Dlouhé vozy a krátké poloměry
Napsal: úte 21 črc, 2020 8:07 pm
Vážení kolegové, všechny vás zdravím! Vrátil jsem se k této ušlechtilé oblasti lidského počínání kvůli synovi (tedy je to samozřejmě spíš výmluva ) a snažím se probírat jak se to za ty roky změnilo. Nehledě k tomu, že jsem vlastně pořád spíš začátečníkem a snažím se honem dohnat vědomosti co jsem nikdy ani neměl. No a chci postavit kolejiště. Pro dokreslení, chystám se postupně zahodit staré BTTB koleje a pořídit Tillig-modelové. A minimálně pro jízdu přejít na digitál, ozvučené mašiny nás oba totiž úplně dostaly. A tak mám pár "zásadních" dotazů.
Předně, bez ohledu na to co se líbí mě, synovo dětství probíhá právě teď a tak samozřejmě chce (a nafurt už bude chtít ) mít na kolejišti vlaky jako CityElefant, railjet, RegioJet, no prostě dlouhé předlouhé vozy kategorie C podle NEM 111. A to vypadá na docela potíž na malých poloměrech oblouků. Zatímco podle staré NEM 112 (1975) co je vidět na parostroj.net mě ta céčková skříň nutí do odstupu mezi kolejemi na doukolejce 46 mm nebo aspoň 45,5 mm, což je víc než u starých BTTB kolejí, natož u nových Tillig modelových, koukám jak vrána na novou verzi norem na morop.eu. Tam pro céčkové vozy vypadá poloměr 310 podle NEM 111 už jako úplně nepoužitelný! Poloměr 350 (dovolím si ho chápat i jako 353) je podle nich za hranou taky, ale aspoň jako "pro interpolaci" tam mají už odstup kolejí tilligáckých 43 mm.
To by ale znamenalo nejen nemožnost použít r310 v obloucích na skrytém nádraží, ale kompletně to znemožňuje i standardní obloukové výhybky, o kterých jsem docela uvažoval. Ohledně r353 už panikařit nehodlám, budu ho mít asi leckde. Takže se ptám, jestli odpovídá vaší zkušenosti s céčkovými vozy, že r310 i oblouková výhybka pro ně není spolehlivá?
Díky moc!
Předně, bez ohledu na to co se líbí mě, synovo dětství probíhá právě teď a tak samozřejmě chce (a nafurt už bude chtít ) mít na kolejišti vlaky jako CityElefant, railjet, RegioJet, no prostě dlouhé předlouhé vozy kategorie C podle NEM 111. A to vypadá na docela potíž na malých poloměrech oblouků. Zatímco podle staré NEM 112 (1975) co je vidět na parostroj.net mě ta céčková skříň nutí do odstupu mezi kolejemi na doukolejce 46 mm nebo aspoň 45,5 mm, což je víc než u starých BTTB kolejí, natož u nových Tillig modelových, koukám jak vrána na novou verzi norem na morop.eu. Tam pro céčkové vozy vypadá poloměr 310 podle NEM 111 už jako úplně nepoužitelný! Poloměr 350 (dovolím si ho chápat i jako 353) je podle nich za hranou taky, ale aspoň jako "pro interpolaci" tam mají už odstup kolejí tilligáckých 43 mm.
To by ale znamenalo nejen nemožnost použít r310 v obloucích na skrytém nádraží, ale kompletně to znemožňuje i standardní obloukové výhybky, o kterých jsem docela uvažoval. Ohledně r353 už panikařit nehodlám, budu ho mít asi leckde. Takže se ptám, jestli odpovídá vaší zkušenosti s céčkovými vozy, že r310 i oblouková výhybka pro ně není spolehlivá?
Díky moc!