Plan kolajiska XIV/Pel-mel

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » stř 24 bře, 2021 8:32 am

Myšpulín píše:Milane, opět smekám. V Há-nule, a dokonce dvě točny, které dávají smysl. Kvůli nim je důvod si pořídit nějakou páru. Teda to musela být pusa. Já ti prostě závidím.

Petře díky, ale není co závidět a moje dívenka ti posílá též velkou pusu :P . Tady se projevuje obrovská výhoda tohoto vlákna. Není něčím a nikým svázána :mrgreen: :wink: .
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod Myšpulín » stř 24 bře, 2021 9:50 am

Obávám se, že mě jich může posílat kolik chce, stejně se to nijak neprojeví. :(
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Pel-mel

Příspěvekod Jirka1984 » stř 24 bře, 2021 10:23 am

Myšpulín:
Ahoj,
Díky za zájem,snad tebe a ostatní nezklamu. Budu to stavět pár let.
Za prvé, rodině by se nelíbilo kdybych byl pořád u vláčku.
Za druhé mam ještě jeden koníček a to že opravují auta pro známé po večerech a tím si vydělávám na vláčky:)
Jinak je to pro mě velká výzva ale ty mám rád.

Největší zádrhel pro mě nastane v elektronické podobě. Já skončil s vlackama v roce 1999 a to jsem měl jen odpojitelné úseky na nádraží a klávesnice na vyhybky. Naštěstí je tady tohle fórum a mám kámoše co se vyzná v elektronice. Tak to společně dáme.
Jirka
Jirka1984
 
Příspěvky: 547
Registrován: ned 26 led, 2020 11:01 am
Bydliště: Sebuzín

Re: Pel-mel

Příspěvekod Jirkátor » stř 24 bře, 2021 12:08 pm

Jirka1984 píše:... Já skončil s vlackama v roce 1999 a to jsem měl jen odpojitelné úseky na nádraží a klávesnice na vyhybky. ...

Já ještě o deset let dřív, ale dá se to zpoždění dohnat.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » čtv 25 bře, 2021 6:31 pm

Příchovice skrytá H0/1:87 TILLIG/ELITE/15°
pokračování příště.....
-m-
Přílohy
Příchovice skrytá DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » úte 30 bře, 2021 6:54 pm

Příchovice III.epocha H0/1:87 4500 x 2800 TILLIG/ELITE/15° zdroj: plocha ondřej001
„Dobrý den, pasová a celní kontrola, prosím váše pasy“, oslovení, které vás oslovovalo vždy při překročení státních hranic. Obvyklá procedura. Naše stanice je první, která se nachází na území naše republiky. Cestující přijeli mezinárodním ry-chlíkem v motorové třídílné jednotce M 473.0, na tu doby velmi luxusní souprava, kterou konec války zastihl na našem území. Necháme v klidu proběhnout celní formality a porozhlédneme se po stanici. Stanice je pohraniční určená pro styk s cizí železnici, kde je zavedena přechodová a přípojná služba. Cizí zajíždějící stroje využívají provozní ošetření v lokomo-tivním depu na našem území.

Ve stanici je čilý ruch. Na koleji 4 stojí uhelný vlak a čeká na najetí postrku k soupravě. Postrková lokomotiva jede k pra-vému zhlaví po koleji 5. Obě parní lokomotivy jsou řady 555.1. Z vnitrozemí do stanice na kolej 2 nám přijíždí nákladní vlak částečně s prázdnými uhelnými vozy a částečně loženými vozy se strojírenským zbožím. Vozy i náklad jsou určené do zahraničí, prázdné vozy pro další potřebné uhlí. Souprava je tažena parní lokomotivou řady 534.031. Na výtažné koleji 3v vyčkává manipulák tažený lokomotivou řady 524.108 do skončení odbavení rychlíku. Manipulák dokončil posun ve stanici a ještě přibere prázdné uhláky, které narychlo vytahuje z lokomotivního depa parní lokomotiva řady 310.0.
Jak už jsem podotkli, lokomotivní depo slouží jak pro cizí zahraniční stroje, tak je domovem našich přidělených strojů. Točna, kde 555.1 se hravě otočí a má tu svůj paprsek v rotundě. Ale po pořadě. Stroje výjimečně do lokomotivního depa vjíždějí z koleje 5, blíže k výpravní budově než je zvykem, následuje popelová jáma s popelovým jeřábem, se svoji popelovou koleji, kde nám trůní oplechovaný vůz na odvoz popela. Vodní jeřáby, pískovací věž, točna. Pro rychlý obrat parních lokomotiv se používá hned za točnou místo s uhelnou skládkou s uhelným výtahem. Po dozbrojení a nafasování maziva a oleje, se lokomotiva na točně otočí podle potřeby a na druhé výjezdové koleji se připraví na další provozní službu. Lokomotivní depo má rotundu o třech stáních. Dvě pro krátké stroje a jednu pro dlouhou, naši 555.1. Stroje, které jsou zde přidělené, zbrojí uhlím na opačně straně. U uhelné větší skládky stojí dvoukomorový uhelný výtah. Pro motorové stroje byla nedávno postavena nádrž pro uskladnění nafty a menší nádrž pro oleje. Sklad maziv a olejů stojí z dřívějších let. Hned u boku rotundy leží kolej pro tankování motorových vozů a byla upravena proti úniku nafty s čerpací stanici.
V lokomotivním depu máme budovy, jako krytá skládka písku, sušička písku, kůlny, sociální zařízení s bufetem pro personál zajišťující provoz depa, vodárna a kancelář strojmistra. Obsluhy strojů nocují ve výpravní budově. Stojí nám v depu krátký nehodový vlak se základní soupravou a nad ní sněhový pluh.

Vzorem naši výpravní budovy je předloha ve stanici Dasnice, klasika skladiště s rampou, váha a volnou skládkou. Stanice je osazená na obou zhlavích patrovým stavědlem a mechanickými návěstidly.

Celní a pasová prohlídka skončila, nastupujeme jako doprovod našemu mašinfírovi. Souprava se dává tichým rozjezdem do pohybu. Stoupáme hned za poslední výhybkou, protože naše trať musí překonat průsmykem hřeben hor. Vlak se stáčí pravotočivým obloukem okolo lokomotivního depa, které máme na okamžik jak na dlani. Z výšky koukáme po chvíli na celou stanici a po překročení říčky po železničním ocelovém příhradovém mostě s horní mostovkou, nám stanice zmizí z očí. Hluboký skalní zářez, chvíle jízdy a projíždíme velmi slavnou stanici pod názvem „Liptákov“. Proč slavnou ? Důvod je v minulosti přítomnost našeho největšího génia a všeuměla Járy Cimrmana. Před našim průjezdem stanice projela motorová souprava tažená motorovým vozem řady M284.1 s dvěma přípojnými vozy Calm, jako osobní vlak.
Samotná stanice má tři dopravní koleje, manipulační skládkovou, vlečku k obilnímu silu a do skláren „Rasch“ majitele C.Rasche. Po projetí stanice naše trať klesá až do vnitrozemí. Objedeme sklárny, pohledem se zadíváme do okolní krajiny a světlo se nám ztratí v následujícím tunelu.

Skrytá část se skládá ze čtyř průjezdných kolejí a dvou kusých určených pro motorové vozy nebo pro jeden kratší nákladní nebo osobní vlak. Celkově ve skryťáků můžeme mít šest vlakových souprav.
-m-
Přílohy
Příchovice DF.jpg
Příchovice rám DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod jirkan » stř 31 bře, 2021 2:46 am

Milane, opět skvělé. Možnost legálně provozovat vozidla dvou železničních správ a s tím související výměna strojů a taky nutnost postrku, to vše na ještě dostupné ploše, fakt další majstrštyk.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Pel-mel

Příspěvekod ondřej001 » stř 31 bře, 2021 5:42 am

Tak pánové, nevím zda autor nebyl v předešlém životě stavitel železnice na území C.K. Rakousko Uhersko. Přiznám se, že jsem trochu čekal s čím přijde, ale to to, to je přesně, co mě zabere na první dobrou. Je tam vše, o čem jsem uvažoval.
Za mě vynikající :)
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Pel-mel

Příspěvekod ondřej001 » stř 31 bře, 2021 6:29 am

Mohu požádat o více informací ohledně typu vyhýbek a poloměrů oblouku na viditelné ploše pro případný vložení do programu v PC. Nemohu stále uvěřit, že se toho tam tolik vejde :D
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » stř 31 bře, 2021 7:42 am

ondřej001 píše:Tak pánové, nevím zda autor nebyl v předešlém životě stavitel železnice na území C.K. Rakousko Uhersko. Přiznám se, že jsem trochu čekal s čím přijde, ale to to, to je přesně, co mě zabere na první dobrou. Je tam vše, o čem jsem uvažoval.
Za mě vynikající :)

Díky, ale část zásluhy má i Michal Š., protože jsem se inspiroval jeho prvním projektem pro tebe. Já jsem projekt malinko poupravil a vyladil. Míšo díky :wink: .
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » čtv 01 dub, 2021 3:01 pm

Markov skrytá dětské N/1:160 2000 x 1000 MINITRIX/15°
....pokračování příště.....
-m-
Přílohy
Markov skrytá.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » úte 06 dub, 2021 8:18 am

Markov dětské N/1:160 2000 x 1000 MINITRIX/15° zdroj: plocha začátečník Michal
Falešná dvojkolejka. Traťové poloměry na lokálce R194,6 mm. Kolejové spojky KS1 a 2 vložil do dvojkolejné tratě tatínek, z důvodu obousměrného provozu ve stanici Markov. KS1 a 2 má tatínek pod kontrolou z důvodu možného vyzkratování, protože kolejové spojky svým provozem tvoří smyčku. Přístup ke kolejišti z přední, zadní a levé strany.
-m-
edit:07.04.21
Přílohy
Markov DF.jpg
Markov princip DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod jirkan » úte 06 dub, 2021 5:57 pm

Milane, nechápu, proč to nazýváš dětské. Já do toho koukal asi půl hodiny, než jsem pochopil, co kam patří :idea: . Asi už jsem dospěl do věku, kdy se intelekt odečítá :mrgreen: Moc se nedovedu představit toho tatínka, který si stačí zajezdit a ještě uhlídá potomky. Ale jinak jako vždy krása :D
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Pel-mel

Příspěvekod Zlámalík » úte 06 dub, 2021 8:32 pm

Dětské je to proto, že se máš koukat, jak to pěkně jezdí a nešpekulovat :D
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1832
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Pel-mel

Příspěvekod akcilhej » stř 07 dub, 2021 5:07 am

Lokálka a sen o rychlíku v jednom....
Tedy klobouk dolů, nádhera.
Uživatelský avatar
akcilhej
 
Příspěvky: 119
Registrován: sob 07 led, 2012 8:16 pm
Bydliště: Šluknovský výběžek

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků