Výzva_téma "VLEČKY"

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 20 črc, 2011 3:59 pm

Nebo taky Setuza,Ústecká chemička,Lovochemie ..................... :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Vladimír_B » stř 20 črc, 2011 4:37 pm

ad. -MiŠ- i o lokalitě u zastávky by šel napsat román ... bylo tam provisorní nádraží z doby stavby dráhy, protože most přes Radbůůůůzu nebyl hotov. Místo současného super hyper marketu a přilehlého bloku byla Továrna na stroje a vagony jistého Belaniho, který předtím m.j. pracoval v železárnách hraběte Valdštejna s mladým Škodou... Vojenský lazaret, přilehlé sklady a další objekty se začali stavět s výstavbou nedalekých Zeměbraneckých kasáren u "zimáku" (kde jsem si vyslechl Schopen, odveden! A za týden to zrušili :D ). Podle mého dohadu se vojenský materiál překládal na drážku mezi přechodem a branou k silu. Ještě za monarchie bylo vybudováno Hospodářské družstvo (silo, vlečka později pokrácena, nejezdilo se až k ulici U Trati) a Obchodní družstvo (tzv. Zelenina - vozily se tam chláďáky se zeleninou, posun vrátkem). Někdy na sklonku monarchie byla vybudována vlečná dráha do plynárny před zastávkou. Za první války se na zastávce vykládaly lazaretní vlaky - byla tam nějaká provisorní dřevěná rampa naproti dnešnímu nástupišti. Zastávka je prvorepubliková... (chyba možná, sekal jsem to od boku :oops: )
Tudle je další histerická fotka téhož http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostat ... st088.html je tam vidět veksle na zeleninu a jak paní stahuje závory u zeleniny...
A o kus vedle byla vlečka parního mlýna http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostat ... st090.html na fotce vidíte původní skladiště od nějž vedla 900mm úzká k vlastnímu mlýnu, v dobách pozdějších tam byla kovová věž na nakládku zetek... http://www.plzdi.cz/97-00_pz/img00052.htm (stejné místo, věž kouká z brýýýýlofce)

Ad. Jarda - nezapomněl jsi náhodou na vlečku Jednoty (?), jež byla napojena z vojenské vlečky?
Na žatecké je těch zajímavých stanic více. Např. Kaznějov - nakládka ve stanici+obrovská síť vleček s předávacím nádražím (chemička, kaolinka, prefa, sila), nebo sousední Horní Bříza - velká vlečka Keramičky, vykládka uhlí pro městskou kotelnu, vykládka mazutu pro bukoveckou papírnu a ve stanici nakládka kaolinu...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1228
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Jarda H. » stř 20 črc, 2011 5:20 pm

Vladimír_B píše: ..... Ad. Jarda - nezapomněl jsi náhodou na vlečku Jednoty (?), jež byla napojena z vojenské vlečky? .......


Zapomněl ... nezapomněl ... já nevím ?! V každém případě v r.2005 byla vlečka papírově mimo provoz, odstavena (bez úředního povolení), a nyní ji na mapě (mapy.cz) nevidím, vypadá to, že byla snesena - tipnul bych, že v rámci úprav vojenské vlečky ?! Pro ostatní - do vojenské vlečky byla po 186 m zaústěna vlečka Jednoty Podbořany. Pro modelový účel a rozšíření posunů ve stanici je možné zvažovat i tuto vlečku jako funkční .... :D stanice se 4 vlečkami a nakládkou další firmy přímo ve stanici na 3 místech, to docela jde :lol: !
Jinak směrem na Plzeň by se toho našlo taky hodně, včetně propojení průmyslových drážek, lanovek a vleček (kaolin, uhlí, ...) Jen na mrknutí ...
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... &httpref=/
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Vladimír_B » stř 20 črc, 2011 5:37 pm

Mňo já ji tedy na mapách vidím http://www.mapy.cz/#x=13.397242&y=50.21 ... 17&l=3&c=h , v zimě na sněhu jsem ji viděl na vlastní oči a "nedávno" ji jeden pán vykrepil http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2192025 spolu s ostatními podbovlečkami...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1228
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Jarda H. » stř 20 črc, 2011 6:28 pm

To Vladimir : dík za nakopnutí správným směrem :oops: na fotkách Podbořany II tam je,parádně zarostlá, proto jsem ji na mapách ani nerozeznal !! Takže existuje, ale léta nepoužívaná, vždyť tam roste mezi kolejnicemi náletově strom, břízy :lol: ......

Pro ostatní, co jsou odjinud, fotky na K-reportu - 1.várka : 2x vlečka ZZN, 2x vlečka keramička (Lassesbergger), 2.várka : zhlaví s vlečkou pro vojáky a Jednotu, další vlečka vojenská a to zarostlé je ta probíraná Jednota :wink:

PS : neznámému uživateli s nckem Vagonet díky na dálku (dělal taky nějaké fotky žateckých vleček)
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod kubulak » stř 20 črc, 2011 8:11 pm

Neni to uplne typicka vlecka, ale je to docela zajimavost... specialni kolej pro vykladani tramvaji pro DP Praha ve stanici Praha-Zlicin.
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041544
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod juroH0 » stř 20 črc, 2011 8:13 pm

Niekoľko vlečiek je popísaných na railnete, stačí si vybrať...
http://railnet.sk/search.php?rsvelikost ... &rstema=35
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod romino » čtv 21 črc, 2011 7:13 am

ano, videl som tieto materialy. Na YouTube som nasiel aj video z tejto vlecky http://www.youtube.com/watch?v=WSeV5O750bs

Michal Vaniš píše:Vlečka do Papíren Větřní (Český Krumlov)

Velmi dobře zpracované info na http://www.honzikovyvlacky.cz/2010/08/27/hrotova-uvrat/
Uživatelský avatar
romino
 
Příspěvky: 238
Registrován: ned 11 kvě, 2008 12:28 pm
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom, SR

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Vladimír_B » pon 25 črc, 2011 7:01 pm

Popojedem. :wink: Dnešní menu: písek-štěrkopísek-štěrk, aneb surovina bez které by se dráha ani žádná stavba s. a míru neobešla! 8)
Těžbu odstřelem, či bagrováním ze dna přeskočíme a vrhneme se na nakládku. I když takový plovoucí ssací bagér by mohl býti taky pěkný...
Nakládka bývá buď pásovým dopravníkem, nebo nakladačem, příp. obé. Nakládati budeme např. přímo v/na okraji lomu (z.B.S. Marien Stein, Aussig), na vlečce, která je vzdálena od lomu - doprava pásovými dopravníky (Libochovany), nebo můžeme nakládati ve stanici na rampě (Mladotice, štěrk, vozba Tatrankami, příp. něčím novějším; Kaznějov, písek, III.ep., přísun úzkou, posléze nahrazeno pásovým dopravníkem). Další možnosti pochopitelně možné.
Většinou je jedno nakládací místo a s vz. se musí tedy proto posunovati:
a) animálně (dobytek, lidi), traktory, nákladní auta, vrátek
b) lokomotivně
Ve III. a IV. epoše vítězil vrátek a vlečková mašina (T211.0...) většinou vlečkaře, příp. pronajata od ČSD->Jestřebí. V epochách následujících při nakládce štěrku pro koridor většinou asistují mašiny, které ty sypáky přitáhly (v případě velkého obratu extra loko na posun)-Mladotice, Krhanice; v Jestřebí (písek) posunuje loko ČD Cargo, v "sousední" Libuni vozí z pískovny vz. taky Cargo; Skašov, Donbas štěrko(písky) taky obsluhuje Cargo. Ten štěrk může být také vápencový (pro V. a VI. epochu na odsíření) - a už všici víte kam mířím - ano, jsou to Nučice a zbytky KND. Posun na vlečce posunovadlo z 726 :twisted: :roll: :twisted: a doprava do Nučic po KND dvojče 740 (Sasky, Wapky) ... a ještě mě napadla jedna zajímá vozba vápencové drtě (štěrku). Byla to relace Velkolom Čertovy schody - Králův dvůr (III.-IV. epocha, T436.15). V Králově dvoře se Sa vozy vysypávaly v této hale http://www.mapy.cz/#x=14.052166&y=49.94 ... 17&l=3&c=h . V ní jezdil mostový jeřáb s drapákem a nakládal vápenec na pásový dopravník, který vedl nejprve do drtiče a pak dalším pásovým dopravníkem přes trať Böhmische Westbahn do vlastní cementárny. Provoz, resp. převoz skončil s ukončením výroby. Tento drtič byl také konečnou stanicí malodráhy Králův Dvůr-Beroun-Koněprusy...

Krhanice http://www.mapy.cz/#x=14.546570&y=49.85 ... 16&l=3&c=h Mladotice http://www.mapy.cz/#x=13.366515&y=49.98 ... 17&l=3&c=h (dřevěné skladiště nalevo vyhlazeno z povrchu zemského :roll: ) Marien Stein, Aussig http://www.mapy.cz/#x=14.055915&y=50.66 ... 16&l=3&c=h Libochovany http://www.mapy.cz/#x=14.044597&y=50.58 ... 15&l=3&c=h Jestřebí http://www.mapy.cz/#x=14.593759&y=50.61 ... 16&l=3&c=h Libuň http://www.mapy.cz/#x=15.252499&y=50.49 ... 16&l=3&c=h Skašov http://www.mapy.cz/#x=17.305926&y=49.41 ... 16&l=3&c=h Plešovice http://www.mapy.cz/#x=14.346615&y=48.86 ... 15&l=3&c=h Újezd u Sv. Kříže http://www.mapy.cz/#x=12.751669&y=49.57 ... 16&l=3&c=h šturcy vlevo byly předávácí a nakládalo se zhruba uprostřed, šturc pokračuje doprava. Votice http://www.mapy.cz/#x=14.616329&y=49.63 ... 16&l=3&c=h lomem (okrajem) dnes vede přeložka tratě 220. Taky nesmíme zapomenout na jihočeská ložiska písku a vozbu štokry z Veselí na Louží: Majdalena http://www.mapy.cz/#x=14.874853&y=48.94 ... 16&l=3&c=h Nová Ves pro změnu nad Louží http://www.mapy.cz/#x=14.924751&y=48.81 ... 16&l=3&c=h (Lasselsberger tam má pěkné děti Ráje https://picasaweb.google.com/pepa.kox/N ... 1714027074)

A nakonec taková malá jedovatá slina (zadejte do youtube schválně :D ) :oops: Když se podívám na plánek Menhartice, od nejmenovaného Pána M.F., tak na té vlečce bysme naložili jednu Sasku bez posunu do stanice :shock: . Pro nakládku dalších vz. bysme si museli domlouvat posun do stanice (D3) a ukončovat ho před každým odjezdem vlaku ze sousední dopravny (tzv. rušící posun).

A nakonec II. pár informací ke keramičce Hlubokodol, která měla 600mm vlečku na 760mm dráhu státní http://www.zanikleobce.cz/index.php?obec=15331
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1228
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod milan ferdián » pon 25 črc, 2011 7:11 pm

Vladimír_B píše:A nakonec taková malá jedovatá slina (zadejte do youtube schválně :D ) :oops: Když se podívám na plánek Menhartice, od nejmenovaného Pána M.F., tak na té vlečce bysme naložili jednu Sasku bez posunu do stanice :shock: . Pro nakládku dalších vz. bysme si museli domlouvat posun do stanice (D3) a ukončovat ho před každým odjezdem vlaku ze sousední dopravny (tzv. rušící posun).


Na to ,že ta stanice je na zrušení,má být přeměna na vlečku a není již služebně obsazena. :mrgreen: Máš pravdu,tak jsem skutečně náplanoval nákladku štěrku,jak píšeš,posunem ze stanice pod násypku.Taky jsem ,ale psal,že vozy již byly naložené.. :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11846
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod milan ferdián » pon 25 črc, 2011 7:32 pm

Ještě pro doplnění.Já vždy uzavřu stanici a přilehlé vlečky po dohodě s dispečinkem ,no a celá trať po nejblžší stanici,je moje.Obsloužím všechny vlečky,nic mě nehoní,vrátím se zpět do své staničky.Když je třeba ,tak i tam zašíbují,když je třeba.Po všech těch úkonech,brknu na dispečink,že je vše obslouženo,no a čekám.Po uvolnění tratě,dostanu povolení odjezd a já jedu. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dost často se mi to stává ve stanici Horní Blatná s vlečkou pily a železárny Hrádek,kde musím vozy sunout.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11846
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod radekkrupka » stř 27 črc, 2011 1:54 pm

Ještě k tomu námětu a rozsahu - co třeba taková vlečka v Častolovicích? Dnes tuším Orsil...

Ve fabrice jsou v podstatě dvě vlečkové koleje, každá dost zajímavě rozpletená na pětníku. Ta jižnější mi vyloženě připomíná to, co je k vidění na amerických diorámatech (viz např. Carendt), celá vlečka je pak napojená do stanice úratí přes několik předávacích kolejí oddlělených od zbytku stanice? Z těchto kolejí nutno sunout do stanice před odjezdem opět úvratí...

Pokud by se tována pouze naznačila na okraji a ztvárnila by se řekněme pouze jenom ta jižní větev, je to námět jako víno :)

http://mapy.cz/#x=16.165798&y=50.126996&z=16&l=3&c=h
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Jarda H. » stř 27 črc, 2011 8:53 pm

Zase vlečka - podle hesla "Vleček není nikdy dost" :lol: :lol: :lol:

Možná zajímavost, možná se někomu tento motiv hodí na domácí kolejiště, není to náročné na prostor a je toho "více" - dvě vlečky na trati u zastávky ! Krutá realita, kdy jedna vlečka díky ČSD/ČD nebyla prakticky využita (?!) a nakonec se zrušila (snesením výhybek) ! Jde o vlečku mrazíren v Litoměřicích :

Koncem 80. let 20. století bylo rozhodnuto o výstavbě nových mrazíren v Litoměřicích, jejichž součástí měla být i normálněrozchodná železniční vlečka. Základní kámen nových mrazíren byl položen roku 1989 a stavba areálu byla dokončena roku 1991. Výstavba vlečky proběhla se zpožděním oproti vlastním mrazírnám - v letech 1991 - 1992. Díky nepříznivému vlečkovému tarifu ČD byla vlečka využívána zřídka, do října roku 2003 proběhla přístavba vozů jen 3krát :!: Za zánik vlečky lze považovat vytržení odbočné výhybky z trati 087, které se odehrálo v říjnu 2003. Plánek vlečky (včetně zastávky a druhé vlečky) zde .... http://www.trat087.info/zst/ltcihelna.htm
Pro přistavování vozů k nakládce u rampy by pořízeno posunovadlo ve Strojárnách nákupných podnikov, Žabokreky nad Nitrou, pohon byl zajišťován vysokozdvižným vozíkem DESTA. Posunovadlo mohlo manipulovat až se dvěma loženými čtyřnápravovými krytými vozy.

Obrázek tohoto přibližovadla je níže

posunovadlo_mrazirny.jpg


Zdroj : internet
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 28 črc, 2011 5:28 pm

milan ferdián píše:Obsloužím všechny vlečky,nic mě nehoní,vrátím se zpět do své staničky.
V Zababově nemusíte dodržovat GVD? :shock:

Když vidím to Zagro (posunovadlo), tak mi to připomnělo olomouckou poštu http://mapy.cz/#x=17.277343&y=49.594056&z=17&l=3&c=h posunovadlo stojí zrovna před halou. Tohle posunovadlo se též používá na některých silech, např. v Kaznějově (uklízí ho mimo koleje). http://mapy.cz/#x=13.366552&y=49.892318&z=17&l=3&c=h o tomhle vlečkovišti by se toho dalo napsat taky dost...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1228
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod milan ferdián » čtv 28 črc, 2011 5:45 pm

Vladimír_B píše:
milan ferdián píše:Obsloužím všechny vlečky,nic mě nehoní,vrátím se zpět do své staničky.
V Zababově nemusíte dodržovat GVD? :shock:


Ale ano,dodržujeme GVD,ale profíci nám sdělili,že prostě do daného času se nevejdeme a to záleží kterou vlečku obsluhuješ.Například přístav,z nás nikdo neudělal v časovém limitu,ani ti kovaní proficí.Máme důvodné podezření jestli tvůrce GVD si z nás nechtěl utahovat :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11846
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron