michal_n_cz píše:...
2. Milane: prosím není mi úplně jasné jak to myslíš s tou dvoukolejkou dál v tunelu? Nemusíš to pracně kreslit - stačí slovy, dvěma větami.
3. Přidám odkazy zdánlivě nesouvisející s tématem, hádejte proč...
Když se nad tím trochu zamyslím... a vezmu to třeba podle toho co jsem tu kdysi navrhoval já byť k jinému tématu a v jinému měřítku ale princip by mohl být podobný... http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=4182&hilit=jirkov&start=15#p77935 takže může dost záležet i na tom odkud trať začne klesat... Pokud v mém případě začne klesat skoro kolem odbočky a v místě kde se tratě dostanou nad sebe (červeně označené včetně délky na které mohou klesat) je už ta vrchní ve finálním sklonu tak než se otočí nasbírá už o hezkých pár mm navíc než kdyby v tom samém místě byla ještě v rovině...
Ano bude taky záleřet i na tom jestli bude trať elektrifikovaná (což pro Raijet asi bude potřeba) s tím že pantografy budou vytažené nahoru, ale í samotná kontrukce místa kde se tratě budou podjíždět... nikdo přeci neříká že v tom míste to nemůže být konstrukčně udělané jinak než jsme zvyklí z většiny jiných kolejišť...
Pro lepší představu jsem to trochu naskicnul jak to mám na mysli...
Pláň pod šterkovým ložem nemusí být přeci z kusu z překližky jako všude jinde i kdyby jen 5 mm ale stačí tem plech 0.5 mm který na těch pár cm bude dostatečně pevný a poslouží i jako podklad pro krajinu kolem (můžeme tam udělat terénní vlnku třeba s přejezdem polní cesty, nebo hrbolkem pod zrušených návěstích... která schová příkopy kolem tratě) V tunelu nemusím mít trakční vedení komplet na sloupech jako na pocrchu ale stačí mi jeden drát nebo plech pod spodkem vrchní nosné překližky který bude držet sběrač pantografu vytažený nahoře třeba jen 0,5 mm pod plechem. ale můžeme ho v daném místě ještě trochu stlačit dolu (podobně jako se v reálu stáhne pod mostem nebo v tunelu...) tak aby to nestlačilo do spodní polohy ale pružinky ho drželi pořád nahoře (dalších pár mm k dobru možná i oproti průjezdnému profilu NEM...)...
Pokud jeětě dvokolejku stáhnu do jedné koleje jako na mém návrhu, můžu využít v tunelu i měnší poloměr kterým taky ušetřím na hloubce panelu a tím krajině kolem a i rozdíl mezi podjezdem dvou nebo jednokolejné tratě může mít na pár věcí kolem průjezdného profilu i samotné konstrukce vliv...
Takže v průjezdném místě mohu počítat nad minimálním průjezdným profilem skoro o tloušťku překližky míň... a to už za cenu trochy konstrukčních komplikací může vyřešit i větší problémy...
Takže i pro ostatní.
Možná by občas stálo za to trochu se zamyslet než budu něco komentovat, jak se dá něco vyřešit jinak než jsme zvyklí, než jak tvrdí druzí že to musí být... aby to nebylo na úkor finálního výsledku, než začít s tím že někomu něco nevychází podle toho jak to máte kdo na svém kolejišti vyřešené, nebo jenom na mysli... Pak se dá předejít zbytečným nedorozumněním i nařknutím...
Jaromír