Plan kolajiska V

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » ned 12 úno, 2012 6:48 pm

Stammverk TT/1:120 další menší ochutnávka

..........“. Ze tří vozů z nichž je souprava sestavena se vyhrne asi dvacítka cestujících a ruch na nádraží nabývá na intenzitě. Před budovou už jsou hloučky cestujících mezi něž se mísí nově přišedší. Probírají novinky a čekají až jejich lokomotiva na začátek vlaku připojí vůz od skladu Hospodářského družstva. Sezóna je v plném proudu, takže denně 3 až 4 vozy v tomto období naložené převážně obilím a zeleninou opouštějí nádraží.
Průvodčí ještě z plošinky ten mumraj zběžně přehlédne, pak hbitě seskočí dolů, za sebou smýkne kufr, postaví jej na perón a bere od řeholníka, který mezitím vyšel z vozu druhý kufr, pokládá jej a s úsměvem dodává „a ta hospoda je támhle“ ukazujíce rukou směrem za staniční budovu. „Ještě jednou moc děkuji, a pánbůh vám to oplať„ říká kněz z plošinky jako z kazatelny a opatrně schází z vozu. „Rádo se stalo.“ dodá průvodčí a míří přes koleje k dopravní kanceláři, před níž s vážnou tváří postává výpravčí. Otočí směrem k průvodčímu hlavu a mile, ale přitom s vážností v hlase se optá „tak jak ti to dneska šlo?“ „Jako po másle vašnosto. Všude na čas“ zahlásí a aniž by na chvíli zmírnil krok mizí uvnitř staniční budovy.
Mezi soupravami pořád zůstávají tři tetky, co taky teď přijely a vzrušeně o čemsi debatují. Vykládají jedna přes druhou, takže ani není rozumět, o čem. O kus dál, stále u schůdků vagónu stojí páter Damián Hotek vedle svých kufrů. a rozhlíží se kolem. Pak popadne naráz oba kufry, nadhodí si je v dlaních, aby mu dobře sedly v rukou a pomalu se vydává ke staniční budově. Zastaví se u pumpy, položí kufry, narovná se a přejede pohledem po nádraží. „Nic se tu nezměnilo, vůbec nic“ probleskne mu hlavou.

-vm-

Ze čtení mě vyruší poklepání na ramenou."Co je"ptám se maminy."Hrají ti na tyto dny tvoji nejoblíbenější" potutelně se usměje.Zaposlouchám se do písničky Michala Tučného,no jo refrén ",všichni už jsou v Mexiku" a zabrouká mi ",všichni už jsou v Zákupech a ty trčíš..."Mávnu rukou,hlavou mi prolétne seznam účastníků,pousměju se a v duchu si říkám,no bohatě stačí přítomnost m.....ta.
Zahloubávám se zpět do čtení,kam že ten mnich pokračuje dál a kam jsou určeny ty dva vozy piva z Plzně....
Přílohy
Stammverk_II.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » ned 19 úno, 2012 11:42 am

žst.Žacléř_epocha IV_Z/1:220_průměr 440mm

Kolejiště ve tvaru spirály.I takto končí stanice,kdy jsou sneseny všechny výhybky.Stanice byla původně tříkolejná.Pro naši modelářskou potřebu jsem se ponechali funkční remízu pro nocování našeho orchestriónu (ex M152.0/810),rampu se skladištěm,staniční budovu jsme obsadili rodinou paní pokladní.Provoz zajišťuje kyvadlově náš motoráček,který ve svých omezených možností,dopravuje ve svých útrobách spěšné kusové zásilky.Stavba velmi jednoduchá bez záludnosti krajiny,plocha zvolena dosti nezvykla jako kruh.Kolejiště se odchovává do úložné skříňky typu I o rozměrech 540*500*450 (výška*šířka*hloubka).Spodní šuplík slouží pro ovládací trafo kolejiště.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » ned 19 úno, 2012 11:45 am

Lokomotivní depo s průmyslovou oblastí_epocha III až IV_Z/1:220_1920*280 (dva segmenty 960*280)

Toto téma lze rozdělit do dvou samostatných témat.Záleží zda modelář se rozhodne pro modelování obou témat nebo si vybere jedno z témat.
Lokomotivní depo tvoří jednoduchý základ pro provozní ošetření hnacích vozidel.Musíme se rozhodnout,kterou trakci si zvolíme.Na plánku L.D. je zakresleno provozní ošetření pro parní lokomotivy a později rozšířeno kolejiště pro motorovou trakci.Rotunda o třech paprscích s točnou (Mazel),pískovací jímka se skladem suchého písku,popelová jáma s vodním a popelovým jeřábem,popelovou kolejí na pravé straně,různé kůlny,sklady a přístřešky pro popeláře,uhlíře a atd.Nahoře nad točnou vidíme kolej pro nehodový vlak i s potřebnými sklady.Kousek napravo olejové hospodářství se skladem olejů a maziv.Dole pod točnou máme zauhlovací figury doplněné s potřebnými uhelnými výtahy.Pokračujeme směrem k obdélníkové remíze určené pro odstavování motorových lokomotiv nebo vozů.Remíza o dvou kolejí má zázemí v dílenské potřebnosti a s noclehárnou pro lokomotivní čety.Je zde ještě kolej pro tankování pohonných hmot do lokomotiv.Jsou zde situovány nadzemní nádrže.Před správní budovou lokomotivního depa stojí malý pomník s parní lokomotivou řady 310.0.
Průmyslová oblast se skládá z továrny,uhelných skladů a plynárny.Továrna složena v pořadí expediční sklady,výrobní provozy a kancelářskou část.Kotelna je zásobovaná uhlím se samospádnými vanami.Z výrobní haly nám vede přes koleje konzolový jeřáb pro naložení zásilek do vagónů,balených do dřevěných beden.Pod továrnou jsou uhelné sklady s výsypníky a naproti kanceláří stojí plynojemy.Úplně vzadu nám vede fiktivní kolejové napojení do železniční stanice.Celé kolejiště je ukončeno kulisou s mostní partií a dělnickými domy.Za kulisou vidíme točny alá od autora JBr z cd disku.Můžeme nahradit ručními posuvnami.Tato skrytá část nám simuluje nástup a odstup hnacích vozidel do lokomotivního depa a vlečkový provoz.
Kolejiště ukládáme do prosklené skřňky 540*1000*300.Doporučujeme posuvná skla.Jejich nevýhodou je,že při uložení nebo vyložení segmentů kolejiště,musíme skla vysazovat a opětovně je nasazovat.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 19 úno, 2012 12:11 pm

Milane, plánek Žacléř - řádíš tam víc jak SŽDC :D A ten druhý s tím depem je výborný nápad! Třeba ti, co nemají prostor nebo i jako připojení k modulům - třeba pokud by točny vpravo byly oddělávací.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » ned 19 úno, 2012 2:09 pm

A poslední k nakouknutí.
Hustopeče_epocha III_Z/1:220_2120*2120
Doprovodný komentář již nedám.Toto segmentové kolejiště je hlavně určené pro ty co jsou neustále nespokojeni,hlavně s rozhraními,které tam nejsou a z teplého jara můžete klidně přejet do mrazivé zimy.Poloměr v rohovém dílu je R490mm/90°.
Přílohy
009 Hustopeče_L_.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod el_salamo » ned 19 úno, 2012 3:31 pm

Perfektní studie Hustopeč :), zrovna o nich přemýšlím jako o jedné z koncových na svoji chystanou lokálku, tak se to bude hodit :)
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 207
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » úte 06 bře, 2012 1:14 pm

Šumperská oblast
skryťák OLOMOUC_epocha VI_H0/1:87_6780*6370_PECO/STREAMLINE/CODE075/12°

Po velmi dlouhé době se rýsuje další megavelké kolejiště,prostorově zaujalo druhé místo po ZDICÍCH.Jako vždy,začínám skryťáky.První,skryťák Olomouc.Nad skryťákem stoupá trať ze skryťáku Praha do žst.Zábřeh na Moravě.Vlakové soupravy cca 3000mm.
Přílohy
Zábřeh_001.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod simonides » úte 06 bře, 2012 5:46 pm

milan ferdián píše:Šumperská oblast
skryťák OLOMOUC_epocha VI_H0/1:87_6780*6370_PECO/STREAMLINE/CODE075/12°

Po velmi dlouhé době se rýsuje další megavelké kolejiště,prostorově zaujalo druhé místo po ZDICÍCH.Jako vždy,začínám skryťáky.První,skryťák Olomouc.Nad skryťákem stoupá trať ze skryťáku Praha do žst.Zábřeh na Moravě.Vlakové soupravy cca 3000mm.


Už se nemůžu dočkat toho Zábřehu na Moravě. Jsem zvědavý jak to Milane vyřešíš. Ja se tím trapím několik měsíců.
___________
H0
Uživatelský avatar
simonides
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř 28 lis, 2007 1:04 am
Bydliště: Enschede NL

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » úte 06 bře, 2012 6:34 pm

Šumpersko
skryťák OLOMOUC_STŘED_PRAHA_epocha VI_H0/1:87_6780*6370_PECO/STREAMLINE/CODE075/12°

Po velmi dlouhé době se rýsuje další megavelké kolejiště,prostorově zaujalo druhé místo po ZDICÍCH.Jako vždy,začínám skryťáky.První,skryťák Olomouc.Nad skryťákem Olomouc stoupá trať ze skryťáku Praha do žst.Zábřeh na Moravě.A máme zde další Praha a Střed.
Délky vlakových souprav:
Praha _ cca 2300 mm
Střed _ cca 1900 mm/2700 mm
Olomouc _ cca 3000 mm
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » úte 06 bře, 2012 6:44 pm

simonides píše:Už se nemůžu dočkat toho Zábřehu na Moravě. Jsem zvědavý jak to Milane vyřešíš. Ja se tím trapím několik měsíců.


Bude tam i zredukované předávací kolejiště cementárky.Samotná cementárka Vitošov bude zjednodušena.Zase tolik tam místa není,nemluvě,že kolejišti vadí hlavně radiátory po obou stranách.SC Pendolíno může zastavovat v žst.Zábřehu na Moravě na kolejích 1,2 a 5.Přes kolej 6 může jen projíždět.
Další,jak nacpat do prostoru žst.Šumperk to už vím,ale bude chudák hodně zredukována,ale točna tam bude :lol: .Další stanice Ruda nad Moravou a Bludov s trianglem,taktéž zredukovány.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » čtv 08 bře, 2012 10:17 am

Šumpersko
přípojné větve_epocha VI_H0/1:87_6780*6370_PECO/STREAMLINE/CODE075

Tak jsme se vyšplhali na pozemský povrch :wink:
Přílohy
MV_pražská větev_111.jpg
Kopie - MV_olomoucká větev_014.jpg
Kopie - MV_olomoucká větev_013.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » sob 10 bře, 2012 10:05 pm

Šumpersko_žst.Zábřeh na Moravě_pražské zhlaví_epocha VI_H0/1:87

A stanice nám začíná pomalu růst.Díky matematickým kopancům se zveřejnění zpozdilo.
Přílohy
MV_zábřeh_001.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 11 bře, 2012 7:24 am

Milane to se fakt někdo chystá stavět?To rozbil bank v Las Vegas nebo ve Sportce? :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » ned 11 bře, 2012 7:19 pm

miroslav lengyel píše:Milane to se fakt někdo chystá stavět?To rozbil bank v Las Vegas nebo ve Sportce? :lol:


Mě to tak připadá :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » ned 11 bře, 2012 7:21 pm

žst.Zábřeh na Moravě_epocha VI_H0/1:87

A roste,roste a roste.
Přílohy
MV_zábřeh_002.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků