Re: Plan kolajiska VII
Napsal: čtv 12 čer, 2014 11:38 am
"Sen o rychlíku"
Nic tak našince nefascinuje,jako je mít ať to stojí co stojí,na svém kolejišti rychlík A né ledajaký,modelář nechce rychlík v lehké motorové vozbě,ale známou klasiku pětivozový "Y" taženou lokomotivou parní nebo motorovou.Když pominu skutečnost,že rychlíky jezdily běžně osmivozové,nemluvě o čtyřnáctivozových,tak my musíme pro domácí kolejiště hodně slevit a spokojit se ve všech modelových měřítcích s pětivozovým.Samozřejmě,kdo má pro své kolejiště samostatnou místnost,tak má šanci uspět i s pendolínem.Dlouhé rychlíky můžeme prezentovat jen s tématikou "Širá trať" nebo například s kolejištěm "Menhartice".
Já jsem si vypůjčil místnost od kolegy Dušana ,sice píše o rozměrech 2,6x1,8 m,ale já jsem je musel nepatrně rozšířít na 2,8x1,8(2,0) m.Nemusíte se obávat,že půjde o jednu takto zastavěnou velkou plochu.Budeme tvarovat a v rámci střízlivosti a fantazie budu prezentovat střídmé náměty .Proč tak velkou plochu,si určitě někteří z vás položí otázku,když se jedná jen o to mrňavé N-ko (oblíbená mluva srandistů).Protože nemusíme mít stanice prťavé,ale přiblížíme se již realitě,kde rychlík ve stanici se nekrčí od námezníku k námezníku na hlavní koleji a za poslední výhybkou stanice již nezačíná hned tunelový portál.Vychutnáme si lačným okem jízdu celé soupravy,my ji uvidíme celou,kdy přední část ještě nebude na první výhybce stanice a zadní část v tunelu.
A co potom řeknete poslednímu tématu ?..
"Riviéra"
Zde se necháme unášet pocitem jízdy do dalekých dálek (československých)na dvojkolejných tratí.
Nic tak našince nefascinuje,jako je mít ať to stojí co stojí,na svém kolejišti rychlík A né ledajaký,modelář nechce rychlík v lehké motorové vozbě,ale známou klasiku pětivozový "Y" taženou lokomotivou parní nebo motorovou.Když pominu skutečnost,že rychlíky jezdily běžně osmivozové,nemluvě o čtyřnáctivozových,tak my musíme pro domácí kolejiště hodně slevit a spokojit se ve všech modelových měřítcích s pětivozovým.Samozřejmě,kdo má pro své kolejiště samostatnou místnost,tak má šanci uspět i s pendolínem.Dlouhé rychlíky můžeme prezentovat jen s tématikou "Širá trať" nebo například s kolejištěm "Menhartice".
Já jsem si vypůjčil místnost od kolegy Dušana ,sice píše o rozměrech 2,6x1,8 m,ale já jsem je musel nepatrně rozšířít na 2,8x1,8(2,0) m.Nemusíte se obávat,že půjde o jednu takto zastavěnou velkou plochu.Budeme tvarovat a v rámci střízlivosti a fantazie budu prezentovat střídmé náměty .Proč tak velkou plochu,si určitě někteří z vás položí otázku,když se jedná jen o to mrňavé N-ko (oblíbená mluva srandistů).Protože nemusíme mít stanice prťavé,ale přiblížíme se již realitě,kde rychlík ve stanici se nekrčí od námezníku k námezníku na hlavní koleji a za poslední výhybkou stanice již nezačíná hned tunelový portál.Vychutnáme si lačným okem jízdu celé soupravy,my ji uvidíme celou,kdy přední část ještě nebude na první výhybce stanice a zadní část v tunelu.
A co potom řeknete poslednímu tématu ?..
"Riviéra"
Zde se necháme unášet pocitem jízdy do dalekých dálek (československých)na dvojkolejných tratí.