Plan kolajiska III

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Plan kolajiska III

Příspěvekod milan ferdián » čtv 05 bře, 2009 7:18 pm

TT/1:120-2000*1000-PILZ/TT-juroTT-epocha II

ObrázekObrázekObrázek

Svítá,korálky ranní rosy na trávě a kolejnicích vytvářejí diamantové náhrdelníky,které se v rozbřesku sluníčka, rozzáří v tisíce duhových barev.Sem tam se ozve ranní ptačí zpěv,ale to jen již sýkorky hlasitě dávají najevo ,že opět spolu s kosy a brhlíky ,přebírají vládu v tomto kraji .Lasička se nenápadně míhá v trávě,neustálé šťourajíc do každé skuliny,náhle zpozorní .Něco šustí v trávě a po štěrku.A to jen si přivstali nedočkaví houbaři,kteří si přes koleje zkrátili cestu ve vidině plného košíku praváků, mizí v lese.Cítíte ,jak z lesa voní a volají ,pojďte si pro nás.Je podzim a jde to znát i ve stanici.U rampy (1a) ještě stojí naložené zetky s brambory a čekají na svůj odjezd.Na první koleji stojí další řada zetek na své naložení.Na 4 koleji straší prázdný úhlák a vedle něho na nástupišti hromada uhlí.Potřebná zásoba na zimu,jen ji třeba dnes odklidit.U skladiště další zetka pomalu se plníc ranním mlékem v konvích,určené do městečka.Napravo na kusé koleji 4a spí stařičký přívěsný vůz CDl .Málem bych zapomněl na sněhový pluh na 3a,jemuž se zdají sny o velkých závějích,nad kterými on vždy vítězí.
Otevírají se mohutná vrata dvojkolejné remízy a z vrat pomalu vyjíždí M130.4,novinka kopřivnické Tatry.Dává se tiše do pohybu aby ze své koleje (101),jel ještě natankovat .Zajíždí na kolej (102),kde byl narychlo instalován záchytný plát i celý skromný tankovací prostor.Mezitím co náš motorák se připravuje na první ranní jízdu,vedle v remíze (103) pobíhá okolo stroje 422.0 čile manšífíra s topičem a pečlivě kontroluji každý šroubek,ucpávku.Stroj brzy ráno za šera zatápěli,aby měli dostatečný tlak,až přijde jejich čas.Mezitím nám motorák zamířil na kolej 6 ke skladišti,připojuje zetku s mlékem a vrací se zpět na 2 kolej pro první cestující.Výpravčí ve svém kastrůlku nám dává plácačkou odjezd.Motoráček se plynně rozjíždí a zanechává po pravé straně hospodu ,pár rodinných domků,zahouká na nechráněném přejezdu a nechtěně nebo chtěně,probudí rozespalou majestátnou budovu školy.Podjíždíme dřevěný most,vlevo míjíme vjezdové mechanické návěstidlo.Otevírá se nám překrásný pohled na tu naši malebnou krajinu,zalité ranním sluncem.Opět nalevo mechnická předvěst s obdélníkovým terčem.Rovinka do hlubokého zářezu,kde se zde museli zákousnout do skály.Pod koly nám zarachotil ocelový most a ramenový skloník nás upozornil,že je zde velmi velké klesání.Obdélníkový terč upozorňuje ,že budeme v odbočce zastavovat.Brzdíme a zastavujeme před mechanickým návěstidlem u nástupiště.Vedle nás šumí řeka a dává nám najevo,jak je nespokojená ,že jsme ji upravili její tok .Zatím poslušně plyne v novém korytu,ale tiše čeká na svou příležitost.Z druhé strany po hlavní trati přijíždí další motorák,tentokrát věžák M120.4 s dvěma přípojnými vozy Cl.Cestující přestupují,průvodčí zahouká a věžák spěchá dál za svým cílem,aby podjel ocelový most tratě po které jsme přijeli a mizí v tunelu.Rameno mechanického návěstidla se zdvihá do šikmé polohy,máme volno.Zarachotíme na výhybkách a taktéž zmizíme v tunele.My se ,ale vrátíme k této odbočce.Odbočka byla vybudovaná spolu lokální trati a vlečky pro nákladku zemědělských produktů.Slouží hlavně při podzimních pracích,proto vidíme na koleji několik zetek .Zástavka vznikla později a to na žádost obce ,která sousedí hned vedle kolejí.Nebylo to jednoduché.Původní navrhované nástupiště se nevešlo mezi mechanickým návěstidlem odbočky a portálem tunelu.Proto bylo umístěno mezi sbíhající se koleje trati a to tak ,jak zde vidíte na plánku s dodatkem ,že zde zastavují jen motorové vlaky.
No a co náš bejček 422.0 ? Teď záleží na vás modeláři,jaký den vlakové četě připravíte.Vím jedno ,v těch podzimních dnech byl vždy perný.Takže prosím,můžete pokračovat a rozvinout svou fantazii v rámci provozních pravidel…….
A houbaři se vracejí a fakt mají košíky plné praváků....
Naposledy upravil milan ferdián dne pát 06 bře, 2009 11:02 am, celkově upraveno 3
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod petrh » čtv 05 bře, 2009 7:38 pm

kdyby se udelovaly ceny jako za pohadky, tak bych ti dal cenu andersen pres planky masinek...
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod milan ferdián » pát 06 bře, 2009 9:24 am

Doplněn text k domácímu kolejišti..... a opraven :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Lesní železnice II

Příspěvekod milan ferdián » sob 07 bře, 2009 12:07 am

Lesní_železnice II-HOe/1:87-900*600-ROCO/24°-mariov8

Znaven velkými kolejišti,jsem šel se osvěžit do lesa..... :wink:

Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 07 bře, 2009 9:10 am

To lesní téma mně teda hoodně učarovalo! Asi si taky udělám takovéhle dioramátko...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod petrh » sob 07 bře, 2009 9:43 am

Milane tohle je kouske, ktery urcite kazdy H0kar muze mit doma jak pise Petr jako dioramatko, ktere kouskem koleje dole v rohu muze krasne zapojit do dila:) fakt bomba:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod chameleon » sob 07 bře, 2009 2:06 pm

Milane, opět nádhera!
Mohu jeden technický dotaz? Pro jakou posunovací loko a vagón je to navrženo? Ta kusá kolej 20cm mi přijde pro H0 celkem málo...
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod petrh » sob 07 bře, 2009 2:11 pm

tim, ze to bude lesni, odhaduju nejako mini parni loko ala slovensko ci tak?
edit: http://www.litomysky.cz/kolejiste/H0esneklokgeb1.htm teba tohle?
Naposledy upravil petrh dne sob 07 bře, 2009 2:14 pm, celkově upraveno 1
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod chameleon » sob 07 bře, 2009 2:14 pm

petrh píše:tim, ze to bude lesni, odhaduju nejako mini parni loko ala slovensko ci tak?

asi jo...to víš, jsem na TT, a loko a vagóny H0 mi přijdou obrovitánský :lol:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod Tesiset » sob 07 bře, 2009 2:17 pm

asi jo...to víš, jsem na TT, a loko a vagóny H0 mi přijdou obrovitánský

Přesně tak Chameleone. Ja sem taky na TT a když jsem teď nedávno viděl loko v H0 tak jsem se jí skoro lekl jak byla velká :!: :D
TT 115*150, analog, začátečník, IV. a V epocha
Tesiset
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát 16 led, 2009 7:04 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod milan ferdián » sob 07 bře, 2009 5:39 pm

chameleon píše:Milane, opět nádhera!
Mohu jeden technický dotaz? Pro jakou posunovací loko a vagón je to navrženo? Ta kusá kolej 20cm mi přijde pro H0 celkem málo...


Užitnou délku kolejí jsem bral dle katalogu ROCO/Feldbahn/HOe, kde parní lokomotiva má délku 62mm a když připojím dvojici oplenových vozů 2*67mm tak celkově to dělá 196 mm.Já zde nepředpokládám silný provoz,tak akorát pro majitele kolejiště.Ještě když bude mít odstavený malý osobní vůz,může pořádat mimořádní jízdy ,Studánka je u horní rampy a kousek napravo salaš s ochutnávkou bryndzy nebo gorbačíků.Samozřejmě tam nesmí chybět bača s ovečky,což dodá kolorit té krajině.Kolejiště je určeno na obyčejný jídelní stůl,tudíž předpokládám přístup ze všech stran.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Úzká_760mm

Příspěvekod milan ferdián » sob 07 bře, 2009 11:05 pm

TTe/1:120-1000*700-MARKLIN/13°-petrh

...........vyšel jsem z lesa a cestou do Zákup ,jsem zabloudil.........

ObrázekObrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod petrh » ned 08 bře, 2009 8:21 am

normalne mackam slzu, to je naprosta nadhera, jdu do te nejsilnejsi ofenzivy jakou muzeme udelat:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod milan ferdián » ned 08 bře, 2009 10:44 am

petrh píše:normalne mackam slzu, to je naprosta nadhera, jdu do te nejsilnejsi ofenzivy jakou muzeme udelat:)


Držím palce... :wink:

Pro ostatní ouzkaře,existuje i verze v HOe.Omylem jsem vypočítal i toto mini kolejiště do HOe/kolejivo PILZ/ELITE/18°,všechny poloměry ve flexi.Nejmenší použitý poloměr R200mm.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Tramvaj_1000mm

Příspěvekod milan ferdián » pon 09 bře, 2009 5:20 pm

TTm/1:120-1000*725-ROCO/24°-epocha II/III

Tuto premiéru spáchali nezávisle tři lidé.První petrh svým rozměrem panelu,JanoHOe zmínkou o konopaslikovi a jeho BMVD,no a konopaslik svým modulem města,který mě inspiroval k návrhu.Takže pánové dík. :wink:

Obrázek

Dnešním dnem je další premiérou pro malé tramvajové kolejiště.Je zpracováno dle studijních materiálů a podkladů od Ing.Ivo Mahela a kolektivu.
Inspirací bylo bývalé královské město Jihlava.Rozchod tratě byl 1000mm (9mm).Její původní vedení tratě od nádraží na náměstí před radnici bylo zpracováno v jednoduché formě.Aby tramvajová doprava nezůstala jen kyvadlová, byla trať protažena dozadu k místní továrně a další větev končí ve skryté vratné smyčce.Dále jsem připravil napojení tramvajové tratě na další díly (segmenty).Budou v budoucnu připravené ještě další dva kusy.Na dalším díle tramvaj povede po mostě přes řeku do vilové čtvrti a na opačné straně povede ke kasárnám,kde se počítá s vozovnou.Na obou nových dílech bych rád ještě zakomponoval nákladní odbočky.Tím by byla tramvajová doprava zpestřena i o nákladní dopravu.
Náš výchozí bod začíná u vlakového nádraží.Tramvaj sjíždí esíčkem kolem parku do stanice na náměstí ,kde je jedna odstavná kusá kolej pro jeden posilový vlečný vůz.Zde je ústředním bodem radnice,restaurace atd. ,kde se kulminuje veškerý společenský život ve městě.Tramvaj pokračuje doleva městskou uličkou ,aby opět zabočila do průjezdu domu,kde mizí do skryté smyčky.V případě ,že tramvaj má vlečný vůz,tak se celá souprava ve smyčce obrátí a může dle jízdního řádu pokračovat zpět.Ve smyčce doporučují ještě vybudovat další kusé koleje.
Vracíme se na náměstí,abychom pokračovali přímo ,kde křižujeme kolmo budoucí propojení,stáčíme se doleva a jízdu končíme ve vidlici u továrny.Jestliže budeme provozovat tramvaj s vlečným vozem,tak budeme potřebovat tolik sólo tramvají kolik bude vlečných vozů,ale zde je předpoklad maximálně navíc tři kusy.Nyní popis předání vlečného vozu.Dojeli jsme k továrně s vlečným vozem,který odpojíme .Vedle stojí sólo tramvaj,která vyjede před výhybku a couvne k vlečnému vozu a zapojí .Cestující nastoupí a souprava odjíždí.V případě,že nečekáme příjezd dalšího tramvajového vlaku,tramvaj zůstane na původní koleji.V opačném případě musí přejet na druhou kusou kolej.Důvodem je ,že se zde počítá s automatickým zapojováním,což v oblouku by byl problém.Stejná situace je i u nádraží.Kolejivo a výhybky je použité od fa ROCO pro velikost „N“.Nejmenší poloměr oblouku R145mm ,je třeba vytvarovat z flexi koleje.Doporučuji pro provoz obousměrný dvounápravový vůz typu 6MT (výkres Ž12/81).

Doplňují další informace z vaších ohlasů.Doplňuju epochu pro orientaci a v žádnem případě zde nepočítejte s moderními vozy T .
Naposledy upravil milan ferdián dne úte 10 bře, 2009 9:24 am, celkově upraveno 2
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: U37.002 a 5 návštevníků