Stránka 1 z 4

Plan kolajiska XV/....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: pát 31 pro, 2021 12:19 pm
od milan ferdián
Je poslední den v roce 2021 a rok nám končí. Něco jsme si naplánovali, něco nám vyšlo, něco nám nevyšlo.Snad k nám příští rok bude příznivější. A dvě kolejiště zpracované ve volném vánočním čase a jak píší, jen pro potěchu oka bez skryťáků. Obě kolejiště jsou schopné provozu dle GVD a to první má možnost i provozu desetivozový Regiojet nebo sedmivozový Railjet ČD (zrovna projíždí) :wink: .
-m-

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: pát 31 pro, 2021 1:38 pm
od JaroHo
to jsou krásné náměty, technicky i esteticky :wink:

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: pát 31 pro, 2021 4:13 pm
od hank61
Teda Milane. Ta jednokolejka je z meho pohledu úžasná :wink:

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: pát 31 pro, 2021 4:30 pm
od RadekH0
Milane parádní. Škoda, že dělám H0lku :cry:

Radek

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: sob 01 led, 2022 10:13 am
od HonzaM
Milane, co se stane s tou dvojkolejkou na prvním plánku (na níž máš RailJet) když zmizí v tunelu?. Píšeš o možnosti provozu podle GVD, mohl bys to trochu objasnit? Otočení trati o 180 stupňů na šířce 60 cm možné je, to na kolejišti mám (samozřejmě ho mám kompletně skryté v tunelech), jenže při dodržení sklonu, který ten sedmivozový Railjet dokáže vyjet, už to nedostaneš tak nízko, aby mohl podjet pod další částí kolejiště. Z praxe vím, že i na přímé trati má při 3 procentním sklonu problém a sklon k prokluzování.
Ten druhý plánek je zajímavý, jen by asi byly někde problémy s výškami, 50 mm výškového rozdílu je málo, je třeba počítat s výškou kolejnice a pražcového pásu a tloušťkou materiálu té vrchní vrstvy. Ale je to pro potěchu oka, ne pro realizaci.

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: sob 01 led, 2022 10:35 am
od JanoH0e
"" Ale chápu, že to není určeno pro skutečnou realizaci."" Pokiaľ to chápeš, na čo sa pýtaš na "nezmysli"? Zrejme viac alkoholu na Silvestra.

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: sob 01 led, 2022 12:03 pm
od RSC
..skoro si říkám, že kdyby to bylo i ve formě pdf listů, tak to skládám tištěné hezky na sebe, jako knížku...
(tak nějak si chci udělat N-kové Japonsko)

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: sob 01 led, 2022 2:00 pm
od milan ferdián
Ahoj kluci, děkuji těm co se plánky kolejišť líbí a mě to těší. Je první den v novém roce a mě se nechce probírat našeho uživatele HonzaM. Nebudu co vysvětlovat a není to moji povinností. Název tématu zní jasně, je určeno pro potěchu oka a mimoděk, obě kolejiště jsou stavitelné. Protože vím co bude následovat, zde máte originál neupravený text, určeny pro ty co nejsou v obraze. Další vlákno v háji.
-m-

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: sob 01 led, 2022 10:15 pm
od Zlámalík
Milane, klobouk dolů. Není to pravda typický odraz skutečnosti :D, ale je tam spousta míst na kochání se jízdou vlaku. Jestli někdo nepotřebuje celý den jen obsluhovat stanici a rád se i dívá jak to jezdí, tak tohle je přesně pro něj. Viděl bych to celé jako osvětlenou vitrínu podél pokoje. Navíc se to dá krásně upravit podle měřítka či možností. Jestli má být rok 2022 takovýhle, tak se moc těším!

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: ned 02 led, 2022 6:15 pm
od Ivan
HonzaM píše:Milane, co se stane s tou dvojkolejkou na prvním plánku (na níž máš RailJet) když zmizí v tunelu?. Píšeš o možnosti provozu podle GVD, mohl bys to trochu objasnit? Otočení trati o 180 stupňů na šířce 60 cm možné je, to na kolejišti mám (samozřejmě ho mám kompletně skryté v tunelech), jenže při dodržení sklonu, který ten sedmivozový Railjet dokáže vyjet, už to nedostaneš tak nízko, aby mohl podjet pod další částí kolejiště. Z praxe vím, že i na přímé trati má při 3 procentním sklonu problém a sklon k prokluzování.
Ten druhý plánek je zajímavý, jen by asi byly někde problémy s výškami, 50 mm výškového rozdílu je málo, je třeba počítat s výškou kolejnice a pražcového pásu a tloušťkou materiálu té vrchní vrstvy. Ale je to pro potěchu oka, ne pro realizaci.


Honzo, je fakt jemně řečeno trapné tu stále dokola měnit svoje příspěvky (kdo se v tom má vyznat) a zejména hanit téměř každý plánek, co tu Milan ukáže. Dříve jsi psal, že tě ani nezajímají. Tak proč vůbec reaguješ?
Věřím, že je možné si i s takovým stoupáním poradit a navíc, Milanův plánek je sice v N, ale to neznamená, že si ho někdo nemůže postavit třeba v TT?

Ber můj příspěvek spíše k zamyšlení, nechci tu rozpoutat diskuzi mimo téma a jak píše Milan, poslat téma do kopru.

příspěvek po čase smažu

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: ned 02 led, 2022 7:30 pm
od wendycrx
Teda Milane, to je pecka...

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2022 7:18 am
od Stanin
Krása. Něco takového, jako je návrh s dvoukolejkou, hledám.Akorát po přepočtu do H0 můžu nanejvýš tak sklapnout uši, nebo to zkusit nalámat okolo místnosti. :D

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2022 8:34 am
od HonzaM
Ivan píše:
HonzaM píše:Milane, co se stane s tou dvojkolejkou na prvním plánku (na níž máš RailJet) když zmizí v tunelu?. Píšeš o možnosti provozu podle GVD, mohl bys to trochu objasnit? Otočení trati o 180 stupňů na šířce 60 cm možné je, to na kolejišti mám (samozřejmě ho mám kompletně skryté v tunelech), jenže při dodržení sklonu, který ten sedmivozový Railjet dokáže vyjet, už to nedostaneš tak nízko, aby mohl podjet pod další částí kolejiště. Z praxe vím, že i na přímé trati má při 3 procentním sklonu problém a sklon k prokluzování.
Ten druhý plánek je zajímavý, jen by asi byly někde problémy s výškami, 50 mm výškového rozdílu je málo, je třeba počítat s výškou kolejnice a pražcového pásu a tloušťkou materiálu té vrchní vrstvy. Ale je to pro potěchu oka, ne pro realizaci.


Honzo, je fakt jemně řečeno trapné tu stále dokola měnit svoje příspěvky (kdo se v tom má vyznat) a zejména hanit téměř každý plánek, co tu Milan ukáže. Dříve jsi psal, že tě ani nezajímají. Tak proč vůbec reaguješ?
Věřím, že je možné si i s takovým stoupáním poradit a navíc, Milanův plánek je sice v N, ale to neznamená, že si ho někdo nemůže postavit třeba v TT?

Ber můj příspěvek spíše k zamyšlení, nechci tu rozpoutat diskuzi mimo téma a jak píše Milan, poslat téma do kopru.

příspěvek po čase smažu

Ivane, nevím proč můj příspěvek považuješ za hanění, rozhodně tak nebyl míněn. Moje připomínky pouze upozorňují na některé možné problémy, možná se mýlím a Milan je mohl několika slovy vyvrátit. Líbí se mi že tímto příspěvkem přispěl k propagaci velikosti N.

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2022 9:31 am
od Ivan
HonzaM píše:
Ivan píše:
HonzaM píše:Milane, co se stane s tou dvojkolejkou na prvním plánku (na níž máš RailJet) když zmizí v tunelu?. Píšeš o možnosti provozu podle GVD, mohl bys to trochu objasnit? Otočení trati o 180 stupňů na šířce 60 cm možné je, to na kolejišti mám (samozřejmě ho mám kompletně skryté v tunelech), jenže při dodržení sklonu, který ten sedmivozový Railjet dokáže vyjet, už to nedostaneš tak nízko, aby mohl podjet pod další částí kolejiště. Z praxe vím, že i na přímé trati má při 3 procentním sklonu problém a sklon k prokluzování.
Ten druhý plánek je zajímavý, jen by asi byly někde problémy s výškami, 50 mm výškového rozdílu je málo, je třeba počítat s výškou kolejnice a pražcového pásu a tloušťkou materiálu té vrchní vrstvy. Ale je to pro potěchu oka, ne pro realizaci.


Honzo, je fakt jemně řečeno trapné tu stále dokola měnit svoje příspěvky (kdo se v tom má vyznat) a zejména hanit téměř každý plánek, co tu Milan ukáže. Dříve jsi psal, že tě ani nezajímají. Tak proč vůbec reaguješ?
Věřím, že je možné si i s takovým stoupáním poradit a navíc, Milanův plánek je sice v N, ale to neznamená, že si ho někdo nemůže postavit třeba v TT?

Ber můj příspěvek spíše k zamyšlení, nechci tu rozpoutat diskuzi mimo téma a jak píše Milan, poslat téma do kopru.

příspěvek po čase smažu

Ivane, nevím proč můj příspěvek považuješ za hanění, rozhodně tak nebyl míněn. Moje připomínky pouze upozorňují na některé možné problémy, možná se mýlím a Milan je mohl několika slovy vyvrátit. Líbí se mi že tímto příspěvkem přispěl k propagaci velikosti N.


Pokračování přes SZ.

Jen poznámku - viz tvůj příspěvek:
Naposledy upravil HonzaM dne sob 01 led, 2022 2:46 pm, celkově upraveno 2
Předpokládám, že se nejedná o opravu překlepů, ale další opravu příspěvku s ohledem na vývoj diskuze. To je to hlavní, co mi nepřijde fér, kdo se v tom má pak vyznat? :roll:

Re: ....... pro potěchu oka

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2022 2:38 pm
od michal_n_cz
Zdravím všechny!
0. Pozoruhodné...
1. Proč se tak intezivně vymezujete proti Honzovi?
2. Milane: prosím není mi úplně jasné jak to myslíš s tou dvoukolejkou dál v tunelu? Nemusíš to pracně kreslit - stačí slovy, dvěma větami.
3. Přidám odkazy zdánlivě nesouvisející s tématem, hádejte proč...
https://www.gotthardmodell.ch/anlagen/a ... n/?L=#c360
https://www.gotthardmodell.ch/anlagen/a ... erhoehung/
http://www.forum-duegieditrice.com/view ... lit=wassen
Michal N.