Plan kolajiska XVIII

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 6:40 am

Češkovice TT/1:120 III.epocha TT/1:120 5000 x 3500 TILLIG/15°
-m-
Přílohy
Prezentace 1.jpg
Prezentace 2.jpg
Popisky budova technických zařízení Češkovice.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 6:42 am

Češkovice TT/1:120 III.epocha TT/1:120 5000 x 3500 TILLIG/15°
-m-
Přílohy
Popisky Židlochovice.jpg
Popisky odbočka a okolí.jpg
Popisky Jesenicko.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 6:43 am

Češkovice TT/1:120 III.epocha TT/1:120 5000 x 3500 TILLIG/15°
-m-
Přílohy
Popisky lokomotiv Češkovice.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod Ivan » pon 02 říj, 2023 6:45 am

Na takové kolejiště bych potřeboval dva důchody :mrgreen:

Edit: opraven smajlík
Naposledy upravil Ivan dne pon 02 říj, 2023 3:49 pm, celkově upraveno 1
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 7:05 am

Mariazellerbahn H0e/1:87 3700 x 2400/1950 PECO/14°
-m-
Přílohy
Mariazellerbahn.jpg
Mariazellerbahn skryté stanice prezentace 2.jpg
Mariazellerbahn rámy .jpg
Mariazellerbahn rámy .jpg (30.86 KiB) Zobrazeno 1736 krát
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 7:25 am

Kluče V.epocha TT/1:120 4000 x 1400 TILLIG/15°
-m-
Přílohy
Prezentace Kluče.jpg
Prezentace skryté úseky.jpg
Prezentace SN1 + SN2 Kluče.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 7:27 am

Kluče V.epocha TT/1:120 4000 x 1400 TILLIG/15
-m-
Přílohy
Popisky vlaků Kluče.jpg
Popisky staveb Kluče.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 7:41 am

Sedlo TT/1:120 2000 x 1200 TILLIG/15°
Mnoho modelářů preferuje na svých budoucích kolejištích námět, jízdy po oválech. Prostě jen kroužit, občas vlaky vykřižovat nebo je nechat předjet ve stanicích, sem tam nějaký vagón přistavit nebo odebrat a to jim bohatě stačí ke štěstí. Žádné jízdy vlaků podle GVD. Zahraniční vydavatelství vydávají ve formě sešitů různorodé varianty těchto kolejišť. U nás se též nabízejí tyto sešity našim modelářům přeložené do češtiny. Občas i já zalistuji v těchto sešitech, dívám se spíše na krásné kresby náhledů kolejišť, ať zpracované barevně nebo černobílé. Neustálé stesky modelářů, že je neustále málo plánků kolejišť buď pro tuto nebo jinou modelovou velikost, někdy vzbuzuje u mne úsměv. Plánků kolejišť pro české a slovenské modeláře je dost. Celý vtip spočívá v tom, že každý modelář disponuje jinými prostorovými možnostmi. Někdo má místnost, někdo velkou plochu, někdo jen standart rozměr (2,0 x 1,2), někdo jen poličku. Někdo zkouší moduly, někdo segmenty.
Při listování v jednom sešitě od nejmenovaného českého vydavatelství mě zaujalo kolejiště na stránce 28, číslo 12 – Velké Sedlo. Jedná se o ovál, několikrát přes sebe přeložen (v textu je chyba, protože vlaky nemohou odbočovat na jinou trať, když tam není). Rozměry pro modelovou velikost TT/1:120 je doporučeno 2,1 x 1,2 m. Hmm, upravíme tedy délku na 2,0 m a hloubku ponecháme na 1,2 m a zkusíme námět počeštit a upravit. Hlavní rysy kolejiště s krajinou ponecháme, jen upravíme staniční koleje ve stanicích. Vlečku ke kamenolomu k nakládce štěrku přeložíme o něco výše. Myšlenkou bylo vytvořit na tomto podkladě dva nezávislé okruhy/ovály, propojené mezi sebou spojovacími kolejemi. Oba okruhy mají po jedné viditelné stanici Horní a Dolní Sedlo, dvě skryté nádraží o dvou průjezdných kolejí, plus v dolním kusá kolej 4 pro motor 820 na pendl mezi dolním skrytém nádraží a horní viditelnou stanici Horní Sedlo. Horní viditelná stanice Horní Sedlo představuje provozně odbočnou. Trať vedoucí s vlečkou do kamenolomu představuje vedlejší trať, po které po ní pendluje motorový vůz řady 820, přes spojovací kolej na levé straně (spirála), přes dolní viditelnou stanici Dolní Sedlo a končí na kusé koleji 4 ve skrytém dolním nádraží. Celkově na kolejiště máme pět vlakových souprav. Vlaky mohou přejíždět z horního okruhu do dolního okruhu a opačně. Podklady výpravních budov byly zvoleny ze stanic Kněževes (zrcadlově obrácená) a Rudíkov. Pohled ve 3D byl skromný pokus o náhled na kolejiště z opačné strany. Zrovna vodáci doplňují zásoby v bufetu a chystají se na vodu. O něco výše to nejde, protože nám tam leží menší vodní nádrž. Homole skály skutečně představuji něco z adršspašských skal, ráj turistů a horolezců. No, uvařte si kávičku, vemte si sladký zákusek nebo sklenku dobrého vína a jedeme. Milan
Přílohy
Sedlo 1 - FB.jpg
Sedlo 2 - FB.jpg
Sedlo 3D - FB.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 7:43 am

Sedlo TT/1:120 2000 x 1200 TILLIG/15°
-m-
Přílohy
Sedlo SN horní - FB.jpg
Sedlo SN dolní - FB.jpg
Sedlo provoz - FB.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 7:59 am

Košické Hámre Zkušební kolejiště N/1:160 1900 x 900 FLEISCHMANN (ex ROCO)/15°
Těžkotonážní vlak 6403 vedený rušnovodičom Zálešem a kuričom Hirošom prechádza výhybňou Kunazovem a pokračuje s nákladom železnej rudy až do stanice Spišská Nová Ves. Zde měl vyčkávat osobný vlak 602, no ten byl meškaný a čaká ve stanici Košické Hámre na náš vlak.“
Stanice Košické Hámre ležela na jednokolejném úseku košicko - bohumínské dráhy. Kolejiště stanice bylo v oblouku o poloměru 270,0 m s úhlem skoro 180°. Bylo doslova vyrúbané v úbočí hory na břehu řeky Hornád. Však na margecanském zhlaví dominovala velká opěrná zeď a zbytek až po kysúcké zhlaví, sama skala. Na našem plánu kolejiště chybí kusá kolej na margecanském zhlaví. Podle domněnek to byla vlečka na kamenivo, kde zde končila lanovka z nedalekého lomu. Stanice zanikla na podzim v roce 1955. Nová přeložená trať je zdvokolejněná a vede po nových ocelových mostech přes novou vodní nádrží od zastávky Ružín a novým Bujanovským tunelem po zastávku Margecany směrem do stanice Margecany . Plocha původní stanice a její okolí bylo zatopeno jmenovanou vodní nádrží „Ružín“.
Plán kolejiště je navržen jako prezentace pro hnací vozidla/lokomotiv a železničních vagónů na modelovém kolejišti než jako provozní. Modelář náš Dedo Ajo se může vyřádit nejen na svých lokomotivách, ale také na krajině. Uprostřed kolejiště je kopie původního telgártského viaduktu. Vzadu je ocelový most s horní mostovkou a most v popředí ocelový s dolní mostovkou. Modelář má k dispozici stanici Košické Hámre a výhybnu Kunazov. Ve výhybně Kunazov mají délku staniční koleje na vykřižování dvou rychlíků lokomotiva + 4 vozy „Y“. Dedo Ajo, tak se tuž a tiše doufáme, že v budoucnu neuvidíme smutné fotografie zlikvidovaného kolejiště „Telgártské slučky“.
-m-
Přílohy
Prezentace Dedo Ajo 1.jpg
Prezentace Dedo Ajo 2.jpg
Prezentace Dedo Ajo 3.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 8:00 am

Košické Hámre Zkušební kolejiště N/1:160 1900 x 900 FLEISCHMANN (ex ROCO)/15°
-m-
Přílohy
Dedo Ajo předlohy.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 8:13 am

Německá Lhota H0/1:87 2400 x 1100 PIKO A - Gleis/15°

Další moje malůvka. Reakci byla stavba kolejiště pána Jonáše Ledvoně. Plně respektuji jeho projekt, jeho rozhodnutí a volbu postavit si to co on chce. Ale nedalo mi to a při rozhovoru s pánem Jonášem Ledvoněm, jsem si řekl, skutečně na ten prostor se nedá nic smysuplného vytvořit? Při listování časopisů MIBA jsem narazil na kolejový plánek v čísle 7/2007. Má rozměry 2800 x 1400 a použité kolejivo je TILLIG/ELITE. Pán Jonáš Ledvoň má k dispozici prostor 2400 x 1100 a používá ke stavbě svého kolejiště kolejivo PIKO A – Gleis, aby byly rovnocenné podmínky, taktéž jsem použil výše jmenované kolejivo. Snažil jsem se zachovat věrnost původní předlohy od MIBA, samozřejmě jsem se redukcím nevyhnul. Posuďte sami jak úprava dopadla. Zcela výjimečně jsem ponechal data a ikdyž jde mít provoz dle GVD, kolejiště jsem dal do kategorie „Dětské“.
-m-
Přílohy
Německá Lhota Předloha 3D MIBA.jpg
Německá Lhota plán kolejiště MIBA.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 8:15 am

Německá Lhota H0/1:87 2400 x 1100 PIKO A - Gleis/15°
-m-
Přílohy
Německá Lhota .jpg
Německá Lhota skrytá.jpg
Německá Lhota - meziúsek -.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 8:30 am

Helfertov III.epocha H0/1:87 4800 x 3000 TILLIG/ELITE/15°

Podvečerní příběh je o jednom šikovném modeláři. Modelář přemýšlel jak naplnit svůj sen o velkém kolejišti. Sice jedno už postavil v modelové velikosti TT/1:120, ale zdálo se mu , že je to stále malé. Modelář nelenil a protože byl šikovný a zručný, při stavbě rodinného hnízda nezapoměl na svůj milovaný koníček v podobě místnosti určené pro své kolejiště. Přešel z menšího modelového měřítka na H0/1:87 neboť si říkal, prostor by měl být dostatečný. Modelář zatím vypracovává různé varianty. V úvahu připadá i dvojposchoďové kolejiště, kdy dolní přízemí má patřit odbočné stanici, skryťákům a širé trati. Horní patro je projektované pro koncovou stanici.
Já jsem zvolil svoji dost tradiční klasiku. V suterénu je skryťák Brno/Česká Třebová s vratným obloukem, depem pro motorové jednotky, soupravy a vozy. Následuje spirály 2 a 1. Na odbočce Klepačov se hlavní trať rozdvojí a vzniká nám tzv. velká smyčka s vlakotvornou stanici Helfertov. Stanice má bohaté zázemí na přilehlých vlečkách s nákladní zátěži jak pro import, tak i pro export. Malé lokomotivní depo smíšené je určené pro lokální trať. Vy čuhuje z remízy Hurvínek/M131.1 jako záloha. Na lokální trať se dostaneme přes odbočku Arnoštov, přes výhybnu Lažánky, míjíme zastávku Rudice a trať končí v koncové stanici Podomí. Je zde jen železniční vlečka k skladu ZZN. Zemědělci si zřídili na kusé vlečkové koleji plochu z panelu, aby mohli zde vykládat hlavně vápno a když se zaštěstí i umělá hnojiva. Vše se vykládá z vagónu ručně, u vápna mají štěstí, protože jim bylo přiděleno vozidlo tatra s cisternou na přepravu vápna, které se používá při vykládce z vozu Raj.
Ve vlakotvorné stanici Helfertov je čilo. Stanicí projíždí rychlík tažený „Albatrosem“ řady 498.1 ( kvůli této lokomotivě jsou použity ve viditelné části poloměry R602 a R543, min. R484). Lokomotiva táhne poštovní/služební vůz DFa, pět zbrusu nových čtyřosých osobních vozů Ca a jeden ABCa z vagónky Smíchov. U výpravní budovy stojí osobní vlak tažený 423.0 se služebním a osobními vozy Ce (7 m) připravený k odjezdu. Čeká se jen na přestup ze spěšného motorového vlaku tažený řadou M 284.1 se dvěma čtyřosými přípojnými vozy Calm. Nedočkavě odfukuje manipulační vlak řady 434.2, protože na posunu má toho hodně. Na kusé koleji ji čekají dva opleny ložené dřevní kulatinou, u rampy je též vyložený vagón, jen u skladiště je naložený vagón. Nějak nám zaspala 422.0, která teprve začíná posunovat na vlečkách. Na manipulační odstavné koleji stojí přípojné vozy Clm a posilový vůz Ce (7 m). Zde se odstavují osobní vozy z lokální trati. Na dolní koleji již stojí odstavená nákladní zátěž z koncové stanice Podomí. Málem bych zapoměl, na vstupním dílu pod vysokým ocelovým železničním mostem s horní mostovkou uhání plně ložený uhelný vlak tažený lokomotivou řady 556.0. Je horký letní podvečer……...
Přílohy
Helfertov - FB.jpg
Helfertov místnost rám.jpg
Helfertov vstupní díl.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 8:32 am

Helfertov III.epocha H0/1:87 4800 x 3000 TILLIG/ELITE/15°
-m-
Přílohy
Helfertov skrytá Brno - Č.Třebová.jpg
Helfertov spirály 1 a 2.jpg
Helfertov výhybna .jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků