Stránka 4 z 4

Re: Plánky kolejišť,které téma?

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2014 1:04 pm
od hank
milan ferdián píše:
rawen píše:Hlasoval jsem pro úzké.
Zajímá mě Milanovo podání např. již zmíněného Mladějova - relativně velká dopravna, závod, sousední nádraží ČSD vs. dlouhá vinoucí se trať. Samozřejmě na moduly ideální, ale na panelu nevím. Milan určitě něco vymyslí. :D
Anebo naopak podniková úzká v Ústí anebo hutích. Samozřejmě, že lze modelovat "náladově" určitý výsek kolejové spleti, ale doprava potom bude postrádat smysl...

Tož takový zvědavý mám postoj.

Radek

A právě zde je zádrhel o kterém jsem už viz.výše zmínil.Kam zařadit lesní,polní a průmyslové drážky :?: Dle rozchodu do úzkých nebo dle charakteru do vleček :?:


Na to už ti přece dávno odpověděl Zdeněk Bauer tím, jak koncipoval svoji publikaci: Úzkorozchodné dráhy v průmyslu a zemědělství... A vešlo se mu tam všechno, od Spolchemie a Králův Dvůr přes Skalnou, Mladějov a Hůrku až po řepné dráhy a Čierny Balog.

Re: Plánky kolejišť,které téma?

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2014 1:06 pm
od hank
TTmili píše:
milan ferdián píše:......
adTTmili:
Spojit tyto dvě témata do jedné publikace není problém.No já potřebuji též vědět zda i o to téma tramvaje někdo stojí.Ty máš určitě na mysli tramvaj v Jihlavě spojené s nákladní dopravou (rozchod 1000 mm).Ono totiž přišlo dilema,kam zařadit lesní,polní a průmyslové drážky?Do vleček nebo do úzkorozchodných ?


Jak tě mohlo napadnout, že zrovna já, a něco kolem Jihlavy :lol: . Ne teď vážně, trošku jsem na Jihlavu myslel, ale tou už jsi se inspiroval v prvním díle, mám zrovna na té stránce otevřenou knihu a kochám se. Navíc pokud mě paměť neklame, tak obvzlášť v meziválečném a ranném poválečném období bylo takovýhle tramvajových systému kombinovaných s vlečkami více, a tím směrem jsem tak nějak mířil. Takovou tramvajovou trať už pak lze bez nadsázky nazvat klasickou úzkorozchodkou s elektrickým provozem, a proto by mohla i spolu s jinými tramvajovými tratěmi být bok po boku s regulérními úzkorozchodkami. Každopádně spolu s lesními drážkami bych je asi dohromady nedával, přecejen lesní drážky víc patří k vlečkám, nebo aspoň já bych to tak viděl díky absenci osobního provozu. Ale pokud to ostatní vidí jinak, klidně na lesní a průmyslové drážky počkám do některé z dalších knih.


Corona už nejmíň tři roky slibuje publikaci o jabloneckých tramvajích... a skutek zatím (?) utek...

Re: Plánky kolejišť,které téma?

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2014 1:19 pm
od milan ferdián
hank píše:
milan ferdián píše:
rawen píše:Hlasoval jsem pro úzké.
Zajímá mě Milanovo podání např. již zmíněného Mladějova - relativně velká dopravna, závod, sousední nádraží ČSD vs. dlouhá vinoucí se trať. Samozřejmě na moduly ideální, ale na panelu nevím. Milan určitě něco vymyslí. :D
Anebo naopak podniková úzká v Ústí anebo hutích. Samozřejmě, že lze modelovat "náladově" určitý výsek kolejové spleti, ale doprava potom bude postrádat smysl...

Tož takový zvědavý mám postoj.

Radek

A právě zde je zádrhel o kterém jsem už viz.výše zmínil.Kam zařadit lesní,polní a průmyslové drážky :?: Dle rozchodu do úzkých nebo dle charakteru do vleček :?:


Na to už ti přece dávno odpověděl Zdeněk Bauer tím, jak koncipoval svoji publikaci: Úzkorozchodné dráhy v průmyslu a zemědělství... A vešlo se mu tam všechno, od Spolchemie a Králův Dvůr přes Skalnou, Mladějov a Hůrku až po řepné dráhy a Čierny Balog.

A sakra,aby to nebylo nošení dříví do lesa z mé strany :shock:

Re: Plánky kolejišť,které téma?

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2014 1:49 pm
od JanoH0e
V čom Milane ? Problematika úzkych je nekonečná :), to iste platí o vlečkách, resp. železniciach priemyselných s osobnou dopravou či bez nej. Len to vhodne "splánkovať", ale to už je problém "autora" plánov.

Re: Plánky kolejišť,které téma?

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2014 1:53 pm
od rawen
Milane, nosit dříví do lesa rozhodně nebudeš. Já bych od toho čekal nikoliv popis reality jako u Bauera, ale modelové ztvárnění. A třeba i více způsoby - na panel, pro moduly...

Radek

Re: Plánky kolejišť,které téma?

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2014 2:11 pm
od hank
rawen píše:Milane, nosit dříví do lesa rozhodně nebudeš. Já bych od toho čekal nikoliv popis reality jako u Bauera, ale modelové ztvárnění. A třeba i více způsoby - na panel, pro moduly...

Radek


Souhlas. Bauer je pro naše účely příliš stručný, já když se chci něco dovědět, tak k tomu sháním monografie, třeba takové, jako píše Tomáš Haviar o slovenských úzkorozchodkách tohoto druhu, má už jich pět - cukrovarské dráhy (Trnavu a Záhorskou, tehdy Uhorskou Ves), pálffyovské Smolenice a Malacky i čistě lesní železnice - Žarnovicu a Hriňovou. Zvlášť ty Smolenice jsou zajímavé z hlediska různorodosti provozu na třech rozchodech i s ohledem na to, co všechno se vozilo, možná by to stálo za bližší zmínku... Třeba se k tomu časem dostanu.