Plan kolajiska II

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

TELČ II

Příspěvekod milan ferdián » stř 24 pro, 2008 12:40 pm

Parádní vánoční příběh :!: :!: :!: :D :D :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Procházka po okolí Telče

Příspěvekod bamby » stř 24 pro, 2008 8:09 pm

.....pekny.Tak se mi hned vybavi detstvi , kdy jeste byval pravidelne na vanoce snih, a na rybnicich se hraval hokej,ja vetsinou pro mou baculatou postavu obsazen do branky,oznacenou jen tak parem bot..jak jsme se vracely promrzly domu,vyskocily s mokrych veci ,ktere po nas maminka povesila ususit a my se mezitim usadily u televize a koukaly na ceske pohadky nebo se zavrely v pokoji a hraly si z hrackami co jsme nasly pod stromeckem....To bylo...Vzpominam na ty doby rad,bylo to uplne neco jineho nez dnesni doba zahlcena vlnou pocitacu,playstationu a ostatnich konsoli...Skoda.....
Uživatelský avatar
bamby
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte 18 lis, 2008 4:54 pm

Příspěvekod Scout » stř 24 pro, 2008 11:32 pm

Díky, jsem rád že že se to líbilo. Nevěděl jsem jak nejlíp Milanovi poděkovat tak jsem dal dohromady alespoň tenhle příběh.
Jinak s Tebou bamby naprosto souhlasím a jsem rád,že jsem mohl prožít dětství jaké jsem prožil..
Scout
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06 bře, 2008 1:50 pm
Bydliště: Praha

Re: Mezilehlá stanice -TELČ II

Příspěvekod Radek » čtv 25 pro, 2008 8:14 am

Obsah, forma i vyčerpávající popis jsou opět fatálně fenomenální :lol:
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Procházka po okolí Telče

Příspěvekod Sandy » pát 26 pro, 2008 6:39 pm

bamby píše:.....pekny.Tak se mi hned vybavi detstvi , kdy jeste byval pravidelne na vanoce snih, a na rybnicich se hraval hokej,ja vetsinou pro mou baculatou postavu obsazen do branky,oznacenou jen tak parem bot..jak jsme se vracely promrzly domu,vyskocily s mokrych veci ,ktere po nas maminka povesila ususit a my se mezitim usadily u televize a koukaly na ceske pohadky nebo se zavrely v pokoji a hraly si z hrackami co jsme nasly pod stromeckem....To bylo...Vzpominam na ty doby rad,bylo to uplne neco jineho nez dnesni doba zahlcena vlnou pocitacu,playstationu a ostatnich konsoli...Skoda.....


... po dlouhé době mě někdo rozplakal :oops: Jo, to bylo krátce po druhý světový...A cestou z bruslení jsme se zastavili na Kameným mostě a pozorovali vlaky. Byla již tma a mašiny už z dálky chrlily snopy jisker. A pak nás obklopil kouř a všude byla vůně kouře a páry.... Přeběhli jsme přes silnici a pozorovali vlak, až zmizel v dálce za zatáčkou. A počítali jsme vozy u nákladů. A když jich bylo míň než osmdesát, tak jsme byli zklamaný. U osobních jsme se dohadovali, kam až jedou. Plzeň, Protivín, Horažďovice, Cheb - to pro nás byla exotická jména. O Mnichovu, Paříži ani nemluvě.
A večer jsem šel tátovi do hospody pro pivo. Ve výčepu seděl pan Š. , ještě v "nádražáckým", jak jel rovnou ze služby. Záviděl jsem mu, že jezdí na mašině a že má porcelánový tácek samou čárku. A představoval jsem si, že až budu dospělý, tak budu jako on. :lol: Doma jsem vyndal z krabice vláčky, které jsem dostal od strejdy. Dělal opraváře mechanických hraček u IGRY. Snad i ty vláčky byla IGRA. Koleje měly zvláštní podloží z bakelitu. Lokomotiva a dva vagonky, trafo s takovou divnou páčkou. Tunel byl plechový. Byl to jen ovál, ale vyblbnul jsem se do "alelujá".
Na televizi jsme chodili k sousedům. Na obrazovce měli duhové stínítko, aby to vypadalo , že je ta televize barevná. :roll:
Nevím proč, je to už skoro padesát let, ale vzpomínám na to poslední dobou čím dál častěji.
Tož Vám všem štěstí, zdraví, dlouhá léta ......
(Omlouvám se všem cynikům za tento příspěvek, který patří spíš do off topic)
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Scout » sob 27 pro, 2008 4:04 pm

Sandy: ...napsal a vystihl jsi to stejně jako bamby moc pěkně.
Scout
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06 bře, 2008 1:50 pm
Bydliště: Praha

Zájemci

Příspěvekod milan ferdián » stř 31 pro, 2008 6:14 pm

Aktuální stav,jak je to s kolejišti, najdete na straně 4,tohoto tématu.Od 1.ledna 2009 budou změny ,které zde sdělím případným dalším zájemcům.Příjemný SILVESTR a NOVÝ ROK 2009 :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Úvraťová stanice

Příspěvekod milan ferdián » pát 02 led, 2009 9:46 am

Úvraťová stanice-TT/1:120-3800*800-PILZ/TT



Je -12°C.Mrzne až praští ,sněhové vločky s nimiž si pohrává divoký vítr,vytvářejí nepředstavitelnou kulisu dnešního večera.První den nového roku se blíží k závěru ,ale odfukující „dvojka“,jakoby to neregistrovala.Topič pečlivě přikládá do kotle,mašinfíra hlídá bedlivě budíky.Právě ukončili rozpojení vlakové soupravy na tří díly,protože dál ,celá vlaková souprava nemá šanci jet dál.Až ve vrcholové stanici se opět spojí a budou pokračovat přes čáru k odběrateli.Ano ,je to uhelný vlak s hnědým uhlím do Německa (NDR).Mechanika dává s zdviženým ramenem návěst „volno“.Souprava ,jakoby se lehce rozjížděla ,ale oba dva v té vyhřáté budce lokomotivy,ví ,že na sklonících za stanici,se budou červenat čísla 33 promile ,zatím,což bude pořádný zápřah pro stroj.Dvojka pravidelně odfukuje a zdolává hravě stoupání,vyjíždíme z tunelu a přes ocelový most přejíždíme konkurenční uhelnou dráhu,kde již došel pokrok.Měděna pavučina se rozprostírá nad jeho kolejemi a když to vypadá na dvojkolejku,tak to je jen dlouhá výhybna.Přírodní a geologické podmínky nedovolily vybudovat po celé trase trať o dvou kolejí.Proto se zde jednokolejné úseky střídají s dlouhými úseky výhyben ,které umožňují svoji délkou míjet vlakové soupravy i za jízdy.Vjíždime do úvraťové stanice.Vítr ještě více zesílil a sněžení se změnilo v bujarou vánici ,jakoby nám Krušné hory oznamovaly ,kdo je tu vládcem hor.Odpojujeme stroj a opatrně se dostáváme na točnu, kde se otáčíme.Mezitím jsme míjeli připravený postrkový stroj.Další „dvojka“.Ta má zde svůj domov a potřebné vybavení ,aby nemusela zajíždět pro dozbrojení do mateřského lokomotivního depa, dole v údolí.Objíždíme soupravu a opět na ní najíždíme.Postrková lokomotiva opatrně najíždí zezadu na soupravu,ale nezapojuje se.Manšifíra si s topičem oddychnou a vyčkávají příjezd opožděné motorové osobní soupravy z hor.Mezitím se vánice rozběsnila do ultima a chlapi z traťovky jsou nešťastní ,protože nestačí odklízet sypající se sníh na stanici.Snaží se aspoň dvě koleje s točnou zachovat v pojízdnem stavu .Ostatní koleje ve stanici jsou zapadlé sněhem a odstavené vozy při skladišti vypadají ,jak zachumlené chaloupky.Ozve se táhly hvizd,mašinfíra překvapeně hledí skrze vánici na příjížděcí sněhový pluh. za nimiž v závěsu dorazila zpožděna osobní motorová souprava.Nahoře musí být zle.Rozjíždíme se a hned za stanici máme číslici 40 promile,až do vrcholového sedla.Oba stroje tvrdě zabraly a souprava se hladce ,překonávajíc odpor napadaného sněhu.Dalším ocelovým mostem přejíždíme dolní trať a sroupáme vzhůru.Vlečka do stáčírny minerálních vod je úplně zapadlá.Jízda se zdá nekonečná.Konečně jsme nahoře,ale tu je bílá tma s tmavou nocí.Postrková lokomotiva táhle zahvízdá na rozloučenou a opatrně zastavuje,aby po chvíli ,po oznámení o stavu tratě ,se vrací zpět.My mizíme v tunelu a pokračujeme dál do cílové stanice.

Velmi dávno zde Tomáš představoval svůj návrh kolejiště,já jsem je malinko upravil.
Naposledy upravil milan ferdián dne čtv 08 led, 2009 12:13 pm, celkově upraveno 1
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Malé domácí kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » úte 06 led, 2009 9:13 pm

TT-1:120/1900*2200/PILZ-TT/Gearus (Daniel)



Úplně nejobyčenější domácí kolejiště.Tvar kolejí tvoří zdeformovaný ovál,který je uprostřed traťově propojený tak,že tvoří i dvě smyčky,čímž umožňuje i pravdivý obrat vozidel dle GVD.Ve skryté stanici jsou čtyři dopravní koleje, pro dvě osobní motorové soupravy /M131.1/Blm/Blm/ a dva nákladní manipulační vlaky.Je zde ještě skrytá výhybna,kde na jedné z nich může být odstaven motorový spěšný vlak.Viditelná část smyčky,tvoří odbočná stanice do tvaru V.Jsou zde jen nutné staniční koleje pro zachování základního provozu na kolejišti.Hlavní větev tvoří dvě dopravní koleje pro vykřižování osobních vlaků nebo nákladních , třetí kolej ,blíže ke staniční budově,manipulační/skládková.Vedlejší větev tvoří jedna dopravní a manipulační/objízdná.Remíza je jen o jednom stání a slouží jen pro provozní ošetření a noclehu.Je zde přidělen motorový vůz M131.1,který nejen obstarává osobní dopravu ,ale i nákladní.Koncová stanice ,též o dvou kolejí,plus místní vlečka.Mezi koncovou stanici a odbočnou je zabudována malá výhybna pro zpestření provozu.Jelikož se kolejiště skládá ze dvou rámu 1900*1000mm a 1200*780 mm,tak všechny koleje, jsou zaústěny kolmo ke spoji rámů.
Naposledy upravil milan ferdián dne čtv 08 led, 2009 12:14 pm, celkově upraveno 1
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod gearus » úte 06 led, 2009 9:43 pm

Já se snad picnu :shock: Tak přeci je to moje. Já si říkal že ten prostor znám, ale nějak jsem již nedoufal.
Děkuji ti za dodatečný vánoční dárek. O to cennější že jsem ho vůbec, ale vůbec nečekal.
díky moc
gearus
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 24 led, 2008 11:34 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod cZip » stř 07 led, 2009 2:57 pm

Milane, opet moc hezke... přeji at ti to tak krasne kresli cely rok :)
--=[ N, III-IV (ČSD), DIGITAL, ve stadiu pokusů :) ]=--
Uživatelský avatar
cZip
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon 25 úno, 2008 12:06 pm
Bydliště: Brno - Chrlice

Příspěvekod chameleon » čtv 08 led, 2009 1:25 pm

Milane, nádhera, fakt:-)

Já ty nádraží do "V", a všechny jiné než "standardní" prostě žeru :lol:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Koncová stanice

Příspěvekod Radek » stř 14 led, 2009 7:40 pm

milan ferdián píše:Stanice je vybavena nezbytným doplňkem té doby a to hekafónem./zvukovým návěstidlem.Musí být umístěné u staniční budovy ,stanoviště výhybkářů,stanoviště závoráře, na strážním domku zastávky.

Ač sem se snažil, tak se mi nepodařilo vypátrat, jak takhle věc fungovala v praxi. :? Rámcovou představu o co běží mám, ale zaujalo mě to natolik, že bych rád věděl víc. Nemáte prosím někdo nějaké podrobnější pojednání?
Díky R
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod gearus » stř 14 led, 2009 7:55 pm

Hekafon - časopis Železničář 23,24/76
Třeba to někdo má,viď Milane :wink:
gearus
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 24 led, 2008 11:34 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod milan ferdián » stř 14 led, 2009 8:03 pm

gearus píše:Hekafon - časopis Železničář 23,24/76
Třeba to někdo má,viď Milane :wink:


Ano,mám a ještě se píše o hekafónu v knížce "NÁVĚSTIDLA NA MODELOVÉM KOLEJIŠTI" od Vladimíra Zusky. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků