luftak píše:- Jsem smířen s tím, že v VI. epoše (dětský provoz) budou jezdit skládací metry a v epoše IVa to s Y budu mít jen o málo lepší
- Nechystám se na krásné, ale náhodné kolejiště, ale na vzpomínkové. Má to být žst. Strančice a okolí, cca 1973
- O kolejišti mám hrubou představu, ale nemám to ještě namalované a dořešené
- Vím že v kolejišti budu muset jít do nepříjemných kompromisů, ale tím se budu jen držet stránčické tradice (stanice postavená do esíčka)
- Za kompromisů by to nějak zkroutit snad i šlo, jen budu muset asi zažádat o nějakou výjimku z fyzikálních zákonů. A určitě zkrátit staniční koleje aspoň na šestinu a všechno hnát až do krajnosti. Fakt nevím kam zapíchnu námezníky a návěstidla
- Kapacitní skryťák je nejmenší ze všech problémů. V nejhorším se udělají dvě patra, jedna smyčka v horním a jedna v dolním.
A taky by samozřejmě šlo udělat víceméně klasické schéma, "odbočnou" stanici na hlavní dvoukolejce a místo lokálky esíčko vlečky pro pivo, po cestě EŽ...
- Hlavní stanice se zhlavími ohnutými do C, co má aspoň 1. nebo 1. a 2. kolej s užitečnou délkou dejme tomu 85 cm, se prostě vejde, pokud bych na 3. a 4. kolej už epochu IV (céčkovou skříň) nepustil. Problém je udělat do toho esíčko a horní smyčku v dvoukolejce. Začíná mi vycházet jako řešitelná, pokud se smířím s cca půl metrem estakády, co budu vydávat za ten velmi známý posázavský most. Onu hromadu uhlí za skladištěm mu strčím mezi pilíře, gumokolní přístup k ní z druhé strany mostu, silnici protáhnu vlevo přes známý stránčický přejezd a asi mám hotovo...
- Rád bych, aby na hlavních stránčických kolejích dokázal zastavit přinejmenším Delfín (82 cm), i když třeba za cenu nulové rezervy před návěstidlem a pečlivé práce s digitálem. Delších vlaků tam moc nebude, a když tak jen o málo. Výjimku nevylučuju, pokud se mi tam dole podaří dlouhý šturc (něco jako nahoře šturc "Vídeň" - viz provizorní schéma na rajčeti), mohlo by se tam zjevovat projíždějící mírně "těžkotonážní" uhlí, jisté to není.
- Suterénní skryťák se chystám mj. také "krmit" zvnějšku soupravami vyjíždějícími z přidržené vitrínové plexiroury. Bude se tak relativně snadno vyměňovat vozový park a některé vlaky se tak nebudou na kolejišti normálně ani potkávat. Např. Vindobona v Delfínovi, v Hydře a v Railjetu. Nebo cokoli ze VI. epochy s náklady v páře.
Strašně moc Ti fandím a přeju, abys to dokázal vzájemně všechno sladit ke své spokojenosti.
Nebude to úplně snadné, ale kompromisy, a na malém prostoru velké kompromisy, jsou v našem koníčku přímo nutností a Ty je všechny zvládneš, o tom jsem přesvědčen. Protože kdo má před sebou náročný, ale realizovatelný cíl, a kdo má jasnou vizi a silnou motivaci (a Ty je máš), ten svého cílle dosáhne, a odměnou mu bude velká a dlouhodobá radost.
Držím pěsti. Nevzdávej to a podaří se to!!