FazerTT píše:Milane, moc pěkné. Jako obvykle.....
Provozní dotaz: Jak se přistavují (přistavovaly) vagóny do depa (popel, PHM)? Vždy přijela nějaká krátká pára, která se s nimi vešla na točnu? Nebo se použila jiná metoda (traktor, kůň....)?
Když mrkneš na poslední výkres lokomotivního depa.Plné uhláky se sunuly přes lokomotivní kolej,točnu na kusou kolej.Nafta totéž sunula se,ale přes popelovu jámu (což dost není z důvodu protipožárních předpisu správné ).Popelový vůz přes točnu,lidskou silou .
Realita bývala taková,jak popisuješ.Malá parní lokomotiva nebo prasátko (jen u rozsáhlejších L.D.),někdy ten traktor nebo desta,většinou u těch malých L.D. lidská síla.Některé točny byly jen na lidskou sílu.Záleželo hlavně na tom jaké bylo technické zázemí.
Dále tu máme písek,maziva,brzdové špalky