Stránka 14 z 15

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: sob 20 pro, 2014 6:21 pm
od workous
pěkně Milan...

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: sob 20 pro, 2014 6:49 pm
od milan ferdián
workous píše:pěkně Milan...

Tak snažím se,snažím se :D .Stále je to jen testování,před velkým třeskem :lol: .

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: sob 20 pro, 2014 7:48 pm
od workous
No, ale napínáš nás teda pěkně :)

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: sob 20 pro, 2014 8:29 pm
od Dusan
Milan objevil další rozměr ve vesmíru. Tipuji, že výroční, desátý díl publikace "Plány kolejišť" bude obsahovat všechny jeho dosavadní díla jen ve 3D. A to nám ta sánka upadne definitivně :-)
Je to super práce Milane, hlavně "ručně" a to se cení.

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: sob 20 pro, 2014 8:48 pm
od jafobe
milan ferdián píše:Světlá Hora spojovací díl.

a o kousek dál k severu, kde začínala dvokolejná trať svažovat do údolí k říčce býval před pár lety (skoro desíti) zajímavý pohled na jakýsi vlečkový areál, několik kolejí ztrácejících se v trávě a náletovém porostu souběžně se stanicí a tratí , ale s jednou odbočujicí dále která tam je snad i dnes, narozdíl od ostatních ... jen ten most mi trochu nesedí, pokud to není most u Panského mlýna přes menší sestřičku větší skoro stejnojmenné říčky o kus níže ... pokud mé smysly nezbloudili ve změti kolejí :D

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: ned 21 pro, 2014 8:09 am
od milan ferdián
jafobe píše:... jen ten most mi trochu nesedí, pokud to není most u Panského mlýna přes menší sestřičku větší skoro stejnojmenné říčky o kus níže ... pokud mé smysly nezbloudili ve změti kolejí :D

Mosty takového ražení se stavěly jen na jednokolejných tratí.Sice mám pár fotek,kde jsou i toto dvojkolejné mosty vedeny přes údolí,ale spíš překračuji mohutné vodní toky.Správně by zde měl figurovat železniční příhradový ocelový most s dolní mostovkou.
Budeš se divit,ale opět opticky klam,když se dodržují přesné délkové rozměry konstrukce mostu.Most se skládá ze čtyř stejně délkových dílů,byť na kresbě vše vypadá,jak kdyby levá část byla kratší než ta pravá část.Tím,že ochozový chodník veden na boku hlavní konstrukce,tak opět při pohledu na něj se ti zdá,že most je konstrukčně nízký.Musel bych opustit reálné míry,aby vše pohledově bylo proporčně oku lahodící.To je pro mne tato oblast uzavřena,protože opět zde přichází na scénu perspektiva.
Jak jsem již psal,jde stále jen o testování.Musíte si všichni uvědomit,že jen tyto kresby budete mít v budoucnu k dispozici,když se rozhodnu,samozřejmě jestli budete mít o ně zájem. :wink:

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: ned 21 pro, 2014 8:14 am
od milan ferdián
Dusan píše:Milan objevil další rozměr ve vesmíru. Tipuji, že výroční, desátý díl publikace "Plány kolejišť" bude obsahovat všechny jeho dosavadní díla jen ve 3D. A to nám ta sánka upadne definitivně :-)
Je to super práce Milane, hlavně "ručně" a to se cení.

A víš,že uvažuji o tom,že bych I.díl takto přepracoval 8) .

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: ned 21 pro, 2014 8:15 am
od milan ferdián
workous píše:No, ale napínáš nás teda pěkně :)

A budu ještě dlouho...Nech se překvapit :mrgreen: .

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: ned 21 pro, 2014 9:17 am
od hank
milan ferdián píše:Mosty takového ražení se stavěly jen na jednokolejných tratí. Sice mám pár fotek,kde jsou i tyto dvojkolejné mosty vedeny přes údolí, ale spíš překračuji mohutné vodní toky. Správně by zde měl figurovat železniční příhradový ocelový most s dolní mostovkou.


Dovolím si trochu oponovat.

1. Když se navrhuje ocelová příhradová konstrukce, tak dolní mostovka znamená při stejné zatížitelnosti až o 40% větší spotřebu materiálu = stavební náklady než mostovka horní. Proto se jí mostaři obvykle vyhýbají a navrhují ji jen tehdy, když je k tomu pádný důvod. Ten je obvykle dvojí: Buď není pod mostovkou dost místa např. kvůli potřebné světlosti pro dopravu pod mostem nebo se počítá s vysokými hladinami x-letých vod.

2. Příhradové nosníky tohoto druhu se běžně používají i na dvoukolejných tratích, určitě víš, že je x mostů na dvoukolejkách vedených po dvou samostatných nosnících - zvlášť pro každou kolej. Většina dvoukolejek vznikala přidáním druhé koleje třeba i o desítky let později než se stavěla první kolej, příkladem jsou třeba mosty v Brně přes Svratku z hlavního směrem na odstavné, tam je na první pohled vidět odlišnou konstrukci.

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: ned 21 pro, 2014 9:35 am
od sidlo
hank píše:určitě víš, že je x mostů na dvoukolejkách vedených po dvou samostatných nosnících


A v Hranicích mají ty mosty dokonce tři.

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: ned 21 pro, 2014 10:52 am
od jafobe
milan ferdián píše:
jafobe píše:... jen ten most mi trochu nesedí, pokud to není most u Panského mlýna přes menší sestřičku větší skoro stejnojmenné říčky o kus níže ... pokud mé smysly nezbloudili ve změti kolejí :D

Mosty takového ražení se stavěly jen na jednokolejných tratí.Sice mám pár fotek,kde jsou i toto dvojkolejné mosty vedeny přes údolí,ale spíš překračuji mohutné vodní toky.Správně by zde měl figurovat železniční příhradový ocelový most s dolní mostovkou.
Budeš se divit,ale opět opticky klam,když se dodržují přesné délkové rozměry konstrukce mostu.Most se skládá ze čtyř stejně délkových dílů,byť na kresbě vše vypadá,jak kdyby levá část byla kratší než ta pravá část.Tím,že ochozový chodník veden na boku hlavní konstrukce,tak opět při pohledu na něj se ti zdá,že most je konstrukčně nízký.Musel bych opustit reálné míry,aby vše pohledově bylo proporčně oku lahodící.To je pro mne tato oblast uzavřena,protože opět zde přichází na scénu perspektiva.
Jak jsem již psal,jde stále jen o testování.Musíte si všichni uvědomit,že jen tyto kresby budete mít v budoucnu k dispozici,když se rozhodnu,samozřejmě jestli budete mít o ně zájem. :wink:

neřeším most jako takový, v nich se až tak nevyznám ... jse mi spíš o to co je vůbec za mosty v reálu kolem oné "Svetlé Hory" která nejspíš není přímo Světlou Horou (alespoň ne tou na bruntálsku) ... ale trochu jinou (kterou tu nechci prozrazovat aby o tom mohli přemýšlet i ostatní) s ohledem na názvy skrytých stanic, a pokud jsem to správně pochopil, tak moc mostů v okolí onoho nádraží na dvoukolejné trati není, takže hlavně přemýšlím kterým ze dvou mostů poblíž to je víc inspirováno ... víc v SZ :wink:

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: ned 21 pro, 2014 12:56 pm
od milan ferdián
jafobe píše:
milan ferdián píše:
jafobe píše:... jen ten most mi trochu nesedí, pokud to není most u Panského mlýna přes menší sestřičku větší skoro stejnojmenné říčky o kus níže ... pokud mé smysly nezbloudili ve změti kolejí :D

Mosty takového ražení se stavěly jen na jednokolejných tratí.Sice mám pár fotek,kde jsou i toto dvojkolejné mosty vedeny přes údolí,ale spíš překračuji mohutné vodní toky.Správně by zde měl figurovat železniční příhradový ocelový most s dolní mostovkou.
Budeš se divit,ale opět opticky klam,když se dodržují přesné délkové rozměry konstrukce mostu.Most se skládá ze čtyř stejně délkových dílů,byť na kresbě vše vypadá,jak kdyby levá část byla kratší než ta pravá část.Tím,že ochozový chodník veden na boku hlavní konstrukce,tak opět při pohledu na něj se ti zdá,že most je konstrukčně nízký.Musel bych opustit reálné míry,aby vše pohledově bylo proporčně oku lahodící.To je pro mne tato oblast uzavřena,protože opět zde přichází na scénu perspektiva.
Jak jsem již psal,jde stále jen o testování.Musíte si všichni uvědomit,že jen tyto kresby budete mít v budoucnu k dispozici,když se rozhodnu,samozřejmě jestli budete mít o ně zájem. :wink:

neřeším most jako takový, v nich se až tak nevyznám ... jse mi spíš o to co je vůbec za mosty v reálu kolem oné "Svetlé Hory" která nejspíš není přímo Světlou Horou (alespoň ne tou na bruntálsku) ... ale trochu jinou (kterou tu nechci prozrazovat aby o tom mohli přemýšlet i ostatní) s ohledem na názvy skrytých stanic, a pokud jsem to správně pochopil, tak moc mostů v okolí onoho nádraží na dvoukolejné trati není, takže hlavně přemýšlím kterým ze dvou mostů poblíž to je víc inspirováno ... víc v SZ :wink:

Vedle jak ta jedle :wink: Inspiraci a podnětem tohoto kolejiště je náš nestor Vladimír Zuska.Jak už to je,vždy musím představu modelářovou upravit.Ten most je smyšlený,nehledejte podklad z reálné oblasti 8) .

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: ned 21 pro, 2014 1:26 pm
od milan ferdián
Světlá Hora N/1:160 PECO
Jelikož došlo k upřesnění provozní funkce viditelné koncové stanice,musel jsem přidat další skryťák Záblatí - Jih.

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: ned 21 pro, 2014 3:13 pm
od radekkrupka
hank píše:
milan ferdián píše:Mosty takového ražení se stavěly jen na jednokolejných tratí. Sice mám pár fotek,kde jsou i tyto dvojkolejné mosty vedeny přes údolí, ale spíš překračuji mohutné vodní toky. Správně by zde měl figurovat železniční příhradový ocelový most s dolní mostovkou.


Dovolím si trochu oponovat....

Velmi výstižně napsáno hanku! Ještě bych dodal, že i dnes se často na dvojkolejných tratích navrhují při modernizacích trťových úseků samostatné mostní konstrukce pro každou kolej zvlášť - proč? Aby v případě potřeby opravy či výměny mostní konstrukce v budoucnu mohla být provozována alespoň 1 kolej. Není to však pravidlem. Viz např. estakáda pro (tuším?) 4 koleje u hlavního nádr. v Praze.

Re: Plan kolajiska VIII

PříspěvekNapsal: pon 22 pro, 2014 8:15 am
od Michal Šuhajda
A což teprve v Rusku, kde se mosty u dvoukolejek staví i několik desítek až stovek metrů od sebe, aby se hůře likvidovaly nepřátelským armádám...