Plánky kolejišť,které téma?

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Které téma?

IV.díl-souhrn
11
28%
VI.díl-Ostravsko
1
3%
VII.-Tramvajová
4
10%
VIII.-Úzkorozchodná
19
49%
IX.-Praha
3
8%
X.-Slovensko
1
3%
 
Celkem hlasů : 39

Re: Plánky kolejišť,které téma?

Příspěvekod hank » sob 11 říj, 2014 1:04 pm

milan ferdián píše:
rawen píše:Hlasoval jsem pro úzké.
Zajímá mě Milanovo podání např. již zmíněného Mladějova - relativně velká dopravna, závod, sousední nádraží ČSD vs. dlouhá vinoucí se trať. Samozřejmě na moduly ideální, ale na panelu nevím. Milan určitě něco vymyslí. :D
Anebo naopak podniková úzká v Ústí anebo hutích. Samozřejmě, že lze modelovat "náladově" určitý výsek kolejové spleti, ale doprava potom bude postrádat smysl...

Tož takový zvědavý mám postoj.

Radek

A právě zde je zádrhel o kterém jsem už viz.výše zmínil.Kam zařadit lesní,polní a průmyslové drážky :?: Dle rozchodu do úzkých nebo dle charakteru do vleček :?:


Na to už ti přece dávno odpověděl Zdeněk Bauer tím, jak koncipoval svoji publikaci: Úzkorozchodné dráhy v průmyslu a zemědělství... A vešlo se mu tam všechno, od Spolchemie a Králův Dvůr přes Skalnou, Mladějov a Hůrku až po řepné dráhy a Čierny Balog.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plánky kolejišť,které téma?

Příspěvekod hank » sob 11 říj, 2014 1:06 pm

TTmili píše:
milan ferdián píše:......
adTTmili:
Spojit tyto dvě témata do jedné publikace není problém.No já potřebuji též vědět zda i o to téma tramvaje někdo stojí.Ty máš určitě na mysli tramvaj v Jihlavě spojené s nákladní dopravou (rozchod 1000 mm).Ono totiž přišlo dilema,kam zařadit lesní,polní a průmyslové drážky?Do vleček nebo do úzkorozchodných ?


Jak tě mohlo napadnout, že zrovna já, a něco kolem Jihlavy :lol: . Ne teď vážně, trošku jsem na Jihlavu myslel, ale tou už jsi se inspiroval v prvním díle, mám zrovna na té stránce otevřenou knihu a kochám se. Navíc pokud mě paměť neklame, tak obvzlášť v meziválečném a ranném poválečném období bylo takovýhle tramvajových systému kombinovaných s vlečkami více, a tím směrem jsem tak nějak mířil. Takovou tramvajovou trať už pak lze bez nadsázky nazvat klasickou úzkorozchodkou s elektrickým provozem, a proto by mohla i spolu s jinými tramvajovými tratěmi být bok po boku s regulérními úzkorozchodkami. Každopádně spolu s lesními drážkami bych je asi dohromady nedával, přecejen lesní drážky víc patří k vlečkám, nebo aspoň já bych to tak viděl díky absenci osobního provozu. Ale pokud to ostatní vidí jinak, klidně na lesní a průmyslové drážky počkám do některé z dalších knih.


Corona už nejmíň tři roky slibuje publikaci o jabloneckých tramvajích... a skutek zatím (?) utek...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plánky kolejišť,které téma?

Příspěvekod milan ferdián » sob 11 říj, 2014 1:19 pm

hank píše:
milan ferdián píše:
rawen píše:Hlasoval jsem pro úzké.
Zajímá mě Milanovo podání např. již zmíněného Mladějova - relativně velká dopravna, závod, sousední nádraží ČSD vs. dlouhá vinoucí se trať. Samozřejmě na moduly ideální, ale na panelu nevím. Milan určitě něco vymyslí. :D
Anebo naopak podniková úzká v Ústí anebo hutích. Samozřejmě, že lze modelovat "náladově" určitý výsek kolejové spleti, ale doprava potom bude postrádat smysl...

Tož takový zvědavý mám postoj.

Radek

A právě zde je zádrhel o kterém jsem už viz.výše zmínil.Kam zařadit lesní,polní a průmyslové drážky :?: Dle rozchodu do úzkých nebo dle charakteru do vleček :?:


Na to už ti přece dávno odpověděl Zdeněk Bauer tím, jak koncipoval svoji publikaci: Úzkorozchodné dráhy v průmyslu a zemědělství... A vešlo se mu tam všechno, od Spolchemie a Králův Dvůr přes Skalnou, Mladějov a Hůrku až po řepné dráhy a Čierny Balog.

A sakra,aby to nebylo nošení dříví do lesa z mé strany :shock:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plánky kolejišť,které téma?

Příspěvekod JanoH0e » sob 11 říj, 2014 1:49 pm

V čom Milane ? Problematika úzkych je nekonečná :), to iste platí o vlečkách, resp. železniciach priemyselných s osobnou dopravou či bez nej. Len to vhodne "splánkovať", ale to už je problém "autora" plánov.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Plánky kolejišť,které téma?

Příspěvekod rawen » sob 11 říj, 2014 1:53 pm

Milane, nosit dříví do lesa rozhodně nebudeš. Já bych od toho čekal nikoliv popis reality jako u Bauera, ale modelové ztvárnění. A třeba i více způsoby - na panel, pro moduly...

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Plánky kolejišť,které téma?

Příspěvekod hank » sob 11 říj, 2014 2:11 pm

rawen píše:Milane, nosit dříví do lesa rozhodně nebudeš. Já bych od toho čekal nikoliv popis reality jako u Bauera, ale modelové ztvárnění. A třeba i více způsoby - na panel, pro moduly...

Radek


Souhlas. Bauer je pro naše účely příliš stručný, já když se chci něco dovědět, tak k tomu sháním monografie, třeba takové, jako píše Tomáš Haviar o slovenských úzkorozchodkách tohoto druhu, má už jich pět - cukrovarské dráhy (Trnavu a Záhorskou, tehdy Uhorskou Ves), pálffyovské Smolenice a Malacky i čistě lesní železnice - Žarnovicu a Hriňovou. Zvlášť ty Smolenice jsou zajímavé z hlediska různorodosti provozu na třech rozchodech i s ohledem na to, co všechno se vozilo, možná by to stálo za bližší zmínku... Třeba se k tomu časem dostanu.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Předchozí

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků