Stránka 2 z 2

Re: Prostor pro kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 13 čer, 2021 10:59 am
od jirkan
milan ferdián píše:jirkan
Dobrý, já tě jen upřesním (výrobci to ví, nejsou tak blbí, jen předpokládají, že my to nevíme a jsme jen laici :lol: )
NEM je základní věc a bible pro začátečníka i pro profesionála.

-m-


Já bych jen poznamenal, že ti výrobci sice nejsou blbí, ale holt své produkty začali vyrábět 50 let před tím, než se někdo rozhodl je postavit normou mimo zákon......

Osobně chápu normy (nebo jejich části), které mají nějaké fyzikální zázemí, jako je tomu např. dlouhých dvounápravových vozů. U podvozkových vozů mi ale tato podstata uniká.
Jednoduše řečeno, pokud vůz v oblouku nezasahuje mimo profil, proč by zde mělo být nějaké další omezení. Prosím, někdo může namítnout, že je to záležitost estetická, ale to opravdu musím řešit i vzhled soupravy v tunelu?

Já se snažím nepoužívat poloměry pod 419 mm (R3 ROCO), takže teoreticky bych nemohl provozovat nezkrácené rychlíkové vozy. Nezkrácené vozy ovšem používám od doby, kdy se objevily na trhu, což je už x desítek let, a ani jednou jsem neměl problém. V obloucích vše nejprve kontroluji pomocí dvojice nezkrácených jídelních vozů, které mají délku tuším 313 mm, jsou pro mne mustrem. Když to jde s nimi, jde to se vším. Problémy nemám ani na dosluhujícím kolejišti, kde jsem musel použít i poloměr 360 mm.
Je pravda, že několik problémů jsem zaznamenal, ale vždy u krátkých vozidel, která by podle normy měla vše zvládat bez problémů. Takže opravdu nevím........

Jo, a na závěr, skládací metr neřeším, protože v mém případě se jedná o neviditelné úseky trati, kde mi optika opravdu nevadí.-