Tento návrh kolejiště je určen pro úplné začátečníky a ikdyž je ve velikosti TT a jsou použity výhybky s úhlem 22,5° a staré plechové kolejivo s obraceným U,tak si myslím ,že na rozjezd to stačí a nebude problém i pro ostatní velikosti jej upravit.Inspiroval mě mladý klučina Dominik,ale i vaše ohlasy ,že toto kolejivo máte někde schované ve skříní a v koutku duše,uvažujete s myšlenkou,proč nepoužit kolejivo pro svého budoucího potomka .
Tvar kolejiště je jednoduchý do eska.Zde je skrytá koncová stanice o třech kolejí,na širé trati pro zpestření provozu ,malá vlečka a na konci tratě výchozí nebo mezilehlá stanice ,která nemusí dál pokračovat,ale má tu možnost na navázaní dalšího dílu.
Základní rovina je +/-0 je určena pro malý vodní tok (potok).Celá trať se stanice je vedena v niveletě T.K. +50mm nebo dle síly použitého materiálu (polystyrén) a je v rovině!.V trati jsem použil mostní segmenty od výrobce TILLIG a to dva kusy obloukového mostu R286/22,5°a a přímý most o délce 228mm.Mostní pilíře upravit dle výšky tratě.Všechny poloměry oblouku jsou R286mm a přímé koleje jsou standardní dle výrobce.Pro rozlišení od kratších kolejí jsem očísloval doplňkovou kolej o délce 105mm ,číslem 5.Výhybky jednoduché ,úhel 22,5°.Tunelové ústí je jen nalevo ve svahu ,porostlém listnatými stromy po celé její ploše .Širá trať vede kolem luk a její konec před skrytou stanici není zaústěna do tunelu,ale ponechána volně.Skrytá stanice je záměrně nezakrytá a oddělena od krajiny je kulisou nebo foto pozadím.Zde se začátečník procvičí v posunu a v řazení vozů.Krajina obsahuje všechny drobnosti ,s kterými se modelář může setkat.Vynechal jsem jen skály.Kromě listnatého a jehličnatého lesa ,jsou zde potoční stromy,křoviny,maliní ,ostružiní a atd.Na louce vlevo nahoře jsou takové trojúhelníčky,jsou to stojany na sušení sena.K této louce patří polní cesta s nechráněným přejezdem,krytý jen výstražnými kříži.Na pravé straně u jehličnatého lesa v místech, u lesní cesty je drobná stavba ,posed pro nimrody.
U vlečky hospodářského družstva/sklad čehokoliv, je skladovací plocha vyasfaltována nebo použijeme vhodnou dlažbu.Rampa i sklad s kanceláři, použijeme zjednodušenou verzi drážní stavby.Celý objekt vlečky oplotíme prkenným plotem nebo kdo si troufne drátěným pletivem.Kolej z vlečky je krytá výkolejkou.
Našim ústředním bodem je výchozí/mezilehlá stanice o dvou dopravních kolejí ,manipulační se skladištěm a rampou,kolejovou váhou.Nalevo vybíhající kusá kolej je určena pro volnou skládku.Druhá manipulační kolej, je objízdná.Z této koleje napravo vedou koleje do dvoumístné remízy s vodárnou a malou zámečnickou dílnou.Kdo nebude chtít popelovou jámu s vodním jeřábem a uhelnou skládku,umísti zde tankovací stojan.Nalevo je vaše oblíbena točna z CD/průměr 120mm z dílny Jiřího Brožka.Drážní stavby přijímací budovy ,záchodku,stanoviště pro obsluhu závor jsou jednoduché.Mimo vlečku jsem zde neumístil ani návěstidla.Záleží na cosi začátečník troufne.Pro podklad stanice je použit a upraven plán kolejiště přechodové stanice JINDŘICHOVICE pod Smrkem.
Zde se Vlasta bude určitě zlobit ,že jsem neočísloval koleje,to prostě nechám na těch modelářích.
Tímto prostřednictvím,prosím ostatní modeláře o strpění ,kteří u mě mají slíbené návrhy svých kolejišť.Bohužel času je tím dál míň ,než jsem předpokládal před půlrokem.