Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
greenery píše:... no já myslím, že čím úžeji bude téma vymezené, tím míň lidí ji koupí. Vlečky se podle mne jako jediné vymykají.
Já bych spíš preferoval mix, a konkrétní nápady, než úzce vymezené téma.
V knize může být plán průmyslové drážky ala Mladějov, kolejová splítka - téma JHMD, lesní železnice třeba v kombinaci se svážnicí, ostravské vlečky a průmyslové železnice, kořenovská nebo tisovecká zubačka koncipovaná jako kolejiště s odbočnou tratí, jablonecké tramvaje aj.
Nějak se mi nezdá, že by každé z vyjmenovaných témat uneslo jednu celou knihu, ale všechna tato velmi konkrétní témata v jedné knize - bylo by to pestré.
Určitě se dá vymyslet mnoho plánků na téma úzká, ...... ale úzká to byly lesní železnice, průmyslové železnice, vnitropodnikové drážky, tramvaje, železnice kvůli úsporám či komplikovanému terénu (JHMD, Osoblaha), horské drážky (Tatry, Alpy).... aj. Stejně se to prolíná.
greenery píše:Ale máš to rozmyšlené, nebudu do toho žvanit - jen můj názor........
rawen píše:Hlasoval jsem pro úzké.
Zajímá mě Milanovo podání např. již zmíněného Mladějova - relativně velká dopravna, závod, sousední nádraží ČSD vs. dlouhá vinoucí se trať. Samozřejmě na moduly ideální, ale na panelu nevím. Milan určitě něco vymyslí.
Anebo naopak podniková úzká v Ústí anebo hutích. Samozřejmě, že lze modelovat "náladově" určitý výsek kolejové spleti, ale doprava potom bude postrádat smysl...
Tož takový zvědavý mám postoj.
Radek
milan ferdián píše:......
adTTmili:
Spojit tyto dvě témata do jedné publikace není problém.No já potřebuji též vědět zda i o to téma tramvaje někdo stojí.Ty máš určitě na mysli tramvaj v Jihlavě spojené s nákladní dopravou (rozchod 1000 mm).Ono totiž přišlo dilema,kam zařadit lesní,polní a průmyslové drážky?Do vleček nebo do úzkorozchodných ?
TTmili píše:Jak tě mohlo napadnout, že zrovna já, a něco kolem Jihlavy . Ne teď vážně, trošku jsem na Jihlavu myslel, ale tou už jsi se inspiroval v prvním díle, mám zrovna na té stránce otevřenou knihu a kochám se. Navíc pokud mě paměť neklame, tak obvzlášť v meziválečném a ranném poválečném období bylo takovýhle tramvajových systému kombinovaných s vlečkami více, a tím směrem jsem tak nějak mířil. Takovou tramvajovou trať už pak lze bez nadsázky nazvat klasickou úzkorozchodkou s elektrickým provozem, a proto by mohla i spolu s jinými tramvajovými tratěmi být bok po boku s regulérními úzkorozchodkami.
TTmili píše: Každopádně spolu s lesními drážkami bych je asi dohromady nedával, přece jen lesní drážky víc patří k vlečkám, nebo aspoň já bych to tak viděl díky absenci osobního provozu. Ale pokud to ostatní vidí jinak, klidně na lesní a průmyslové drážky počkám do některé z dalších knih.
Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků