Plan kolajiska XII

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod hank » ned 24 led, 2021 4:51 pm

jafobe: Nic se neboj, my dědci během příštích 20 let vymřeme a ti, kdo dneska ještě čůrají do plínek, budou tobě a tvé generaci, která mezitím dospěje do dědkovského stavu, vyčítat přesně totéž, nanejvýš jinými slovy... Takhle to zkrátka chodí už nejmíň 5000 let a já věřím tomu, že určitě déle, akorát že těch 5000 let jsou o tom písemné záznamy; a ty záznamy mluví pořád o tomtéž. :lol:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6107
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod milan ferdián » úte 26 led, 2021 12:37 pm

Büchetbahn epocha I. N/1:160 2000 x 1100 MINITRIX/15°- 24° zdroj:rostikator

.........................................................................................
Traťový poloměr byl navržen R2/R228,2 mm. Ve stanici Eging jsou staniční poloměry R5/R362,6 mm/15°, ve stanici Ranfels staniční poloměr R1/R194,6 mm/24°. Stoupání bylo zachováno v optimálním poměru 1:30 (ze skryťáku, viditelná trať do koncové stanici) a na viditelné trati s tunely 1:33. Bf Eging T.K. +123, Bf Ranfels T.K. +240 a Abzw. Prieting T.K. +197.
-m-
Přílohy
Büchetbahn DFMB.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod jirkan » úte 26 led, 2021 5:23 pm

Milane, ať si tady kdo chce co chce říká, tak mně se to prostě líbí. Kromě velkých a zamotaných nádraží se mi totiž moc líbí zalesněné kopce a nepříliš zalidněná krajina (já vím, moc ty dvě věci nejdou dohromady). Jenom mně dráždíš tím N kem, protože kdybych už neměl takové zásoby H0, tak bych se snad nechal ukecat....

To Hank: :D :D :D
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod rostikator » úte 26 led, 2021 7:21 pm

jirkan píše:Milane, ať si tady kdo chce co chce říká, tak mně se to prostě líbí. Kromě velkých a zamotaných nádraží se mi totiž moc líbí zalesněné kopce a nepříliš zalidněná krajina (já vím, moc ty dvě věci nejdou dohromady). Jenom mně dráždíš tím N kem, protože kdybych už neměl takové zásoby H0, tak bych se snad nechal ukecat....

To Hank: :D :D :D


všechno se dá prodat / vyměnit ;-)
Nx2000x1100, EPOCHA I., DCC >> Loconet,RailCom,Digitrax DT500D >> JMRI
Uživatelský avatar
rostikator
 
Příspěvky: 234
Registrován: pon 09 dub, 2018 6:36 am

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod jirkan » úte 26 led, 2021 7:26 pm

Obávám se, že kdybych své H0 zásoby poslal do světa za nějakou rozumnou cenu, tak to většina zdejších e-shopů může zabalit :mrgreen:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod rostikator » stř 27 led, 2021 7:04 am

jirkan píše:Obávám se, že kdybych své H0 zásoby poslal do světa za nějakou rozumnou cenu, tak to většina zdejších e-shopů může zabalit :mrgreen:


z HO jsem si nechal lokomotivy co se mi líbí a hromadu dalších US lokomotiv až budou vnoučata

ale mám ještě velmi velkou zásobu nového kolejiva v Z od Rokuhanu, (je v geometrii MARKLIN) a k tomu už pomalu kupuju i loko a vagony, ale pro to ještě nemám místo. Tak přemíšlím o domácích Z modulech.
Nx2000x1100, EPOCHA I., DCC >> Loconet,RailCom,Digitrax DT500D >> JMRI
Uživatelský avatar
rostikator
 
Příspěvky: 234
Registrován: pon 09 dub, 2018 6:36 am

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod milan ferdián » stř 27 led, 2021 9:04 am

rostikator píše:ale mám ještě velmi velkou zásobu nového kolejiva v Z od Rokuhanu, (je v geometrii MARKLIN) a k tomu už pomalu kupuju i loko a vagony, ale pro to ještě nemám místo. Tak přemíšlím o domácích Z modulech.

Kolejivo Rokuhan jsem hodně použil ve IV.díle, ale víceméně jako úzkorozchodné kolejivo TTe.

Děkuji vám těm, co se líbí tyto kolejiště. Jedna poznámka, znalí ví, že u každého kolejiště píší, které kolejivo od daného výrobce bylo použito. Je to z důvodu matematických výpočtů. Nevěřte těm lžím, že geometrie kolejiva na kolejištích jsou kreslené od ruky, není to pravda.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod rostikator » stř 27 led, 2021 5:59 pm

Moc děkuji za pomoc s návrhem a doufám že budu moct osobně poděkovat.

Doufám že se mi povede do konce týdne překreslit ve SCARMu
Nx2000x1100, EPOCHA I., DCC >> Loconet,RailCom,Digitrax DT500D >> JMRI
Uživatelský avatar
rostikator
 
Příspěvky: 234
Registrován: pon 09 dub, 2018 6:36 am

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod Stanin » čtv 28 led, 2021 10:30 am

rostikator píše:..ale mám ještě velmi velkou zásobu nového kolejiva v Z od Rokuhanu, (je v geometrii MARKLIN) a k tomu už pomalu kupuju i loko a vagony, ale pro to ještě nemám místo. Tak přemíšlím o domácích Z modulech.

V kontextu se Zetkem zni vtipne vyrok "nemam misto". :) Ale chapu, mista neni nikdy dost. ;)

jirkan: Nic ti nebrani delat N jako druhou velikost. Mam to tak treba ja, i kdyz hodne okrajove, k hanule. Me hodne ovlivnil treti dil planku od Milana. Tam to byly zne. :) A treba Dusan s Kamenickama dela eNku taky peknou reklamu... Ted se teda snazim z H0 vytezit maximum, ale jestli me to na mem prostoru neuspokoji, tak je jasny, co prijde na radu potom. :)
Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod HonzaM » čtv 28 led, 2021 11:31 am

rostikator píše:Moc děkuji za pomoc s návrhem a doufám že budu moct osobně poděkovat.

Doufám že se mi povede do konce týdne překreslit ve SCARMu

Ten návrh Büchetbahn vypadá zajímavě, vedení tratí je nápadité, jednotlivé motivy se neopakují na více místech. Předpokládá to ovšem přístup minimálně za tří stran. Je k vidění i spodní patro?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4083
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod HonzaM » čtv 28 led, 2021 11:45 am

Stanin píše:
rostikator píše:..ale mám ještě velmi velkou zásobu nového kolejiva v Z od Rokuhanu, (je v geometrii MARKLIN) a k tomu už pomalu kupuju i loko a vagony, ale pro to ještě nemám místo. Tak přemíšlím o domácích Z modulech.

V kontextu se Zetkem zni vtipne vyrok "nemam misto". :) Ale chapu, mista neni nikdy dost. ;)

Ve spojení s úvahou o modulech Z tomu rozumím tak, že není místo na plnoprovozní kolejiště. Výhodou modulů je možnost je sestavovat různě, nepoužívat vždy všechny. Z je na to vhodné, stanice mohou mít lokální ovládací panely.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4083
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod rostikator » čtv 28 led, 2021 3:35 pm

překresleny zatím jen koleje , v tom SCARMu se věci jako řeka a tak dělají zle nedobře
N.board.IV.v001.jpg

N.board.IV.v001.hidden.jpg
Nx2000x1100, EPOCHA I., DCC >> Loconet,RailCom,Digitrax DT500D >> JMRI
Uživatelský avatar
rostikator
 
Příspěvky: 234
Registrován: pon 09 dub, 2018 6:36 am

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod milan ferdián » sob 30 led, 2021 7:07 pm

Ilztalbahn epocha VII N/1:160 2000 x 1100 MINITRIX/15° zdroj:Rostikator/MIBA
Zima, konečně se nám vrátila se vší parádou. S mrazy, se závějemi, s hustým sněžením, tak jak má správně být. Však lyža-řská střediska, hotely a soukromé ubytování na chalupách praskají ve švech po těch hubených covidových letech. Už je to pryč a lidé se snaží vše dohnat co zameškali. I mojí snahou je naplnit dluhy, které jsme museli prosedět doma a nemohli se setkat se stejnými vášnivými kolegy, moduláři na setkáních. Zkrácený RailJet pod názvem „Josef Seidel“ tiše uhání noční šumavskou krajinou. Je hluboká tma, venku pravá, nefalšovaná vánice, vločky ukazují svůj taneční rej. Překrásný obraz se mi naskytuje oknem, nemohu spát, protože se mi hlavou honí jeden nápad za druhým a já si nestačím dělat poznámky do noťasu. Stewardka, ač nemusela mi donesla další kávu a malý sladký zákusek. Usmál jsem se na ni a poděkoval. Kývnutím hlavy opětovala mé poděkování s otázkou zda už je to vše. Ano. Noční koncert vloček mi neustále nabízejí nové a nové nápady. Sem tam bliknou červená světla závor s halasitým vyzváněním. No jo, kdo by dnes někam, tak pozdě v noci jel. RailJet projíždí levým obloukem tratě a k ní z pravé strany přiběhnou dvě sem tam odváté stříbrné linky kolejí z Volar. Manšifíra houkne na pozdrav službu konajícímu výpravčímu, který, zde obsluhuje poslední stanici na českém území. Mihnou se mi světla dopravní kanceláře, aby vlak se ponořil do hluboké tmy. Stožec ani nezahlédnu, jak jedeme rychle. Po chvíli najíždíme na nové těleso tratě, protože železniční nadšenci, zde mají stále své muzeum a trať se ji musela vyhnout. Mostkem několikrát překročíme zavátou Studenou Vltavu a jsme na bavorském území. Na chvíli ustálo sněžení a my se levotočivým traťovým obloukem blížíme do nové železniční stykové stanice Haidmühle. RailJet zastavuje, příbírá další cestující, kteří přijeli z Číčenic a z nedalekého okolí. Než cestující přestoupí, protože někteří přestupují i z našeho vlaku do dvou připravených motorových vozů Regio – Shuttle, s tím rozdílem, že nalevo stojí ve barvách ČD a druhý v barvách soukromé společnosti Ilztalbahnu, se virtuálně porozhlédneme po stanici. Napravo vedle nás přes další dopravní koleji, stojí rychlý nákladní vlak. Čeká se až odjedem, aby elektrická lokomotiva odstoupila od soupravy do lokomotivního depa. Na vyčkávací koleji už čeká její německá kolegyně. Výpravní budova je postavena velmi moderně, ostrovní nástupiště na nimž je v noci nebývalý ruch. V dáli vidíme provozní budovu a za ní zbytek z lokomotivní rotundy co z ní zbylo. Čtyři stání muselo ustoupit nové stanici a byly ponechány pro potřebu provozu jen dvě. Vedle spí za točnou vyhaslé parní lokomotivy. Chybějící stání se staví z druhé strany rotundy, bude tady muzeum bavorských drah. Nevidíme za nákladní soupravu, ale před příjezdem do stanice, jsem zahlédl elektrickou soupravu řady 650 ČD a motorový vůz, opět Regio-Shuttle v barvách soukromé společnosti. Opět se nám rozesněžilo a prašan vytváří na odstavených vozech příjemnou bílou peřinu, aby se pěkně vláčkům spalo a snilo.
Zazněl hvízd, jelikož na návěstidlu svítí zelená. Náš RailJet se dává do pohybu noční zasněženou krajinou. Teď už budeme jen klesat, stanici Waldkirchem projedeme se zajímavou raritou na zhlaví, potkáme se a párkrát překročíme říčkou Ilz, na chvíli zastavíme v Passau a pokračujeme do cílové stanice München/Mnichov, kde je i můj a nejen můj, ale cíl cesty našich modulářů.
-m-
Přílohy
Ilztalbahn DFMB.jpg
Ilztalbahn skrytá 2.jpg
Ilztalbahn skrytá 1.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XII

Příspěvekod milan ferdián » úte 02 úno, 2021 12:15 pm

Jak vzniká publikace je velmi dlouhá cesta a není o tom, že práce jde levou zadní a nic to není.
Na začátku musíte být vždy vy, modeláři, fandové a zájemci o modelovou železnici bez ohledu na modelové měřítko. Proč? Jde o to jestli máte o naši práci zájem nebo ne. Já, Michal Šuhajda, lajblt když se do něčeho pouštíme, víme, že musíme mít hodně znalostí a vědomostí. Zálohou je nám velká knihovna se spoustu knížek a katalogů s kolejivem od výrobců, aby jsme nešmátrali při projektech do prázdná. Znalost geometrie kolejiva a to prosím i toho co už se nevyrábí, je u nás samozřejmostí a tvoří základ naší práce. Potřebujete, jak už jsem se několikrát zmiňoval múzu, u mne je to dívenka. Bez této křehké bytosti jste nahraní. Můžete technicky vše zvládat, ale bez nich to nejde. Ve spoluprací s nimi začíná naše práce. Najít nebo mít nápad na námět, hromada pokresleného papíru, zásoby papíru, dostatečnou zásobu tuh do mikro-
tužek, fixy různých velikostí, obyčejné kružítko, u mne matematické tabulky, kluci používají své metody kreslení. Než se vyklube jeden, jediný zdařilý návrh kolejiště, uplyne nějaký čas. Potřebuje trochu uležet. A tak postupně vznikají plánky kolejišť jedno za druhým. Text zhruba napíšete a další kolegové co ovládají tyto kouzelné niance, vám plánek doplní svým textem nebo zajímavým příběhem. Až pak zkompletované podklady se předají nakladateli. Nakladatel musí dát budoucí publikaci formu, design a grafiku. Texty procházejí jak jazykovou korekturou, tak i stylistickou úpravou. Pak už to znáte, tiskárna, distribuce a konečný cíl, VY. Že se vše nepovede i to se stává. Není záměrem vás brát obsahově na hůl. Pohádku o učitelce češtiny a dalších připomínek, jsem si už přečetl.
Nechci zde rozebírat opětovně texty. Není problém vydat publikaci bez doprovodných textů, no jo, ale budete mít potom zájem, když budete koukat na plánek kolejiště bez žádného textu :?: Já si myslím, že určitě ne, doprovodné texty ode mne, Michala a dalších kolegů, jsou tím kořením, které obohacují obsah publikace.

Proč o tom píší, nevím zda mám nadále pokračovat ve tvorbě pro laickou a odbornou veřejnost a dokončit poslední díl (za kolegy nemohu mluvit), když čtu "rady" a nepodložená tvrzení. Někteří budou radostí tleskat, někteří budou smutnit. Nějak všichni tady, jste vy uživatele diskusního fóra zapoměli na jednu důležitou věc.

Byli jste to přece na začátku VY , co si přáli a vyžádali si vznik dílů. O to více jsme nesmírně šťastní, když vidíme mode-
láře, kteří nápady a myšlenky realizuji a vdechuji jim pulzující život. Dokladují svoji práci/modelaření svými vloženými obrázky.

Něco ze zákulisí
1 - hromadu nezpracovaných podkladů se zátiším fixů
2 - nevydaná část v zelené složce
3 - obsah máte ve svých knihovničkách
-m-
Přílohy
Nezpracované projekty.JPG
Druhá část podkladů.JPG
První část podkladů.JPG
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Předchozí

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků