Stránka 22 z 23

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: stř 21 bře, 2012 12:20 pm
od milan ferdián
chameleon píše:Kdyby to bylo na mě, tak bych zrušil ten Šumperk, páč mi přijde, že je kolem něj málo místa a nechal si ten Zábřeh + Rudu + Bludov (z něj udělal koncovou st.). No a místo Šumperka pořádný pohodlný křesla :wink:


No taky mě to napadlo :mrgreen: Průchody jsou dodržovány dle norem ČSN.

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: čtv 29 bře, 2012 5:08 pm
od milan ferdián
Když mě kolega deacon007,poprosil o vytvoření mini kolejišť pro H0-nulkaře,jak jsem navrhl pro TT-ečkaře a sdělil mi dispoziční prostor 1800*1200,dost mě polilo horko.Co se může vlézt do prostoru o takových rozměrů a ještě ,aby návrh měl smysuplný provoz.Jedno bylo už jasné,čtyřosové vozy bez rozdílu zda osobní nebo nákladní,tak ty hned byly vyloučeny,nemluvě o hnacích vozidlech.Poloměry,které.Když jsem projel nabídky minimálních poloměrů od výrobců,moc nadějně jsem to neviděl.Poloměry jako R356,5,R358,R360,R366 a eventuálně R380 u mně neprošly.Nejblíže sympatický poloměr byl R425 pro viditelnou trať a pro skryťák držet se aspoň okolo R400_+/-5mm flexim kolejivem.Ale matematika je ,víte co.Takže kombinace poloměru R425 s flexi R385 nakonec zvítězila.Pro úzkou platily již snesitelnější poměry pro poloměry a ty jsou R302/R352 a R398.
Tak jsem do toho šel.Nebudu mluvit o nekonečných hodinách okolo výpočtů a skic.Nakonec se mi vylouplo pět kolejových plánků na daný prostor mimo již zveřejněných kolejišť (1100*1100-Rohožec/1500*1200-Ronov).Začal jsem tím nejtěžším a dávám vám tento plánek k nakouknutí.

Píše se rok 1930 a na našem území probíhá pomalu ale jistá motorizace našich lokálek z důvodů šetření provozních nákladů na provoz.Stanice Amalín je styková dvou rozchodů 1435/760.Má jen dvě dopravní koleje,jednu skládkovou a překládací kolej.Na kolejišti úzkého rochodu vidíme též dvě dopravní koleje,jednu kusou předkládkovou a kusou určená jen pro sólo motráček/věžák.Zrovna na koleji vidíme stát nákladní vlak.Lokomotiva U37.0 je již odpojena a popojela na konec tratě,kde může zbrojit a provést základní provozní ošetření.Ve stanici máme špičku ,na kolejích stojí zbrusu nové věžáky M120.4 s přívěsnými vozy CDl a Cl.Cestující přestupují do dalšího motorového věžáku M11.0.Stanice nemá podvalníkovou jámu,takže veškeré zboží se překládá nebo přechodně deponuje ve skladišti.Je zde na pomoc zřízen i jeřáb,který nainstalovala nedaleká strojírna pro překládku svého zboží.
Koncová staničky Kobrno o dvou staničních kolejí,ještě má skládkovou ,strojovou s remízou a odstavnou kolej,kde odpočívá služební vůz DF/u a osobní vůz Ci/u.Jsou zde dvě vlečky.Již dříve zmiňovaná vlečka strojíren a druhá vlečka je hospodářského družstva.Aby vozy Jk/u nejezdily zpět poprázdnu,zdejší strojírny je využívají pro přepravu svého strojírenského zboží.
Skrytá část kolejiště má ještě dvě vratné smyčky.Stoupání jak na normal a úzkém rozchodu je 1:25.

Skutečně a vážně,fakt již více se do tohoto prostoru nevleze.

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: čtv 29 bře, 2012 5:13 pm
od radula63
Milane, klobouk dolů a poklona k zemi.

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: čtv 29 bře, 2012 5:42 pm
od cipisekmp
Milane, myslim ze kazdy tvuj planek je pekny. Obdivuji tvoji schopnost a ochotu venovat tomu tolik casu a prace. S pozdravem a pranim at se dilo dari Cipisek.

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: pát 30 bře, 2012 5:13 pm
od deacon007
Milane, musím uznat neuvěřitelné a opravdu máš můj hluboký obdiv. Ani náhodou mě nenapadlo, že jde něco takového na tento prostor vměstnat... SUPER!!

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2012 7:32 pm
od DannyK
Nemůžu si pomoci, ale čím menší rozloha, tím hezčí plánek z Milana vypadne.

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2012 9:03 pm
od vojtas
tohle je jeden z nej námětú,co jsem kdy viděl... :wink:

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2012 11:17 pm
od milan ferdián
Kluci,díky za uznání a ještě jeden a poslední pro H0-nulkaře.Rozměry samozřejmě 1200*1800mm.Zbytek v publikaci.Jakjsem slíbil,dnes povídání.

Městečko Dubí 1934_epocha II_H0/H0m-1:87_1200*1800


034 Městečko Dubí 1934

dalším tématem kolejiště je úvraťová stanice Městečko Dubí.Stanice byla postavena z důvodu nepříznivých terénních podmínek na kraji městečka.S centrem je propojena jednokolejnou tramvajovou tratí o rozchodu 1000 mm.Hned vedle stanice byla vybudovaná továrna,která využila terénní vlnu a stavby mohla výrazně prostorově zmenšit a využila možnost postavit nad sebou potřebná patra.Tovární areál má vše co potřebuje k normálnímu fungování.Nalevo vstupní prostory s kancelářemi a sociálním zázemím,dvoupatrová výrobní hala,centrální sklad a další sklady pro příjem a výdej potřebných zásilek.Kotelna napravo zásobuje teplem budovy a je zde i schovaná menší vodní elektrárna,která využívá náhonem místní vodní tok.Továrna je kolejově propojena se stanici.Přes ruční točnu se třídí vozy a ty se přistavuji nebo stahují ke skladům a ke kotelně vozy s uhlím.
Údolím městečka vede jednokolejná tramvajová trať.Začátek tramvajové dopravy je před staniční budovou,pokračuje do podjezdu,zastavuje v centrální bodu před hlavním vchodem do továrny,též je výstupním bodem pro zdejší chtivé turisty.Pokračuje dále městečkem podél vodního toku a dalším podjezdem pokračuje do centra obce.Vidíme zde jen sporadické civilní stavby.
My se vracíme do stanice a podíváme se na provozní možnosti.Stanice má dvě dopravní koleje,kusé koleje skladištní a k volné skládce a vlečkové napojení na továrnu.Zde vidíme situaci,kdy manipulační vlak nestačil ukončit potřebný posun a je třeba částečně uvolnit dopravní kolej před staniční budovou pro osobní dopravu.Naštěstí jsou zde již nové motorové vozy s přípojnými vozy.Klasická souprava ve složení parní lokomotiva malý bejček(422.0),kombinovaný služební vůz s přepravou pošty DF a dvou osobních vozů BCi + Ci,by nemohly provést dopravní úkon,objezd soupravy,když ve stanici stojí další vlak. Ale,provozně to lze provést.Náš manipulák popojede do zadního šturcu a tím částečně uvolní dopravní kolej.Jako první vjíždí do stanice MOs ve složení M232.1 (2.série) s přívěsným vozem Cl (tehdy ještě přípojné vozy lehké konstrukce nenesly značením písmenkem malým m).MOs zastavuje a odpojuje přívěsný vůz.Ten se vrací zpět,z důvodu nízké frekvence cestujících do koncové stanice Mstišov.Za Mstišova přijíždí na stejnou kolej křižující MOs,sólo vůz,též M232.1.Zastavuje,nechává vystoupit cestující.Ostatní cestující znalí dopravních poměrů ve stanici,postávají a sledují každodenní rituál.Motorový vůz najíždí na přívěsný,zapojuje jej a po vyzkoušení brzd,zbytek cestujících nastupuje do vlaku.Výpravka letí vzhůru a souprava odjíždí do domovské stanice.Výhybkář staví vlakovou cestu do Mstišova,opět výpravka a druhý motorák odjíždí.
Během jízdy pozorujeme trať a okolí údolíčka,které je jak na dlani.Trať zde musela být vytesána v žulových blocích.Motorák hravě zdolává strmé stoupání,vítá nás hustý smrkový les a na druhé straně nám kynou jabloně,osázené podél tratě.Slouží nejen pro sběr zralých jablíček,ale slouží i jako větrolamy.Zahoukáme,po levé ruce se nám mihne sklad porcelánky a jsme v koncové stanici Mstišov.Jedna dopravní kolej s manipulační objízdnou,malá remíza s vodárnou a s potřebnou zásobou uhlí,ještě se dodatečně postaví kůlna pro uskladnění motorového benzínu.Pokračuje všední každodenní dění.
Skrytá část kolejiště je v podobě vratné smyčky o dvou kolejích a jedné kusé koleji.Tramvajová trať tvoří ovál a má tři skryté koleje.První pro náš sólo tramvajový vůz,druhá tramvaj plus vlečný vůz a třetí nádavkem s poštovním vozem,ale v opačném pořadí.

Původní noční plánek byl stažen a nahrazen novým.

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: ned 01 dub, 2012 8:38 pm
od milan ferdián
Tak vážení modeláři a je tu po delší době opět symbolický závěr další kapitoly.Závěr na to ,abych v budoucnu otevřel další pokračování tématu "Plan kolajiska VI".Jistě si někteří z vás položí otázku,proč téma má slovenský podtext,protože vše začalo kolegou sco_27 dne 18.ledna 2008 7:27.Jeho nadpis tématu se mi na tolik zalíbil,že jsem název ponechal v dalších zveřejněných sériích kolejových plánků.Nikdy jsem nespočítal a ani nemám evidenci kolik již jsem navrhl pro vás kolejišť ,modulů, segmentových a různých doplňkových návrhů.Rekapitulace trochu smutná,drtivá část plánků kolejišť,skončila v propadlišti času.Kolik se jich od té doby realizovalo,nevím.Ale ,myslím,že to není podstatné,důležité je pro vás,že si můžete vybírat a upravovat si plánky dle svých potřeb a máte tu možnost si vybírat z československého prostředí našich železnic.
Symbolicky i prakticky bude vše ukončeno vydáním II.dílu "Segmentové kolejiště".Nebojte se,dočkáte se.
Děkuji Vám všem za projevenou přízeň,Michalovi Daleckému za možnost zveřejňování svých návrhů pro Vás,zde a jak mám ve zvyku sdělovat,"jedeme dál".Ještě jednou díky,vám. :wink:

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: ned 01 dub, 2012 9:38 pm
od pekl024
Milane, myslím že by jsme měli poděkovat hlavně mi tobě.

Děkuji, Petr

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: pon 02 dub, 2012 2:53 am
od Jeňa Sova
Možná je to jen má neschopnost, ale některé z témat „plán kolajiska” jsem nenašel. Myslím, že to byly části I. a II., ale to si nejsem jistý, jelikož jsem se snažil hledat průběžně a detailům vyhledávání se teď věnovat nechci. Je možné, že by tato témata byla třeba smazána?

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: pon 02 dub, 2012 7:25 am
od milan ferdián
Jeňa Sova píše:Možná je to jen má neschopnost, ale některé z témat „plán kolajiska” jsem nenašel. Myslím, že to byly části I. a II., ale to si nejsem jistý, jelikož jsem se snažil hledat průběžně a detailům vyhledávání se teď věnovat nechci. Je možné, že by tato témata byla třeba smazána?


To máš,pravdu.Skutečně z I,II ale i z III nejdou některé plánky dohledat.

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: pon 02 dub, 2012 7:56 am
od Raaba
milan ferdián píše:Tak vážení modeláři .....Rekapitulace trochu smutná,drtivá část plánků kolejišť,skončila v propadlišti času.Kolik se jich od té doby realizovalo,nevím.Ale ,myslím,že to není podstatné,důležité je pro vás,že si můžete vybírat a upravovat si plánky dle svých potřeb a máte tu možnost si vybírat z československého prostředí našich železnic.
...vám. :wink:


Milane velký dík tobě. Možná, že nejsou realizována kolejiště přesně podle tvých plánků, ale myslím, že těch co jsi ovlivnil je pěkná řádka. Já se k tomu hrdě hlásím, že jsem při plánování opisoval a mé kolejiště je tebou výrazně inspirováno. Člověk se snaží maximálně využít prostor co má k dispozici a pokud se netrefí do rozměrů tvého návrhu, musí si plánek poupravit. Ale to ovlivnění tvými plánky tam je. U mě teda rozhodně:
viewtopic.php?f=1&t=3797
Sice jsem neinformoval o průběhu dalších prací, ale stavba nespí. Mám položené staniční koleje. Ale také stavím motorák a přestavuji vagóny na nová spřáhla s kinematikou (stavebnice od SDV model). takže s vláčkama si hraju dál, jen nepíšu na konferu.

Hodně zdaru a moc se těším na knížku.

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: pon 02 dub, 2012 10:07 am
od Beda
Musím se přidat,
před cca 1/2 rokem sem zavítal na tuto diskuzi, měl sem samozřejmě svůj "báječný" návrh kolejiště, které s klukama postavím.
Nebojte se, nedám ho sem. Milanovy návrhy zde, nás včas zastavily, a zároveň přenesly někam úplně jinam.
Plánky kolejišť (skořepin) od Nocha, které mi tehdy přišly zajímavé, jsem už vyhodil.
Tuny inspirací, které tady jsou, vstřebávám a nový návrh už se rodí.
Teď už jen čekáme na Milanovy knihy a budeme stavět něco úúúplně jiného.
Zatím vítězí Pavlov, 2 moduly - v Nku.
Takže aspoň podle mne, to není zbytečná práce, ostatně to jsou obecné fáze smyčky tvůrčího procesu:

1 nadšení - 2 vystřízlivění - 3. útlum - 4 rezignace - 5 minimalizace požadavků .... a zpátky na 1)

Myslím, že tak po 3 kolech se dá něco postavit... :o)

Re: Plan kolajiska V

PříspěvekNapsal: pon 02 dub, 2012 11:47 am
od MirekTT
Mně spíše zaujala tahle věta:
milan ferdián píše:Symbolicky i prakticky bude vše ukončeno vydáním II.dílu "Segmentové kolejiště".

To je jako šmitec? Už nebudeš kreslit Milane?