Stránka 5 z 15

BRDY

PříspěvekNapsal: ned 21 čer, 2009 9:18 pm
od milan ferdián
BRDY_HO-1:87/4850*3950/FLEISCHMANN 18°

ObrázekObrázekObrázek

Vitrinové kolejiště

PříspěvekNapsal: pon 06 črc, 2009 1:17 pm
od milan ferdián
Vitrinové_dvoupatrové_kolejiště_Petr Z.

HO-1:87/4440*2840/PIKO A-Gleis

Se souhlasem Petra,zde zveřejňuji jeho budoucí kolejiště o dvou patrech umístěné do vitrin.Vitriny budou nalevo a napravo.Naproti pod oknem je vyjimatelný segment (1200*500).U dveří nalevo je menší segment (650*500).Spojovací segment (1000*260) je vyjimatelný ,kvůli vstupu do místnosti.Zde budou dva vyjimatelné segmenty nad sebou a budou mezi sebou nezávislé.Z důvodu hloubky vitrin napravo jsem musel použit vyjimečně poloměry R410,s kterými se ještě setkáme v pokračování dalších návrhu tohoto kolejiště.Teď pracuji na výstupech na úroveň 1300mm od podlahy.

Obrázek

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2009 5:03 am
od milan ferdián
Druhá varianta-Skryté prostory
HO-1:87/4440*2840/PIKO A -Gleis

První variantu nelze z technologických důvodů realizovat,zde je druhá varianta,dle stylu a systému alá HOUMR.Přístupová světlost skryté stanice 160 mm.Použitý materiál kov-jakl/styrodur 30mm.

Obrázek

žst.Podmokly

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2009 8:19 pm
od milan ferdián
Pokračování...

Obrázek

Re: Vitrinové kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2009 10:28 pm
od Barbucha
milan ferdián píše:Vitrinové_dvoupatrové_kolejiště_Petr Z.

HO-1:87/4440*2840/PIKO A-Gleis

Se souhlasem Petra,zde zveřejňuji jeho budoucí kolejiště o dvou patrech umístěné do vitrin.Vitriny budou nalevo a napravo.Naproti pod oknem je vyjimatelný segment (1200*500).U dveří nalevo je menší segment (650*500).Spojovací segment (1000*260) je vyjimatelný ,kvůli vstupu do místnosti.Zde budou dva vyjimatelné segmenty nad sebou a budou mezi sebou nezávislé.Z důvodu hloubky vitrin napravo jsem musel použit vyjimečně poloměry R410,s kterými se ještě setkáme v pokračování dalších návrhu tohoto kolejiště.Teď pracuji na výstupech na úroveň 1300mm od podlahy.


Poloměr 410, to mě celkem zaujalo. Trápím se se smyčkami ve skryté části a každý centimetr je dobrý. Kdyby se dalo jít na 400, tak bych skákal radostí. Asi si budu muset něco vykroužit na podlaze a vyzkoušet, co vozítka snesou.

Re: Vitrinové kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2009 4:05 am
od milan ferdián
Barbucha píše:
Poloměr 410, to mě celkem zaujalo. Trápím se se smyčkami ve skryté části a každý centimetr je dobrý. Kdyby se dalo jít na 400, tak bych skákal radostí. Asi si budu muset něco vykroužit na podlaze a vyzkoušet, co vozítka snesou.


Klidně na těch R400mm běž,víc ale né.Tyto oblouky se musí tvořit již z flexi kolejiva a jen do skrytých prostor a jak píšeš,třeba vyzkoušet.Tento poloměr musí snést i vozy "Y" nezkrácené.Mám někde ještě staré plánky kolejišť od PIKA ,kde dvojkolejná trať byla složená z obloukových kusových kolejí o poloměru R380 a R440.
U PIKO A-Gleis je minimální poloměr R360mm,kde má v pohodě ve stanici bez kolize projet čtyřosý vůz o délce 303mm.(viz jeho katalog)

PříspěvekNapsal: ned 19 črc, 2009 8:08 am
od petrh
muzu rici, ze to vyopada skvostne, az to bude hotove klidne byhc obetoval 130 kc a videl to;)

PříspěvekNapsal: ned 19 črc, 2009 8:26 am
od Petr Zatrepalek
A proč bys obětoval 130Kč?? Já vstupný vybírat fakt nehodlám... :oops:

PříspěvekNapsal: ned 19 črc, 2009 8:31 am
od petrh
Petr Zatrepalek píše:A proč bys obětoval 130Kč?? Já vstupný vybírat fakt nehodlám... :oops:
ja tim chtel rici, ze tohle by stalo urcite za umisteni do KZ;) drzim ti palce

PříspěvekNapsal: ned 19 črc, 2009 1:31 pm
od milan ferdián
Petr Zatrepalek píše:A proč bys obětoval 130Kč?? Já vstupný vybírat fakt nehodlám... :oops:


Spoj prohlídku s občerstvením a není co řešit :wink:

PříspěvekNapsal: ned 19 črc, 2009 4:56 pm
od Petr Zatrepalek
milan ferdián píše: Spoj prohlídku s občerstvením a není co řešit :wink:


Tak s tím se počítá už od pradávna 8) Ale obávám se, že kompletní zrealizování tak krásnýho námětu bude hotový v době, až všichni včetně mě budeme na noc ukládat zuby do skleničky... Tohle bude fakt běh na hooodně dlouhou trať. Ale už vím co MUSÏ být hotové do roka a do dne! :P

Pila,pionýrský tábor

PříspěvekNapsal: ned 19 črc, 2009 8:05 pm
od milan ferdián
Pokračování,opět stále vše rozpracované,ale aspoň něco je na DF :D

Obrázek

žst.PODMOKLY

PříspěvekNapsal: úte 28 črc, 2009 11:08 pm
od milan ferdián
Vitrínové_kolejiště_PODMOKLY_Petr_Zatřepálek
HO-1:87/4440*2840/PIKO A-Gleis

A je tu závěr....

ObrázekObrázek

PříspěvekNapsal: stř 29 črc, 2009 7:07 pm
od JBr
Jako vzdy uzasne, Milane :) Jen bych si dovolil dve poznamky.

1) Zavory u koleji vychazejicich z mensi stanice na planku 002 bych asi nedelal samostatne u kazde koleje, ale kryl bych zavorami koleje obe. Proc? Modelova situace: Vypravci stavi cestu vlaku smerujicimu na hlavni nadrazi, sranky padaji dolu. Z obou stran prijizdi auta a zastavuji u sranek. Ve stejnou dobu ale z nadrazi odjizdi i vlak na druhou trat (do tunelu). Vypravci stavi cestu, padaji druhe sranky, ale ejhle, stoji tam auto... Samozrejme pri dodrzeni dopravnich predpisu by se to stat nemelo, ale zname ridice :)

2) Hnidopisska poznamka k tomu, jak je zakresleny kombajn na planku 001. Ve skutecnosti by asi pri nacinani pole jel obracene. U vetsiho pole by totiz uz treba po jednom objezdu bylo potreba vyprazdnovat (na takove E-512 urcite) a kvuli tomu, ze by vysypka byla smerem do pole, by se kombajn musel otacet aby k nemu mohl najet traktor s vlekem nebo nakladak. Navic v dobe do ktere bude mit Petr situovane kolejiste se nesekalo jen jednim kombajnem, ale na pole vyrazela cela plechova kavalerie citajici nekolik (klidne i vic jak 10) kusu a tam uz bylo nutne, aby se k jednotlivym strojum dalo na vysypani snadno pristupovat (obvykle se sypalo za jizdy). Do prvniho sypani se taky obvykle nechavala vysypka nezvednuta, uz jen treba proto, ze kolem pole byvaji stromy a vysypna roura presahuje sirku zaciho stolu, takze by se mohla o prvni strom ocesat.

Pokud se tenhle prvek Petr rozhodne na kolejisti zanechat, tak doporucuju model E-512 od Icara, v bilo-modrem provedeni. Jako pripadne vozidlo na odvoz obili nejaky starsi Zetor s klasickym vlekem, Ifu nebo Matesa.

PříspěvekNapsal: stř 29 črc, 2009 7:49 pm
od Petr Zatrepalek
To JBR - kombajny sice jezdily ve větších počtech, buď plech. kavalerie z velké STS nebo spojené síly několika menších STS - ale jako kluk a obdivovatel právě E512 a 514,jsem viděl i 2-3 kombajny na jednom poli, výjimkou nebylo ani to, že si každý kombajnér vzal na starost jednotlivé menší pole. ICAR kombajn doma furt čeká na slíbené lepty od p. Carvana - slibuje, ale nedodává, na e-maily nereaguje... Zetorů i valníku mám přehršel (jak od ICARa tak i z Brna (firmu si teď nevybavím), Lakatoš se taky najde, 813ka lesovoz mám už taky, T411 s podvalníkem a S100 taky, Danu a odlitá BVPčka na cca 10 Pao už taky, Stbáckou volhu Gaz24 a hraničářský gaz69 se chystám barvit, a jediný co mi chybí z těchle věcí ke štěstí, je pořádný autobus RTO a ŠL - kloubový ikarus bude muset pryč, nikam se nehodí... No a taky ty lodě - nikdo dosud nedělá odlévané šífy ČSPLO, ani model zdymadla a hydroelektrárny, takže je to pro mě taky výzva :D

Závory nechám takto - inspirace viz třeba Neratovice... :D

Jinak velký díky Velkému Mistrovi! Je to nádhera! Prosil jsem Milana zakomponovat do kolejiště všechny prvky co jsou na plánku - a celý layout je jeho skvělým dílem! :P

Doufám že když mi nedojdou finance, nervy a trpělivost mojí manželky :D, tak se příští rok budu moci pochlubit už i nějakými těmi fotkami krajiny