Plan kolajiska XVIII

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 8:44 am

Podchlumí V.epocha N/1:160 2450 x 610 PECO/CODE055/10°
Existuje šuplík, kde většinou jsou odloženy nedokončené plánky, nejsou vypracované a plochy na které nezbyl čas. Za ty roky se pomalu a jistě se plnil a nashromáždilo velké množství nedodělků. Co s tím ? Skartovat, vyhodit nebo pomalinku zpracovávat, když už mě žádné závazky netlačí. Šuplík má mdlý sporadický název „Resty“. Inu, je to jak vytahování králíků z klobouku. Snad se Bob a Bobek neurazí, když jsem použil jejich příměr.
Jedním z nich je od Karel Kolář jeho námět mezilehlé stanice s vlečkou pily a nákladiště s dřevištěm. Na nákladiště/dřeviště je napojena lesní drážka. Máme portálový jeřáb na překládku kulatiny/kmenů a překládku metrového dříví. Pila má vše co má mít ke svému výrobnímu procesu. Přijímá kulatinu/kmeny, které se rozřežou na menší kusy a uskladní. Naporcovaná kulatina/kmeny putují na katr a řežou se na potřebné řezivo. Řezivo se spáskuje a portálovým jeřábem se přemísťuje na skladovací plochu nebo se nakládá na přistavené prázdné železniční vagóny. (poznámka – můžete použit místo portálového jeřábu věžový, ten byl častější využíván na pilách). Pila má svoji vlečkovou lokomotivu řady 704/“LEGO“. Zrovna sune vagóny na nákladiště. Vagóny z pily na nákladiště se sunou a zpět táhnou. Proto není třeba na nákladišti objízdnou kolej. Kolejiště na pile, je takto přizpůsobeno provozu. Vagóny s naloženým řezivem se odstavují do stanice a ty vyčkávají na svůj manipulační vlak.
Železniční stanice Podchlumí je mezilehlá s napojenou přilehlou vlečkou pily. Má dvě dopravní koleje a dvě manipulační. První horní patří ke skladišti s rampou a volnou skládkou. Ta úplně spodní, na ní se odstavují prázdné/ložené vagóny na pilu. Stanice byla v minulosti koncová, až později byla prodloužená do stanice Dobrovice. Proto pozůstatek lokomotivní remízy, ale ta je využívaná, protože osobní doprava do stanice Dobrovice je málo frekventovaná. Své zázemí má jedna z motorů 810(ex M152.0). Nakonec, vidíte sami ten pohledový rozdíl mezi poloměry oblouků, skoro tramvajovými a výhybkami s úhly 10°. Bohužel hloubka rámu je jen 610 mm. Proto dle NEM 112 jsou zcela z provozu na kolejiště vyloučeny vozy skupiny „C“.
-m-
Přílohy
Podchlumí - FB.jpg
Podchlumí skrytá FB.jpg
Karel Kolář kolejiště.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 8:53 am

Posázaví III.epocha TT/1:120 4000 x 1800 TILLIG/15°
Kdo by neznal posázavský pacifik. Hluboká studnice informací, zdrojů a podkladů pro železniční modeláře. Posázaví jsem již několikrát v různých podobách a variant, zpracovával. Modelář Duck Pedersoli tento námět, též zbožňuje a začal stavět ve svém prostoru svůj upravený námět. Zvolil holou desku pro celé kolejiště, proto ani on, ani já jsem nešel do podzemí. Zvolil jsem variantu, kdy obě SN a širá trať okolo řeky Sázavy je v jedné rovině. Samozřejmě nesmíme zapomenout že, ikdyž máme trať v základní rovině, musíme ji zvednout nad hladinu a břehy řeky Sázavy. Tratě tvoří smyčky. První smyčka SN společné pro Čerčany a Světlou nad Sázavou. Druhá smyčka je stanice Český Šternberk, odbočka Rataje a stanice Ledečko. Od stanice Rataje nad Sázavou nám trať stoupá do stanice Rataje nad Sázavou předměstí. T.K. je +135 mm. Poměr stoupání je 1:30/33 promile. Trať nám potom klesá do SN Kolín s třetí vratnou smyčkou.
Bohužel modelář Duck Pedersoli, kvůli stěhování své kolejiště musel zlikvidovat. Kdo zná okolí posázavského pacifiku, netřeba popisovat okolí. Ano, šířku řeky Sázavy jsem musel trochu zredukovat. Ve stanici Český Šternberk je místo pro položení dvou manipulačních kolejí. Koleje byly položeny až v roce 1974 z důvodu stavby dálnice D1. Odtud se přepravoval stavební materiál na staveniště dálnice. -m-
Přílohy
Posázaví FB.jpg
Posázaví SN  FB.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 8:58 am

Návsí TT/1:120 4000 x 800/1000 TILLIG/15°
Krásný prostor a zadání ? Dva samostatné okruhy, malé čtyřkolejné nádraží, pila, hodně tunelů, mostů a bez skryťáků. Okruhy jsem aspoň propojil a na horní okruh jsem vložil výhybnu, ať může kroužit více vlakových souprav. Čtyřkolejné nádražíčko s železniční vlečkou na pilu a na opačnou stranu sklad osiv. Krajina okolí Beskyd.
-m-
Přílohy
Návsí FB.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 říj, 2023 9:09 am

Lutiše H0/1:87 2200 x 1600 ROCO/Geoline 22°30´
Určitě tak to z některých z vás, bojuje s místem jak kolega. Přes všechny problémy s nedostatkem prostoru chce zůstat věrný svoji modelovou velikost H0/1:87. Kolejiště míní umístit jako policové, protože pod kolejištěm bude pracovna. Kolejiště bude o něco umístěno výše než je zvykem. Píše o 140,0 cm od podlahy. Kolejiště, je řešeno atypicky kvůli modelářových požadavkům, nedostatkem hnacích vozidel a prostorem. Z vlakových souprav má k dispozici Čmeliaka + 3 x Raj, 3 x „Y“, patrovou soupravu Bp 920 a M152.0.
Žst.Lutiše má
- pět průjezdných staničních kolejí -
- kolej 8 kusá - manipulační - složiště vápna -
- kolej 6 kusá - manipulační - volná skládka -
- kolej 4 - manipulační - rampa se skladištěm, výpravní budova (styl Brandýs nad Orlicí)
- kolej 2 - dopravní - buď pro nákladní nebo osobní vlaky 753 + Bp 920 nebo 810/M152.0 - užit.délka jen v přímce - 1016 mm / Čmeliak + 5 x Raj (jiné nákladní vozy)
- kolej 1 -hlavní - osobní - užit.délka jen v přímce 1016 mm/753 + 3 x "Y" nebo Bp 920/ Čmeliak + 5 x Raj (jiné nákladní vozy)
- ostrovní nástupiště - mírně zúžené - délka 1016 mm
- kolej 3 - dopravní - osobní - užit.délka jen v přímce 853 mm/ (753) + 3 x "Y" nebo Bp 920
- kolej 5 - dopravní - jen pro nákladní - užit.délka jen v přímce 1006 mm / Čmeliak + 5 x Raj (jiné nákladní vozy)
- kolej 101 - depo - falešná remíza
- kolej 102 - depo - kusá kolej pro odstavení cisternových vozů s naftou
- kolej 103 - depo - kusá kolej pro tankování nafty
Skryťák
- pět průjezdných staničních kolejí -
- kusá - 810/M152.0 -
Poznámka pro provoz ve skryťáku -
Vlaková souprava ze stanic klesá k výhybce, která ji navede na okruh. Souprava pokračuje a vjíždí do skryťáku, kde je umístěn rozpojovač. Zda odpojíme lokomotivu během jízdy nebo soupravu na chvíli zastavíme pro odpojení lokomotivy, záleží jen na modeláři. Odpojená lokomotiva pokračuje po strojové koleji (tři šipky) , vjede opět na ovál, obkrouží a najede buď na tu stejnou vozovou soupravu nebo na jinou. Platí pro všechny vlakové soupravy mimo sólo motoru M152.0.
Trať širá
Nivelita žst. Lutiše T.K. +165
Nivelita skryťáku T.K. +/-0
Poměr stoupání 1:30/33 promile
-m-
Přílohy
Lutiše DF.jpg
Lutiše skrytá FB.jpg
Lutiše skrytá 1 FB.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XVIII

Příspěvekod hank » pon 02 říj, 2023 4:02 pm

Já jsem věděl, žes ještě neřekl poslední slovo... :wink:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6115
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Předchozí

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků