Plan kolajiska II

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod petrh » stř 10 pro, 2008 6:02 pm

tak ja nemam moc slozite napady, péar koleji, vyhybek, prestavnik.. dcc nepocitam stroje taky ne a pod...pocitam jen zaklad koleji...:)
jinak souhlasim s radkem, moduly bych rekl, zemozna jsou i drazsi, jelikoz clovek si rika mam modului par a budu se chtit vythnout pred ostatnima modularema:D dam si lepsi stromecky a pod a je to snad jeste drazsi:D
Naposledy upravil petrh dne stř 10 pro, 2008 6:03 pm, celkově upraveno 1
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 pro, 2008 6:03 pm

pan.martinek píše:Dostáváš za to tedy nějaké ty peníze, nebo ne ?


Ne.é.. :? Jediná platba proběhla v naturáliích,ale byla perfektní :D :D :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod petrh » stř 10 pro, 2008 6:04 pm

milan ferdián píše:
pan.martinek píše:Dostáváš za to tedy nějaké ty peníze, nebo ne ?


Ne.é.. :? Jediná platba proběhla v naturáliích,ale byla perfektní :D :D :D

pul prasete, pole, kocour a 3 btaxy:D
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 pro, 2008 6:07 pm

petrh píše:me by spis zajimala jina vec:) Milane:) mas nekdy treba i k planku rozpocet? me by zajimalo kolik by to treba stalo v Nku ci tak?


Ne ,nedělám žádný rozpočet.Modeláři jsou tak rozšafní,že mi nechávají volný prostor a potom asi mažou,dle stavu peněženky :D .A i kdyby byl stanoven přesný počet výhybek,tak většinou se zjistí,že byly nakoupené nepotřebné výhybky.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 pro, 2008 6:10 pm

alexander píše:A práve preto je dobré dať sa moduly! :D


Z mé zkušenosti vím,že ty moduly jsou kapku dražší (stanice) :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pan.martinek » stř 10 pro, 2008 8:14 pm

Ano moduly jsou zřejmě ve finále dražší, ale staví se to postupně...
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod pavel » stř 10 pro, 2008 9:04 pm

H0-2750*2200
TT-2000*1600 :wink:
Tak vidím že tu matiku se asi nenaučím :lol: :lol: Milan byl rychlejší a přepočetl to do ostatních velikostí ( TT H0 )
přidám se k tomu co napsal petrh taky neplánuji nic složitého zejména co se el. týče. Opět analog, výhybky " na ruku" . Než se dívat na více či méně poruchovou elektriku tak to je mi blíž výhybky naházet ručně - hodně jich nebude - a skryťák bude zase tzv. šuplík.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod kvasha » sob 20 pro, 2008 1:22 pm

:shock: ... to snad není ani možný ... :shock:

to je paráda :!:

Co mám udělat proto, abys pro mne pracoval :?
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod pan.martinek » ned 21 pro, 2008 12:13 pm

By mě zajímalo, za jak dlouho tohle někdo postaví a kolik ho to bude stát.
Je to nádhera, i když ne úplně z mého gusta, ale vážně nádhera.
Kochám se už jenom plánkem, vidět tak ještě pravé kolejiště...

Abe - Nech těch SPAMŮ nechápu proč to tu bylo 2x
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod Scout » ned 21 pro, 2008 3:03 pm

Souhlasím, nádherný projekt který si vytisknu k ostatním a budu se dlouho kochat.Na tom projektu je snad vše a každý si tam musí najít to svoje.
Na druhou stranu jsem nadšený z každé Milanovy práce ať už se jedná o malé romantické nádražíčko či takovýto velkoprojekt.
Jeden z nejoriginálnějších projektů na menším prostoru je samozřejmě malebná Telč :wink:
Scout
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06 bře, 2008 1:50 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod pavel » ned 21 pro, 2008 9:27 pm

Opravdu nádhera. Nezbývá mi nic jiného než zvednout spadlou čelist ze země a kochat se . Milane ty jsi prostě génius.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod richard0404 » pon 22 pro, 2008 9:14 pm

Milane to je paráda. :lol: :lol:
"H0-analog - V SBB" "Faller Car System" "Moduly sekce N"
Uživatelský avatar
richard0404
 
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27 led, 2008 9:57 pm
Bydliště: Praha 2

Mezilehlá stanice -TELČ II

Příspěvekod milan ferdián » stř 24 pro, 2008 12:00 am

Mezilehlá stanice-TELČ II/HO-1:87/4000*1800(1100-1400)/Scout

aneb Ježíšek si trochu přivstal.. :wink:

Tématem kolejiště je mezilehlá stanice TELČ II na jednokolejné trati Kostelec u Jihlavy-Slavonice s fiktivním pokračováním do Fratres-Waldkirchen-Schwarzenau (Rakousko). Samotná stanice má lokomotivní depo a vlečkové zázemí , takže tato pestrost velmi obohatí provoz u nákladní dopravy.U osobní dopravy můžeme zavést fiktivní mezinárodní provoz,kde zde můžou končit vlakové soupravy z Rakous . Nepředstavujte si dlouhé mezinárodní soupravy ,ale klasické řazení osobních vozů z rakouské strany.Stanice TELČ II má tři dopravní koleje 1,2 a 4.Koleje manipulační 3 /3a slouží pro vykládku a nakládku vozů (skladiště,rampa,volná skládka),kolej 6 objízdná.Vlečka na levé straně u L.D. /kolej 4a/ patří malému strojírenskému závodu , uprostřed kolej bez označení patří „Státním lesům (ČSSR/ČR)“. Je zde portálový jeřáb pro nakládaní dlouhých kmenů. Napravo nahoře je vlečka ZZNP. Kolej 4b slouží k odstavování vozů , může se dodatečné protáhnout až k chráněnému železničnímu přejezdu. Základním jádrem lokomotivního depa jsou koleje 6a,8 a 10. Na kolejích 6a a 8 je umístěna dvojkolejná remíza o třech stáních (celkově šest strojů řady 310.0 nebo čtyři stroje 433.0). Musím se zde zmínit i o parních lokomotivách řady 556.0,které zde byli v oběhu. U koleje 6a je pásový dopravník pro zbrojení uhlím a u koleje 10 je zauhlovací výtah též s potřebnou skládkou uhlí.Odpopelnění a doplnění vodou se vždy dělo na kolejích 1 a 2,proto nevidíte v lokomotivním depu,popelovou jámu s vodním jeřábem.Pro remízování motorových vozů, slouží kolej 12,zde je jednokolejná remíza s dílnou o dvou stání.Pro tankování nafty do motoráků slouží kolej 14,tady stojí nádržkový vůz s naftou a ruční pumpou.Na této koleji se výjimečně odstavují osobní soupravy z Rakous. Přijímací budova s přilehlým okolím nahoře musí být vyvýšena na opěrných zdí (žst.OSTRAVA-HRUŠOV),proto ty schody pro cestující od budovy na nástupiště. Výška opěrných zdí musí být potřebná pro bezpečný průjezd klesající skryté koleji.Mezilehlá stanice leží na smyčce a ve formě odbočky pokračuje do druhé smyčky do skryté stanice.U odbočky je situována osobní zastávka.Pouliční zástavba u nádraží zahrnuji hotel s restaurací „SLÁVIE“ ,s několika činžovními domy a zcela vlevo , předposlední budova secesního typu je „Obchodní banka“ (J. a W.Deininger).U pouliční zástavby se nachází zámecký park s fontánou a zahradním altánem,kde o nedělích hraje místní kapela.Vpravo mezi příjezdovou komunikaci a terénní vlnou ,leží „Staroměstský rybník“,sloužící k oddechu a rekreaci v letních dnech nebo na procházkách v jarních nebo podzimních dní.Hráz slouží k ukrytí klesající spirály smyčky,dodržet výškové kóty.


Skrytá stanice ve tvaru vratné smyčky s odbočkou..Druhá vratná smyčka celkově zde není celá zakreslena ,protože na ni leží mezilehlá stanice TELČ II,kterou již znáte.Viz ,potom viditelná část.Taktéž zde chybí tunelové portály ,které budou znázorněny na viditelné části kolejiště.
Naposledy upravil milan ferdián dne čtv 08 led, 2009 11:16 am, celkově upraveno 11
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Scout » stř 24 pro, 2008 9:34 am

Jak už jsem Ti Milane psal koukám na to od rána a nacházím stále nové věci a originální řešení.
Je tam toho tolik a přece to působí opravdově a není to vlakodrom...
Díky za krásný dárek!
Scout
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06 bře, 2008 1:50 pm
Bydliště: Praha

Procházka po okolí Telče

Příspěvekod Scout » stř 24 pro, 2008 11:42 am

Procházím starší městskou zástavbou a říkám si v duchu, že jsem mohl také bydlet v jednom z těch krásných domů s výhledem na tohle malebné nádraží,které není jedno z mnoha ale má svůj charakter a specifika. Na detaily se mne neptejte neb se mám v tomhle oboru hodně co učit a jsou tu povolanější.
Začíná lehce sněžit a tak než přejdu silnici směrem do parku nechám raději přejet opatrně jedoucího Spartaka a naproti jedoucí RTočko.Je to dnes jeden s posledních autobusových spojů a tak je zaplněný do posledního místa.Lidé přijíždějí na svátky za svými blízkými. Musel jsem se usmát,když jsem na jeho zamlžených oknech viděl namalované sněhuláky a stromečky jež vytvořili dětské prstíky.
Jelikož mám ještě trochu času, jdu se snad již ze zvyku podívat do altánu na kraji parku, kde je pod sklem umístěna mapa města. Vše jakoby zde usnulo.Fontána,která v letních mesících skýtá milé osvěžení, je jako by bez života ale to již stojím v altánu.
Vzpomínám jak jsem tu byl poprvé a jak jsem se téměř lekl hluku projíždějící lokomotivy která vyjela z tunelu.Trať je tu, co by kamenem dohodil.

Čas pokročil a tak jsem se vydal do hospůdky proti nádraží abych si zde dal pýchu zdejší kuchyně guláš "se šesti".
Po dobrém zažití a vrácení pivního tácku do chromovaného držáčku, je čas jít dál.

Cestou kolem nádraží potkávám Milana Ferdiána, který kreslí geniální plánky kolejišť a je hodně známý hlavně na diskusním fóru Modelové železnice. Prohodíme jen pár slov, jelikož Milan má málo času a potřebuje si udělat co nejvíce poznámek pro návrh,na kterém právě pracuje pro nějakého Scouta...Rozloučíme se a já se vydávám směrem k Staroměstskému rybníku, který dává se svými propustěmi zdejšímu okolí neopakovatelný ráz.
Na zamrzlém ledě bruslí děti a jejich promzlí tatíci vyhnaní z útulných křesel a pokojů vytápěných z části elektronkovými televizory zn.Tesla jim dělají dohled. Někteří z nich se těší až zima skončí a místo bot a náhradních rukavic pro své potomky budou v ruce držet rybářské pruty a pokud se zadaří i podběrák.Nedočkavé pohledy na hodinky zkracují humorné příběhy z minulé rybářské sezóny.

Pouštím se dál vyšlapanou pěšinou mezi stromy a chvíli se ještě zastavím na hrázi rybníka.Odšroubuji kovový uzávěr a nahnu si zhluboka abych se zahřál na poslední část své dnešní procházky.

Netrvalo dlouho a stojím na malé zastávce, která znamená konec mého dnešního putování po tomto krásném okolí.
Přichází podvečer a společně s rozsvícenými reflektory přijíždějícího "motoráku" vychází první hvězdy. Najednou se nachytám jak kreslím prstem po zamlženém okně, jako ty děcka v autobuse. Nakonec proč ne,jsou přece Vánoce a Štědrý den...a tak Vám všem přeju ať jsou jenom šťastné a veselé!
Naposledy upravil Scout dne stř 24 pro, 2008 3:03 pm, celkově upraveno 5
Scout
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06 bře, 2008 1:50 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků