Plan kolajiska III

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

BRDY

Příspěvekod milan ferdián » ned 21 čer, 2009 9:18 pm

BRDY_HO-1:87/4850*3950/FLEISCHMANN 18°

ObrázekObrázekObrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Vitrinové kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » pon 06 črc, 2009 1:17 pm

Vitrinové_dvoupatrové_kolejiště_Petr Z.

HO-1:87/4440*2840/PIKO A-Gleis

Se souhlasem Petra,zde zveřejňuji jeho budoucí kolejiště o dvou patrech umístěné do vitrin.Vitriny budou nalevo a napravo.Naproti pod oknem je vyjimatelný segment (1200*500).U dveří nalevo je menší segment (650*500).Spojovací segment (1000*260) je vyjimatelný ,kvůli vstupu do místnosti.Zde budou dva vyjimatelné segmenty nad sebou a budou mezi sebou nezávislé.Z důvodu hloubky vitrin napravo jsem musel použit vyjimečně poloměry R410,s kterými se ještě setkáme v pokračování dalších návrhu tohoto kolejiště.Teď pracuji na výstupech na úroveň 1300mm od podlahy.

Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » pon 13 črc, 2009 5:03 am

Druhá varianta-Skryté prostory
HO-1:87/4440*2840/PIKO A -Gleis

První variantu nelze z technologických důvodů realizovat,zde je druhá varianta,dle stylu a systému alá HOUMR.Přístupová světlost skryté stanice 160 mm.Použitý materiál kov-jakl/styrodur 30mm.

Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

žst.Podmokly

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 črc, 2009 8:19 pm

Pokračování...

Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Vitrinové kolejiště

Příspěvekod Barbucha » úte 14 črc, 2009 10:28 pm

milan ferdián píše:Vitrinové_dvoupatrové_kolejiště_Petr Z.

HO-1:87/4440*2840/PIKO A-Gleis

Se souhlasem Petra,zde zveřejňuji jeho budoucí kolejiště o dvou patrech umístěné do vitrin.Vitriny budou nalevo a napravo.Naproti pod oknem je vyjimatelný segment (1200*500).U dveří nalevo je menší segment (650*500).Spojovací segment (1000*260) je vyjimatelný ,kvůli vstupu do místnosti.Zde budou dva vyjimatelné segmenty nad sebou a budou mezi sebou nezávislé.Z důvodu hloubky vitrin napravo jsem musel použit vyjimečně poloměry R410,s kterými se ještě setkáme v pokračování dalších návrhu tohoto kolejiště.Teď pracuji na výstupech na úroveň 1300mm od podlahy.


Poloměr 410, to mě celkem zaujalo. Trápím se se smyčkami ve skryté části a každý centimetr je dobrý. Kdyby se dalo jít na 400, tak bych skákal radostí. Asi si budu muset něco vykroužit na podlaze a vyzkoušet, co vozítka snesou.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Vitrinové kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » stř 15 črc, 2009 4:05 am

Barbucha píše:
Poloměr 410, to mě celkem zaujalo. Trápím se se smyčkami ve skryté části a každý centimetr je dobrý. Kdyby se dalo jít na 400, tak bych skákal radostí. Asi si budu muset něco vykroužit na podlaze a vyzkoušet, co vozítka snesou.


Klidně na těch R400mm běž,víc ale né.Tyto oblouky se musí tvořit již z flexi kolejiva a jen do skrytých prostor a jak píšeš,třeba vyzkoušet.Tento poloměr musí snést i vozy "Y" nezkrácené.Mám někde ještě staré plánky kolejišť od PIKA ,kde dvojkolejná trať byla složená z obloukových kusových kolejí o poloměru R380 a R440.
U PIKO A-Gleis je minimální poloměr R360mm,kde má v pohodě ve stanici bez kolize projet čtyřosý vůz o délce 303mm.(viz jeho katalog)
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod petrh » ned 19 črc, 2009 8:08 am

muzu rici, ze to vyopada skvostne, az to bude hotove klidne byhc obetoval 130 kc a videl to;)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 19 črc, 2009 8:26 am

A proč bys obětoval 130Kč?? Já vstupný vybírat fakt nehodlám... :oops:
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod petrh » ned 19 črc, 2009 8:31 am

Petr Zatrepalek píše:A proč bys obětoval 130Kč?? Já vstupný vybírat fakt nehodlám... :oops:
ja tim chtel rici, ze tohle by stalo urcite za umisteni do KZ;) drzim ti palce
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod milan ferdián » ned 19 črc, 2009 1:31 pm

Petr Zatrepalek píše:A proč bys obětoval 130Kč?? Já vstupný vybírat fakt nehodlám... :oops:


Spoj prohlídku s občerstvením a není co řešit :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 19 črc, 2009 4:56 pm

milan ferdián píše: Spoj prohlídku s občerstvením a není co řešit :wink:


Tak s tím se počítá už od pradávna 8) Ale obávám se, že kompletní zrealizování tak krásnýho námětu bude hotový v době, až všichni včetně mě budeme na noc ukládat zuby do skleničky... Tohle bude fakt běh na hooodně dlouhou trať. Ale už vím co MUSÏ být hotové do roka a do dne! :P
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Pila,pionýrský tábor

Příspěvekod milan ferdián » ned 19 črc, 2009 8:05 pm

Pokračování,opět stále vše rozpracované,ale aspoň něco je na DF :D

Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

žst.PODMOKLY

Příspěvekod milan ferdián » úte 28 črc, 2009 11:08 pm

Vitrínové_kolejiště_PODMOKLY_Petr_Zatřepálek
HO-1:87/4440*2840/PIKO A-Gleis

A je tu závěr....

ObrázekObrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod JBr » stř 29 črc, 2009 7:07 pm

Jako vzdy uzasne, Milane :) Jen bych si dovolil dve poznamky.

1) Zavory u koleji vychazejicich z mensi stanice na planku 002 bych asi nedelal samostatne u kazde koleje, ale kryl bych zavorami koleje obe. Proc? Modelova situace: Vypravci stavi cestu vlaku smerujicimu na hlavni nadrazi, sranky padaji dolu. Z obou stran prijizdi auta a zastavuji u sranek. Ve stejnou dobu ale z nadrazi odjizdi i vlak na druhou trat (do tunelu). Vypravci stavi cestu, padaji druhe sranky, ale ejhle, stoji tam auto... Samozrejme pri dodrzeni dopravnich predpisu by se to stat nemelo, ale zname ridice :)

2) Hnidopisska poznamka k tomu, jak je zakresleny kombajn na planku 001. Ve skutecnosti by asi pri nacinani pole jel obracene. U vetsiho pole by totiz uz treba po jednom objezdu bylo potreba vyprazdnovat (na takove E-512 urcite) a kvuli tomu, ze by vysypka byla smerem do pole, by se kombajn musel otacet aby k nemu mohl najet traktor s vlekem nebo nakladak. Navic v dobe do ktere bude mit Petr situovane kolejiste se nesekalo jen jednim kombajnem, ale na pole vyrazela cela plechova kavalerie citajici nekolik (klidne i vic jak 10) kusu a tam uz bylo nutne, aby se k jednotlivym strojum dalo na vysypani snadno pristupovat (obvykle se sypalo za jizdy). Do prvniho sypani se taky obvykle nechavala vysypka nezvednuta, uz jen treba proto, ze kolem pole byvaji stromy a vysypna roura presahuje sirku zaciho stolu, takze by se mohla o prvni strom ocesat.

Pokud se tenhle prvek Petr rozhodne na kolejisti zanechat, tak doporucuju model E-512 od Icara, v bilo-modrem provedeni. Jako pripadne vozidlo na odvoz obili nejaky starsi Zetor s klasickym vlekem, Ifu nebo Matesa.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 29 črc, 2009 7:49 pm

To JBR - kombajny sice jezdily ve větších počtech, buď plech. kavalerie z velké STS nebo spojené síly několika menších STS - ale jako kluk a obdivovatel právě E512 a 514,jsem viděl i 2-3 kombajny na jednom poli, výjimkou nebylo ani to, že si každý kombajnér vzal na starost jednotlivé menší pole. ICAR kombajn doma furt čeká na slíbené lepty od p. Carvana - slibuje, ale nedodává, na e-maily nereaguje... Zetorů i valníku mám přehršel (jak od ICARa tak i z Brna (firmu si teď nevybavím), Lakatoš se taky najde, 813ka lesovoz mám už taky, T411 s podvalníkem a S100 taky, Danu a odlitá BVPčka na cca 10 Pao už taky, Stbáckou volhu Gaz24 a hraničářský gaz69 se chystám barvit, a jediný co mi chybí z těchle věcí ke štěstí, je pořádný autobus RTO a ŠL - kloubový ikarus bude muset pryč, nikam se nehodí... No a taky ty lodě - nikdo dosud nedělá odlévané šífy ČSPLO, ani model zdymadla a hydroelektrárny, takže je to pro mě taky výzva :D

Závory nechám takto - inspirace viz třeba Neratovice... :D

Jinak velký díky Velkému Mistrovi! Je to nádhera! Prosil jsem Milana zakomponovat do kolejiště všechny prvky co jsou na plánku - a celý layout je jeho skvělým dílem! :P

Doufám že když mi nedojdou finance, nervy a trpělivost mojí manželky :D, tak se příští rok budu moci pochlubit už i nějakými těmi fotkami krajiny
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků