungovala úzká - Hřmanička. Vyčlenil jsem na to prostor půdy. 5,5 x 5,5 m. Myslíš že tě můžu poprosit o pomoc, Díky Jirka
P.S. - HO, koleje TILLIG STANDART (mám ho hodně) epocha IV
jirikejzar
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 22 dub, 2008 2:21 pm

Re: Frýdlant v Čechách

Příspěvekod milan ferdián » čtv 24 dub, 2008 7:49 pm

jirikejzar píše:Ahoj Milane. Rád bych se pustil do projektu kolejiště s motivem stanice Frýdlant v Čechách v době, kdy ještě fungovala úzká - Hřmanička. Vyčlenil jsem na to prostor půdy. 5,5 x 5,5 m. Myslíš že tě můžu poprosit o pomoc, Díky Jirka
P.S. - HO, koleje TILLIG STANDART (mám ho hodně) epocha IV


Ty máš ohromné štěstí,protože jsem na svých prvních návrzích na svých modulech (1998-2002), zpracovával komplet Frýdlant v Čechách-Heřmanice sice ve velikosti N,ale přechod na H0 by neměl by být problém.Akorát jedna věc ,až přijdeš na řadu.. :(
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod jirikejzar » pát 25 dub, 2008 10:20 am

Děkuji. Vzhledem k tomu, že teprve dodělávám podlahu na půdě, pak zateplení a pak bude jasné jak budou rozměry tak to nespěchá. Mám zatím předběžný rozkres frýdlant. mě fascinuje ta točna dva rozchody a to že jsem si celou trať prošel někdy před dvaceti lety. A mám to tam kousek. Bydlím v Chrstavě u Liberce. Zatím díky. Jirka
jirikejzar
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 22 dub, 2008 2:21 pm

Příspěvekod robot » sob 26 dub, 2008 5:27 pm

Milane omlouvám se , geometrie kolejiva standart 22,5°.Nevím jestli s těmito rozměry půjde něco vykouzlit.
Uživatelský avatar
robot
 
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03 led, 2008 10:05 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod milan ferdián » ned 27 dub, 2008 12:19 pm

robot píše:Milane omlouvám se , geometrie kolejiva standart 22,5°.Nevím jestli s těmito rozměry půjde něco vykouzlit.


Vždy jde něco vykouzlit,právě se snažím vykouzlit,jednomu kolegovi,jak dat dohromady ,opět dva okruhy,prostor velmi malý. :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Plánek

Příspěvekod konopaslik » pon 28 dub, 2008 7:15 pm

Zdravím všechny přítomné. Musím říct, že po přečtení zdejší diskuse a po shlédnutí úžasných plánků pana Ferdiána jen zírám s povislou čelistí. Je to prostě paráda.

Též se přidám k těm několika, kdo požádali o zpracování plánku ve svých možnostech. Budu moc rád, pokud mi pomůžete svým uměním utvořit pořádnou představu o budoucím kolejišti.

Bohužel, (či naštěstí?) jsem omezen tím co už mám postaveno. Z plánku skývajícího se pod odkazem mám už hotov 4 díl, tedy jsou položeny koleje v obou vrstvách a krajina má předběžné rysy. Na ostatní díly nesáhnuto.

Má představa popsaná na stránkách je velmi neaktuální, sedí vlastně jen rozměry. Vlevo bude západní kraj lemovat řeka, na jejímž břehu (kamenná zeď, náplavky) bude stát menší město s náměstím ve stylu Hostinného či hlavního náměstí v Humpolci. Čím více na východ, tím bude zástavba řídnout, ve třetině modulu už by měly být spíše louky. V popředí samozřejmě nádraží se silnicí vedoucí jedním směrem do města, druhým směrem do skal (kolem zastávky) a pod zříceninou pryč. Velmi neumělá představa je zde.

Tedy, pokud se Vám do toho bude chtít, budu velmi rád. A když ne, nevadí, rád si poslechnu i dobré rady všech přítomných.

P. S.: Zastávka bude jen dvojkolejná.
P. P. S.: Nádraží není vůbec rozplánované, házel jsem tam koleje jak mi přišly pod ruku spíše pro představu zabraného prostoru.
P. P. P. S.: Kolejivo flexi tillig, TT, hlavní trať elektrifikovaná, lokálka nikoliv, analog.
Uživatelský avatar
konopaslik
 
Příspěvky: 384
Registrován: pon 28 dub, 2008 6:17 pm
Bydliště: Praha - Čimice (dřív Letňany)(dřív Holešovice)(dřív Kobylisy)(dřív Prosek) - prostě Praha-sever :)

Re: Plánek

Příspěvekod Jarda H. » pon 28 dub, 2008 7:41 pm

konopaslik píše:Též se přidám k těm několika, kdo požádali o zpracování plánku ve svých možnostech. Budu moc rád, pokud mi pomůžete svým uměním utvořit pořádnou představu o budoucím kolejišti.

Bohužel, (či naštěstí?) jsem omezen tím co už mám postaveno. Z plánku skývajícího se pod odkazem mám už hotov 4 díl, tedy jsou položeny koleje v obou vrstvách a krajina má předběžné rysy. Na ostatní díly nesáhnuto.


Zase jsem se k tomu dostal jako první já, a tak nevím zda :wink: nebo :lol: : Takže pár poznámek :

1) nádraží se mi líbí, asi bych ho ale protáhl vlevo i do oblouku ! Posunulo by se zhlaví blíže k "městu"
2) dvoukolejka je dosti skrytá na úkor lokálky - ta mi naopak připadá odnikud nikam :? ?! Předpokládám ale, že na lokálce kromě stanice budou jedna nebo dvě jednokolejné zastávky :idea: :!:
3) škoda, že díl 4 už je de facto v realizaci, takhle bych se snažil do tunelu pod městem nacpat odstavné koleje (z dvoukolejky udělat laicky řečeno čtyřkolejku - na odstavování vlaků, iluzi střídání, ...
4) postrádám smysl zeleného vnějšího okruhu - ovál bez významu na pouhé ježdění - to je škoda při takovém prostoru ! Tohle by chtělo přehodnotit ?!
5) takhle velké nádraží už by si zasloužilo nějaké technické zázemí - zbrojení motorových lokomotiv (do páry nejdeš, jak jsem četl), možná i zázemí s MUVkou, údržbou tratě, složiště kolejových polí nových i demontovaných, materiál, ...

Tolik na první kouknutí, ostatní se přidají s názory ! A poslední připomínka - příště prosím prosím méně barev, je to pak hůře přehledné !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Plánek

Příspěvekod konopaslik » úte 29 dub, 2008 6:23 am

Jarda H.: Děkuji za podnětné připomínky, tuto je mé vyjádření k nim:

Jarda H. píše:1) nádraží se mi líbí, asi bych ho ale protáhl vlevo i do oblouku ! Posunulo by se zhlaví blíže k "městu"

Naopak jsem nádraží ještě zkracoval, protože potřebuji nějak rozumně vyřešit přechod dvojkolejka (nejspodnější úroveň), řeka a stoupající oranžová trať v tunelu pod městem (prostřední úroveň), a zelená trať v tunelu pod městem (nejvyšší úroveň) (náčrt).

Jarda H. píše:2) dvoukolejka je dosti skrytá na úkor lokálky - ta mi naopak připadá odnikud nikam :? ?! Předpokládám ale, že na lokálce kromě stanice budou jedna nebo dvě jednokolejné zastávky :idea: :!:

Mohou být, to je právě to, co nemám vyřešené. Nerad bych měl kolejiště přeplácané železnicí (snad to nezní moc blbě), ale měl tam taky dost čistě krajinářského prostoru. Zastávka tomu asi až tak neuškodí, nebráním se jí.

Jarda H. píše:3) škoda, že díl 4 už je de facto v realizaci, takhle bych se snažil do tunelu pod městem nacpat odstavné koleje (z dvoukolejky udělat laicky řečeno čtyřkolejku - na odstavování vlaků, iluzi střídání, ...

V realizaci je díl čtyři, to jest ten naproti městu, nikoliv městský, takže s odstavnými kolejemi není problém - pokud nebude potíž s převýšením (viz bod 1).

Jarda H. píše:4) postrádám smysl zeleného vnějšího okruhu - ovál bez významu na pouhé ježdění - to je škoda při takovém prostoru ! Tohle by chtělo přehodnotit ?!

Oranžový a zelený okruh je de facto jedna trať. Jedna vede z nádraží do stanice a druhá ze stanice do nádraží. Takhle zamotané je to kvůlivá převýšení.

Jarda H. píše:5) takhle velké nádraží už by si zasloužilo nějaké technické zázemí - zbrojení motorových lokomotiv (do páry nejdeš, jak jsem četl), možná i zázemí s MUVkou, údržbou tratě, složiště kolejových polí nových i demontovaných, materiál, ...

Jj, tyhle všechny věci se mi líbí a rád bych je - koneckonců i zbrojení uhlím, jen řádně zarostlé a nepoužívané tam chci někam dát... ;)

Jarda H. píše:Tolik na první kouknutí, ostatní se přidají s názory ! A poslední připomínka - příště prosím prosím méně barev, je to pak hůře přehledné !

Děkuji za cenné rady. Barvy drah jsem tam dal prve hlavně kvůli přehlednosti a ten plánek se schematem krajiny je takhle přeplácaný proto, že jsme jej tvořili s přítelkyní a ona ráda barvičky. ;) Ale ok, příště na to dám bacha.
Uživatelský avatar
konopaslik
 
Příspěvky: 384
Registrován: pon 28 dub, 2008 6:17 pm
Bydliště: Praha - Čimice (dřív Letňany)(dřív Holešovice)(dřív Kobylisy)(dřív Prosek) - prostě Praha-sever :)

Re: Plánek

Příspěvekod Jarda H. » úte 29 dub, 2008 8:14 am

konopaslik píše:.....
Jarda H. píše:3) škoda, že díl 4 už je de facto v realizaci, takhle bych se snažil do tunelu pod městem nacpat odstavné koleje (z dvoukolejky udělat laicky řečeno čtyřkolejku - na odstavování vlaků, iluzi střídání, ...

V realizaci je díl čtyři, to jest ten naproti městu, nikoliv městský, takže s odstavnými kolejemi není problém - pokud nebude potíž s převýšením (viz bod 1).
.....
Děkuji za cenné rady. Barvy drah jsem tam dal prve hlavně kvůli přehlednosti a ten plánek se schematem krajiny je takhle přeplácaný proto, že jsme jej tvořili s přítelkyní a ona ráda barvičky. ;) Ale ok, příště na to dám bacha.


Díky za obsáhle doplnění a vysvětlení - taky něco málo dopíšu :

1) v otázce skrytých kolejí ("nádraží") jsem si posteskl nad prací u modulu 4, protože jsem myslel, že tam by bylo to skryté nádraží ! Přitom by se hlavní nádraží natáhlo do oblouku, tedy k městu - původně jsem se blbě vyjádřil, špatně jsem to popsal !
Jinak samozřejmě neřeším výškové poměry ani geometrii kolejiva !
2) s těmi barvičkami jsem to nemyslel až tak zle :lol: :!:
3) zastávka (-y) na lokálce neuškodí - jedna boudička s malým peronkem, nebo jenom cedule s malým peronkem - i v realitě je (dnes už tedy BYLO) dost takových zastávek
4) za ten zelený okruh OMLUVA :lol: , při posouvání obrázku jsem si nevšiml, že je jinak provázaný, já to bohužel viděl :shock: jako samostatný okruh kolem dokola tam a zpět bez propojení

Tak ať tě chuť modelařit neopouští !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Kolejiště H0/H0e- Antonín

Příspěvekod milan ferdián » ned 04 kvě, 2008 8:34 am

První várka:Skryté vratné smyčky

Požadavek byl dva nezávisle zpracované kolejové okruhy.První okruh-tvoří normálněrozchodná trať , druhý okruh-úzkorozchodná trať.První okruh má na obou koncích tratě,vratné smyčky.Bohužel druhý okruh představuje skutečně jen zdeformovaný ovál se skrytou stanici.Oba dva okruhy mají společnou styčnou stanici (neodpovídají žádným našim známým stanicím).Styčná stanice pro 1435 je velmi jednoduchá o dvou dopravních kolejí a plus dvě manipulační koleje (skládková+překládková).Na žádost kolegy není ani pohledově,nefunkční zpracována podvalníková jáma.Rozchod 760 má dvě dopravní koleje,překládkovou,odstavnou a jednu kolej pro remízování hnacího stroje (T 47.0).
Zvláštnosti tohoto kolejiště je,že normálně rozchodná trať je sestavena jen z kusového kolejiva FLEISCHMANN/Profigleis/alfa-18°.

http://milanf.rajce.idnes.cz/modelybiz/
Naposledy upravil milan ferdián dne čtv 08 led, 2009 9:28 am, celkově upraveno 2
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Houmr » ned 04 kvě, 2008 9:35 am

Milane dáš pak všechny plánky do zamčené diskuze? Tady nemám nějak přehled co k čemu je :oops:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod milan ferdián » ned 04 kvě, 2008 11:25 am

Houmr píše:Milane dáš pak všechny plánky do zamčené diskuze? Tady nemám nějak přehled co k čemu je :oops:


Všechny tady mnou zveřejněné plánky ,zkompletuju a dávám do uzamčené diskusi.Tady je možnost se stále vyjádřit.Plánky v uzamčené diskusi zde byli již zveřejněny,tady už je ale 18 stran :wink: .takže člověk se pomalu v tom ztrácí.Ostatní plánky od dalších diskutujících zatím nejsou uloženy v uzamčené diskusi.Museli by být komplet hotove a nevím co na to ostatní,protože jsou ve win tracku a ikdyž nic proti tomuto programu nemám,váhám zda černobílé míchat s barevnými.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » ned 04 kvě, 2008 4:22 pm

milan ferdián píše:..... a nevím co na to ostatní,protože jsou ve win tracku a ikdyž nic proti tomuto programu nemám,váhám zda černobílé míchat s barevnými.


Pouze můj osobní názor - mně se ručně kreslené plánky milana f. moc líbí, a tak bych "barevný wintrack" nemíchal dohromady s touhle várkou ručně kreslených plánků ! Na druhou stranu, mám dojem že ty plánky ve wintracku co tu kolují nejsou z 95% konečné, stále se předělávají ?! Jako konečné je sem potom vloží málokdo ! Tím je ale nezatracuji :!: , i tam se dá nalézt to pozitivní !!

Ale rozhodnutí je na milanovi f. :lol:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků