Stránka 1 z 3

Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 9:27 am
od milan ferdián
Jak jistě víte,téma železniční vlečky,jsou tak trochu u ledu.Potřebovali by jsme vědět ,zda by jste měli zájem o toto téma jako samostatnou publikaci nebo spojenou s jinou tématikou.Samozřejmě přivítáme i vaše vyjádření.Limitujicím faktorem bude počet zájemců.

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 9:40 am
od radekkrupka
Pokud budeš mít dost materiálu na celou knížku, sem s ní :)

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 10:08 am
od vmucha
Jsem také pro samostatnou knihu. Vždyť vlečka to je kolejiště v kolejišti žijící si svým životem.

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 11:24 am
od pavel
Já by byl také pro samostatnou knihu,ale mám trochu obavy, jestli by nebyla jen pro určitý okruh zájemců. Přece jenom todle téma dle mne, každého nezajímá. Ale to je jen můj názor.

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 12:46 pm
od Jarda H.
Taky bych byl osobně pro samostatnou knihu, příslušnou odpověď jsem zaškrtnul, ale .... To ALE je vlastně otázka, co od knihy kdo očekává ?! "Jenom" plánek vlečky, kde je vidět napojení do stanice, na širou trať a popisek, co se na vlečce vozilo ?! Nebo jaksi navíc i popis, jak vlečka vlastně fungovala, kdo a jak vlečku obsluhoval, jaké vozy a s jakou frekvencí se používaly, způsob nakládky a vykládky atd. zkrátka takovou organizaci prací na vlečce. V tom vidím asi hlavní přínos knihy - mít základy pro přenos reality na domácí kolejiště !
A k tomu (alespoň tak si to myslím) Milanovi jako podklad odkazy a mapky nestačí - narážím na obsáhlé vlákno kolem vleček zde na fóru jako původní vlákno s připomínkami na knihu o vlečkách ?!

Proto vlastně rozšířím původní otázku od Milana na zájem o novou knihu : co od knihy vlastně čekáme - čekáte ?! Pokud jen pouhý plánek s krátkou popiskou, pak to (zřejmě) není na samostatnou knihu, ale jen jako malá příloha, součást něčeho jiného .... Třeba mně můj pohled na věc vyvrátíte, takže jak to vidíte vy ostatní ? V každém případě konečné slovo má autor a jeho podklady, co má v ruce.

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 1:04 pm
od milan ferdián
Jarda H. píše:Taky bych byl osobně pro samostatnou knihu, příslušnou odpověď jsem zaškrtnul, ale .... To ALE je vlastně otázka, co od knihy kdo očekává ?! "Jenom" plánek vlečky, kde je vidět napojení do stanice, na širou trať a popisek, co se na vlečce vozilo ?! Nebo jaksi navíc i popis, jak vlečka vlastně fungovala, kdo a jak vlečku obsluhoval, jaké vozy a s jakou frekvencí se používaly, způsob nakládky a vykládky atd. zkrátka takovou organizaci prací na vlečce. V tom vidím asi hlavní přínos knihy - mít základy pro přenos reality na domácí kolejiště !
A k tomu (alespoň tak si to myslím) Milanovi jako podklad odkazy a mapky nestačí - narážím na obsáhlé vlákno kolem vleček zde na fóru jako původní vlákno s připomínkami na knihu o vlečkách ?!

Proto vlastně rozšířím původní otázku od Milana na zájem o novou knihu : co od knihy vlastně čekáme - čekáte ?! Pokud jen pouhý plánek s krátkou popiskou, pak to (zřejmě) není na samostatnou knihu, ale jen jako malá příloha, součást něčeho jiného .... Třeba mně můj pohled na věc vyvrátíte, takže jak to vidíte vy ostatní ? V každém případě konečné slovo má autor a jeho podklady, co má v ruce.


Velice správná připomínka,protože i hlavním důvodem zdržení publikace je absence technologických uzlů na vlečce.Zjednodušeně i na vlečce si nemůžete přistavit vagón,kde by jste chtěli.

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 1:40 pm
od Tomáš
Hm tak pokud by byla tato kniha psána tak,že se o konkrétní vlečce dozvíme i něco z historie,bude to super čtení na dlouhé zimní večery.
O jak velké vlečky půjde?...Co třeba "posvitavský vlečkový systém v Brně" :mrgreen:

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 1:55 pm
od Houmr
Zaškrtnul jsem samostatnou knihu. Myslím že je to téma rozsáhlé a na celou knihu to dá. Určitě to nebude jen o vlečce, ale i o systému zapojení do stanic, vlečky na širé trati, vlečky ve městech atd. Určitě ale bude problém se získáním podkladů jak ty vlečky přesně fungovali, ale to už bude na tobě Milane, stejně i to rozhodnutí jak to nakonec pojmeš. :P

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 1:59 pm
od Tomáš
Houmr píše:Zaškrtnul jsem samostatnou knihu. Myslím že je to téma rozsáhlé a na celou knihu to dá. Určitě to nebude jen o vlečce, ale i o systému zapojení do stanic, vlečky na širé trati, vlečky ve městech atd. Určitě ale bude problém se získáním podkladů jak ty vlečky přesně fungovali, ale to už bude na tobě Milane, stejně i to rozhodnutí jak to nakonec pojmeš. :P

Myslím,že by se dalo Milanovi trochu pomoct,každý tu svoji vlečku v okolí "známe" a možná někteří mají i podstatné informace,které by pomohly.

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 2:35 pm
od Houmr
Jistě to je samozřejmé jednu bývalou vlečku mám nedaleko od baráku, byla to vlečka na širé trati u zastávky. Koleje jsou již dnes sneseny, byl by i plánek.

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 2:36 pm
od czhunter
Podle mě, když se udělá kniha plánků na téma vleček, tak si ji hodně lidí koupí (protože tam budou pěkné obrázky) hodně lidí přečte ... ale kolejiště podle toho asi nikdo stavět nebude.
Vlečku sice chce na kolejišti skoro každý, ale tak jednoduchou, že o takové nemá valný smysl něco psát.

Vždyť kolik procent kolejišť jsou zde vlečky? 1%? 0,1%?
A kolik mezi "laičtějšími" modeláři? To bude číslo hodně blízké nule.

Njn, nejsme v USA, kde je to téma oblíbené. U nás jsou oblíbenější i třeba tramvaje.

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 6:25 pm
od Vladimír_B
Ahoj, také jsem hlasoval pro ano, ALE má to vůbec smysl :?: Většina lidí si staví kolejiště a pokud vyzbyde nějaké místo, tak se tam prostě dá (nahuláká) vlečka. Jednu, dvě koleje, žádný PVS. Staví si kolejiště na ježdění a né aby šíbovali hodinu na vlečce. (To by bavilo jenom mě. :D ) Vlečku mají prostě na odstavování vozů a většině je jedno nějaký smysl (atp.), předloha. Stejnak u kolejiště budete rádi, když splní aspoň nějakou drážní logiku a taky nebude podle skutečnosti. K publikaci by byl problém shánět nějaké doplňkové informace k vlečkám. Budeme-li soudní, tak by mohlo stačit shrnutí nějakých základních pravidel (nic není nemožné), pár příkladů malých vleček, nějaké technologické postupy, posunovací hlavolamy*). Kdo pak si kdy postaví nějakou větší vlečku? Větší, tj. aby se tam "uživilo" aspoň prasátko. A pak přichází na řadu pan Neruda: "Kam s ním"?
Další problém je u velkých projektů s dokončením. Velké oči a víte jak to končí...

*)Podle odezvy (výsledku debaty) na tomto fóru hlavolamy stejnak většinu nezajímají. Zmínit se spíš jen okrajově. A když už postavíme nějaký hlavolam, tak to stejnak nebude podle reálu...

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 6:28 pm
od rawen
Bylo by zajímavé zpracovat vlečky podobným způsobem, jakým je stavěna kniha "Úzkorozchodné železnice v průmyslu a zemědělství". Ždibec míň teorie a navíc milanův plánek z nějakého rozumného kolejiva.

Radek

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 6:48 pm
od pavel
Vladimír_B píše: Většina lidí si staví kolejiště na ježdění a né aby šíbovali hodinu na vlečce. (To by bavilo jenom mě. :D )


No právě většina si staví kolejiště, aby ty mašiny "protáhla". Jak píše kolega czhunter v Americe to je něco jiného. Jenže oni také oproti nám vycházejí z úplně jiného typu provozu. Šibování na větší nebo velké vlečce by nás možná bylo více, třeba já nebo mizl snad ještě někdo . Ostatní ??? Nechci nápad na tu publikaci zatracovat, já ji jistě koupím. No uvidím co ostatní.
Ještě k tomu prasátku ...Kdo pak si kdy postaví nějakou větší vlečku? Větší, tj. aby se tam "uživilo" aspoň prasátko. No nemusí byt ta vlečka až tak velká. http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007020004 texty pod fotkama téměř dole

Re: Anketa železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 7:42 pm
od MirekTT
Vlečky rozhodně ano. Ať už ty malé apendixy typu drůbežárny Velké Pavlovice až po obří celky Šakvicemi počínaje přes fosfu v Poštorné a rozhodně hutěmi a ocelárnami v Ostravě nekonče. Je spousta vleček, které by se daly pojmout jako samostatné provozní celky. A to nemluvím o jemném setřením rozdílu mezi vlečkami a úzkokolejnými svozy na překladiště, zde za mě opět Břeclavská lesní (nevím, zdali ji považovat za plnohodnotnou úzkokolejku, či jen za rozsáhlejší vlečku, byť s překladištěm) A co odklizy v uhelných dolech? Jsou to vlečky, nebo samostané úzkokolejky?
Nene pánové, vlečky jsou tak rozsáhlé, že by stálo za to je zmapovat v samostatné knize. A nezapomenout přidat zajímavosti typu Sudoměřický výklopník, lanovka v Šardicích na ústředním zásobníku, nebo malé uzavřené drážky v průmyslových podnicích apod. To vše do vleček rozhodně patří spolu s popisem různých provozů, do kterých byly zavedeny, či tam byly jen jako autonomní, bez ohledu na rozchod kolejí :wink: