Stránka 1 z 2

PUBLIKACE_PLÁNKY_KOLEJIŠŤ_II

PříspěvekNapsal: ned 13 pro, 2009 9:06 am
od milan ferdián
Nechávám zde ještě prostor pro ostatní diskutující nebo pro další přípomínky.V případě ,že zde již nic nepadne.toto téma zmažu.

PříspěvekNapsal: ned 13 pro, 2009 9:02 pm
od alf
Nechci mlátit prázdnou slámu..jen drobnost,snad jsem to přehlédl - kdy to asi vyjde?(rok) :lol:

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2009 3:24 pm
od milan ferdián
alf píše:Nechci mlátit prázdnou slámu..jen drobnost,snad jsem to přehlédl - kdy to asi vyjde?(rok) :lol:


Já doufám ,že rok 2010 podzim nebo před vánocema měl by být reálný termín.Z mé strany je ještě udělat spousty práce.Díval jsem se na ty mikro kolejiště,nevím jestli by byl o něm zájem,protože to jsou jen výhybky nebo kusé koleje s daným prostředím.

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2009 3:47 pm
od kiski
Tak o mikro koľajiská bude určite záujem, aj keď možno nie taký markantný, ako o koľajiská na objednávku alebo o koľajiská väčších rozmerov. Ale určite si nájdu svojich priaznivcov, ktorí nemajú k dispozícií väčšiu plochu, ale aj napriek tomu si chcú svoj kúsok železničného sveta postaviť. Ideálne by bolo zopár plánkov do rozmerov 1300x1100, resp. niečo okolo toho, plus-mínus... To už síce nie sú až také mikro-koľajiská, ale stále sú to malé plochy. Nemusí ich byť veľa, ale každopádne potešia. Toľko moj názor...

Ešte raz vďaka za doteraz vydané plány...

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2009 5:40 pm
od dimeomorf
Já bych byl naopak trochu skeptický vůči projektování velkých kolejišť do této brožurky (tím velký myslím taková ta půdní nebo přes celý kumbálek či podél stěn). Si tak nějak představuji, že když už někdo má takovýhle velký prostor, tak by návrhu měl věnovat daleko více času, než jen porovnat s kolejištěm v brožurce. Navíc tam už je takových možností, kde ta místnost může být užší/širší o 20, 30 cm... :wink: Nevím, možná jenom mám předsudky :wink: , ale připadá mi, že za ten cca rok a půl, co fórum sleduji se tady kromě několika pěkných i velkých kolejišť s rozumným plánovatelem objevilo už docela dost takových, co chtěli, aby jim někdo odsouhlasil nebo rovnou udělal plánek 4m x 5m a zítra už že se na to vrhnou. Tak abych se taky vyjádřil, no. :wink:

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2009 6:48 pm
od radekkrupka
dimeomorf píše:Já bych byl naopak trochu skeptický vůči projektování velkých kolejišť do této brožurky (tím velký myslím taková ta půdní nebo přes celý kumbálek či podél stěn). Si tak nějak představuji, že když už někdo má takovýhle velký prostor, tak by návrhu měl věnovat daleko více času, než jen porovnat s kolejištěm v brožurce. Navíc tam už je takových možností, kde ta místnost může být užší/širší o 20, 30 cm... :wink: Nevím, možná jenom mám předsudky :wink: , ale připadá mi, že za ten cca rok a půl, co fórum sleduji se tady kromě několika pěkných i velkých kolejišť s rozumným plánovatelem objevilo už docela dost takových, co chtěli, aby jim někdo odsouhlasil nebo rovnou udělal plánek 4m x 5m a zítra už že se na to vrhnou. Tak abych se taky vyjádřil, no. :wink:

Dovolil bych si nesouhlasit - myslím, že zájmem není vydat brožuru kolejišť - najdi a postav. Drtivá většina bere Milanovy plánky jako inspiraci. Ne každý má takovou znalost předpisů a zásad skutečné železnice, aby si mohl vyšvihnout návrh na bílý papír a dát se do toho. Pak je ještě druhé úskalí - i pokud znáš všechny předpisy, je třeba všechno aplikovat v modelu - zmenšit, zkrátit vlečky, délky kolejí, ... Ani toto není jednoduché. A to všechno Milan ovládá bravurně, má dlouholeté zkušenosti.
Jenže řada prvků kolejišť se vyskytuje právě v milanových pláncích na půdy. Depa s rotundou a točnou, větší odbočné stanice, dvoukolejné trati, styk úzké a normálněrozchodné, ... Přece pokud mám jinou půdu, nebo mě zajímá jenom část, nemůžu se v jiném plánku inspirovat?

Pidiplánky jsou super věc, ale naprosto monotematické - koncová nebo mezilehlá stanička mezi tunely, 1 vlečka a je to.

Navíc, proč velká kolejiště nevyužít, když Milanovo portfolio je jich již plné? A kdo ví, kolik podobných návrhů má Milan v šuplíku, protože se někdy večer nudil a maloval si? :)

Toť můj názor.

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2009 6:51 pm
od radekkrupka
A teď mě ještě napadlo:

Milane - co zapojit nějaké tobě blízké modelářské kluby, a přiložit nějaký výběr klubových kolejišť či modulů? Myslím, že v klubech by jsi narazil na dobré podklady, sami to jistě mají i zkreslené, doložit by se to dalo i nějakou tou fotografií, a byla by k dispozici i orientační cena a časová náročnost? Sta4ilo by to sesypat dohromady. Co hlapi ze Zababova, ... ? :)

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2009 7:24 pm
od kiski
radekkrupka píše:Pidiplánky jsou super věc, ale naprosto monotematické - koncová nebo mezilehlá stanička mezi tunely, 1 vlečka a je to.


Súhlasím, sú monotematické. Pretože nič rozumné, podotýkam rozumné, sa nedá vymyslieť. Ale to podľa mňa nie je na škodu, že sú na jedno kopyto, stále sú medzi jednotlivými plánikmi rozdiely, aj napriek monotematickosti... A sú to hlavne perfektné začiatky pre začínajúcich modelárov...

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2009 7:38 pm
od radekkrupka
kiski píše:
radekkrupka píše:Pidiplánky jsou super věc, ale naprosto monotematické - koncová nebo mezilehlá stanička mezi tunely, 1 vlečka a je to.


Súhlasím, sú monotematické. Pretože nič rozumné, podotýkam rozumné, sa nedá vymyslieť. Ale to podľa mňa nie je na škodu, že sú na jedno kopyto, stále sú medzi jednotlivými plánikmi rozdiely, aj napriek monotematickosti... A sú to hlavne perfektné začiatky pre začínajúcich modelárov...

Možná jsem se špatně vyjádřil - rozhodně si myslím, že by v publikaci neměly chybět. Ale nesouhlasím s tím, že ty větší by tam být neměly. Ta malá kolejišťátka jsou kouzelná tím, na jak malý prostor se dá něco smysluplného vměstnat. Jenže obsahují právě jenom variaci jednoho a téhož.

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2009 7:45 pm
od kiski
Mám rovnaký názor na vec... :lol:

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2009 10:57 pm
od Jakub Fáber
milan ferdián píše:Já doufám ,že rok 2010 podzim nebo před vánocema měl by být reálný termín.Z mé strany je ještě udělat spousty práce.Díval jsem se na ty mikro kolejiště,nevím jestli by byl o něm zájem,protože to jsou jen výhybky nebo kusé koleje s daným prostředím.


Já za sebe osobně si tu publikaci koupim "jen" kvůli těm "mikro-kolejištím" a myslim si, že nebudu sám, protože v bytě se moc toho místa najít nedá... :wink:

PříspěvekNapsal: stř 16 pro, 2009 12:08 pm
od Zdeněk
[quote="Já za sebe osobně si tu publikaci koupim "jen" kvůli těm "mikro-kolejištím" a myslim si, že nebudu sám, protože v bytě se moc toho místa najít nedá... :wink:[/quote]

Myslím si totéž, jsou "knihy"plánků kde je dost velkých kolejišť, ale ty do bytu 2+1 nedám. Proto bych se taky rád přimluvil za co největší počet "mikrokolejišť". Čím víc takových nápadů= tím míň kolejišť v reálu s kruhem vedoucím odnikud-nikam a různých vlakodromů.

PříspěvekNapsal: stř 16 pro, 2009 1:18 pm
od JBr
Jen bych chtel upozornit, ze mikrokolejistem Milan hadam nemyslel male ovalky, ale veci typu posunovacich hlavolamu, malych ranzirku v prumyslovych podnicich atp., ktere se vlezou treba na nudli 30x100 cm. Takze spis takova provozni dioramata. U nas tenhle typ moc nefrci, ale v zahranici celkem jo.

PříspěvekNapsal: stř 16 pro, 2009 3:10 pm
od milan ferdián
JBr píše:Jen bych chtel upozornit, ze mikrokolejistem Milan hadam nemyslel male ovalky, ale veci typu posunovacich hlavolamu, malych ranzirku v prumyslovych podnicich atp., ktere se vlezou treba na nudli 30x100 cm. Takze spis takova provozni dioramata. U nas tenhle typ moc nefrci, ale v zahranici celkem jo.


JBr má pravdu,já jsem myslel tyto mikro,které výše uvádí...

PříspěvekNapsal: stř 16 pro, 2009 3:41 pm
od Houmr
Já jsem určitě pro, protože je skutečně plno lidí, kteří nemají skoro vůbec žádný prostor. A čím bude větší výběr microkolejišť, tím lépe.