Plan kolajiska XIV/Pel-mel

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » čtv 13 kvě, 2021 6:59 am

Jirkátor píše:To, že Honza zveřejnil svůj názor na poslední Milanův návrh, ještě není důvod k podobným útokům na jeho osobu. Jen napsal, co si myslí, ale to tu snad můžeme dělat všichni, proto se tomu říká fórum.
Uživateli HonzaM nejde o konstruktivní kritiku nebo dobré rady. Jde mu jen čistě o útoky na moji práci a osobu. Důvody a příčiny neznám. Vždy napíše příspěvek (neustále opakující blábol), který postupně podle reakcí diskutujících upravuje tak, až jeho původní upravený příspěvek vyzní v jiném kontextu. Není to poprvé co tuto taktiku používá. Díky němu, bylo už zavřeno několik mých vláken, ale vždy jsem se snažil překousnout jeho invektivy a nezpřetrhat úplně tenké pouto s vámi modeláři. Proto vzniklo i vlákno "Pel-mel". Kdybych měl vypsat kolik do této doby dezinformací napsal, nestačila by ani možná stránka. Je zajímavé, že uživatel HonzaM se odvolává ať se nepoužívají osobní útoky a při tom on sám je používá. Přeloženo do naší řeči, co mohu já, vy nesmíte.
Ty sám píšeš o jeho příspěvku, jen to co jsi si zapamatoval. Neexistuje už originál příspěvek, takže nemůžeme objektivně posoudit původní text. Toho člověka znáš jen z diskusního fóra, ale řada z nás ho zná z klubu. Víme kdo to je a co je zač. Pavel-HP se trefně vyjádřil, akorát je mi Pavla líto, protože na jeho adresu bude teď následovat smršť poučujících emailů nebo SZ.
Ohledně pojmu "Dětské", jedná se kolejiště, kde je ovál,kruh (neplatí s definici LK), osmička a atd., atypické výhybky, jako trojcestné (dvojitá souměrná) výhybky, pseudoobloukové výhybky, provozně velmi jednoduché, kde ratolest může pouštět jednotlivé vlaky dle svého přání jedno za druhým. I krajina je atypická, protože se potřebuje přizpůsobit tvaru kolejiště.
Hank
hank píše:Já si k tomu jenom dovolím podotknout, že Milan F. toho publikoval tolik, že si snad musí vybrat úplně každý.
Jen dodám, že v V.díle jsou další kolejiště pro váš výběr a to nemluvím, že už mám dokončené i s příběhy cca dalších 50 plánků.
Jirkan
Potvrdím i slova Jirkanove, že plánky kolejišť nejsou dogma, ale slouží jako inspirace pro vaši práci.
Tempotaxi a ostatní modeláři
Vláďo a kluci, uvidíme. Těší mě váš zájem.

Vlákno se promazávat nebude, je to zbytečné. Pokusím se v budoucnu založit nové diskusní fórum nebo web.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod hank » čtv 13 kvě, 2021 8:16 am

milan ferdián píše:Důvody a příčiny neznám.


Třeba za to nemůže... :?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6114
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod Sniper » pát 30 črc, 2021 9:12 am

šmankote, člověk tu chvíli není a co toto?
Milane, Pane Mistr, nebýt tvojí práce a tvých návrhů tak by moje kolejiště nikdy nevzniklo, ehm ... nevznikalo.
Sleduji tvoje plánky a návrhy od začátku, nebo řekněme ještě z období před vydáním první knihy, vždy jsem v nich hledal inspiraci a ponaučení.
a jediné co si k nim dovolím říct je "WOOOOOOW"
nejsem schopný navrhnout nic lepšího ani hezčího, takže mi ani nepřísluší "hodnotit" tvojí práci.
Chápu pojem "DĚTSKÉ" kolejiště, vždyť i moje kolejiště je "dětské", je dělané tak, aby se mi líbilo. Takže v některých případech jsou určité věci trošku "přihnuté" trošku přivřené jedno či obě oči a v určitých místech si myslím, že je potřeba se vlastně koukat úplně jinam.
Všichni se snažíme o co nejvěrnější ztvárnění, ale na to bychom potřebovali úplně jiné prostory a velikosti.

Myslím, že nejenom za mne, prosím Milane, aby tě s námi i na dále spojovalo více než toto: "Vlákno představovalo ono poslední tenoučké spojení mezi vámi a mnou. ".

Nemyslím si že založení nového webu či fóra by něco vyřešilo, vždycky se někdo najde.
Obrnit se, ignorovat a nereagovat.
se štítem, nebo na něm.
Sniper
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon 27 črc, 2009 6:01 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod look23 » ned 15 srp, 2021 1:51 pm

Stavebnice parní lokomotivy v měřítku 1:1
odkaz
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » pon 22 lis, 2021 2:29 pm

Lokálky/Koudelov – Buda – Samota (Dětské)

Sněží. Sněhové vločky lehce poletuji a tancují nezávazně vzduchem a milosrdně přikrývají krajinu sněhovou peřinou. Je konec listopadu a nejvyšší čas, aby se příroda pomalu a jistě uložila k zimnímu spánku. Zima a železnice nejsou moc velcí kamarádi, no zimní nádech s kouřící parní lokomotivou a soupravou uhánějící krajinou, vždy nabízí onu tu kouzelnou atmosféru blížících se vánoc a idylu, kde nemusíme myslet na běžné starosti běžného života. Pohled na jedoucí vlak a na stříbrné linky kolejí v zasněžené krajině nás nutí se zastavit a podvolit se té atmosféře. A naše lokálky? Inu začínaly, tak jak všechny naše lokálky na území království českého. Svoji trasou jsou podobné trati z Čáslavi, přes Skovice, úvratí ve Žlebech a končící v Třemošnicí (ex Závratec). I svým charakterem odpovídají našim lokálkám. Nejdříve sloužily pro potřeby cukrovaru a jak šel čas, dalším výrobním subjektům, které vznikaly a doplňovaly rozmanitý drobný průmysl a tím i zaměstnanost v kraji. A tak vypadá i naše modelové kolejiště s vypůjčenými názvy z okolí zmiňované tratě.

Venku nadále sněží, první štiplavý mráz a v místnosti kanceláře lokomotivní remízy voní káva a bábovka. Pavel a Ondra připravuji svůj orchestrión na první jízdu. Otevřeli vrata remízy, aby výfukové zplodiny nezamořily remízu, protože vždy nechávali vůz před první jízdou, nahřát a z vysoka kašlali na nějaké úspory nafty. Místní lidé je znají a ty by jim to po službě, kdyby jeli v ledničce, pěkně spočítali. Ale nebyly rozmazleni a kvitují s povděkem výhodu, kterou mají od kluků, protože podmínky života v tomto krajiny není pro útlocity a třasořitky. Když bylo potřeba se zahřát, stačil i grog s rumem. Vůz se mohl provozem zahřát, ale na co. Ke svému překvapení zjistili Ondra s Pavlem, že i s předehřátým vozem, nějaký ten litr nafty ušetří. Ještě mrknou zda máme dost suchého písku, zkontrolovat stav vody, dopít kafé, ochutnat bábovku a jedéééém. 810 s brumláním zajíždí až do šturcu s krátkým nástupištěm, akorát pro tu naši 810 (v minulosti kolej pokračovala do cukrovaru, ten je v našich časech zrušený, zbořen a kolej byla zkrácená). Majestátně na naši stanici „Buda“ vzhlíží z oblak zemanské sídlo, často navštěvované místo turisty, no dnes mají jiné starosti než chodit v tomto období po našich kulturních památkách. První cestující nastupují, většinou jsou to zaměstnanci z drobných výrobních podniků a další část směřuje do okresního města Čáslav za prací. Kynou na pozdrav, pohodlně se usazují a dávají se spolu do řeči. Mrknem na hodinky a na sešiťák, odjíždíme na čas. Je stále tma, tak moc toho z krajiny nevidíme. Ve výhybně „Ksiny“ křižujeme s prvním manipulákem a po chvíli jízdy jsme v malé odbočné stanici „Koudelov“. Po chvíli přijíždí po hlavní větvi lokálek druhá 810, kde nám se prohodí cestující. Druhá 810 odjíždí a my čekáme na třetí 810 z opačné strany od Čáslavi.
Manipulák, tažený „Legem“ s prázdnými nákladními oplenovými a uhláky vozy dorazil do úvraťové stanici „Buda“, aby lokomotiva objela soupravu a pokračovala svoji jízdu dále. Posunovat bude až v koncové stanici „Samota“. Předením motoru zdolává eskovitou trať, kde krátkým tunelem pod zemanským sídlem projede okolo místního lomu a končí. Začne svůj obvyklý koncert. Co tu máme. U skladiště ložená zetka a dřevo kulatina na oplenech pro pilu v Koudelově. Aby se nám uhláky nepletly při posunu, obsloužíme hned lom, kde uhláky přistavíme a jsou určené pro přepravu drobného štěrku. Pak už posun jde ráz naráz prohodit opleny, připojit loženou zetku a jsme s posunem hotovi.
Mezitím do stanice „Koudelov“ přijela třetí 810,chvíle přestupu na naši 810. Oba motorové vozy odjíždějí svými směry za svým cílem. Manipulák se vrací ze stanice „Samota“ a v úvraťovce „Buda“ opět objede soupravu a čeká na naší 810. Naše 810 přes druhou staniční kolej vjíždí do našeho známého šturcu s nástupištěm (soupravy mohou křižovat i ve výhybně). Náš manipulák pokračuje přes dolní stanici „Koudelov“ dále a naše 810 zamířila do koncové stanici „Samota“.
-m-
Přílohy
Lokálky zima DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » pon 06 pro, 2021 11:37 am

Jedna z více variant "Lokálek" s kolejivem KUEHN.
-m-
Přílohy
Lokálky V zima – DF.jpg
Lokálky V SN – DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » úte 07 pro, 2021 6:23 pm

Poslední varianta z "Lokálek" s kolejivem KUEHN.
-m-
Přílohy
Lokálky VIII zima DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » čtv 09 pro, 2021 6:33 pm

Vánoční bláznivá osmička TT/1:120 860 x 860 KUEHN/20°
Zazvonil zvonec a pohádky je konec, spíše vlákna. Třičtvrtě roku se vlákno snažilo nějakým nezávislým způsobem pomoc dalším modelářům v realizaci jejich snů, byť představa nebyla někdy podle nich, ale udaná mými představami. Záleželo jenom na nich, zda se budou držet své cesty nebo přijmou moji představu za svoji. Zda jsou spokojeni nebo ne, máte možnost sledovat v jejich vlákna, jak daleko pokročili. Mě nápady došli, fantazie klesla skoro na nulu, vše co znáte jsem snažil přetvořit na papír, hlavně vaše sny.
Založení vlákna Pel-mel II bude už čistě jen na Vás, máte to ve svých rukou a hlasech. Čus :wink: .
Milan
Přílohy
Bláznivá osmička 2021 DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod Jirka1984 » čtv 09 pro, 2021 7:10 pm

Milane,díky za toto vlákno. Mě hodně pomohlo a jsem ti vděčný za plánek na kolejiště.
Stavba jde sice pomalu hlavně z časových důvodu a taky finančních-tři děti a manželka :)
Jirka
Jirka1984
 
Příspěvky: 547
Registrován: ned 26 led, 2020 11:01 am
Bydliště: Sebuzín

Re: Pel-mel

Příspěvekod Ivan » čtv 09 pro, 2021 7:14 pm

Milane, děkuji za hezké plánky a hlavně bláznivou osmičku :wink:
Já bych ho zařadil i do kategorie "ne kochačku" ke sklence něčeho dobrého.

Měj se a snad tu i dále uvidíme nějaké plánky!
Ivan
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Pel-mel

Příspěvekod look23 » čtv 09 pro, 2021 7:32 pm

Mistře Milane, šlo by v H0 vykouzlit nějaké lokálkové kolejiště na rozměru 4 x 1,2 metrů? Děkuji
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod StandaR » čtv 09 pro, 2021 8:34 pm

look23 píše:Mistře Milane, šlo by v H0 vykouzlit nějaké lokálkové kolejiště na rozměru 4 x 1,2 metrů? Děkuji


Co přesně si pod tím pojmem představuješ? Počet stanic? Koncové, průjezdné? Tahle naslepo ti to asi nenavrhne nikdo. Zkusil bych rozhodně nejdřív projet http://www.zeleznicni-normalie.cz/piwig ... category/8 všechny měřítka a pak začít nějakou modifikací, myslím si že Šatany jsou krásný základ na kterém se dá něco vymyslet
Přílohy
Screenshot 2021-12-09 at 21.35.53.png
StandaR
 
Příspěvky: 645
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Pel-mel

Příspěvekod Sandy » pát 10 pro, 2021 9:02 am

Já si tedy myslím, že od nedokončené práce se odcházet nemá....
Milan tu má spoustu restů!:

look23 píše:Mistře Milane, šlo by v H0 vykouzlit nějaké lokálkové kolejiště na rozměru 4 x 1,2 metrů? Děkuji


Mohl by třeba vymyslet nějaké univerzální kolejiště,v H0 třeba na ploše 200 x 100 cm a pak přidáváním 20% k jednotlivým rozměrům vytvářet příslušné modifikace. Abychom to nemuseli vymýšlet my. Protože, jak je všeobecně známo, myšlení bolí.... :roll:

EDIT:
Hlavně by měl konečně uspokojit HonzuM, protože ten si tady, chudák, ještě nevybral.
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Pel-mel

Příspěvekod Ivan » pát 10 pro, 2021 9:39 am

Sandy :D

Look23 … a nebo otevřít Plány kolejišť IV, například Javorina je dle mého krásný námět a máš-li k dispozici 4 m, pak stačí kolejiště natáhnout a získáš tím hezky delší staniční koleje. Šířka sedí. Našly by se i jiná, jen se musí překreslit do H0.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Pel-mel

Příspěvekod look23 » pát 10 pro, 2021 10:54 am

Procházel jsem všechny 4 díly od M.Ferdiána, ale tak znáte to. Jedno je moc čtvercové, druhé moc obdélníkové, ten rozměr 4 x 1,2 m je zrovna naprd. Ale děkuju za tipy.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků