Plan kolajiska VII

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod Vladimír_B » ned 27 dub, 2014 4:47 pm

1. kompromis - schvaluji pouze délkové krácení. Nelíbí se mi stanice, která nedodržuje pravidla. Raději si postavím stanici, jakých je okolo stovka, než abych si stavěl stanici, kterou najdu na druhém konci republiky... Viz. mé zničení "Posázaví" :twisted: :lol:
2. ano
3. + 4. spíš je to o mé (ne)chuti a stejnak skoro nemodelařím...
milan ferdián píše:Až tak je to s DF zle ?

Je a není. Ž. fórum je prostě jiné. Vytrácí se tu modelářství ve prospěch sběratelství...
Ano, radši se podívám jak rostou trucky ("ameriky"), než abych něco řešil (tam či tady)... Je to problém spíš osobní, než s DF...
Ano, nic nedělám.
Ferda píše:"Model člověka věčně nespokojeného". :D

Třeba jsem trochu sečtělý, nebo zásadový, či zcestovalý (asi více než půl sítě SŽDC :D )...
Nespokojenost je základ - jakmile je člověk spokojen, je to špatně, protože nikdy nic nemůže být dokonalé! :lol:
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod Myšpulín » ned 27 dub, 2014 6:07 pm

Nevím, jestli jsem správně pochopil hankovu poznámku, ale pokud jde o skladiště postavené u kusé koleje, pak takové bylo i u nás v Hostinném, což je klasická průjezdná stanice. Nyní je již skladiště stržené, ale stálo u koleje, jež je pokračováním manipulační koleje nejblíže u staniční budovy směrem Kunčice n/L. Tato kolej byla protažena až za stavědlo, kde byla zvýšena a nakolejovaly se zde cisterny na podvalníky. Já již ale zboží ve skladišti nepamatuji, vše se skládalo u skladiště na téže koleji, umístěné ale klasicky mezi výhybkami obou zhlaví (i když ta na Trutnovské straně je posunuta až doprostřed stanice). Nyní nemám čas hledat schéma stanice, abych to mohl nějak konkretizovat.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 17 kvě, 2014 12:39 pm

Zdravím vás, kolegové. Po dlouhé době jsem se přihlásil dychtiv Milanových nových plánků a nemůžu najít výše zmiňované téma "Sen o rychlíku". Co dělám špatně?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » ned 18 kvě, 2014 7:50 am

Jeňa Sova píše:Zdravím vás, kolegové. Po dlouhé době jsem se přihlásil dychtiv Milanových nových plánků a nemůžu najít výše zmiňované téma "Sen o rychlíku". Co dělám špatně?

Ten najdeš ve III.dílu :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » ned 18 kvě, 2014 8:09 am

Koukám,že poslední návrh kolejiště jsem zde vložil 6.12.2013.Tak že po delší odmlce kolejiště z jednoho tématu "Klasika" připravovaného do III.dílu.

Ronov_N/1:160_1200x1600_ARNOLD
Běžná lokálka z našich tratí.Trať vinoucí se pahorkatinou.Máme podzim.Letní žně jsou již dávno za námi a jen podmítka,ukazuje kde zrálo naše obilné zlato.Za to druhé zlato,sladké má žně.Vyrcholí vyorávka cukrové řepy pro naše cukrovary a nakládková místa jsou plné bulev řepy.Vozy se nestačí přistavovat jak ve stanicích tak i na nákladištích.Zrovna v koncové stanici stojí připravený k odjezdu řepný vlak,ale čeká na motorový osobáček,který teprve křižuje s druhým osobním motoráčkem v úvraťové stanici Ronov.Předlohou stanic byly Žleby a Kouřim.

Kolejiště je navržené jako sklopné a přístupné ze tří stran a to ze dvou delších a jedné kratší.
Přílohy
Ronov_022.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod hank » ned 18 kvě, 2014 10:22 am

Milane, koukám, že s tou Kouřimí máš smůlu... Minule jsi z ní udělal Toužim, dneska zas Kuřim... Ale opravdu to má být Kouřim, i když se ji snažíš ze všech sil přejmenovat. :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 18 kvě, 2014 11:02 am

Planek suprovni, ale stanice Kurim opravdu vypada asi trosku jinak :D V casech Slovenske strely, Antonina Dvoraka a vubec cele trate 250 by se tam asi tezko potkavaly :D O nakladni doprave nemluve :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » ned 18 kvě, 2014 12:32 pm

Vtipálci,člověku vypadne jedno písmenko a hned je z toho trať 250 :D :D :D .Opraveno. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod fulda » ned 18 kvě, 2014 1:29 pm

Kouřim je z internetového pohledu známá tím, že nepoužívá standardní webové stránky městského úřadu (označené dodatkem MU), ale používá nestandardní dodatek -radnice.
A přitom v roce 2005 vyhrála anketu internetového blogu kompost o nejlepší doménu: http://www.kourim-mu.cz/
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod hank » ned 18 kvě, 2014 3:11 pm

Kouřim je zajímavá nejen jako město s celkem zachovalým historickým centrem a tisíciletou historií, která se v legendách odvozuje až od Lecha, tj. bratra samotného praotce Čecha. Skutečně, slovanské osídlení je tam doloženo už od 6. století. Mají tam i skálu, které se říká Lechův kámen, kde praotcův bratr (jak by se to řeklo správně? praprastrýc? :) ) údajně znaven spočinul při svém mýtickém putování... Kromě známého středočeského skansenu tam mají u kostela další raritu - zvonici se zvony vzhůru nohama, které se rozeznívají nikoli tradičním taháním za provazy, ale šlapáním na pedály. Dodnes dochované kouřimské hradby, o které se místní radnice vzorně stará už 750 let :lol: , se díky své kvalitě dávaly ostatním městům za vzor už za posledních Přemyslovců... 8) A filmový historik si možná vzpomene, že se tu natáčely exteriéry TV seriálu Bylo nás pět :) . Nás by však měla Kouřim především zajímat z hlediska železniční historie. Dráha, původně typická cukrovarsko-řepařská lokálka, sem dorazila už v r. 1881, dávno před platností českého lokálkového zákona, a to díky společnosti ÖLEG, tj. Rakouské společnosti místních drah. Ta zde vystavěla své typické patrové nádražíčko 11x11 m na tři okna s přistavěným hrázděným skladištěm a celým generacím strojvedoucích připravila místní mimořádností občasný zdroj vrásek na čelech - přímý vjezd ze širé tratě končí na manipulační koleji ve šturcu, zatímco na dopravní koleje se vjíždí odbočkami... Později trať převzala společnost StEG, a to až do svého zestátnění k 1. 1. 1908. Ještě před vjezdem do stanice se odbočí na vlečku krásného zemědělského skladiště z neomítnutých cihel, to Milan ve svém plánku naznačil jako poloplastickou kulisu, zatímco mohutný (dnes už bývalý) cukrovar s vlečkou navazující přímo na hlavní staniční kolej se mu tam už nevešel, stejně jako chátrající sklady dnes už také bývalého podniku Tuzex. V letech 1945 - 1949 tu bylo možno potkat ve víceméně pravidelném provozu válečné škodovácké motoráky M 133.0 vybavené přímo z výroby generátorem na dřevoplyn (až do jejich rekonstrukce na diesel), kořistní lokomotivy Heeresbahnu WR 360 s hydraulickým přenosem výkonu a spojnicovým pohonem (V 36 DR, u ČSD první obsazení řady T 334.0, ano, sdělení pro všechny TTčkáře: tyto stroje, než byly kolem roku 1950 předány na vlečky Benziny, u ČSD najezdily nejvíce traťových kilometrů právě ze strojové stanice Pečky do Kouřimi a tilligovský model zachycuje právě jeden z nich :!: ) a unikátní motor M 234.001, který byl za války údajně ustájen v architektonicky hodnotné funkcionalistické remíze v Zásmukách vystavěné v roce 1930. A ve žhavé současnosti je Kouřim zajímavá tím, že na lokálce běžná doprava ČD koexistuje s pravidelnými letně víkendovými vlaky marketingově hyperaktivního, ale také dost kontroverzního "poctivě nostalgického" :mrgreen: dopravce KŽC, který tam zajíždí s motoráky M 262.1/831 pod názvem "Podlipanský motoráček". BTW, kdo se chce vlakem v reálu podívat na jednu z českých úvratí v Zásmukách, jinak než s KŽC se tam t. č. nedostane, protože ČD už několik let z Bošic přes Zásmuky do Bečvár nejezdí... :evil:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod chameleon » ned 18 kvě, 2014 6:12 pm

Milane dík, taková venkovská idylka, příjemné zpomalení...uklidnění... tady to je teď samý rychlík a velké stanice... :)
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod Tomas.Brezina » ned 18 kvě, 2014 8:20 pm

chameleon píše:Milane dík, taková venkovská idylka, příjemné zpomalení...uklidnění... tady to je teď samý rychlík a velké stanice... :)

Ano plně souhlasím. Jsou tu teď tací, co se jim zmenšuje místnost a oni zvětšují a přidávají... 8) 8) :lol:
Jinak námět je opravdu klasický. Je to hezké, jednoduché...Všude samá hezká krajina neprovrtaná skrz na skrz kolejema.
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 219
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod milan ferdián » stř 21 kvě, 2014 6:54 pm

Dlouhá Seč_N/1:160_1200x1600_ARNOLD

Někde v Jizerských horách :D .
Přílohy
Dlouhá Seč_023.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 21 kvě, 2014 6:56 pm

Luxus :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Plan kolajiska VII

Příspěvekod radekkrupka » stř 21 kvě, 2014 8:18 pm

Krásné téma :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků