Plan kolajiska III

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Domácí kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » pát 27 bře, 2009 6:07 am

TT/1:120_1500*1150_PILZ/MODELLGLEISSYSTEM/15°- Tesiset

ObrázekObrázek

Kuba,pár výhybek,pár kolejí,hotový rám,málo financí ,ale velké nadšení..Kolega chameleon a ostatní vydatně radí ,až z toho bylo sedm stránek na tomto fóru.Kolega Ondras vzal tužku a maloval.Plánek zpracovaný Tesisetem ve wintracku jsme viděli.Při přípravě dalších plánků jsem si všiml vzkazu od kolegy Domby a když už jsem tam byl,tak jsem koukal co dělají jeho kolegové.
No a tak jsem trochu upravil Ondrašův návrh.Jedná se o jednoduchou smyčku ,kterou lze po dokoupení výhybek ,doplnit další kolejí.Trať pokračuje přes zástavku do esíčka do koncové stanice.Koncová stanice je velmi zjednodušená kvůli počtu výhybek.Trať končí vlečkou ,kde se násypkami nakládá štěrk do nákladních čtyřnápravových výsypných vozů řady Sas.Osobní dopravě vládne M152.0 s přívěsným vozem Blm.Motorový vůz zde má ve zrušené výtopně útulek pro nocování a případnému dotankování pohonných hmot.Nedejte se zmást širokou říčkou,klidně ji může nahradit obyčejný potok,jenom se musí dodržet ten výškový rozdíl u splavu.Důvodem je skrytá vratná smyčka.Obilné pole ,louky ,smíšený les.
Naposledy upravil milan ferdián dne pát 27 bře, 2009 6:10 am, celkově upraveno 1
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Malé kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » pát 27 bře, 2009 6:08 am

JBr píše:
milan ferdián píše:Nemůžu nahrávat přílohy.. :?


Koukam, ze nahrat vic souboru najednou mi v Opere ted taky nejde, ale udelat to jeden po druhem porad jde, jeden soubor je v pohode.

Edit: tak zmena, jde i vic souboru, jen to trvalo dyl nez jsem cekal.


To je tak ,když neumím anglicky,už jsem problém vyřešil. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod petrh » pát 27 bře, 2009 6:53 am

no ten posledni planek je nadherny:) a co to TTe:))
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod milan ferdián » pát 27 bře, 2009 7:05 am

petrh píše:no ten posledni planek je nadherny:) a co to TTe:))


Ten už má Michal :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod petrh » pát 27 bře, 2009 7:12 am

milan ferdián píše:
petrh píše:no ten posledni planek je nadherny:) a co to TTe:))


Ten už má Michal :D

takze uz aby michal vydal knihu:)))
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Domácí kolejiště

Příspěvekod chameleon » pát 27 bře, 2009 4:55 pm

milan ferdián píše:TT/1:120_1500*1150_PILZ/MODELLGLEISSYSTEM/15°- Tesiset


Moc pěkný! Kreslený plánek a od tebe, to je hnedle jiná kvalitka a i těch "pár" výhybek vypadá super :)
Akorát koukám, že ten tunýlek od rodičů jsi mu tam taky nezapracoval, nezapomněl jsi na něj? :lol:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Domácí kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » pát 27 bře, 2009 8:58 pm

chameleon píše:
milan ferdián píše:TT/1:120_1500*1150_PILZ/MODELLGLEISSYSTEM/15°- Tesiset


Moc pěkný! Kreslený plánek a od tebe, to je hnedle jiná kvalitka a i těch "pár" výhybek vypadá super :)
Akorát koukám, že ten tunýlek od rodičů jsi mu tam taky nezapracoval, nezapomněl jsi na něj? :lol:


Na to jsem zapoměl :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Odbočná_stanička

Příspěvekod milan ferdián » pát 27 bře, 2009 9:03 pm

Jen reko odbočná stanička v HO.Domba

Obrázek
Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Upravena stanice

Příspěvekod milan ferdián » sob 28 bře, 2009 5:31 pm

TT/1:120_pavel

Upravená stanice může být buď ,jako koncová nebo úvraťová.Je určena pro ty,kteří mají rádi bohatý posun na vlečkách.Náplni vleček ,zde si modelář určí sám jejich druh.Podkladem je mezilehlá stanice žst.Frenštát pod Radhoštěm s bohatým vlečkovým provozem.Podnětem tématu je pavel .

Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

žst.Třemešná/N-1:160

Příspěvekod milan ferdián » pon 30 bře, 2009 8:05 pm

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

Obrázek

Každý z nás ,kdo otevírá tyto stránky diskusního fóra,má sen ,přání nalézt,vyřešit,naplánovat,vybudovat kousek té své malé železnice.S ní se pochlubit stejně postiženým kolegům.Dovolte ,abych i já zde prezentoval svůj sen.
Jedná se o pracovní výkres modulu odbočné stanice,kde se nám větví stanice do dalších lákavých dálek a kde nám začíná romantická úzkokolejná trať,která nás zaveze k rybníkům,vlahým lesům a nemluvě o oroseném zlatavém moku.
Stanice má pět dopravních kolejí 5,3,1,2 a 4.Manipulační/skládková kolej 7 se skladištěm a s rampou,kolejová váha a volná skládka.Na koleji 7b se přistavují vozy buď na podvalníkovou jámu nebo jen k překládací rampě se skladištěm.Kolej 9b je jen pro překládku zboží nebo přeložení volného sypkého materiálu.Kolej 3a je výtažná a slouží k posunu pro koleje 7,5,3,9b a 7b.Napravo z koleje 5 vychází ještě kusá kolej neoznačená,je možné ,že bude odstavná.Napravo dole vlečka pivovaru a nalevo lokomotivní depo tradičně ve svém základním kabátu.Kolej 6 je manipulační slouží pro potřebu obsluhy vlečky a objezdu hnacích vozidel ,případnému přistavení do L.D.
Kolejiště úzkorozchodné stanice má dvě dopravní koleje 1ú a 2ú.Máme zde odstavné koleje,kusou kolej pro základní dozbrojení parní lokomotivy.
Podkladem stanice jsou brány ze skutečných stanic a to žst.LIPOVÁ-LÁZNĚ a ze žst.TŘEMEŠNÁ VE SLEZSKU.
Správně by měl být tato stanice v tématu moduly,ale jestli dovolíte výjimečně jsem ji umístil i zde.Děkuji.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod andrejH0 » úte 31 bře, 2009 5:45 am

zdar milane
pekne navrhnuty modul. len jedna maal pripomienka. v skole nas pan docent ucil na zelezniciach, ked budeme robit zhlavie, aby sme sa vyhli pouziti celej krizovatkovej vyhybky (anglican) v hlavnych kolajach a hlavne v najexponovanejsom mieste a to v zhlavi. to mas na pravej strane. ucil nas, aby sme to vzdy snazili nahradit vyhybkami.(lacnjesie a lahsie sa opravuju a ked sa jedna pokazi sa rychlejsie opravi a pripadne cast stanice zostane stale obsluhovatelna). na moduloch je miesta dost a ak cches skus sa pohrat nahradenim toho anglicana.

este otazocka... za tym anglicanom mas pouzitu symetricku vyhybku, ak jo tak dost netradicne riesenie (symetricke sa pouzivaju na spadovskach a do zhlavia somju este nevidel( pokial nejde o transfromovanu pri navrhovani zhlavia-ale v modeloch som transformovane este nevidel))

inak pekna pracicka
Naposledy upravil andrejH0 dne úte 31 bře, 2009 6:02 am, celkově upraveno 1
H0, ČSD, IV 1985 - 1990, digital
andrejH0
 
Příspěvky: 77
Registrován: úte 27 led, 2009 7:34 pm
Bydliště: SR Sekule

Příspěvekod petrh » úte 31 bře, 2009 5:51 am

nadherna vec, hlavne ta ouzka Ne je super, takze pristi setkani Zababa bude uz i v ouzkych;) super:))
a co se snu tyka, ja tom vidim jasne, jdnou se na Milanovych modulech bude prohanet TU47 s balmiky 160x zmenseny nejen v tremesne, ale az do Osoblahy
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod milan ferdián » úte 31 bře, 2009 6:01 am

andrejH0 píše:zdar milane
pekne navrhnuty modul. len jedna maal pripomienka. v skole nas pan docent ucil na zelezniciach, ked budeme robit zhlavie, aby sme sa vyhli pouziti celej krizovatkovej vyhybky (anglican) v hlavnych kolajach a hlavne v najexponovanejsom mieste a to v zhlavi. to mas na pravej strane. ucil nas, aby sme to vzdy snazili nahradit vyhybkami.(lacnjesie a lahsie sa opravuju a ked sa jedna pokazi sa rychlejsie opravi a pripadne cast stanice zostane stale obsluhovatelna). na moduloch je miesta dost a ak cches skus sa pohrat nahradenim toho anglicana.
inak pekna pracicka


S tím s tebou souhlasím ,problém je, že i na tomto modulu je málo místa.Důvodem je úhel výhybek 6° a víš sám ,když nahradím anglickou výhybku ,dvěma jednoduchými ,automaticky se značně zkrátí délka dopravních kolejí,a já se zde snažil dodržet aspoň na třech dopravních kolejí délku 2400mm (norma FREMO).Ani ten modul nemám šanci natáhnout na delší.Jsem limitován úschovným prostorem pro modul.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod andrejH0 » úte 31 bře, 2009 6:07 am

to viem ze anglican skrati velmi a co takto dat do od stanice Horni Blatna/Rokytka oblukovu vyhybku a anglican vyhodit a dat namiesto neho dve vyhybky protismerne tak by to neslo....oblukova je v zhlaviach pouzivana.
mozno by takto to priestorovo vyslo..len maly namet
H0, ČSD, IV 1985 - 1990, digital
andrejH0
 
Příspěvky: 77
Registrován: úte 27 led, 2009 7:34 pm
Bydliště: SR Sekule

Příspěvekod Pája » úte 31 bře, 2009 6:07 am

Např v Žatci na nádraží na zhlaví pod mostem hlavní silnice od Chomutova jsou na hl.koleji hned angláni dva.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků