Plan kolajiska VI

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pát 13 dub, 2012 4:51 pm

Telgártská slučka_epocha IV/V_H0/1:87_1200*1800

Jak už to bývá,člověk hledá něco konkrétního a narazí na velmi zajímavé téma.Dlouho jsem váhal,zda navrhnout toto kolejiště.První propočty byly velmi špatné a zdálo se,že tento projekt po kolejišti "Domina",pohřbím.Jenže to bych nesměl být já. :mrgreen:
Toto kolejiště řadím stavebně mezi nejtěžší.Je třeba přesně dodržovat sklonové poměry na trati,světlost skrytých prostor,nemluvě,že realizátor musí velmi dobře popřemýšlet,kde umístit konstrukční body pro stavbu nejen tratě,ale i krajiny.Poloměry na viditelné části byly použity R425 a R522.
Sklonové poměry jsou 1:25/1:27 a 1:30.U vratné smyčky jsem musel použit poloměr R400mm.
---rovina +/-0-----------vratná smyčka o třech průjezdných kolejí /952-1189-1918 /
---první patro +144-----výhybna o třech průjezdných kolejí / 1367-1460-2230 /
---druhé patro +284-----větvení
---třetí patro +317-------viditelná trať
---vrchol slučky telgártský viadukt +405----

Všechny viadukty,jak telgártský i chramošský,jsem musel o něco zmenšit.Staniční budova zastávky Telgart - penzion jsem přehodil na druhou stranu.V mostním objektu u této zastávky jsem musel použit trik,aby skrytá trať vedena pod zastávkou nebyla vidět.Celkovou krajinu jsem se snažil zachovat dle daných fotografií.
Hnací vozidla na této těžce sklonové tratě,doporučuji pro vedení dlouhých souprav sergeje,pomeranče i brejlovce,ale všechny stroje bandažované.
Trať skutečně tvoří danou předlohu,tj. spirálu/slučku.
Přílohy
Kopie - 039 Telgártská slučka_001.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod radula63 » sob 14 dub, 2012 4:20 pm

milan ferdián píše:Hnací vozidla na této těžce sklonové tratě,doporučuji pro vedení dlouhých souprav sergeje,pomeranče i brejlovce,ale všechny stroje bandažované.


Pokud to někdo postaví, tak by mne zajímalo - Která mašina tohle projede i se soupravou s bandáží na nápravě, a která i bez bandáží. Byl by to zajímavý test tažné síly vozidel... :lol:
Jinak zas důkaz, že Milan tvoří samé krásné perly. :idea:
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1309
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » sob 14 dub, 2012 5:28 pm

038_Domina_epocha IV_H0/1:87_1200*1800

Dalším tématem,které jsem zpracovával je mezi modeláři dosti neoblíbené.Téma širá trať jsem nazval "038-Domina".Tyto náměty jsou stavebně těžší pro každého modeláře.Samotná viditelná trasa neklade žádné překážky,ale je třeba zajistit potřebné zázemí,pro dostatečný počet vlakových souprav a kolejově zpracovat trasu,aby vlaky nekroužily ve kruhu.Dalším oříškem byla snesitelné délka souprav než jsou na lokálkách.Je navržena skrytá smyčka+kusé koleje s dvěma výhybnami.Celkově na průjezdných kolejí lze umístit pět vlakových souprav.Kusé koleje slouží pro motorové osobní vlaky,jako ucelené soupravy.U nákladních vlaků jsou zde nabídnuty dva uhelné vlaky.První naložena uhlím a druhá souprava prázdná.Těmi to dvěma soupravami ztvárníme pravdivý obraz koloběhu tranzitu uhlí.Vlak je ve složení Sergej(T679.1) + deset Wapek.Celková délka 1800 mm,což na takový daný prostor je dost.Ostatní nákladní vlaky již jsou kratší cca 950 a 1280mm.
Viditelná volná krajiny bude pro vyřádění specialistů na přírodu.Snažil jsem se ji přiblížit dle realitě v dané lokalitě.Těm co mají rádi jen pohyb vlaků v krajině a neholdují posunu ve stanicích.Chtějí si vychutnávat pohled na vyjíždějící z tunelu uhelný vlak,tažený sergejem.Tento stroj majestátně stoupá krušnohorskou krajinou ke hlásce se ze zastávkou Domina,aby se opět ponořil do lesních hvozdů.Zatímco se kocháme květenou a krajinou,z opačné strany se nám po chvíli vynoří Sp ve složení M262.1/3*Balm/M262.1.Po projetí Sp následuje další vlak MOs sólo motoráček M131.1,ten zde již zastavuje.Vystupuje zde řada turistů.

Čas pokročil a plánek jsem trochu upravil.Především jsem vložil malou vlečku,kterou výhradně obsluhuje samostatný vlečkový vlak,protože manipulant nemůže ponechat při posunu vozy na širé trati z důvodů sklonových poměrů.Jelikož jde jen o jeden vagón,tak zde bohatě stačí prasátko.Nechtěl jsem vkládat do zhlaví vlečky anglickou výhybku (je dosti drahá) a proto je trať při obsluze vlečky provozně kryta z jedné strany hláskou a z druhé strany stanici.V případě,že je nutno dle GVD trať uvolnit,vlečkový vlak vyčká na vlečce a po průjezdu vlaku se trať opět uzamkne.Hlásku se zastávkou jsem posunul až dozadu,důvod na druhé straně průsmyku jsou daleko snesitelnější sklonové poměry tratě.Dalším doplňkem je rozhledna s malou restauraci pro turisty a výletníky.Podkladem pro rozhlednu je z Háje u Aše.
Přílohy
Kopie - 038 Domina_001.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » ned 15 dub, 2012 9:35 am

040 Strickerhauser/Harrachov_epocha II/epocha IV_H0/1:87

Dnes ráno mi přišel od kolegy jafobe jednoduchý náčrt kolejiště ve stejných intencí jako předchozí.Jeho nápad mě zaujal pro svoji jednoduchost a svoji logikou provozu na tomto kousku tratě.Nabízí se dvě možnosti.První možnost epocha II,kdy přes tuto staničku jezdily v osobní dopravě ET89 - "Krakonoš" a v nákladní dopravě E90.5.Tuto lokomotivu bych,ale nahradil z důvodu délky skryté koleje,elektrickou lokomotivou E69,byť v reálu zde nikdy nejezdila.I tak nákladní vlak má délku jen 472mm tj. E69 + 3 nákladní vozy.Ve staničce se v pohodě se strojem ET89 vykřižuje.
Druhá možnost,epocha IV.Zde již zajíždí v osobní dopravě M240.0109.Zda byla provozovaná nákladní doprava,to nevím.Ale je tu opět možnost použit stroj T426.001,byť je to též nepravděpodobně.
Nivelita tratě je +200mm z důvodů přítomnosti mini viaduktu na Jizerce a celá trať je v rovině,bez žádných stoupání.

Tím bych defacto uzavřel téma "H0 kolejiště do kapsy".Je zde deset kolejových plánků.Záleží na Vás kolego deacon007 a H0-nulkaři co si vyberete.Všechny dostupné kolejové plánky i s nivelací tratí a skrytými stanicemi budou v publikaci.

Mám v hlavě ještě jedno zajímavé téma pro tuto plochu,no uvidíme.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod DannyK » ned 15 dub, 2012 3:52 pm

Teda obojí je moc pěkný, ale na můj vkus to má příliš málo výhybek (asi bych tato temata viděl radši jako součást většího, nikoli však už minimalistického celku). Trochu nerozumím vlečce s extra kolejí s prasátkem a nějakým vozem, proč je tam ta kolej navíc? Jako odvrat by to bylo špatně, a pokud by mířila na druhou stranu, vzhledem ke sklonovým poměrům, i zbytečně.

Dále si dovolím dotaz k jednomu staršímu výkresu - Telč. Ať čumím jak čumím, buď blbě vidím, nebo je něco blbě mezi ušima. Telč má být koncová stanice, nebo mezilehlá? Pokud mezilehlá, kam a kudy vede? Takhle to vypadá jako by se ztrácela trať v pískách...
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » ned 15 dub, 2012 4:45 pm

Existuje TELČ a TELČ II.První varianta byla dle požadavku modeláře v jedné rovině a druhý konec tratě mizí pod nástavbou budovy z obilního sila a pokračuje pod těmi písky do další viditelné vratné smyčky.Druhá TELČ II je zpracována ve dvou patrech.Trať ze stanice vlastně klesá v úbočí a ve hrázi rybníka.Obě dvě kolejiště jsou koncipované jako dvě smyčky,položené naproti sobě,tvoří když to řeknu zjednodušeně,osmičku.
Bohužel ani jeden projekt se nerealizoval.O realizaci se pokusil jiný modelář howky a stanici si upravil dle svých potřeb.Odkaz viewtopic.php?f=1&t=3687 .Bohužel od posledního datumu 19.10.2010,jsem o pokračující stavbě žádné informace již neobdržel.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » ned 15 dub, 2012 4:53 pm

DannyK píše:Teda obojí je moc pěkný, ale na můj vkus to má příliš málo výhybek (asi bych tato temata viděl radši jako součást většího, nikoli však už minimalistického celku). Trochu nerozumím vlečce s extra kolejí s prasátkem a nějakým vozem, proč je tam ta kolej navíc? Jako odvrat by to bylo špatně, a pokud by mířila na druhou stranu, vzhledem ke sklonovým poměrům, i zbytečně.


Danny,kdyby jsi pozorněji četl,tak by jsi věděl proč na vlečce je odstaven vlečkový vlak.Prázdný vůz je již přistaven ke skladu,prasátko s naloženým vozem čeká,až projede uhelný vlak a uvolní se trať.Proto jsem psal o samostatném vlečkovém vlaku této vlečky,byť obměnou je jen jeden vůz.Bohužel prostorové možnosti jsou limitované požadovanými rozměry 1200*1800.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod DannyK » ned 15 dub, 2012 8:31 pm

Sorry, teď mi to teprve docvaklo, počítal jsem, že buď vezu vůz na vlečku, nebo z něj odvážím. Neuvědomil jsem si možnost výměny kus za kus.
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 18 dub, 2012 7:56 pm

milan ferdián píše:
DannyK píše:Možná by nám k tomu Milan mohl napsat ještě nějakou pohádku... :)


No,pohádka není hotová :wink:

Tak "pohádka" už hotová je, ale nerozhodne-li Milan jinak, bude pouze v knížce.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » čtv 19 dub, 2012 5:36 am

Michal Šuhajda píše:
milan ferdián píše:
DannyK píše:Možná by nám k tomu Milan mohl napsat ještě nějakou pohádku... :)


No,pohádka není hotová :wink:

Tak "pohádka" už hotová je, ale nerozhodne-li Milan jinak, bude pouze v knížce.



A jsou skutečně parádní.Hltal jsem každé slovíčko,větičku.

Vážení modeláři,publikace již finišuje do závěru,sice tempo je hekticky až vražedné :wink: ,ale znovu zdůrazňuji,našim můzám si nedá poručit.Přesvědčil jsem se nejen já,ale i Michal,Simonka i mistr Zdeněk Š.Bohužel dost nahnuté to má téma "Železniční vlečky".Dost mě to mrzí,toto téma se mi nepodařilo zdárně zpracovat.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Myšpulín » čtv 19 dub, 2012 12:49 pm

milan ferdián píše:... Bohužel dost nahnuté to má téma "Železniční vlečky".Dost mě to mrzí,toto téma se mi nepodařilo zdárně zpracovat.

Hele, Milane, nech to uležet, a ona se zase nějaká ta múza s pořádným hubanem dostaví. Vždyť žádná sopka nechrlí oheň a síru věčně, vždy se na chvíli odmlčí, aby mohla s novou vervou soptit a lít lávu. A protože ty jsi ta naše sopka, odpočiň si a dočerpej inspiraci. Věřím, že časem i toto dílo spatří světlo světa.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod radekpo » čtv 19 dub, 2012 6:37 pm

Souhlas, pokud je dost materiálu na 2.díl, klidně bych nechal vlečky jako další ucelenou část do třetí publikace. Milan bude mít alespoň nějaký motor pro další činnost a my se budeme mít na co těšit.
radekpo
 
Příspěvky: 25
Registrován: sob 10 dub, 2010 9:02 am

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pát 20 dub, 2012 4:17 pm

Přišly další příběhy,příběhy co probíhají na kolejištích na pláncích..Michal je špička :!: :!: :!: :!: H0-nulkáři vy se budete mít :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod rendo » pát 20 dub, 2012 8:03 pm

Ahoj Mino....distribucia tvojej knihy na Slovensko?nerozmyslali ste nad tym?...urcite by bol zaujem :?:
rendo
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pát 20 dub, 2012 8:07 pm

rendo píše:Ahoj Mino....distribucia tvojej knihy na Slovensko?nerozmyslali ste nad tym?...urcite by bol zaujem :?:


Po před loňské anabázi předávaní publikaci na Slovensko,hledáme jinou cestu.Ale objednávky od kluků ze Slovenska mám.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků