Plan kolajiska VI

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pát 10 led, 2014 12:09 pm

Hmm,znáte to.Stanice od tunelu k tunelu,vmáčknutá lokálka a širá hlavní trať nikde.Co s tím?Nebo věčný sen snad každého modeláře.V jakékoliv modelové velikosti a i epoše,když pominu motorovou verzi,aspoň minimální pětivozový rychlík,ale nevejde se do stanice :? A kde máme teprve dálkový expres ve složení 475.1/Fa/Da/Aa/ABa/WR/Ba/Ba/Ba :?:
Dva věčné neurotické uzly,stále nevyřešené.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Ferda » pát 10 led, 2014 1:15 pm

Slušný rychlík ve 3. epoše má aspoň 12 - 15 Ypsilonů, když už né poctivých 18 a k námezníku musí ještě kousek zbývat. :wink:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod D » pát 10 led, 2014 1:20 pm

Ferda:
> Slušný rychlík ve 3. epoše má aspoň 12 - 15 Ypsilonů, když už né poctivých 18 a k námezníku musí ještě kousek zbývat.
Proto si soudný modelář na nedostatečné ploše postaví jen lokálku.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 10 led, 2014 1:25 pm

Ferda píše:Slušný rychlík ve 3. epoše má aspoň 12 - 15 Ypsilonů, když už né poctivých 18 a k námezníku musí ještě kousek zbývat. :wink:

Tak to už je ale extrém,to mívaly rychlíky,které jezdily z Prahy na Moravu a dál na Slovensko a většinou se cestou z toho něco odhazovalo.Sranda byla,že i tak si nebylo mnohdy kam sednout.Na druhou stranu se ale také do každé stanice nevešly a lidi nastupovali a vystupovali mimo perón. :D Nedělal bych z toho ale zase takový horor,protože i dnes se mnohdy nákladní vlak celý do stanice nevejde. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Barbucha » pát 10 led, 2014 1:57 pm

V Brně se pod střechu peronu nevejde Vindobona, do první třídy se nastupuje za mokra. Takže bych to nedramatizoval, obzvlášť, když si v Brně hrajeme na velkoměsto. Tak jak si modelář doma asi neudělá běžnou 1500 m dlouhou stanici, tak asi bude muset ubrat na vagonech. Kdyby nebyly kompromisy, tak stavíme kolejiště v bývalých továrních halách, aby se tam ten rychlík nějak vmáčkl. Případně jedeme ve velikosti Z. Taky jsem uronil slzu, když jsem zjistil, že víc jak 5 vozů za páru nedám (pokud dám ještě jeden, bude to vypadat blbě).
Co jsem študoval já ke svému tématu, tak průměrný rychlík měl 5-8 vozů (s výjimkou mezinárodních, ale to není moje téma). Tak se s přimhouřením oka trefím.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Ferda » pát 10 led, 2014 2:19 pm

Pánové, to bylo jen takové drobné dloubnutí.
Jinak s tou lokálkou by se to mělo vytesat do kamene. Ty rychlíky v zatáčkách opravdu nevypadají správně. :D
Míro, možná tě překvapí, že ono se občas i k těm 18-ti ještě přivěšovaly vozy z Polska směrem na Slovensko! Pravda, v Jablůnkovském stoupání to potřebovalo malinko popostrčit.
Taky jsem záměrně nepsal nic o nástupištích. Pouze o námeznících.
Jinak pokud si vzpomínám, tak bylo myslím v platnosti omezení délky vlaků na 700m. Ani to se samozřejmě nevešlo do každé stanice, ale zajišťovalo to možnost vykřižování ve větších dopravnách.

Abych to vrátil k tématu. Tak já proti lokálkám taky nic nemám. Ostatně to mohu dokázat! Vždyť my běžně jezdíme s kolegy z OstraMo. :mrgreen:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pát 10 led, 2014 2:39 pm

D píše:Ferda:
> Slušný rychlík ve 3. epoše má aspoň 12 - 15 Ypsilonů, když už né poctivých 18 a k námezníku musí ještě kousek zbývat.
Proto si soudný modelář na nedostatečné ploše postaví jen lokálku.

Tak to trochu jsem nad tím uvažoval co s tím.Jedno je jisté,základní tvar kolejiště obdélník by určitě padl.Délka rychlíku pětivozového HO-1700/TT-1200/N-900 :( .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pát 10 led, 2014 2:48 pm

Ferda píše: Tak já proti lokálkám taky nic nemám. Ostatně to mohu dokázat! Vždyť my běžně jezdíme s kolegy z OstraMo. :mrgreen:

Tak to jsem zvědavý na reakci Mcx a jestli té vaši desetimetrové stanici Frýdlant nad Ostravici říkáš lokálka,tak jak by musela být velká modulová stanice na vedlejší trati,nedej bože na hlavní :D .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Barbucha » pát 10 led, 2014 3:01 pm

milan ferdián"Tak to jsem zvědavý na reakci Mcx a jestli té vaši desetimetrové stanici Frýdlant nad Ostravici říkáš lokálka,tak jak by musela být velká modulová stanice na vedlejší trati,nedej bože na hlavní :D

Nojo a kolik pak mají vložených modulů mezi stanicemi aby neměli náklaďák mezi vjezdovými návěstidly do sousedních stanic? Jojo, to se to šťourá do domácích chudáků.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pát 10 led, 2014 3:06 pm

Barbucha píše:Nojo a kolik pak mají vložených modulů mezi stanicemi aby neměli náklaďák mezi vjezdovými návěstidly do sousedních stanic? Jojo, to se to šťourá do domácích chudáků.

To jsou klučinové na takové informace potom velmi skromní a skoupí :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pát 10 led, 2014 3:11 pm

Tak vypadá největší modulová stanice v N-ku cca 17,0 m.A to je jednoduchá uzlová stanice.Fotit se muselo rybím okem.FREMO PRAHA 2013 .Začátek a konec modulu poznáte dle holé překližky.
Přílohy
30_Karls-Pan.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Barbucha » pát 10 led, 2014 3:16 pm

milan ferdián píše:
Barbucha píše:Nojo a kolik pak mají vložených modulů mezi stanicemi aby neměli náklaďák mezi vjezdovými návěstidly do sousedních stanic? Jojo, to se to šťourá do domácích chudáků.

To jsou klučinové na takové informace potom velmi skromní a skoupí :D

No a je to vidět, dva moduly stanice, dva moduly "širá" trať. :lol:
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 10 led, 2014 3:58 pm

Chlapi já se divím,že vás to baví pořád si tím lámat hlavu. :D Podle této logiky by výrobci bankrotovali jeden za druhým,protože na co by pak vyráběli dlouhé páry,rychlíkové vozy atd.Prostě náš koníček je o kompromisech,nedávno jste tady počítali,jak mají být dlouhé jehlice na jehličnanu,co bude příště? :mrgreen: Jestli lidičky od Preisera nemají náhodou delší palce na rukou a o číslo větší boty? :lol: :lol: :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Adam96 » pát 10 led, 2014 4:20 pm

miroslav lengyel píše:Chlapi já se divím,že vás to baví pořád si tím lámat hlavu. :D Podle této logiky by výrobci bankrotovali jeden za druhým,protože na co by pak vyráběli dlouhé páry,rychlíkové vozy atd.Prostě náš koníček je o kompromisech,nedávno jste tady počítali,jak mají být dlouhé jehlice na jehličnanu,co bude příště? :mrgreen: Jestli lidičky od Preisera nemají náhodou delší palce na rukou a o číslo větší boty? :lol: :lol: :lol:


Klasický případ modelářského syndromu, tzv jev "zhnidopišení". Začíná to tím že se dotyčný nechá slyšet, že postaví kolejiště a nebude nic hrotit, prostě pohoda, ježdění, tabáček. Pokračuje to zjištěním že na skutečném nádraží je udělané tak a tak a je z toho celkem blbý pocit, když já to mám doma jinak. Konečnou fází jsou pohyblivé výměnové návěstidla, finescale kolejivo nebo právě třeba délka jehličí :D
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Ferda » pát 10 led, 2014 5:02 pm

Barbucha píše:
milan ferdián píše:
Barbucha píše:Nojo a kolik pak mají vložených modulů mezi stanicemi aby neměli náklaďák mezi vjezdovými návěstidly do sousedních stanic? Jojo, to se to šťourá do domácích chudáků.

To jsou klučinové na takové informace potom velmi skromní a skoupí :D

No a je to vidět, dva moduly stanice, dva moduly "širá" trať. :lol:

No v danou chvíli máme jednu 10m stanici a něco přes 30m traťových modulů.
Naše filosofie v tomto směru je jednoduchá: Ke každé stanici mít nejméně dvojnásobek délky traťových modulů. Takže jěště pár traťových a můžem se pustit do další stanice. :o
Jiná věc je, že nám s tím většinou malinko zamíchají ti ostatní, kteří postaví 2 stanice a 1/2 traťového modulu. :D a hned potom tvůrce layoutu, který zjistí, že traťové moduly prostě nejsou k mání. :(
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků