Plan kolajiska V

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » čtv 20 kvě, 2010 6:37 pm

Kolo,kolo mlýnský za čtyři rýnský…Kdo by si nepamatoval tuto říkanku z mládí.Ale co s kolem neboli kruhem na panelu se železniční tématikou.
Někdy zatracovaný,někdy blahořečený,prostě když není místo,nic jiného nám nezbude.Jak připravit kruh ,aby vůbec měl smysl pro železniční provoz a je jen k dispozici maličký prostor.
Zkusil jsem to.Dal jsem si základní podmínky.Tvar kolejiště bude kruh složený z různých poloměrů oblouku.Prostor k dispozici 900*900mm.Modelová velikost TT/1:120.Jde jen o lokálku,tak zde dva kusy motoráčku M152.0 ,jak pro osobní tak i pro nákladní dopravu ,plus nákladní vozy Ztr/Vtr a Utz.Případná viditelná stanice nesmí začínat nebo končit u portálu tunelů.To se týká i skryté stanice,kdyby nám vykukovalo hnací vozidlo.Určil jsem úhlové limity,skrytý prostor 90°,viditelná stanička 90°a z obou dvou stran dopravny,širá trať 2* 90°.Vlaková souprava musí být celá vidět,ale to není problém ,jsme na lokálce.Smysl provozu musí být, odněkud někam.Vše v jedné rovině,žádné patro.Jednoduché náměty.
Podařilo se mi vytvořit pět námětů,z nich nejtěžší byla skrytá stanice pro všechny témata.A kdeže jsou ?Jsou připravené pro úplné začátečníky pod názvem „První krůčky“ a jsou součástí brožury.
A příště to zkusíme vystoupat do jednoho patra,ale to už bude limitovaný prostor trochu větší pro kolejiště 1000*1000mm.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 20 kvě, 2010 6:43 pm

PASKOV_TT/1:120_900*900_PILZ/TT/15°


Prší,prší ,jen se leje ,kampak dneska pojedeme…a další říkanka.Letos nám počasí dává na frak.Všichni jsou mrzutí ,jen skalní lyžaři jásají ,na Lysé napadlo půl metru sněhu,tak honem , ať to ještě stihneme.Přes závoj deště se rozezní předzváněčka a rozblikaná červené světla nám dávají najevo blížící se přítomnost nákladního vlaku.Ramena závor líně padají dolů,jako by se jim v tom psím počasí ani nechtělo.Žlutý terč mechanické předvěsti nám oznamuje ,že na mechanickém vjezdovém návěstidlu,je návěst stůj.Broukavým zvukem z pod silničního nadjezdu na nás vykoukne 704 se třemi naloženými oplenovými vozy s kulatinou pro nedaleký BIOCEL PASKOV.Míjí svědka zašlých časů,strážní domek .Nyní opraven, kupodivu slouží k potřebám bydlení.Proč ne,kdo miluje železnici,tak to občasné zarachocení na kolejích i na nedalekém příhradovým mostem,bere jako rajskou hudbu,než jako obtěžující pazvuk.Manšifíra vidí návěst na předvěsti a začíná brzdit,aby pohodlně v klidu zastavil před vjezdovým návěstidlem.Než dostane volno rozhlíží se po ubrečené krajině,hladina potoka je již dost vysoko a když se otočí k mostu tak vidí polní cestu již pod vodou.Odvrací tvář od pohromy a zamilovaně se zahledí do okolního lesa nad tunelem.Nejenže je vášnivým houbařem ,ale i nimrodem.Co se naseděl na tamějším posedu.A jé ,rameno mechanického vjezdového návěstidla se majestátně zdvihlo do šikmé polohy,aby nás informovalo o volné koleji ve stanici.Lego s nákladem se rozjíždí a mizí v tunelu.Chvilka klidu,jen krátce,ale tentokrát již máme postavenou volnou cestu.Spěšný osobní vlak v podobě sólo 843 v barvách Najbrtu,prosviští kolem nás,aby za legem ,taktéž zmizelo v tunelu před stanici.Čekáme s foťákem u trati a s nezbytnou společnici,placačkou hřejivého moku,vždyť furt prší a je zima.Nějaké úlovky již máme,dnes tak akorát by měl jet osobák ve složení staré 810 s dvěma přívěsáky 010.Už by tu měl být,ale místo staré soupravy na nás z tunelu jukne něco žlutého a s černým předkem.Oj dnes jede REGIOJET.Moderní motorová jednotka okolo nás majestátně projíždí,na chvíli nám zapózuje a již mizí pod silničním podjezdem…..Ufff, stihli jsme to,spouště foťáků cvakaly ostošest…

Má to i skryťák.. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod petrh » čtv 20 kvě, 2010 8:53 pm

tak jestli k tomuto krasnemu planku bude i ten super text, tak uz ted mi srdce busi na plne obratky nedockavosti...
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Myšpulín » pát 21 kvě, 2010 5:05 am

Milan přestal dělat "zadaná" témata, odprostil se od všech povinností a hle, dostavila se Múza inspirace a lupla mu takovýho hubana, že nás tu opět zaplaví nejen krásnými plánky, ale i pohádkami před spaním.

Ano, Milane, dělej to jako módní návrháři. Ti taky připraví kolekce, jak by se to tvůrci líbilo, i když toho není většina k nošení, ale ostatní, ti krejčí a podobní, z toho vytáhnou to potřebné a převedou to v život.

Dávej sem (a i do brožury) témata a náměty, která tě zaujmou, která tě nadchnou a s kterými se rád popereš. Neřeš nic pro nikoho. Ať si každý z těch tvých "studií" vybere, co potřebuje a zkusí je realizovat. Ty mu potom popřípadě jen pomůžeš celé dílko (nebo nějakou část) učesat a uhladit.

Ono se to nezdá, ale pocit, že jsem na něčem strávil spoustu a spoustu hodin práce a výsledek je v šuplíku nebo v koši, je strašně ubíjející.

Sorry, ale asi jsem si musel tímto způsobem trochu ulevit.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod milan ferdián » pát 21 kvě, 2010 10:03 pm

žst-LOUKY_TT/1:120_900*900_PILZ/TT/15°

Tak ,jak poslední kolejiště PASKOV,tak i toto kolejiště je jen kruh v jedné rovině a je to jedno z nejmenších odbočných ministanic.Vládu v dopravě zde drží u osobní dopravy dvě 810 a nákladní LEGO/704 .Nivelita tratě je +20.
Součástí PASKOVA a LOUK jsou i skryťáky ,ale ty nejsou klasické ,jak je znáte.(viz VoVo)
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » ned 23 kvě, 2010 8:30 pm

Lokomotivní depo H0/1:87_2100*1050_PILZ/H0/STANDARD/15°

Většinou jsou tu kolejiště ,dnes lokomotivní depo po menší úpravě pro jednoho kolegu mm2.Plánované a dislokované stroje 387.0/475.1/498.1/534.1/555.0/555.1

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » ned 23 kvě, 2010 9:22 pm

Téééda, ..... tohle by vypadalo pěkně i jako samostatné dioráma !! Parádní patina, řádně zašpiněné a zaneřáděné depo, v zasklené vitrínce, denně by se dalo na to koukat :shock:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 24 kvě, 2010 7:38 am

Jarda H. píše:Téééda, ..... tohle by vypadalo pěkně i jako samostatné dioráma !! Parádní patina, řádně zašpiněné a zaneřáděné depo, v zasklené vitrínce, denně by se dalo na to koukat :shock:


V TTčku nebo Nku určitě, v HO už to je spíš místo manželské postele :D

Krásný námět - mistr se nezapře! Doufám že se tohle dostane i do publikace!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 kvě, 2010 1:57 pm

Petr Zatrepalek píše:
Jarda H. píše:Téééda, ..... tohle by vypadalo pěkně i jako samostatné dioráma !! Parádní patina, řádně zašpiněné a zaneřáděné depo, v zasklené vitrínce, denně by se dalo na to koukat :shock:


V TTčku nebo Nku určitě, v HO už to je spíš místo manželské postele :D

Krásný námět - mistr se nezapře! Doufám že se tohle dostane i do publikace!


Toto L.D. fakt chcete do brožury :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod MirekTT » pon 24 kvě, 2010 2:33 pm

milan ferdián píše:Toto L.D. fakt chcete do brožury :?:

Proč né? Klidně ho tam dej. Já ho dám na modul :wink: Tedy po určitých úpravách a sloučení s návrhem Zusky. Ale až dostanu dostanu depovou náladu. :cry:
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 24 kvě, 2010 2:42 pm

Ahoj Milane,
depo je pěkné, přijde mi inspirované tímhle: http://img46.imageshack.us/i/lokomotivndepo001fh4.jpg/
Je to tak?
Teď je to spíš velké dioráma, které může být znázorňovat provoz jen v omezeném rozsahu (odjíždění vozidel "do krabičky"). Nemyslím to ani v nejmenším jako výtku. Myslím si, že to tak je úmyslně, ale pro provozní model tam chybí místo odkud budou lokomotivy příjíždět a kam odjíždět.

Nevím, jaké máš s publikací plány, ale pokud tam depo přidáš, asi by stálo za to dodělat k němu něco jako skryťák i třeba viditelný, aby se dal modelovat výše popsaný provoz.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod mlha » pon 24 kvě, 2010 3:01 pm

Ahoj Milane
to depo se povedlo,ale chybí k tomu i druhý díl,Ty víš jaký :D
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Příspěvekod Vladimír_B » pon 24 kvě, 2010 3:33 pm

Dotaz: na koleji napravo od rotundy je na začátku napsáno kolej pro vytápěcí kotel a na konci vykládka uhlí pro kotelnu a za rohem kotelna. Netluče se to trochu? Proč bych měl najednou Káčko a kotelnu? A k popelovým jámám - nestačila by jedna dvojitá? U té obrovské skládky uhlí mi schází zásobovací kolej, ze které bych mohl průběžně doplňovat zásoby uhlí a propó k čemu je v depu objížděcí kolej v depu? Neměla by mít dílenská hala také nějakou dílnu?
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 kvě, 2010 3:33 pm

Michal Šuhajda píše:Ahoj Milane,
depo je pěkné, přijde mi inspirované tímhle: http://img46.imageshack.us/i/lokomotivndepo001fh4.jpg/
Je to tak?
Teď je to spíš velké dioráma, které může být znázorňovat provoz jen v omezeném rozsahu (odjíždění vozidel "do krabičky"). Nemyslím to ani v nejmenším jako výtku. Myslím si, že to tak je úmyslně, ale pro provozní model tam chybí místo odkud budou lokomotivy příjíždět a kam odjíždět.

Nevím, jaké máš s publikací plány, ale pokud tam depo přidáš, asi by stálo za to dodělat k němu něco jako skryťák i třeba viditelný, aby se dal modelovat výše popsaný provoz.


Ano Michale,autorův původní návrh byl přesně opačný.I tak mi celková délka připadá krátká,proto jsem se ptal zda toto L.D. do brožury.Napravo červeně je napsáno hranice depa a stanice.Odjezdová a příjezdová kolej do L.D. je společná.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 kvě, 2010 3:35 pm

Vladimír_B píše:Dotaz: na koleji napravo od rotundy je na začátku napsáno kolej pro vytápěcí kotel a na konci vykládka uhlí pro kotelnu a za rohem kotelna. Netluče se to trochu? Proč bych měl najednou Káčko a kotelnu? A k popelovým jámám - nestačila by jedna dvojitá? U té obrovské skládky uhlí mi schází zásobovací kolej, ze které bych mohl průběžně doplňovat zásoby uhlí a propó k čemu je v depu objížděcí kolej v depu? Neměla by mít dílenská hala také nějakou dílnu?


Plný souhlas.Michal zveřejnil podklad odkud jsem čerpal.Popisky jsou jen informativní,záleží na autorovi,jak vhodně doplní ostatní přístavby.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků