Plan kolajiska VII

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 čer, 2014 11:38 am

"Sen o rychlíku"

Nic tak našince nefascinuje,jako je mít ať to stojí co stojí,na svém kolejišti rychlík :wink: A né ledajaký,modelář nechce rychlík v lehké motorové vozbě,ale známou klasiku pětivozový "Y" taženou lokomotivou parní nebo motorovou.Když pominu skutečnost,že rychlíky jezdily běžně osmivozové,nemluvě o čtyřnáctivozových,tak my musíme pro domácí kolejiště hodně slevit a spokojit se ve všech modelových měřítcích s pětivozovým.Samozřejmě,kdo má pro své kolejiště samostatnou místnost,tak má šanci uspět i s pendolínem.Dlouhé rychlíky můžeme prezentovat jen s tématikou "Širá trať" nebo například s kolejištěm "Menhartice".
Já jsem si vypůjčil místnost od kolegy Dušana :wink: ,sice píše o rozměrech 2,6x1,8 m,ale já jsem je musel nepatrně rozšířít na 2,8x1,8(2,0) m.Nemusíte se obávat,že půjde o jednu takto zastavěnou velkou plochu.Budeme tvarovat a v rámci střízlivosti a fantazie budu prezentovat střídmé náměty :mrgreen: .Proč tak velkou plochu,si určitě někteří z vás položí otázku,když se jedná jen o to mrňavé N-ko (oblíbená mluva srandistů).Protože nemusíme mít stanice prťavé,ale přiblížíme se již realitě,kde rychlík ve stanici se nekrčí od námezníku k námezníku na hlavní koleji a za poslední výhybkou stanice již nezačíná hned tunelový portál.Vychutnáme si lačným okem jízdu celé soupravy,my ji uvidíme celou,kdy přední část ještě nebude na první výhybce stanice a zadní část v tunelu.

A co potom řeknete poslednímu tématu ?..

"Riviéra"

Zde se necháme unášet pocitem jízdy do dalekých dálek (československých)na dvojkolejných tratí.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod Barbucha » čtv 12 čer, 2014 11:55 am

S těmi rychlíky to není až tak dramatické. To co jezdí přes Brno na vnitrostátní lince, má většinou 6 vozů. A viděl jsem i ty slavné pětivozové (tuším R Dřevnice). Spěšné vlaky se vejdou do pěti a to co se motá po kraji v rámci IDS, tak má od dvou do čtyř vozů (to už ale nejsou Y, ale Honeckerova pomsta). Takže těch pět vozů se dá vokecat.

Kolik modelových stanic je ve skutečné délce? Myslím, že i ve Žďáře na kolejišti jsou zkrácené.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 12 čer, 2014 11:57 am

Spravne jsi dodal na vnitrostatni lince :lol: :mrgreen: Kdyz u nas v Breclavi stoji Chopin a nebo Metropol, tak jsou trosku delsi a to nemluvim o vlaku Moskva - Nice :lol: :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 čer, 2014 12:19 pm

Barbucha píše:S těmi rychlíky to není až tak dramatické.

Řekni to,těm větším modelovým měřítkám :D .
Barbucha píše: To co jezdí přes Brno na vnitrostátní lince

No přes Brno,souhlas,ale má někdo aspoň v náznaku postavenou stanici Brno hl.n. ? :wink:
Barbucha píše:, má většinou 6 vozů. A viděl jsem i ty slavné pětivozové (tuším R Dřevnice). Spěšné vlaky se vejdou do pěti a to co se motá po kraji v rámci IDS, tak má od dvou do čtyř vozů (to už ale nejsou Y, ale Honeckerova pomsta). Takže těch pět vozů se dá vokecat.

Já jsem myslel naší dobu,III a IV epochu.
Barbucha píše:Kolik modelových stanic je ve skutečné délce?

Jen na modulech.
Barbucha píše:Myslím, že i ve Žďáře na kolejišti jsou zkrácené.

Vše je o kompromisu a rozumné redukci.Ve Žďáru též šli touto cestou a to jakou mají místnost k dispozici.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod hank » čtv 12 čer, 2014 12:20 pm

Sen o rychlíku: No ono bývalo v různých epochách dost "plnohodnotných" rychlíků na tratích, které ani náhodou nelze označit jako lokálky, i v klasické trakci kratších. A nebývaly to žádné mimořádnosti, ale běžný každodenní provoz.

Například:
- ramzovská dráha epocha II: 434.0 + 3xčtyřosák (zřejmě Ba/ABa/Ba)+ 2nápravový D
- Jihlava - Brno epocha II: 434.1 + D/ABa/Ca
- dtto epocha III: 354.6 + dtto
- Budějice - Jihlava epocha III: 365.0 + Da/ABa/Ca
- ramzovská dráha epocha IV - křídlo od hradeckého rychlíku už po skončení parní trakce, tj. s těmi vašimi milovanými ypsilony (nevím, co s nimi pořád máte :mrgreen: ) : T 478.3 + ABa/BDa/Ba

A pro fajnšmekry předchůdce Junáků, tj. rychlíků Brno - Jihlava - Tábor - Plzeň, jak jezdily ve 20. letech: 354.1 (v jiných úsecích a/nebo později i 354.6 nebo 7) + Deg/Ceg/ABeg/Ceg, tj. starorakouské dvouosáky v provedení rybák.

BTW, první - protokolární! - rychlík z Okříšek do Brna v r. 1924 vedla štégovácká 571, tj. pozdější řada 401.0 z výtopny Boží požehnání - pardon, dnes Zastávka u Brna - která si tam odskočila z posunu uhelných souprav na rosicko-zbýšovských důlních vlečkách ... Kupodivu jí na ten rychlík stačila nejvyšší povolená rychlost 35 km/h :lol: A rychlíky Liberec - Č. Lípa ve 30. letech vozily taky typicky rychlíkové :roll: mašiny: 524.1, často ve dvojspřeží. :lol: Ale ty už těch 4osáků mívaly běžně pět i víc a k tomu hned dva pakláky. A za rajchu je převzaly dokonce 58.22, tj. zabrané lipské kremáky, taky často ve zdvojené trakci... On to býval gardový rychlík regionu Sudetengau z Reichenbergu až do Egeru přes Böhm. Leipu, Bodenbach, Aussig, Komotau a Karlsbad, takže už z ideologických důvodů nebylo v rámci nových pořádků možno tolerovat žádné Verspatung, chci říct zpoždění...

Zkrátka u dráhy se dějou věci často nevídané a vždycky se děly, tak proč by se nemohly dít na našich kolejištích?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 čer, 2014 12:27 pm

Horní Háj_N/1:160_1200x1600_ARNOLD

Opět tu máme Krušné Hory.Trať nám stoupá serpentinou do vrcholové výhybny.Z dolní stanice používáme pro uhelné vlaky postrk.Skrytá část kolejiště je řešena tak,že dvě uhelné soupravy,jedna prázdná,druhá ložena,krouží proti sobě.Pro osobní dopravy máme dvě soupravy složené z vozu M240.0/Balm/Balm a dva manipulační vlaky pro obsloužení nákladkových míst na trati.
Přílohy
026_Horní Háj.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 čer, 2014 12:47 pm

P.S.
Dovětek k tématu "Sen o rychlíku".Zde budou v rámci technických možností,sestavovány zhlaví ve stanicích dle jak lze ještě vidět,se zkrácenou mateční kolejí.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 čer, 2014 12:51 pm

hank píše:Sen o rychlíku: No ono bývalo v různých epochách dost "plnohodnotných" rychlíků na tratích, které ani náhodou nelze označit jako lokálky, i v klasické trakci kratších. A nebývaly to žádné mimořádnosti, ale běžný každodenní provoz.

Například:
- ramzovská dráha epocha II: 434.0 + 3xčtyřosák (zřejmě Ba/ABa/Ba)+ 2nápravový D
- Jihlava - Brno epocha II: 434.1 + D/ABa/Ca
- dtto epocha III: 354.6 + dtto
- Budějice - Jihlava epocha III: 365.0 + Da/ABa/Ca
- ramzovská dráha epocha IV - křídlo od hradeckého rychlíku už po skončení parní trakce, tj. s těmi vašimi milovanými ypsilony (nevím, co s nimi pořád máte :mrgreen: ) : T 478.3 + ABa/BDa/Ba

A pro fajnšmekry předchůdce Junáků, tj. rychlíků Brno - Jihlava - Tábor - Plzeň, jak jezdily ve 20. letech: 354.1 (v jiných úsecích a/nebo později i 354.6 nebo 7) + Deg/Ceg/ABeg/Ceg, tj. starorakouské dvouosáky v provedení rybák.

BTW, první - protokolární! - rychlík z Okříšek do Brna v r. 1924 vedla štégovácká 571, tj. pozdější řada 401.0 z výtopny Boží požehnání - pardon, dnes Zastávka u Brna - která si tam odskočila z posunu uhelných souprav na rosicko-zbýšovských důlních vlečkách ... Kupodivu jí na ten rychlík stačila nejvyšší povolená rychlost 35 km/h :lol: A rychlíky Liberec - Č. Lípa ve 30. letech vozily taky typicky rychlíkové :roll: mašiny: 524.1, často ve dvojspřeží. :lol: Ale ty už těch 4osáků mívaly běžně pět i víc a k tomu hned dva pakláky. A za rajchu je převzaly dokonce 58.22, tj. zabrané lipské kremáky, taky často ve zdvojené trakci... On to býval gardový rychlík regionu Sudetengau z Reichenbergu až do Egeru přes Böhm. Leipu, Bodenbach, Aussig, Komotau a Karlsbad, takže už z ideologických důvodů nebylo v rámci nových pořádků možno tolerovat žádné Verspatung, chci říct zpoždění...

Zkrátka u dráhy se dějou věci často nevídané a vždycky se děly, tak proč by se nemohly dít na našich kolejištích?

Velmi zajímavě popsané,leč některé,jak popisuješ platné pro II.epochu.Vtip je v tom,že jak vozy,tak i lokomotivy si musíš postavit sám."Y" jsou proto oblíbené,protože jsou běžně k dostání.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod chameleon » čtv 12 čer, 2014 3:11 pm

milan ferdián píše:Horní Háj_N/1:160_1200x1600_ARNOLD

Opět tu máme Krušné Hory.Trať nám stoupá serpentinou do vrcholové výhybny.Z dolní stanice používáme pro uhelné vlaky postrk.Skrytá část kolejiště je řešena tak,že dvě uhelné soupravy,jedna prázdná,druhá ložena,krouží proti sobě.Pro osobní dopravy máme dvě soupravy složené z vozu M240.0/Balm/Balm a dva manipulační vlaky pro obsloužení nákladkových míst na trati.

no jestli teď vyrazí osobák do kopce, tak ve výhybně lidi budou prolízat mezi vagóny :mrgreen:
samozřejmě Milane paráda, našel jsem dost zajímavých zákoutí, pěkné jednoduché kolejiště - pro krajináře ideální :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 čer, 2014 5:04 pm

chameleon píše:
milan ferdián píše:Horní Háj_N/1:160_1200x1600_ARNOLD

Opět tu máme Krušné Hory.Trať nám stoupá serpentinou do vrcholové výhybny.Z dolní stanice používáme pro uhelné vlaky postrk.Skrytá část kolejiště je řešena tak,že dvě uhelné soupravy,jedna prázdná,druhá ložena,krouží proti sobě.Pro osobní dopravy máme dvě soupravy složené z vozu M240.0/Balm/Balm a dva manipulační vlaky pro obsloužení nákladkových míst na trati.

no jestli teď vyrazí osobák do kopce, tak ve výhybně lidi budou prolízat mezi vagóny :mrgreen:
samozřejmě Milane paráda, našel jsem dost zajímavých zákoutí, pěkné jednoduché kolejiště - pro krajináře ideální :wink:

Omyl Jiří,naproti právě vyráží uhelnéj loženej s postrkem.MOs odjíždí právě opačným směrem.Výhybna není určena pro vystup/nástup cestujících,ale kdo bude chtít,podmínky tam založeny jsou.Zrušené nástupiště ještě nebylo sneseno :mrgreen: .
Jinak díky.

P.S.To že na proti sobě krouží uhelňáci,tak lze ve skrytu v klidu obě soupravy odstavit,aniž by vadili běžnému provozu na kolejišti.2xMOs a manipuláky se otáčejí ve vratných smyčkách.Pro zpestření provozu můžeme vést osobní spěšný vlak,odstavná kolej ve skryťáku je.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod JanoH0e » čtv 12 čer, 2014 5:08 pm

Tratí, kde mávali či majú rychlíky 4-5 vozňov bolo dosť. Buď v celej trase, alebo v časti. Taká regionálna klasika na Slovensku je trať Prešov - Humenné cez Vranov, Košice Zvolen cez Rožňavu atď., a to aj v 70-80 rokoch. Jazdili samozrejme aj na Morave do Jeseníkov, ale aj do Luhačovic. Kedysi takéto krátke vlaky jazdili aj Brno -Plzeň cez Jihlavu, do Horažďovic, ale aj v Podkrkonoší, Krušnohorsku atď. Takže námetov podľa reálu je dosť.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1408
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 čer, 2014 5:18 pm

JanoH0e píše:Tratí, kde mávali či majú rychlíky 4-5 vozňov bolo dosť. Buď v celej trase, alebo v časti. Taká regionálna klasika na Slovensku je trať Prešov - Humenné cez Vranov, Košice Zvolen cez Rožňavu atď., a to aj v 70-80 rokoch. Jazdili samozrejme aj na Morave do Jeseníkov, ale aj do Luhačovic. Kedysi takéto krátke vlaky jazdili aj Brno -Plzeň cez Jihlavu, do Horažďovic, ale aj v Podkrkonoší, Krušnohorsku atď. Takže námetov podľa reálu je dosť.

Uff,tak to jsem rád.Protože zde u nás,jezdili běžně i desetivozové osobní soupravy.U rychlících jsem byl zvyknutéj na těch deset vozů a jak jsem již psal nebyl problém i 14 až 16 vozů :D .Na trase Ostrava-Valašské Meziříčí-Kojetín běžné spojené dva pátraky,což obnáší do přepočtu osm osobních vozů Bai (osmidvéřové).
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod JanoH0e » čtv 12 čer, 2014 5:24 pm

Tam u vás je živo :D. Tam kde, kde chcípol pes, stačí aj 4 vozový rýchlík :D .
JanoH0e
 
Příspěvky: 1408
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 čer, 2014 5:28 pm

JanoH0e píše:Tam u vás je živo :D. Tam kde, kde chcípol pes, stačí aj 4 vozový rýchlík :D .

Dodatečně,Regiojet se pochlapil a souprava má již deset vozů.A před dvěma roky,ještě zde zastavovalo pendolíno :mrgreen: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod Barbucha » čtv 12 čer, 2014 6:14 pm

Prnďolíno u nás v Brně dojezdilo celkem rychle, přitom to na tuto trať údajně kupovali. Ale koutkem oka jsem zahlídl Railjet, když jsem jel pod náspem. Tak jsem zvědavý, na který trati to za pár let zase skončí. Najednou to zvládnou bez naklápěcích skříní :-).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků