Výzva_téma "VLEČKY"

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod jirikejzar » úte 23 srp, 2011 11:57 am

Sháním něco ohledně vleček na trati Liberec Zittau. Hlavně mi jde o vlečku do bývalého Elitexu z Chrastavy a v Andělské Hoře do uhelné elektrárny
jirikejzar
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 22 dub, 2008 2:21 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod greenery » úte 11 říj, 2011 2:57 pm

Nechce se mi zakládat vlákno, dám to sem.
Jako hlavní námět kolejiště mám odbočující vlečku z širé tratě. Jednokolejka s provozem rychlíků - tedy hlavní trať. Odbočení vypadá takto:
Obrázek

Zjistil jsem, že vůbec nic nevím o režimech provozování vlečkových areálů a už vůbec ne o krytí návěstidly takového odbočení. Namaloval jsem si nějakou představu, ale asi blbě. Vlečka bude obsahovat asi čtyři koleje - dvě na odstav, třetí objízdná a čtvrtá kusá s rampou a násypkou. Na konci kus výtažné koleje kvůli objetí lokomotivy. Areál - štěrkovna a lom - by mohl mít i vlastní vlečkovou lokomotivu se zázemím, ale nevím, jestli to takto fungovalo.
Docela bych uvítal nějaké informace o těchto záležitostech. Dík.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Jarda H. » stř 12 říj, 2011 9:56 am

To greenery :

No když zatím nezareagovali místní znalci předpisů ČSD, já si sice netroufnu říct přesně co a jak, ale zkusím pro tvojí inspiraci tenhle odkaz : http://badber.blog.cz/0909/hlaska-skasov
Jde o vlečku do frmy na těžbu štěrkopísku, napojení na širou trať - mapka, historie návěstidel (nejdříve mechanika, poté světla), stručný popis ! Myslím, že ti to něco málo napoví :D ! Já to chápu tak, že ty mechaniky byly jako oddílová návěstidla stanice Tovačov. Světelná po výměně - viz text článku - už jsou "samostatně" jako krycí návěstidla vlečky ......
Snad se časem třeba ozve i někdo další, kdo tomu rozumí daleko více :D ....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod greenery » stř 12 říj, 2011 10:08 am

Dík za tip. Podíval jsem se na fotomapu, pomohlo mi to udělat si představu o provozu takového areálu. Moc dík.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Vladimír_B » stř 12 říj, 2011 3:58 pm

Ahoj, já přidám pár příkladů:
Hradlo Týnec (180, Nýř.-St.), odbočovala tu vlečka na Masarykův jubilejní důl/Důl Obránců míru (jeden čas se jmenoval m.j. i po nejmenovaném malíři z Rakous...). Hradlo bylo osazeno mechanickými návěstidly (vč. předvěstí) a to i z vlečky. Mechaniky na/z vlečku byly pochopitelně dvouramenné.
Odbočka Kovohutě (200, Pb-Hr. Duš.), ze strany do Příbrami kryta jednoramenným návěstidlem, ze strany z kryta odjezdovými návěstidly žst. Příbram, z vlečky nebyla kryta (jenom odvratem žejo). http://www.boudy.net/data/mista/715a/715a1900.htm V boudě byl kozlík: závorování výměny, obsluha krycího návěstidla + předvěsti.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1230
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod mnitka » stř 12 říj, 2011 5:30 pm

Zjistil jsem, že vůbec nic nevím o režimech provozování vlečkových areálů a už vůbec ne o krytí návěstidly takového odbočení. Namaloval jsem si nějakou představu, ale asi blbě. Vlečka bude obsahovat asi čtyři koleje - dvě na odstav, třetí objízdná a čtvrtá kusá s rampou a násypkou. Na konci kus výtažné koleje kvůli objetí lokomotivy. Areál - štěrkovna a lom - by mohl mít i vlastní vlečkovou lokomotivu se zázemím, ale nevím, jestli to takto fungovalo.
Docela bych uvítal nějaké informace o těchto záležitostech. Dík.


Tak tohle by mě taky zajímalo..., o žádném podobném případě nevím.
Příklad z Kojetínska je spíš odbočkou než odbočením vlečky z trati.
Vzpomínám si na něco podobnéno z brožury Malá železnice, do zhlaví odbočky byla zaústěná ještě vlečka se seřaďovacím návěsidlem. Toto si ve skutečnosti nedovedu představit, seřaďovací návěstidlo patří pouze do stanice. Pokud tedy odbočka není součástí stanice přijde mi Se návěstidlo nereálné. Dvojramenné návěstidlo tam taky nepatří, na vlečku se bude jistě jistě jezdit max 40km/h.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod TTmili » stř 12 říj, 2011 5:36 pm

Třeba za Jihlavou, v Kosově je u kamenolomu přesně takováhle vlečka. Od Jihlavy se jede proti hrotu, na druhou odvratnou vyhýbku a potom s vozy zacouvat k násypce štěrku. Je to asi 3 km od hlavního nádraží, a nikdy co vím tam žádná návěstidla nebyla.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1689
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Vladimír_B » stř 12 říj, 2011 5:49 pm

1. na Hr. Týnec dvouramenná návěstidla skutečně byla
2. vlečku byz krytí bych spíš čekal na D3 než na hlavní trati (nižšího řádu), stejnak musela být výměna závorována...
3. vzpomněl jsem si ještě na jeden zajímavý příklad: http://www.boudy.net/data/mista/540a/540a1300.htm zajímavé je to také tím, že návěstidlo proti hrotu je až za odbočnou výhybkou...
4. z příkladů zde uvedených vyplývá, že si na té odbočce můžeš spáchat de facto (takřka) co chceš. :D Pokud zůstaneme u Tvého návrhu, tak jen vypusť tu ranžírku a k veksli si postav domeček, které může býti i Hradlo...a nezapomeň závorovat výměnu :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1230
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod mnitka » stř 12 říj, 2011 6:09 pm

1. na Hr. Týnec dvouramenná návěstidla skutečně byla


Název dopravny hradlo vylučuje dvojramenná návěstida! Definice hradla je jasná...

2. vlečku byz krytí bych spíš čekal na D3 než na hlavní trati (nižšího řádu), stejnak musela být výměna závorována...

omyl, zabezpečeno "kryto" může být i jiným způsobem bez použití návěstidel. Napadá mě extrém na koridoru mezi Pardubicemi a Přeloučí (kolej do rozvodny či napaájecí stanice Opočínek)

3. vzpomněl jsem si ještě na jeden zajímavý příklad: http://www.boudy.net/data/mista/540a/540a1300.htm zajímavé je to také tím, že návěstidlo proti hrotu je až za odbočnou výhybkou...

v tomto případě návěstidlo neslouží pro jízdu na vlečku, prakticky s touto jízdou nemá nic společného, proto je až za rozhodující výhybkou.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod mnitka » stř 12 říj, 2011 6:20 pm

Hr. Papírna si pro použití na kolejišti greeneryho dovedu představit.
Je to dobrý příklad, díky za něj.
Toto řešení má tu výhodu, že ze sousedních stanic mohou jet proti sobě vlak a obsluha vlečky.
Po opuštění trati vlečkovým posunovým dílem je trať volná pro následnou jízdu vlaků. Doufám, že to tak bylo nebo dokonce ještě je. Snad nemystifikuju.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod mnitka » stř 12 říj, 2011 6:35 pm

Další možností je použití návestidel krycích.
V tomto případě jsou návěstidla stále v poloze VOLNO, návěst STŮJ se objevuje jen když dochází k obsluze vlečky. Krycí návěstidlo svou návěstí STŮJ tak kryje výhybku která na vlečku odbočuje. Jakmile vozidla obsluhy opustí trať a uvolní příslušnou výhybku, může být tato opět přestavena pro přímou jízdu vlaků a návěstidla do polohy VOLNO.
V tomto případě neplatí to co u Hr Papírny, tedy v mezistaničním oddíle může být jen jeden vlak nebo obsluha vlečky.

Snad je to srozumitelné :wink:
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod greenery » stř 12 říj, 2011 7:11 pm

mnitka píše:.................snad je to srozumitelné :wink:


...jak pro koho :twisted:
všem děkuju, nějak se tím prokoušu
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Vladimír_B » pát 14 říj, 2011 3:20 pm

mnitka ad. 1. Můžeme o tom vést spory, můžete s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžete dělat... Po vybudování AB tam byly dokonce 4 znaká návěstidla a to i ze směru po hrotu, i když na trati byl a je tří znaký autoblok. 4 znak tam zůstal dodnes, akorát se už 4. znak nepoužívá.

Původní účel tohoto vlákna je již pasé (předpokládám), přesto sem přidám další zajímavou vlečku. Co kdyby někdo někdy něco žejo :D
Teplárna Tábor: http://www.mapy.cz/#x=14.688761&y=49.41 ... 28-29-30-h zajímavá je tím, jak je malá a tím co spaluje. V základním režimu "mazut" a hnědé uhlí, ve špičkovém zemní plyn. Vlečku tvoří v podstatě dvě koleje. Na obou kolejích je za sebou výsypný rošt a stáčecí zařízení. Na konci jedné koleje je "garáž" na loko... Jak je z map viděti, tak najednou můžete vysypávat sedm vozů. Stránky o teplárně: http://www.tta.cz/index.htm
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1230
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod MirekTT » pát 14 říj, 2011 3:39 pm

Taky přihodím něco k tématu. Není to ale úplně vlečka, spíš železniční zajímavost. Odkaz nedávám, dejte si do googlu >> výklopník Sudoměřice <<
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2576
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Vladimír_B » ned 16 říj, 2011 6:14 pm

A to si mi připoměl další výklopník: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/8 ... itkovic-1/ (4. minuta)
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1230
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků