Plan kolajiska II

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Radek » čtv 12 úno, 2009 3:37 pm

milan ferdián píše:....Tato stanice se hodí do samostatné místnosti,ale při představě ji doplnit Frýdlantem a protáhnout do Bílé....... :D Ale určitě ne v HO ,to vím na 100%.

Moje snění se odehrává v místnosti. Asi sem to přehnal s pracovním názvem Frýdek, je to spíše jen parodie na dané téma. :lol: Nemám žádné ambice o co nejvěrnější modelové zpracování a navíc mi II. Epocha poskytuje úžasné alibi stran počtu, délky a uspořádání staničních kolejí. S Frýdlantem se nepočítá, jen klasika – odbočná a koncová stanice. Rámcovou představu mám a nějaké črty se rodí. Pokud se nic nezmění, tak během pár let to tu přijdu konzultovat. :wink:
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Půdní kolejiště-uzlová stanice

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 úno, 2009 8:59 pm

HO/1:87-5950*3720-PILZ/ELITE/15°- charlie

Rozpracovaná uzlová stanice a zakomponovaná do budoucího celku půdního kolejiště.Zdroj problému je vlevo nahoře ,tvar obdélník neboli střešní trám (mezi kusými kolejemi pošty a lokomotivního depa).Po dopracování návrhu kolejiště, bude tento příspěvek odstraněn.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 12 úno, 2009 9:02 pm

Ach jo Milane, to je zase parada. To depo je super zakomponovane. Uzlova stanice je jako ze skatulky :)
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1821
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod petrh » pát 13 úno, 2009 7:40 am

tak to je ulet, navrhuju vytisknout realny plan a dat do muzea jako cenne umelecke dilo:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod milan ferdián » pát 13 úno, 2009 4:22 pm

Radek píše:
milan ferdián píše:....Tato stanice se hodí do samostatné místnosti,ale při představě ji doplnit Frýdlantem a protáhnout do Bílé....... :D Ale určitě ne v HO ,to vím na 100%.

Moje snění se odehrává v místnosti. Asi sem to přehnal s pracovním názvem Frýdek, je to spíše jen parodie na dané téma. :lol: Nemám žádné ambice o co nejvěrnější modelové zpracování a navíc mi II. Epocha poskytuje úžasné alibi stran počtu, délky a uspořádání staničních kolejí. S Frýdlantem se nepočítá, jen klasika – odbočná a koncová stanice. Rámcovou představu mám a nějaké črty se rodí. Pokud se nic nezmění, tak během pár let to tu přijdu konzultovat. :wink:


No dobře a kolik máš prostoru k dispozici na to svoje snění :D a které kolejivo chceš v budoucnu použít nebo s kterým teď manipuluješ na papíře :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Radek » sob 14 úno, 2009 10:58 am

Prostor mám podobný jako Petr Z – 2800 x 4000. Kolejivo peco c.100.
Tvá otázka budí naději, že chceš přijít nějakým nápadem. Doufám, že to tak není. Nerad bych totiž rozšířil řadu těch, kteří ukrajují z tvého času a nakonec se ukáže, že s realizací ani nepočítají. A možná se i já probudím s rukou v nočníku. :wink:
Navíc mě to plánování baví, nutí mě přemýšlet a hledat proč je to či ono tak, nebo tak a ta radost, když se to pohne taky stojí za to. K tomu je tu příklad třeba Radkakrupky http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=1322 , jak se dá s pomocí vás ostatních vlastní návrh dotáhnout do parádního konce.
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod milan ferdián » sob 14 úno, 2009 11:29 am

Radek píše:Prostor mám podobný jako Petr Z – 2800 x 4000. Kolejivo peco c.100.
Tvá otázka budí naději, že chceš přijít nějakým nápadem. Doufám, že to tak není. Nerad bych totiž rozšířil řadu těch, kteří ukrajují z tvého času a nakonec se ukáže, že s realizací ani nepočítají. A možná se i já probudím s rukou v nočníku. :wink:
Navíc mě to plánování baví, nutí mě přemýšlet a hledat proč je to či ono tak, nebo tak a ta radost, když se to pohne taky stojí za to. K tomu je tu příklad třeba Radkakrupky http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=1322 , jak se dá s pomocí vás ostatních vlastní návrh dotáhnout do parádního konce.


V pohodě,zase tolik fakt času nemám ,ale vážím si všech co se snaží a hledají tu svoji cestu k realizaci svého snu.Ale ne všem je dáno.. :wink: ,z druhé strany zase rozumí čemu ,třeba co pro mě je španělská vesnice.A někdy stačí malinko popostrčit.Ono ten tvůj pseudomodel Frýdku mi nasadil brouka do hlavy,protože mi hned vyvstal nápad.Je totiž několik forem vytváření kolejišť dle skutečnosti.
Jinak ta věta citace : nakonec se ukáže,že s realizací ani nepočítají se stává někdy smutnou skutečností ikdyž se snažíš splnit jeho přání aspoň na těch 99%,ale i s tím musím počítat,akorát je škoda toho času ,který byl v konečném efektu zbytečně spotřebován (prom....) a mohl být využit pro jiného modeláře.
Přeji zdar ve tvém snění a možná nenápadně ti pošlu svoji myšlenku.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » ned 15 úno, 2009 4:56 pm

Michal Dalecký píše:Ach jo Milane, to je zase parada. To depo je super zakomponovane. Uzlova stanice je jako ze skatulky :)


Michale a petrh ,dík za uznání... :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Houmr » ned 15 úno, 2009 5:02 pm

Někdy si říkám, že kdybych znal Milana dřív, tak bych si nechal plánek asi taky udělat, i když je fakt, že takhle je to zase můj námět a mám z toho taky radost, ale jako vždy, Milane parádní kouse a budu se těšit na dotvoření návrhu. No koukám, že jsi byl o vteřinku rychlejší :lol:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod milan ferdián » ned 15 úno, 2009 5:10 pm

Houmr píše:Někdy si říkám, že kdybych znal Milana dřív, tak bych si nechal plánek asi taky udělat, i když je fakt, že takhle je to zase můj námět a mám z toho taky radost, ale jako vždy, Milane parádní kouse a budu se těšit na dotvoření návrhu. No koukám, že jsi byl o vteřinku rychlejší :lol:


Mistře, dík za uznání. :wink: Skutečně zbytek bude později,bohužel s tím nic neudělám a při tom je plocha o hodně menší a námět jednodušší než předchozí.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť

Příspěvekod milan ferdián » úte 17 úno, 2009 3:15 pm

milan ferdián píše:
:arrow: - rozpracovaný
:!: - hotový
Jmenný seznam:

-scout- :arrow: :!:
-charlie- :arrow: :!:
-stephenking-
-scalewelly- :!:
-121295-
-Jirka Kejzar-
-JM-
-kamil.hk :arrow: :!:
-Tomáš- :arrow: :!:
-Jarda H.- :arrow: :!:
-Daniel- :arrow: :!:
-Michal Šuhajda- :?:
-pavmar- :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod radekkrupka » stř 18 úno, 2009 9:21 am

Radek píše:Prostor mám podobný jako Petr Z – 2800 x 4000. Kolejivo peco c.100.
Tvá otázka budí naději, že chceš přijít nějakým nápadem. Doufám, že to tak není. Nerad bych totiž rozšířil řadu těch, kteří ukrajují z tvého času a nakonec se ukáže, že s realizací ani nepočítají. A možná se i já probudím s rukou v nočníku. :wink:
Navíc mě to plánování baví, nutí mě přemýšlet a hledat proč je to či ono tak, nebo tak a ta radost, když se to pohne taky stojí za to. K tomu je tu příklad třeba Radkakrupky http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=1322 , jak se dá s pomocí vás ostatních vlastní návrh dotáhnout do parádního konce.

Dovolím si reagovat - Já jsem se právě vydal cestou, kterou tady popisuješ...po večerech jsem skládal a skládal koleje k sobě, (jak praví klasik) ohmatával slepé uličky...a nakonec jsem s výsledkem skutečně spokojen...

Samozřejmě to obnášelo diskuzi se zkušenými, ono více názorů vždycky prospěje, milana jsem chvílemi bombardoval SZ a nakonec mi zásadním způsobem pomohl vyřešit (resp vyřešil) klíčová místa celého schématu. Za to patří Milanovi, Michalovi Š. i ostatním dík.

S návrhy Milana se to v globálu nedá vůbec srovnat, ale je to zase moje :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod milan ferdián » čtv 19 úno, 2009 6:17 pm

Plný souhlas,víc nepotěší ,jak vlastní seberealizace. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Půdní kolejiště-uzlová stanice

Příspěvekod milan ferdián » ned 22 úno, 2009 1:37 pm

HO/1:87-5950*3720-PILZ/ELITE/15°- charlie


Když mě charlie oslovil s prosbou loňského roku v dubnu o návrh půdního kolejiště,tak jsem trochu váhal.Podnětem bylo tehdy ,zveřejnění návrhu kolejiště pro Abého.To jsem nevěděl co mě vlastně čeká a řadím toto kolejiště do kategorie mezi nejobtížnější.Důvodem byl onen slavný trám,který ještě prochází pod úhlem 45°celým kolejištěm a novinka ,realizace ,jako dvoupatrové kolejiště.Musím podotknout ,že tehdy se charlie s těžkým srdcem rozloučil s velikosti TT aneb původní plechové kolejivo odešlo věkem do starých lovišť.Byl jsem dost překvapený ,že i po nezaviněných skluzech a přestávkách, byl stále zájem o návrh.Dovětek,já potřebuji myšlenku,nápad,blesk ,který přinese řešení. Nelze u mě počítat s tím ,že návrhy sypu z rukávu.To platí pro všechny kolejiště,když se snažím Vám modelářům vyhovět vaším požadavkům.A nyní k popisu návrhu kolejiště.

Hlavním bodem je uzlová stanice,kde zde končí dvojkolejná elektrifikovaná trať a jednotlivé hlavní větve tratě pokračují dále ,jako samostatné jednokolejné tratě.Zatrolejována je zde jen hlavní část kolejí-osobní skupina.Dopravní koleje jsou rozděleny na osobní skupinu 7,5,1,2 a 6 . Nákladní skupina 8,10 a 12. Pošta má manipulační koleje 101,103.Manipulační-volná skládková,skladištní , k čelní a boční rampě jsou koleje 16,18 a 20.Kolej 14 slouží pro objezd souprav hnacích vozidel nezávislé trakci.Elektrické lokomotivy použijí pro objezd osobních souprav z některých kolejí z osobní skupiny.Kolej 8a výtažná,má možnost přístupu ke všem kolejím nákladní skupiny a slouží výhradně pro posun.Výtažná kolej 7a,zde vyčkávají odstupující stroje nezávisle trakce z osobní skupiny (přepřahy).Kusá kolej 4a,zde stojí připravená elektrická lokomotiva.Přes kolej 7a se přistavují poštovní vozy buď k budově nebo na připravované soupravy.Na kusých kolejí 3b a 4b vyčkávají hnací vozidla nezávisle trakce (přepřahy).Kolej 14 je jako by rozdělena na tří částí.Nalevo si můžeme výpomoct při posunu,kdy zde můžeme dočasně odstavit část nákladních vozů ,napravo taktéž ,ale hlavně zde může odpočívat posunovací stroj ,kde máme i sociální zázemí pro posunovače.Ještě zde je vlečka do mini Kovošrotu.
Lokomotivní depo má velkou rotundu o 7 stáních a s dílnou o dvou stáních.Točna i rotunda mají možnost remízování hnacích vozidel o délce 26m (300 mm).Vjíždíme parní lokomotivou do depa na kolej s popelovou a odkalovací jámou , vodní jeřábem po obou stranách koleje a ještě portálový jeřáb pro nakládaní popela na popelový vůz .Hned vedle je zásobovací kolej pro doplnění zásob uhlí a pro přistavené popelové vozy .Kousek popojedeme a stojíme pod ocelovým portálem s jímkou suchého písku.Sklad písku je napravo vedle tankovacích stojanů.Již stojíme pod uhelným výtahem a doplňujeme uhlí.V případě ,že jde o cizí stroj,se lokomotiva vrací po doplnění maziv ze skladu,stojí u točny a po příkazu najíždí na udanou vlakovou soupravu.Domovská lokomotiva ,taktéž doplní stav maziva ,ale zamíří na točnu a odstaví se do rotundy nebo se případně otočí.Motorová lokomotiva najíždí po doplnění písku ihned na kolej s tankovacími stojany.Tank je ukryt v podzemí a celý objekt je krytý zastřešením ,podobným na nástupištích .Za anglickou výhybkou vidíme další kolej a ta slouží pro kontrolu horních částí elektrických lokomotiv.U ní je vybudovaná ocelová konstrukce prohlížecí lávky.Aby při provozních ošetření neměli problém lokomotivy pro případný výjezd z rotundy do stanice,tak nad kolejí,kde se tankuje ,leží poslední kolej našeho depa .Tato kolej umožňuje nerušený odjezd bez ohledu na obsazení kolejí v L.D..Kusá kolej ,těsně vedle rotundy napravo,zde můžou stát studené lokomotivy.Veškeré kanceláře a kasárna jsou situovány výše nad L.D.Vedle dílny stojí stará vodní vodárna.Staniční přijímací budova stojí u pověstného trámu,kde jsou zakomponovány nadchody k jednotlivým ostrovním nástupištích.Nezbytné stavědlové věže na zhlavích .Úroveň přednádraží ,leží výše +100mm nad základní plochou.
Opouštíme uzlovou stanici a díváme se na provozní možností.Expresní a rychlíkové soupravy můžou být ve složení hnací lokomotivy a šesti vozů typu „X“ (303mm).Nákladní soupravy délka cca 2000 mm.Jednotlivé vlakové soupravy odjíždějí danými směry, třetí traťová kolej (nákladová spojka) umožňuje minout naší stanici. Nejen nákladním vlakům ,ale můžeme zde směrovat i noční dálkové Expresy.Šipky na dopravních kolejí v uzlové stanici ,platí pro dvojkolejnný provoz ,ikdyž odjezdová návěstidla dovolují odjezdy i po nesprávné koleji.Přejíždíme po horní mostovce dvoupatrového mostu,přes průchod,mizíme v tunelu ,abychom se po fiktivním prodlení ,dojeli do odbočné stanice.Po opuštění odbočné stanice,mizíme opět do tunelu a spirálou klesáme k dolní mostovce a končíme ve vratné skryté stanici.Vrátíme se od odbočné stanice ,kde náš motorák stoupá úbočím hor a po spirále pokračuje………. A to příště.
Naposledy upravil milan ferdián dne úte 03 bře, 2009 9:58 am, celkově upraveno 1
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Domácí kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » ned 22 úno, 2009 1:42 pm

TT/1:120-3600*2400-PILZ/TT-PZ

Falešná dvojkolejka,falešné smyčky a :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků