Normy a doporučení pro návrh kolejiště velikost H0

Dobrý den kolegové.
Snažím se navrhnout si něco co by mělo být kolejištěm a mám problém s technickými normami a doporučeními podle kterých návrh tvořit. Prošel jsem toho už na fóru dost a věřím že odpovědi někde jsou ale vždy jsou ukryté v nějakém konkrétním návrhu kolejiště pro danou osobu a tak je člověk ani nenajde.
Z dostupných informací by to mělo být (když tak další normy doporučte):
Norma NEM 102 - průjezdný profil v přímé koleji
Norma NEM 103 - průjezdný profil v oblouku
Norma NEM 112 - vzdálenost kolejí
Více norem k přečtení co umí jazyk je https://www.morop.org/index.php/de/nem-normen.html
Co už mě tam chybí je spousta drobností.
1: Dosahová vzdálenost, ta byla probírána http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=1420
2: Kolej od kraje ve viditelné části. . Jak daleko by kolej měla být od zdi, tak aby to k něčemu vypadalo? Jedna věc je průjezdný profil (technický průjezd) a druhá věc jak to bude vypadat když vlak bude "šoupat" o zeď. Přeci jen by tam měla být alespoň nějak naznačená krajina, příkop kolem trati a co já vím co. Prostě bych rád věděl kolik by ta kóta "A" měla být.
3: Konstrukce patra kolejiště v závislosti na vzdálenosti podpěr. . Je nějaká vzdálenost podpěr od sebe kóta "C" a tloušťka nosné konstrukce kóta "B" která by se měla zvětšovat v závislosti na vzdálenosti "C". Tím pádem narůstá i celková výška kolik je potřeba naplánovat na nastoupání.
4: Délka přechodového oblouku na stoupání či klesání. . Kolik je potřeba odečíst kóta "D" od celkové délky stoupání na místo kde rovina přechází do stoupání / klesání. Jsou to vlastně dva přechody. Začátek a konec stoupání a klesání. Je to určitě závislé na procentech stoupání 3cm/100cm 5cm/100cm ale přeci jen, nějaký úsek by měl být cca definován aby se nerozpojovali vagony.
5: Doporučené stoupání na 100cm v závislosti na provozovaných délkách souprav případně na rádiusu oblouku.
6: Doporučené rádiusy ve skrytých a viditelných částech kolejišť opět v závislosti jestli se jedná o lokálku či hlavní trať.
7: Doporučené přechodové rovinky mezi protilehlými oblouky v závislosti na jejich rádiusu.
Pokud vlákno není vhodně umístěno tak jej přesuňte do jiné části ale v modelových kolejištích jsou návrhy pro jednotlivé uživatele a tak jsem to tam nechtěl dávat.
Děkuju Cipísekmp.
Snažím se navrhnout si něco co by mělo být kolejištěm a mám problém s technickými normami a doporučeními podle kterých návrh tvořit. Prošel jsem toho už na fóru dost a věřím že odpovědi někde jsou ale vždy jsou ukryté v nějakém konkrétním návrhu kolejiště pro danou osobu a tak je člověk ani nenajde.
Z dostupných informací by to mělo být (když tak další normy doporučte):
Norma NEM 102 - průjezdný profil v přímé koleji
Norma NEM 103 - průjezdný profil v oblouku
Norma NEM 112 - vzdálenost kolejí
Více norem k přečtení co umí jazyk je https://www.morop.org/index.php/de/nem-normen.html
Co už mě tam chybí je spousta drobností.
1: Dosahová vzdálenost, ta byla probírána http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=1420
2: Kolej od kraje ve viditelné části. . Jak daleko by kolej měla být od zdi, tak aby to k něčemu vypadalo? Jedna věc je průjezdný profil (technický průjezd) a druhá věc jak to bude vypadat když vlak bude "šoupat" o zeď. Přeci jen by tam měla být alespoň nějak naznačená krajina, příkop kolem trati a co já vím co. Prostě bych rád věděl kolik by ta kóta "A" měla být.
3: Konstrukce patra kolejiště v závislosti na vzdálenosti podpěr. . Je nějaká vzdálenost podpěr od sebe kóta "C" a tloušťka nosné konstrukce kóta "B" která by se měla zvětšovat v závislosti na vzdálenosti "C". Tím pádem narůstá i celková výška kolik je potřeba naplánovat na nastoupání.
4: Délka přechodového oblouku na stoupání či klesání. . Kolik je potřeba odečíst kóta "D" od celkové délky stoupání na místo kde rovina přechází do stoupání / klesání. Jsou to vlastně dva přechody. Začátek a konec stoupání a klesání. Je to určitě závislé na procentech stoupání 3cm/100cm 5cm/100cm ale přeci jen, nějaký úsek by měl být cca definován aby se nerozpojovali vagony.
5: Doporučené stoupání na 100cm v závislosti na provozovaných délkách souprav případně na rádiusu oblouku.
6: Doporučené rádiusy ve skrytých a viditelných částech kolejišť opět v závislosti jestli se jedná o lokálku či hlavní trať.
7: Doporučené přechodové rovinky mezi protilehlými oblouky v závislosti na jejich rádiusu.
Pokud vlákno není vhodně umístěno tak jej přesuňte do jiné části ale v modelových kolejištích jsou návrhy pro jednotlivé uživatele a tak jsem to tam nechtěl dávat.
Děkuju Cipísekmp.